Staigmena: tūkstantmečio kartos keliautojai grįžta prie tradicinių turizmo paslaugų

Publikuota: 2018-07-29
„Sipa“/“Scanpix“ nuotr.
„Sipa“/“Scanpix“ nuotr.

Dalijimosi ekonomikos paslaugų, tokių kaip „Airbnb“ ar „Uber“, teikėjams metas suklusti. Su skaitmeninėmis technologijomis užaugusi tūkstantmečio karta ( gimusieji po 1980 m.), vis labiau atsigręžia į tradicines turizmo paslaugas. Tokias netikėtas tendencijas atskleidė JAV atliktas tyrimas.

Pasaulinės kelionių draudimo rinkos lyderės „Allianz Global Assistance“ sudaryto naujausio dalijimosi ekonomikos indekso duomenimis, net 53 % amerikiečių teigė, kad arba išvis nebeketina naudotis dalijimosi ekonomikos tipo paslaugomis savo 2018 m. vasaros atostogų metu, arba sako, jog tai mažai tikėtina.

Ir tai nepaisant tvirto amerikiečių įsitikinimo, jog būtent dalijimosi ekonomika keliautojams leidžia gauti autentiškesnės patirties bei taupo šeimos biudžeto pinigus.

Tyrimas atskleidė, jog 62% amerikiečių mano, kad dalijimosi ekonomikos paslaugų teikėjai yra „labai“ ar „gana patikimi“. Tiesa, taip manančių, palyginti su pernai, sumažėjo trimis procentais.

Šiemetinio tyrimo duomenimis, aštuoni iš dešimties amerikiečių yra susipažinę su bent viena dalijimosi ekonomikos paslauga, o labiausiai jos yra žinomos tarp jaunesnės kartos vartotojų.

Štai tūkstantmečio kartoje (18-34 metų amžiaus asmenys) didžioji dalis – 93% apklaustųjų – teigė, jog yra susipažinę su dalijimosi ekonomikos paslaugomis.

O tarp tų, kurių amžius 55 metai ir daugiau, su bent viena šios rūšies paslauga yra susidūrę 70% asmenų, – tiesa, ši dalis pastaraisiais metais sparčiai auga (2017m. ji siekė 57%, 2016 m. – 49%).

Būtent tūkstantmečio karta ir labiausiai pasitiki dalijimosi ekonomikos paslaugomis, kitose amžiaus grupėse pasitikinčiųjų procentas mažesnis.

Visgi nepaisant gimusiųjų po 1980-ųjų palankumo naujosioms paslaugoms, šiemet pirmąkart per ketverius metus šios kartos atstovų vertinimo kreivės ėmė krypti į tradicinių paslaugų pusę.

Vėjas keičiasi?

Tyrimas atskleidė, jog trečdalis (33%) 18-34 metų amžiaus žmonių mano, kad geresnę bendrą patirtį visgi suteikia tradicinės paslaugos. Per metus taip manančių šioje grupėje padaugėjo gan pastebimai (2017 m. jų buvo 22%).

Taip pat paaiškėjo, kad ištikus problemoms tradicinių paslaugų teikėjai suteikia geresnę klientų aptarnavimo kokybę (taip mano 38% apklaustųjų). Be to, ketvirtadalis (26%) 18-34 metų amžiaus asmenų teigė, jog tradicinių paslaugų kokybė yra aukštesnė nei dalijimosi ekonomikos.

Signalas tiekėjams?

Ekspertų nuomone, tokie duomenys rodo, kad tūkstantmečio kartos turistai, anksčiau dalijimosi paslaugų teikėjų laikyti pagrindine tiksline vartotojų grupe, po truputį persiorientuoja į kitą paslaugų segmentą ir atsigręžia į tradicinius paslaugų verslus, tarp jų – viešbučius, kelionių organizatorius ir agentūras.

„Pirmąkart matome ketinančiųjų naudotis dalijimosi paslaugomis mažėjimą, ypač tarp tūkstantmečio kartos žmonių“, – komentuoja Danielis Durazo, „Allianz Global Assistance Komunikacijos direktorius.

Pasak jo, minėtos kartos vartotojai vertina vertę ir autentišką vietinę patirtį, kurią siūlo dalijimosi ekonomikos paslaugos, tačiau jie taip pat mėgsta produktą ir bendrą patirtį, kurią suteikia tradicinių paslaugų įmonės.

„Kelionių paslaugų teikėjai, siekiantys pritraukti tūkstantmečio kartos klientus, turėtų išnaudoti savo stipriąsias puses ir stengtis pašalinti trūkumus“, – pataria p. Durazo.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pigios liros efektas: turistai šturmuoja parduotuves

Turkijos liros kurso smukimas išprovokavo tikrą pardavimų bumą prabangos segmente besispecializuojančiuose...

Kas ketvirtoje kavinėje prie magistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda – pažeidimai 3

Kauno valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (Kauno VMVT) rugpjūčio 4–9 d. patikrinusi 24 viešojo...

Advokatai dirbtinį intelektą išmokė lietuvių kalbos Premium 4

Dirbdami prie įmonės įsigijimo projekto dirbtinio intelekto programą šią vasarą pirmą kartą panaudoję...

Kiek atliekų tilps į ministro kiemą? 9

Dėl stringančios Bendrosios gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) kone...

Marijampolėje vandentiekio vanduo – jau saugus gerti

Po kelis mėnesius trukusios kovos su lervomis ir galima kitokia tarša, Marijampolės savivaldybė teigia, kad...

Lietuviai steigia restoranų tinklą JAV, naudos sutelktinį finansavimą 8

Patirties Lietuvos restoranų versle sukaupęs Rolandas Pulauskas kartu su verslo partneriu Justu Vėžiu tiki...

„City Service“ įmonė įsigijo degalinių statybos ir aptarnavimo bendrovę 1

Koncernui „Icor“ priklausančios pastatų priežiūros grupės „City Service“ įmonė įsigijo degalinių statybos ir...

Statyba ir NT
2018.08.13
GPAIS spragos sutrikdė įmonių atsiskaitymus Premium 3

Beveik pusšimtis komunalininkų tapo liūdnai pagarsėjusios Bendrosios gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos...

Karščiai kirto kelionių operatoriui – europiečiai vengia kelionių į šiltus kraštus 2

Didžiosios Britanijos kelionių operatorius „Thomas Cook Group“ paskelbė, kad dėl neįprastai karštų orų...

„Yandex. Taxi“ partneriai: nuo naujai įsteigtų iki ilgametę patirtį turinčių įmonių

Rusijos kapitalo įmonė „Yandex. Taxi“, teikdama keleivių pavėžėjimo paslaugas Lietuvoje, nurodo...

Rykantų gyventojams patariama negerti pašalinį kvapą turinčio vandens

Trakų rajone esančios Rykantų gyvenvietės vandenyje pastebėtas pašalinis kvapas ir tarša, todėl...

Samavičių šeimos verslas: po naują restoraną – kas trejus metus 3

Klaipėdiškis Vytautas Samavičius su kūrybingos virtuvės bistro „La Cle“ į kulinarijos sceną išėjo...

Laisvalaikis
2018.08.10
Teismas: ginčas su „Šiaulių arenos“ koncesininku negali būti nagrinėjamas arbitraže

Lietuvos apeliacinis teismas grąžino iš naujo nagrinėti pirmosios instancijos teismui bylą, kurioje Šiaulių...

Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Rinks geriausius Lietuvos barus 4

Šią liepą buvo paskelbtas trečiasis 30-ies geriausių Lietuvos restoranų sąrašas, taigi kolekcionuojantys...

Laisvalaikis
2018.08.08
Iš privačių darželių daugiausiai pelno uždirbo „Vaikystės sodas“: žada naujovių Premium 26

Iš Lietuvos privačių darželių didžiausią ikimokestinį pelną 2017 m. fiksavo šešiolika darželių jungianti UAB...

Daugiausiai vartotojų skundų – dėl avalynės ir drabužių 1

12.700 – tiek kartų per 2018 m. pirmąjį pusmetį gyventojai kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos...

Popiežiaus vizitas: išlaidos scenoms, apsaugai ir raginimas Bažnyčiai atskleisti sąmatas 5

Lietuvos institucijos ir Katalikų bažnyčia pradėjo derinti pinigų poreikį artėjančiam popiežiaus Pranciškaus...

Laisvalaikis
2018.08.07
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau