Kaip Lietuvai pasiekti turizmo proveržio  – ekspertų receptai

Publikuota: 2018-12-31
Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Prabėgę 2018-ieji Lietuvos turizmo sektoriui buvo puikūs – vien per devynis mėnesius į šalį atvyko 1,37 mln. užsieniečių – dešimtadaliu daugiau nei tuo pačiu metu pernai.

Paskutinėmis metų dienomis veiklą baigęs Valstybinis turizmo departamentas anksčiau yra prognozavęs, kad 2018-uosius pavyks baigti su geriausiu metiniu rezultatu šalies turizmo istorijoje.

Ekspertai ne prastesnius nei 2018-ieji prognozuoja būsiant ir 2019-uosius, nors turizmo šaliai duodamų pajamų augimas, kai kurių analitikų vertinimu, 2019 m. gali būti kiek kuklesnis, – dėl menkesnio turistų iš Baltarusijos ir Rusijos srauto jis, prognozuojama, sieks 3-4%.

Nepaisant gerėjančių rodiklių, pasitempti turizmo srityje yra kur, nes šalies žinomumu bei apgyvendinimo įstaigose bent vienai nakčiai apsistojusių užsieniečių skaičiumi vis dar atsiliekame nuo savo pagrindinių konkurentų – Latvijos ir Estijos.

VŽ kalbinti analitikai ir turizmo rinkos dalyviai dalinasi savo receptais, kaip į Lietuvą pritraukti daugiau užsienio keliauninkų.

Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas:

Pritraukti daugiau užsienio turistų mums trukdo trys dalykai: prastas susisiekimas oro transportu, prastas šalies žinomumas – įskaitant ir sunkiai ištariamą anglišką šalies pavadinimą „Lithuania“ - Estija saviškį pakoregavo dar tarpukariu iš „Esthonia“ į „Estonia“, o taip pat dalyje sričių vis dar prastas kainos bei kokybės santykis.

Lietuva, kaip turizmo kryptis, daugeliui pasaulyje tebėra „terra incognita“ t.y. neatrasta žemė. Tai didelis trūkumas, tačiau tuo pačiu metu - ir didelė galimybė Lietuvai pasiekti didesnį turizmo proveržį netolimoje ateityje.

Deja, pastebimų žinomumo pokyčių per tokį trumpą laiką dažnai neįvyksta, mūsų šalies žinomumo didinimas turėtų būti visų mūsų kryptingas ir nuoseklus darbas. Reikia didesnio visų Lietuvos gyventojų įsitraukimo į teigiamą šalies įvaizdžio formavimą, išgryninti savo išskirtinumą.

Taip pat būtina pagerinti susisiekimą oro transportu, tampant oro transporto lydere regione. Šiuo metu oro transporto susisiekimas vis dar tebėra pakankamai prastas, kas lemia, jog Lietuva pralaimi kovą dėl Vakarų Europos turistų Latvijai.

Užtikrinti gerą ir patogų susisiekimą oro transportu šiandien yra didžiausias iššūkis Lietuvai. Užsienio turistų skaičius, atvykstantis kelių transportu, pastaruosius trejus metus augo vos po 3-4% kasmet, kuomet turistų skaičius, atvykstantis oro transportu, augo po 13-15% kasmet. Tad norint išlaikyti bent 5-6% atvykstamojo turizmo augimą, būtina gerinti susisiekimą būtent oro transportu.

Kitas iššūkis yra didinti paslaugų kokybę augant kainoms, nes yra grėsmė, kad Lietuva gali tapti per brangi Baltarusijos bei kitų kaimyninių valstybių turistams, ypač turint omenyje pigios Lenkijos kontekstą. Brangstančios paslaugos regionuose taip pat vis labiau skatina vietos turistus rinktis keliones į užsienio šalis - Turkiją, Lenkiją, Graikiją, Egiptą.

Kęstutis Ambrozaitis, atvykstamojo turizmo UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius:

nuotrauka::1left

Dar sparčiau augti Lietuvą aplankančių užsienio turistų skaičiui trukdo infrastruktūrinės problemos: Vilniaus oro uosto apkrovimas yra labai didelis, sunku pritraukti daugiau skrydžių, Sporto rūmai, turintys virsti moderniu konferencijų centru ir padėti pritraukti į šalį verslo turistų, vis dar stovi apleisti, net ir Vilniaus stadiono projektas vystomas labai lėtai.

Kita problema - Lietuvos rinkodara užsienyje nepakankamai efektyvi. Yra daug rinkodarinės veiklos trūkumų, kai dirbama lyg ir teisinga kryptimi, bet namų darbai neatliekami iki galo ir rinkodarinė veikla neskatina turizmo augimo.

Pvz., Vilniaus savivaldybė paleido savo garsiąją „G-Spot“ reklamą turistinio sezono pabaigoje, tačiau palaikomoji medžiaga buvo akivaizdžiai nepakankama - vaizdo klipai buvo orientuoti į turistinio sezono paslaugas, reklaminei kampanijai skirta svetainė buvo labai skurdi.

Planuojant naujas reklamines kampanijas reikėtų daug atidžiau formuoti visas kampanijos sudėtines dalis - ne tik pačią reklamą, bet ir visą palaikančią infrastruktūrą.

Mano receptas: mes negalime paskubinti ilgai trunkančių infrastruktūros projektų, bet mes galime stiprinti Lietuvos rinkodarą. Dabar gi didelė dalis rinkodarinės veiklos nėra koordinuojama, tad efektas nėra optimalus.

Naujai steigiama Nacionalinė turizmo organizacija „Keliauk Lietuvoje“ turėtų ne tik įgyvendinti savo rinkodaros projektus, bet būti lyderis tarp visų, kurie vienaip ar kitaip prisideda prie Lietuvos rinkodaros, ji turėtų patraukti paskui save savivaldybių organizacijas bei privatų verslą. Bendros koordinuotos pastangos leistų gauti geresnį rezultatą su tuo pačiu ribotu finansavimu. Be abejo, atsižvelgiant į tai, kiek atvykstamasis turizmas atneša Lietuvai mokesčių, turizmo rinkodaros finansavimas turėtų būti didesnis ir bent jau pasiekti kaimyninių valstybių lygį.

Ūkio ministro patarėjas Egidijus Jurgelionis:

Nuo 2019 m. sausio 1 d. pradedančiai veikti Lietuvos turizmo skatinimo agentūrai „Keliauk Lietuvoje“ skirta pirmoji užduotis – atlikti analizę ir nustatyti, kur yra didžiausios kliūtys iki šiol trukdančios pasiekti proveržį konferencinio ir sveikatinimo turizmo srityse. Tai yra pačios pelningiausios sritys, kurių turistai yra mokiausi, o valstybei duodama ekonominė nauda didžiausia. Todėl būtent jos artimiausiu metu turėtų būti svarbiausias prioritetas.

Prognozuojame, kad tiek atvykstamojo turizmo srautų, tiek pajamų rodikliai 2019 m. turėtų išlikti stabilūs, o aktyvi šalies bei didžiųjų miestų rinkodara, didėjančios apgyvendinimo galimybės šalyje bei naujos oro jungtys turėtų sustiprinti Lietuvos kaip patrauklios turizmui šalies įvaizdį bei pozicijas pasauliniame turizmo žemėlapyje.

Išlaikant turizmo rinkodaros tęstinumą, dirbant su prioritetinėmis rinkomis, 2019 m. planuojamas kiek spartesnis atvykstančiųjų turistų skaičiaus augimas nei 2019 m. Tikimės, kad dėl didelio įdirbio, padaryto 2018 m., ir planuojamų priemonių 2019 m., sparčiu augimu turėtų išsiskirti tolimosios rinkos (Japonija, Kinija, Izraelis, JAV).

Kalbant apie Lietuvos turizmo rinkodarą, numatyta, kad turizmo srities finansavimas valstybės biudžeto lėšomis 2019 m. sieks apie 1 mln. Eur. Projektams įgyvendinti iš ES lėšų 2019-2020 metais numatyta 3,6 mln. Eur.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Restoranuose patiekalų reikės laukti ilgiau: padavėjai tampa deficitu Premium 2

Dar tik besiruošiantys atverti duris maitinimo įstaigų savininkai jau susiduria su nauja problema: trūksta...

Gazelė
05:45
„Bitė“ imasi reorganizacijos – prisijungia antrines bendroves Premium

UAB „Bitė Lietuva“ reorganizuojama, prie pagrindinės bendrovės prijungiant antrines įmones „Bitės salonų...

Inovacijos
05:45
Gidų ir kelionių vadovų atstovė: dalis paslaugų teikėjų pasitrauks iš rinkos

Dalis gidų ir kelionių vadovų, dėl koronaviruso krizės netekę darbo ir pajamų, nebegrįš į rinką ir nebeteiks...

Paslaugos
2021.04.20
18.000 pavėžėjų pernai surinko per 43 mln. Eur pajamų 

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, kasmet auga gyventojų, vykdančių su keleivių vežimu...

Logistika
2021.04.20
Lietuvoje veiklą pradeda naujas kelionių organizatorius Premium 6

Nuo birželio skrydžius iš Lietuvos į Turkijos kurortus pradeda naujas turizmo rinkos dalyvis – tarptautinis...

Paslaugos
2021.04.20
Pasaulinis spaudos laisvės indeksas: situacija Europoje nedžiugina

Nevyriausybinė organizacija „Reporteriai be sienų“ skelbia 2021 m. pasaulinį spaudos laisvės indekso...

Rinkodara
2021.04.20
Žaliasis vairavimas – ir degalams taupyti, ir vairuotojams apsaugoti Verslo tribūna

Vis daugiau Lietuvos įmonių siekia būti draugiškos aplinkai, veikti tvariai. Šie principai perkeliami į...

Paslaugos
2021.04.20
20 eurų darbuotojų ateičiai: ar misija įmanoma? Verslo tribūna 2

Darbuotojų skatinimas papildomu pensijos kaupimu nebūtinai turi būti brangus – ir mažos įmokos kuria vertę.

Vadyba
2021.04.19
Lietuvoje duris atvers pirmoji oficiali „Aston Martin“ atstovybė Verslo tribūna

Sportinių ir sofistikuotų automobilių mylėtojai Lietuvoje sulaukė gerų žinių. Gegužę „Quadrum“ verslo centre...

Paslaugos
2021.04.19
Vasaros atostogų planai: kur krypsta lietuvių norai

Tolimų kelionių šią vasarą dažnas atsisakys: net 53% apklaustųjų teigė atostogoms pasirinksiantys Lietuvą.

Rinkodara
2021.04.18
Seimas ėmėsi pataisų, kurios ribotų teisėjų papildomą uždarbį iš paskaitų

Seimas šią savaitę ėmėsi pataisų, kurios ribotų teisėjų papildomą darbą skaitant paskaitas.

Verslo aplinka
2021.04.18
Ką skaito VŽ prenumeratoriai: populiariausi savaitės straipsniai

Balandžio trečiąją savaitę „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesį traukė prekybos tinklo „Maxima LT“...

Rinkodara
2021.04.18
Pirmojo šiemet kruizinio laivo Klaipėda tikisi liepą

Pernai į Klaipėdą dėl pandemijos pirmą kartą neatvykus nė vienam kruizų laivui, šiemet tikimasi, kad kruizų...

Paslaugos
2021.04.18
Pirmasis restoranų susitikimas su klientais: pataria, ką prisiminti Premium

Gastronomijos verslo konsultantai restoranams, spendžiantiems pandemijos sukeltus iššūkius, primena pamatines...

Gazelė
2021.04.17
Kurortai traukia skiepų kozirį ir prašo greičiau leisti dirbti

Kurortinės Birštono ir Druskininkų savivaldybės, kuriose atitinkamai paskiepyta jau apie trečdalis ir apie...

Gazelė
2021.04.17
Kūrybiniams verslams žada didesnės paramos galimybę

Vyriausybė patvirtino subsidijų labiausiai nukentėjusioms įmonėms skyrimo tvarką, kuri atveria gerokai...

Laisvalaikis
2021.04.16
Australijos teismas nusprendė, kad „Google“ klaidino vartotojus rinkdama jų duomenis

Australijos teismas, išnagrinėjęs konkurencijos priežiūros tarnybos skundą, penktadienį nusprendė, kad...

Inovacijos
2021.04.16
„Novaturo“ grupės pajamos kovą mažėjo 6% iki 4,1 mln. Eur

Vienos didžiausių kelionių organizatorių Baltijos šalyse „Novaturo“ grupės pajamos kovą siekė 4,1 mln. Eur –...

Paslaugos
2021.04.15
Kelių direkcija dalį paslaugų perkels į elektroninę erdvę

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija dalį teikiamų paslaugų perkels į elektroninę erdvę. Tam kuriamas...

Logistika
2021.04.15
Kaip investicijų grąžą skaičiuoja verslas ir valstybė? Verslo tribūna

Pandeminėje situacijoje verslas susiduria su įvairiais iššūkiais: sutrikdyta veikla, nežinomybe dėl ateities,...

Paslaugos
2021.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku