Kaip Lietuvai pasiekti turizmo proveržio  – ekspertų receptai

Publikuota: 2018-12-31
Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Prabėgę 2018-ieji Lietuvos turizmo sektoriui buvo puikūs – vien per devynis mėnesius į šalį atvyko 1,37 mln. užsieniečių – dešimtadaliu daugiau nei tuo pačiu metu pernai.

Paskutinėmis metų dienomis veiklą baigęs Valstybinis turizmo departamentas anksčiau yra prognozavęs, kad 2018-uosius pavyks baigti su geriausiu metiniu rezultatu šalies turizmo istorijoje.

Ekspertai ne prastesnius nei 2018-ieji prognozuoja būsiant ir 2019-uosius, nors turizmo šaliai duodamų pajamų augimas, kai kurių analitikų vertinimu, 2019 m. gali būti kiek kuklesnis, – dėl menkesnio turistų iš Baltarusijos ir Rusijos srauto jis, prognozuojama, sieks 3-4%.

Nepaisant gerėjančių rodiklių, pasitempti turizmo srityje yra kur, nes šalies žinomumu bei apgyvendinimo įstaigose bent vienai nakčiai apsistojusių užsieniečių skaičiumi vis dar atsiliekame nuo savo pagrindinių konkurentų – Latvijos ir Estijos.

VŽ kalbinti analitikai ir turizmo rinkos dalyviai dalinasi savo receptais, kaip į Lietuvą pritraukti daugiau užsienio keliauninkų.

Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas:

Pritraukti daugiau užsienio turistų mums trukdo trys dalykai: prastas susisiekimas oro transportu, prastas šalies žinomumas – įskaitant ir sunkiai ištariamą anglišką šalies pavadinimą „Lithuania“ - Estija saviškį pakoregavo dar tarpukariu iš „Esthonia“ į „Estonia“, o taip pat dalyje sričių vis dar prastas kainos bei kokybės santykis.

Lietuva, kaip turizmo kryptis, daugeliui pasaulyje tebėra „terra incognita“ t.y. neatrasta žemė. Tai didelis trūkumas, tačiau tuo pačiu metu - ir didelė galimybė Lietuvai pasiekti didesnį turizmo proveržį netolimoje ateityje.

Deja, pastebimų žinomumo pokyčių per tokį trumpą laiką dažnai neįvyksta, mūsų šalies žinomumo didinimas turėtų būti visų mūsų kryptingas ir nuoseklus darbas. Reikia didesnio visų Lietuvos gyventojų įsitraukimo į teigiamą šalies įvaizdžio formavimą, išgryninti savo išskirtinumą.

Taip pat būtina pagerinti susisiekimą oro transportu, tampant oro transporto lydere regione. Šiuo metu oro transporto susisiekimas vis dar tebėra pakankamai prastas, kas lemia, jog Lietuva pralaimi kovą dėl Vakarų Europos turistų Latvijai.

Užtikrinti gerą ir patogų susisiekimą oro transportu šiandien yra didžiausias iššūkis Lietuvai. Užsienio turistų skaičius, atvykstantis kelių transportu, pastaruosius trejus metus augo vos po 3-4% kasmet, kuomet turistų skaičius, atvykstantis oro transportu, augo po 13-15% kasmet. Tad norint išlaikyti bent 5-6% atvykstamojo turizmo augimą, būtina gerinti susisiekimą būtent oro transportu.

Kitas iššūkis yra didinti paslaugų kokybę augant kainoms, nes yra grėsmė, kad Lietuva gali tapti per brangi Baltarusijos bei kitų kaimyninių valstybių turistams, ypač turint omenyje pigios Lenkijos kontekstą. Brangstančios paslaugos regionuose taip pat vis labiau skatina vietos turistus rinktis keliones į užsienio šalis - Turkiją, Lenkiją, Graikiją, Egiptą.

Kęstutis Ambrozaitis, atvykstamojo turizmo UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius:

nuotrauka::1left

Dar sparčiau augti Lietuvą aplankančių užsienio turistų skaičiui trukdo infrastruktūrinės problemos: Vilniaus oro uosto apkrovimas yra labai didelis, sunku pritraukti daugiau skrydžių, Sporto rūmai, turintys virsti moderniu konferencijų centru ir padėti pritraukti į šalį verslo turistų, vis dar stovi apleisti, net ir Vilniaus stadiono projektas vystomas labai lėtai.

Kita problema - Lietuvos rinkodara užsienyje nepakankamai efektyvi. Yra daug rinkodarinės veiklos trūkumų, kai dirbama lyg ir teisinga kryptimi, bet namų darbai neatliekami iki galo ir rinkodarinė veikla neskatina turizmo augimo.

Pvz., Vilniaus savivaldybė paleido savo garsiąją „G-Spot“ reklamą turistinio sezono pabaigoje, tačiau palaikomoji medžiaga buvo akivaizdžiai nepakankama - vaizdo klipai buvo orientuoti į turistinio sezono paslaugas, reklaminei kampanijai skirta svetainė buvo labai skurdi.

Planuojant naujas reklamines kampanijas reikėtų daug atidžiau formuoti visas kampanijos sudėtines dalis - ne tik pačią reklamą, bet ir visą palaikančią infrastruktūrą.

Mano receptas: mes negalime paskubinti ilgai trunkančių infrastruktūros projektų, bet mes galime stiprinti Lietuvos rinkodarą. Dabar gi didelė dalis rinkodarinės veiklos nėra koordinuojama, tad efektas nėra optimalus.

Naujai steigiama Nacionalinė turizmo organizacija „Keliauk Lietuvoje“ turėtų ne tik įgyvendinti savo rinkodaros projektus, bet būti lyderis tarp visų, kurie vienaip ar kitaip prisideda prie Lietuvos rinkodaros, ji turėtų patraukti paskui save savivaldybių organizacijas bei privatų verslą. Bendros koordinuotos pastangos leistų gauti geresnį rezultatą su tuo pačiu ribotu finansavimu. Be abejo, atsižvelgiant į tai, kiek atvykstamasis turizmas atneša Lietuvai mokesčių, turizmo rinkodaros finansavimas turėtų būti didesnis ir bent jau pasiekti kaimyninių valstybių lygį.

Ūkio ministro patarėjas Egidijus Jurgelionis:

Nuo 2019 m. sausio 1 d. pradedančiai veikti Lietuvos turizmo skatinimo agentūrai „Keliauk Lietuvoje“ skirta pirmoji užduotis – atlikti analizę ir nustatyti, kur yra didžiausios kliūtys iki šiol trukdančios pasiekti proveržį konferencinio ir sveikatinimo turizmo srityse. Tai yra pačios pelningiausios sritys, kurių turistai yra mokiausi, o valstybei duodama ekonominė nauda didžiausia. Todėl būtent jos artimiausiu metu turėtų būti svarbiausias prioritetas.

Prognozuojame, kad tiek atvykstamojo turizmo srautų, tiek pajamų rodikliai 2019 m. turėtų išlikti stabilūs, o aktyvi šalies bei didžiųjų miestų rinkodara, didėjančios apgyvendinimo galimybės šalyje bei naujos oro jungtys turėtų sustiprinti Lietuvos kaip patrauklios turizmui šalies įvaizdį bei pozicijas pasauliniame turizmo žemėlapyje.

Išlaikant turizmo rinkodaros tęstinumą, dirbant su prioritetinėmis rinkomis, 2019 m. planuojamas kiek spartesnis atvykstančiųjų turistų skaičiaus augimas nei 2019 m. Tikimės, kad dėl didelio įdirbio, padaryto 2018 m., ir planuojamų priemonių 2019 m., sparčiu augimu turėtų išsiskirti tolimosios rinkos (Japonija, Kinija, Izraelis, JAV).

Kalbant apie Lietuvos turizmo rinkodarą, numatyta, kad turizmo srities finansavimas valstybės biudžeto lėšomis 2019 m. sieks apie 1 mln. Eur. Projektams įgyvendinti iš ES lėšų 2019-2020 metais numatyta 3,6 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Patvirtinta inovatyvaus BASF fungicido Revysol® registracija Europoje Verslo tribūna

·         Didžiausias pranašumas ūkininkams – itin didelis Revysol® efektyvumas.

Pramonė
09:42
„Telia Lietuvos“ vadovas: turime galvoti, kas būtų, jei „Bitę“ nupirktų „Facebook“ Premium 2

Devynis mėnesius „Telia Lietuvai“ vadovaujantis Danas Strombergas keičia įmonės struktūrą ir strategiją, o...

Vadyba
09:06
 „Hansab“ keičia rūbą, bet išlaiko veiklos kryptį Verslo tribūna

25 metų veiklos sukaktį Lietuvoje žyminti tarptautinė bendrovė „Hansab“ keičia išvaizdą: atnaujinamas...

Paslaugos
06:00
Investiciją užsitikrinusi „OneWeb“ ims tiekti internetą iš orbitos 5

Jungtinės Karalystės (JK) kosmoso technologijų startuolis „OneWeb“ užtikrino dar vieną – 1,25 mlrd. USD...

Paslaugos
2019.03.18
„Agtech“: investuotojai nusitaikė į žemės ūkio startuolius Premium

Modernių kompiuterinių technologijų pritaikymas žemės ūkyje per paskutinius kelerius metus tampa vis...

Pramonė
2019.03.18
„Capital“ nutraukė franšizės sutartį su biuru Kaune, kelis jungia Vilniuje 5

Nekilnojamojo turto (NT) tarpininkus vienijantis tinklas „Capital Realty“ nutraukė franšizės sutartį su UAB...

Statyba ir NT
2019.03.18
 „eDriver4u“ – kai reikia asmeninio vairuotojo patikimai pasiekti tikslą Verslo tribūna 10

Sostinės gyventojams ir svečiams pasiūlyta naujos koncepcijos keleivių vežimo paslauga „eDriver4u“. Tai tarsi...

Paslaugos
2019.03.18
BDAR naujienos: patvirtino atvejus, kada privaloma atlikti poveikio duomenų apsaugai vertinimą

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) patvirtino įmonių ir valstybės institucijų seniai lauktą...

Paslaugos
2019.03.18
Institucijos pasirašė „fintech“ memorandumą: prisijungė ir FNTT 9

Devynios valstybės institucijos pirmadienį pasirašė memorandumą dėl bendradarbiavimo ir keitimosi informacija...

Rinkos
2019.03.18
Prie WINT prisijungė VP grupei ir N. Numavičiui atstovaujanti advokatė

Penktąja advokatų profesinės bendrijos WINT partnere tapo nekilnojamojo turto (NT) teisės advokatė Olga...

Paslaugos
2019.03.18
Mokėjimų milžinės „Visa“ perkamas „fintech“ kuriasi Lietuvoje 8

Jungtinės Karalystės (JK) tarptautinių mokėjimų bendrovė „Earthport“, kurią perka JAV mokėjimų kortelių...

Rinkos
2019.03.18
„CityBee“ plečiasi 5-iose valstybėse ir neketina mažinti apetito Premium 8

Šeštus metus veikianti automobilių dalijimosi platforma šiemet vykdo plėtrą naujose rinkose – planuoja už 110...

Logistika
2019.03.18
Auganti biurų rinka kelia ir valytojus – „Vitaresta“ perkopė 10 mln. Eur slenkstį 5

„Vitaresta“ – viena didžiausių valymo paslaugų įmonių Lietuvoje pernai peržengė 10 mln. Eur apyvartos ir...

Paslaugos
2019.03.18
Lietuva išlieka tarp šviesolaidinio interneto lyderių 6

Šią savaitę Amsterdame vykusiosioje šviesolaidinio interneto plėtra Europoje besirūpinančios ne pelno...

Paslaugos
2019.03.17
Viešbučio naujovė – savaime išsivalantys kambariai 5

Technologinė pažanga nesustodama skverbiasi ir į viešbučių industriją. Šviežiausia technologinė inovacija –...

Paslaugos
2019.03.17
Paskelbė draugiškiausių aplinkai elektronikos gamintojų reitingą 1

Aplinkosaugos organizacija „Greenpeace“ sureitingavo didžiausius pasaulio elektronikos gamintojus pagal jų...

Paslaugos
2019.03.17
„ADC Parking“ valdytoja šalia Vilniaus oro uosto atidaro pigesnę aikštelę 7

Vilniaus, Kauno, Palangos ir Rygos oro uostuose „ADC Parking“ automobilių aikšteles valdanti bendrovė „DK...

Logistika
2019.03.16
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
„Facebook“ kuria savo kriptovaliutą ir mokėjimų paslaugą Premium 2

„Facebook“ patyliukais vysto nuosavą kriptovaliutą ir mobiliųjų mokėjimų funkciją savo programėlėje, paskelbė...

Paslaugos
2019.03.16
Daugiausiai keleivių aptarnaujantys pasaulio oro uostai 2

Daugiausiai keleivių pasaulyje aptarnauja Hartsfyldo-Džaksono Atlantos tarptautinis oro uostas (JAV), rodo...

Paslaugos
2019.03.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau