Kaip Lietuvai pasiekti turizmo proveržio  – ekspertų receptai

Publikuota: 2018-12-31
Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Prabėgę 2018-ieji Lietuvos turizmo sektoriui buvo puikūs – vien per devynis mėnesius į šalį atvyko 1,37 mln. užsieniečių – dešimtadaliu daugiau nei tuo pačiu metu pernai.

Paskutinėmis metų dienomis veiklą baigęs Valstybinis turizmo departamentas anksčiau yra prognozavęs, kad 2018-uosius pavyks baigti su geriausiu metiniu rezultatu šalies turizmo istorijoje.

Ekspertai ne prastesnius nei 2018-ieji prognozuoja būsiant ir 2019-uosius, nors turizmo šaliai duodamų pajamų augimas, kai kurių analitikų vertinimu, 2019 m. gali būti kiek kuklesnis, – dėl menkesnio turistų iš Baltarusijos ir Rusijos srauto jis, prognozuojama, sieks 3-4%.

Nepaisant gerėjančių rodiklių, pasitempti turizmo srityje yra kur, nes šalies žinomumu bei apgyvendinimo įstaigose bent vienai nakčiai apsistojusių užsieniečių skaičiumi vis dar atsiliekame nuo savo pagrindinių konkurentų – Latvijos ir Estijos.

VŽ kalbinti analitikai ir turizmo rinkos dalyviai dalinasi savo receptais, kaip į Lietuvą pritraukti daugiau užsienio keliauninkų.

Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas:

Pritraukti daugiau užsienio turistų mums trukdo trys dalykai: prastas susisiekimas oro transportu, prastas šalies žinomumas – įskaitant ir sunkiai ištariamą anglišką šalies pavadinimą „Lithuania“ - Estija saviškį pakoregavo dar tarpukariu iš „Esthonia“ į „Estonia“, o taip pat dalyje sričių vis dar prastas kainos bei kokybės santykis.

Lietuva, kaip turizmo kryptis, daugeliui pasaulyje tebėra „terra incognita“ t.y. neatrasta žemė. Tai didelis trūkumas, tačiau tuo pačiu metu - ir didelė galimybė Lietuvai pasiekti didesnį turizmo proveržį netolimoje ateityje.

Deja, pastebimų žinomumo pokyčių per tokį trumpą laiką dažnai neįvyksta, mūsų šalies žinomumo didinimas turėtų būti visų mūsų kryptingas ir nuoseklus darbas. Reikia didesnio visų Lietuvos gyventojų įsitraukimo į teigiamą šalies įvaizdžio formavimą, išgryninti savo išskirtinumą.

Taip pat būtina pagerinti susisiekimą oro transportu, tampant oro transporto lydere regione. Šiuo metu oro transporto susisiekimas vis dar tebėra pakankamai prastas, kas lemia, jog Lietuva pralaimi kovą dėl Vakarų Europos turistų Latvijai.

Užtikrinti gerą ir patogų susisiekimą oro transportu šiandien yra didžiausias iššūkis Lietuvai. Užsienio turistų skaičius, atvykstantis kelių transportu, pastaruosius trejus metus augo vos po 3-4% kasmet, kuomet turistų skaičius, atvykstantis oro transportu, augo po 13-15% kasmet. Tad norint išlaikyti bent 5-6% atvykstamojo turizmo augimą, būtina gerinti susisiekimą būtent oro transportu.

Kitas iššūkis yra didinti paslaugų kokybę augant kainoms, nes yra grėsmė, kad Lietuva gali tapti per brangi Baltarusijos bei kitų kaimyninių valstybių turistams, ypač turint omenyje pigios Lenkijos kontekstą. Brangstančios paslaugos regionuose taip pat vis labiau skatina vietos turistus rinktis keliones į užsienio šalis - Turkiją, Lenkiją, Graikiją, Egiptą.

Kęstutis Ambrozaitis, atvykstamojo turizmo UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius:

nuotrauka::1left

Dar sparčiau augti Lietuvą aplankančių užsienio turistų skaičiui trukdo infrastruktūrinės problemos: Vilniaus oro uosto apkrovimas yra labai didelis, sunku pritraukti daugiau skrydžių, Sporto rūmai, turintys virsti moderniu konferencijų centru ir padėti pritraukti į šalį verslo turistų, vis dar stovi apleisti, net ir Vilniaus stadiono projektas vystomas labai lėtai.

Kita problema - Lietuvos rinkodara užsienyje nepakankamai efektyvi. Yra daug rinkodarinės veiklos trūkumų, kai dirbama lyg ir teisinga kryptimi, bet namų darbai neatliekami iki galo ir rinkodarinė veikla neskatina turizmo augimo.

Pvz., Vilniaus savivaldybė paleido savo garsiąją „G-Spot“ reklamą turistinio sezono pabaigoje, tačiau palaikomoji medžiaga buvo akivaizdžiai nepakankama - vaizdo klipai buvo orientuoti į turistinio sezono paslaugas, reklaminei kampanijai skirta svetainė buvo labai skurdi.

Planuojant naujas reklamines kampanijas reikėtų daug atidžiau formuoti visas kampanijos sudėtines dalis - ne tik pačią reklamą, bet ir visą palaikančią infrastruktūrą.

Mano receptas: mes negalime paskubinti ilgai trunkančių infrastruktūros projektų, bet mes galime stiprinti Lietuvos rinkodarą. Dabar gi didelė dalis rinkodarinės veiklos nėra koordinuojama, tad efektas nėra optimalus.

Naujai steigiama Nacionalinė turizmo organizacija „Keliauk Lietuvoje“ turėtų ne tik įgyvendinti savo rinkodaros projektus, bet būti lyderis tarp visų, kurie vienaip ar kitaip prisideda prie Lietuvos rinkodaros, ji turėtų patraukti paskui save savivaldybių organizacijas bei privatų verslą. Bendros koordinuotos pastangos leistų gauti geresnį rezultatą su tuo pačiu ribotu finansavimu. Be abejo, atsižvelgiant į tai, kiek atvykstamasis turizmas atneša Lietuvai mokesčių, turizmo rinkodaros finansavimas turėtų būti didesnis ir bent jau pasiekti kaimyninių valstybių lygį.

Ūkio ministro patarėjas Egidijus Jurgelionis:

Nuo 2019 m. sausio 1 d. pradedančiai veikti Lietuvos turizmo skatinimo agentūrai „Keliauk Lietuvoje“ skirta pirmoji užduotis – atlikti analizę ir nustatyti, kur yra didžiausios kliūtys iki šiol trukdančios pasiekti proveržį konferencinio ir sveikatinimo turizmo srityse. Tai yra pačios pelningiausios sritys, kurių turistai yra mokiausi, o valstybei duodama ekonominė nauda didžiausia. Todėl būtent jos artimiausiu metu turėtų būti svarbiausias prioritetas.

Prognozuojame, kad tiek atvykstamojo turizmo srautų, tiek pajamų rodikliai 2019 m. turėtų išlikti stabilūs, o aktyvi šalies bei didžiųjų miestų rinkodara, didėjančios apgyvendinimo galimybės šalyje bei naujos oro jungtys turėtų sustiprinti Lietuvos kaip patrauklios turizmui šalies įvaizdį bei pozicijas pasauliniame turizmo žemėlapyje.

Išlaikant turizmo rinkodaros tęstinumą, dirbant su prioritetinėmis rinkomis, 2019 m. planuojamas kiek spartesnis atvykstančiųjų turistų skaičiaus augimas nei 2019 m. Tikimės, kad dėl didelio įdirbio, padaryto 2018 m., ir planuojamų priemonių 2019 m., sparčiu augimu turėtų išsiskirti tolimosios rinkos (Japonija, Kinija, Izraelis, JAV).

Kalbant apie Lietuvos turizmo rinkodarą, numatyta, kad turizmo srities finansavimas valstybės biudžeto lėšomis 2019 m. sieks apie 1 mln. Eur. Projektams įgyvendinti iš ES lėšų 2019-2020 metais numatyta 3,6 mln. Eur.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Naujas sezonas: už keliones mokėsime daugiau Premium

Anot Žydrės Gavelienės, Naciona­linės turizmo verslo asociacijos prezidentės ir kelionių agentūros „Estravel“...

Laisvalaikis
11:32
Vilniuje prasidėjo turizmo paroda „Adventur 2020“

Penktadienį sostinės parodų centre „Litexpo“ prasidėjo didžiausia Baltijos šalyse specializuota tarptautinė...

Paslaugos
10:01
Kiek pagrįstas entuziazmas dėl „Teslos“ Premium 6

Dešimtis kartų daugiau mašinų pagaminantys automobilių pramonės gigantai yra verti kur kas mažiau nei...

Rinkos
09:04
Ryšys užmegztas: „Atea“ IT įdiegti „Aruba“ sprendimai tapo „Avia Solutions Group“ kompiuterinio tinklo prieigos standartu Verslo tribūna

Neseniai duris atvėrusio „Avia Solutions Group“ biurų komplekso IT tinklo sprendimai pradėti planuoti prieš...

Lenkija kyla į mokestinę kovą su „Airbnb“ Premium

Tadeuszas Koscinskis, naujasis Lenkijos finansų ministras, siekia, kad JAV būsto nuomos platforma „Airbnb“...

Paslaugos
05:45
Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
2020.01.23
Savivaldybė neleido įrengti atliekų rūšiavimo aikštelės Gargžduose 2

Atliekų rūšiavimo aikštelės Gargžduose nebus – Klaipėdos rajono savivaldybės taryba uždegė raudoną šviesą jos...

Paslaugos
2020.01.23
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
VGTU ketina plėsti Linkmenų studentų miestelį

Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) ketina plėsti sostinės Šnipiškėse esantį Linkmenų studentų...

Statyba ir NT
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„Čili“ šiemet iš skrybėlės ištrauks naują restoranų prekės ženklą Premium 2

Viena didžiausių Lietuvos viešojo maitinimo sektoriaus dalyvių – „Čili“ grupė – skelbia pernai pajamas...

Paslaugos
2020.01.23
Tarptautine grupe virtusi „Spark“ platforma didina investicijas ir ruošiasi į naują rinką Premium

Elektrinių automobilių dalijimosi paslaugą trijose valstybėse teikianti platforma „Spark“ VŽ praneša 2019...

ES siekia vieno kroviklio visiems mobiliesiems telefonams

Siekiant sumažinti elektroninių atliekų kiekį ir palengvinti vartotojų gyvenimą, Europos Parlamentas (EP)...

Paslaugos
2020.01.22
„Wizz Air“ nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Atėnus ir Reikjaviką

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Islandijos sostinę...

Paslaugos
2020.01.22
Populiarių Palangos naktinių klubų savininkei – įtarimai dėl algų vokeliuose

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Klaipėdos apygardos valdyba kartu su Klaipėdos apygardos...

Paslaugos
2020.01.22
„Eglės“ sanatorijos rezultatai viršijo lūkesčius Premium 1

Dvi sanatorijas Druskininkuose ir Birštone valdančios AB „Eglės“ sanatorijos pajamos ir pelnas per devynis...

Paslaugos
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Finansinių technologijų ekspertas siūlo valstybei steigti skaitmenizuotą banką Verslo tribūna 1

Pasak „Forbis“ įkūrėjo Andrej Zujev, Lietuva galėtų sukurti šiuolaikinį valstybinį biudžeto banką naudodama...

Finansai
2020.01.22
Problemos, slypinčios paviršiuje 2

Daugiabučių renovacijos procesas pagreičio neįgauna ir toliau slenka vėžlio žingsniu: prieš 15 metų pradėta...

Statyba ir NT
2020.01.22
„Omniva“ prie paštomatų tinklo jungia Neringą, konkurentai anapus marių neskuba Premium

„Omniva LT“ pastatė paštomatą Nidoje ir siuntoms į Kuršių mariomis atskirtą Neringos savivaldybę netaikys...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau