Turkija svarsto atsisakyti turistų pamėgto „viskas įskaičiuota“

Publikuota: 2018-08-21
Turistai Antalijoje. Vladimir Vyatkin („Sputnik“/„Scanpix“) nuotr.
Turistai Antalijoje. Vladimir Vyatkin („Sputnik“/„Scanpix“) nuotr.

„Turkiją reikia gelbėti nuo turistų, kurie leidžia laiką įstrigę viešbučiuose“, – tokie teiginiai pasirodė Turkijos žiniasklaidoje, mat šalyje vėl imta kalbėti apie būtinybę atsisakyti tarp turistų itin populiarios maitinimo sistemos „viskas įskaičiuota“ ir diversifikuoti turizmo produktą.

Idėja atsisakyti „viskas įskaičiuota“ Turkijos žiniasklaidos akiratyje atsiduria jau ne pirmą kartą.

Anot Mehmeto Ersoy, neseniai paskirto Turkijos turizmo ir kultūros ministro, auginti užsienio turistų srautą Turkijai jau „ne tiek įdomu“, dabar svarbiausias tikslas yra didinti pajamas iš turizmo. Šiandien turizmo sektoriaus indėlis sudaro 4% Turkijos BVP (2018 m. I ketv. tai sudarė 35 mlrd. USD), o tikslas yra šį rodiklį padvigubinti iki 8% (70 mlrd. USD).

Pono Ersoy nuomone, to pasiekti galima pritraukus finansiškai pajėgesnių turistų, – tokių, kurie nesėdėtų viešbučiuose, o keliautų po šalį, valgytų vietinės virtuvės patiekalus, lankytųsi muziejuose arba atvyktų gydytis.

„Mes neturėtume įsisukti į masinį turizmą. Jei anksčiau buvome išsikėlę tikslą iki 2023 m. pritraukti 50 mln. turistų, tai dabar užduotis yra gauti 50 mlrd. USD pajamų“, - sakė p. Ersoy.

Visgi ministras nieko neminėjo apie būtinybę pakeisti esamas turizmo paslaugų formas Turkijos pajūrio kurortuose. Susitikime su Antalijos viešbučių savininkais, p. Ersoy tik pažymėjo, kad Turkija atnaujins savo prekės ženklą ir paskelbė, kad jau esamų turistų prekių ženklų nebus atsisakyta.

Pavyzdžiui, Antalija šiuo metu yra pozicionuojama kaip tarptautinis kurortas ir to keisti neplanuojama.

Tačiau Turkija pasaulinėje rinkoje ketina propaguoti ir kitas turizmo rūšis, įtraukdama kuo daugiau verslo sektorių į šį procesą.

Turizmo ministerija pažadėjo parengti naujus įstatymus bei „ne paplūdimio turizmo“ skatinimo programas.

Kas kasa duobę „viskas įskaičiuota“

nuotrauka::1left

Naujoje šalies turizmo strategijoje numatyta, kad Turkija orientuojasi į turistus, kurie vienos viešnagės į šalį metu išleidžia mažiausiai 1.000 USD.

2017 m. duomenimis, vidutiniškai vienas užsienio turistas Turkijoje išleido 630 USD. Kaip vieną iš priežasčių, kodėl rusų turistai Turkijoje buvo šykštūs, kai kurios Turkijos žiniasklaidos priemonės ir viešbučiai pernai įvardijo būtent „viskas įskaičiuota“ sistemą, rašo „atorus.ru“.

Apie tokios paslaugos formos daromą žalą Turkijos turizmo rinkai vietos žiniasklaidoje vėl pradėta kalbėti šią vasarą. Mat į šalį sugrįžo taip vadinami „biudžetiniai“ turistai iš Vokietijos ir Didžiosios Britanijos. Turkijos viešbučių valdytojai skundžiasi, kad nepaisant aukšto viešbučių užimtumo ir didelio turistų srauto, – minėti rodikliai šiemet geresni nei 2014 m., – viešbučių pajamos šiemet toli gražu nepaveja 2014-ųjų metų pajamų.

Pavyzdžiui, birželio mėnesį viešbučiai Antalijoje iš vieno kambario gavo vidutiniškai 76 Eur pajamų per dieną.

Beje, bandydami savo naudai pakreipti Turkijos turizmo strategijos pokyčius, apie būtinybę išvilioti turistus iš viešbučių teritorijos prakalbo ir kai kurie Premium segmente dirbančių viešbučių savininkai.

Zaferas Alkaya, viešbučio „Cornelia Diamond Golf Resort & SPA Hotel“ generalinis direktorius, Turkijos spaudoje sakė, kad viešbučiams reikia „diferencijuoti turistų profilį“, nes turistai, kurie domisi tik maistu, gėrimais ir animacija viešbučiuose, nepadeda plėtoti turizmo, sukurti naujų darbo vietų kūrimą ir paskatinti investicijų srautą.

Alyvos į ugnį šliūkštelėjo ir atviras Turkijos prekybininkų ir amatininkų konfederacijos laiškas, kuriame formatas „viskas įskaičiuota“ vadinamas „naikinančiu Turkijos autentiškumą, vietinę prekybą ir neleidžiančiu užsienio turistams pažinti turkų virtuvės bei kitų ypatumų“.

Konfederacija paragino Turkijos viešbučių savininkus atsisakyti „viskas įskaičiuota“ maitinimo formato, o valstybę – teisinėmis priemonėmis paremti šią iniciatyvą.

Ekspertai: Turkija niekada neatsisakys „viskas įskaičiuota“

Tuo tarpu su Turkijos rinka dirbančių turizmo operatorių atstovai įsitikinę, jog gandai esą Turkijos kurortuose gali būti atsisakyta „viskas įskaičiuota“ sistemos, yra visiškai nepagrįsti.

Turizmo ekspertų nuomone, diskusijų apie būtinybę nebenaudoti šio formato bangą medijose kelia viešbučių lobistai ir jokios realios įtakos šiame sektoriuje neturintys populistai.

Ekspertai primena, jog apie būtinybę atsisakyti „viskas įskaičiuota“ Turkijos spaudoje kalbama jau seniai, tačiau tos kalbos iki šiol nedavė jokių vaisių, mat ši iniciatyva nesulaukia nei kurortuose dirbančių viešbutininkų, nei vyriausybės palaikymo.

Specialistų teigimu, tokie Turkijos kurortai, kaip Antalija, taip pat populiarūs Egėjo jūros pakrantės kurortai, užsienio turistų sąmonėje yra neatsiejami nuo „viskas įskaičiuota“ formato, o jo atsisakymas pakenktų Antalijos provincijos, kaip kurortinio regiono įvaizdžiui.

Pasak kelionių operatorių, svarbu suprasti, kad būtent „viskas įskaičiuota“ ir daro Turkiją masinio turizmo kryptimi, ir kad masiniam turizmui yra pritaikyta visa infrastruktūra, – kaip pavyzdžiui, Antalijos kurortuose, kur daugybė gamybos įmonių ir privačių ūkių užsiima tuo, jog aptarnauja viešbučius, taikančius „viskas įskaičiuota“ formatą.

Be to, praktiškai niekur Antalijoje tiesiog nėra tokios viešojo maitinimo ir pramogų infrastruktūros, kuri būtų pajėgi „suvirškinti“ tokius didžiulius turistų iš Rusijos ar Vokietijos srautus.

Ekspertų teigimu, Turkijos vyriausybė puikiai supranta, kad viena iš svarbių priežasčių, kodėl žmonės šiandien važiuoja į Turkiją, yra būtent „viskas įskaičiuota“ maitinimo tipas, jo nelikus, žmonės atostogoms rinktųsi kitas šalis.

Taip, Turkijos vyriausybė užsimojo pritraukti daugiau turistų „ne paplūdimio“ poilsiui, - šitaip tikimasi sumažinti sezoninius turistų srautų svyravimus.

Tačiau tai nereiškia, kad ketinama griauti egzistuojančius paplūdimio krypčių paslaugų formatus, todėl visos iniciatyvos atsisakyti „viskas įskaičiuota“ liks tik laikraščių puslapiuose, įsitikinę ekspertai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Seimas pasipriešino nepavojingų atliekų degintojų apmokestinimui

Nepavojingų atliekų deginimas aplinkos taršos mokesčiu kol kas nebus apmokestinamas.  

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 1

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

„Airbnb“ pakluso Eurokomisijai – keis kainų paskelbimo politiką 1

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikianti interneto platforma „Airbnb“ įsipareigojo...

Verslo aplinka
2018.09.20
Pacų viešbutyje Vilniuje atidarytas dar vienas restoranas 6

Vilniuje, restauruotuose istoriniuose Pacų rūmuose, atidarytas dar vienas restoranas – „Nineteen18“. Jo...

Laisvalaikis
2018.09.19
„Lords LB“ statys pirmąjį Latvijoje „Holiday Inn“

Investicijų valdymo UAB „Lords LB Asset Management“ priklausantis fondas statys „Holiday Inn“ prekės ženklo...

Statyba ir NT
2018.09.19
Suklupai? Tai dar ir pastumsim 14

Seimas po pateikimo pritarė įstatymų pataisoms, kurios leistų apriboti antstolių įkainius bei jų savivalę,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Deloitte Legal“ turi naują asocijuotą partnerį

Advokatų kontoros „PricewaterhouseCoopers Legal Bukauskas ir partneriai“ teisininkas Herkus Gabartas tapo...

Vadyba
2018.09.18
Kėdainių krematoriumas tampa „Lietuvos krematoriumu“

Vienintelį krematoriumą Lietuvoje valdanti AB „K2 LT“ nuo šiol naudos naują prekės ženklą „Lietuvos...

Baltijos Amerikos klinika turi naują vadovę 14

Nuo šios savaitės privačiai Baltijos Amerikos klinikai pradėjo vadovauti Vilma Bružienė, buvusi teisininkų...

Vadyba
2018.09.18
„Hanner“ verslo centre prie Žalgirio stadiono kuriasi ir „Teleperformance“ 4

Trejus metus Lietuvoje veikianti Prancūzijos kapitalo bendrovė „Teleperformance“, teikianti klientų...

Statyba ir NT
2018.09.18
Birštonas muša kulinarijos korta – vietų pavalgyti vis daugiau

Visai neseni laikai, kai, neskaičiuojant sanatorijų valgyklų ir Kultūros centro bufeto, Birštone veikė vos...

Laisvalaikis
2018.09.17
Vilniaus savivaldybė turi sumokėti 0,25 mln. Eur kavinei „Lakštingala“

Vilniaus valdžia turi atlyginti Vingio parko kavinės „Lakštingala“ valdytojai 255.000 Eur turto pagerinimo...

Statyba ir NT
2018.09.17
Vėl parduodamas poilsio kompleksas „Belvilis“ 20

Aukcione parduodamas Molėtų raj. esantis poilsio kompleksas „Belvilis“. Pradinė kaina – 2,5 mln. Eur.

Statyba ir NT
2018.09.17
„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Sanatorija „Gradiali“ baigė 7,5 mln. Eur kainavusią rekonstrukciją Premium 2

Palangoje esanti sanatorija „Gradiali“ skelbia baigusi pirmąjį rekonstrukcijos etapą. Jo metu į sanatorijos...

Egipto subsidijos už turistų atskraidinimą pakibo ore: Lietuvos organizatoriai ramūs

Egiptas vis dar nepajėgia atsiskaityti su užsienio kelionių operatoriais už užsakomuosius skrydžius. Užsienio...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau