Staigmena: tūkstantmečio kartos keliautojai grįžta prie tradicinių turizmo paslaugų

Publikuota: 2018-07-29
„Sipa“/“Scanpix“ nuotr.
„Sipa“/“Scanpix“ nuotr.

Dalijimosi ekonomikos paslaugų, tokių kaip „Airbnb“ ar „Uber“, teikėjams metas suklusti. Su skaitmeninėmis technologijomis užaugusi tūkstantmečio karta ( gimusieji po 1980 m.), vis labiau atsigręžia į tradicines turizmo paslaugas. Tokias netikėtas tendencijas atskleidė JAV atliktas tyrimas.

Pasaulinės kelionių draudimo rinkos lyderės „Allianz Global Assistance“ sudaryto naujausio dalijimosi ekonomikos indekso duomenimis, net 53 % amerikiečių teigė, kad arba išvis nebeketina naudotis dalijimosi ekonomikos tipo paslaugomis savo 2018 m. vasaros atostogų metu, arba sako, jog tai mažai tikėtina.

Ir tai nepaisant tvirto amerikiečių įsitikinimo, jog būtent dalijimosi ekonomika keliautojams leidžia gauti autentiškesnės patirties bei taupo šeimos biudžeto pinigus.

Tyrimas atskleidė, jog 62% amerikiečių mano, kad dalijimosi ekonomikos paslaugų teikėjai yra „labai“ ar „gana patikimi“. Tiesa, taip manančių, palyginti su pernai, sumažėjo trimis procentais.

Šiemetinio tyrimo duomenimis, aštuoni iš dešimties amerikiečių yra susipažinę su bent viena dalijimosi ekonomikos paslauga, o labiausiai jos yra žinomos tarp jaunesnės kartos vartotojų.

Štai tūkstantmečio kartoje (18-34 metų amžiaus asmenys) didžioji dalis – 93% apklaustųjų – teigė, jog yra susipažinę su dalijimosi ekonomikos paslaugomis.

O tarp tų, kurių amžius 55 metai ir daugiau, su bent viena šios rūšies paslauga yra susidūrę 70% asmenų, – tiesa, ši dalis pastaraisiais metais sparčiai auga (2017m. ji siekė 57%, 2016 m. – 49%).

Būtent tūkstantmečio karta ir labiausiai pasitiki dalijimosi ekonomikos paslaugomis, kitose amžiaus grupėse pasitikinčiųjų procentas mažesnis.

Visgi nepaisant gimusiųjų po 1980-ųjų palankumo naujosioms paslaugoms, šiemet pirmąkart per ketverius metus šios kartos atstovų vertinimo kreivės ėmė krypti į tradicinių paslaugų pusę.

Vėjas keičiasi?

Tyrimas atskleidė, jog trečdalis (33%) 18-34 metų amžiaus žmonių mano, kad geresnę bendrą patirtį visgi suteikia tradicinės paslaugos. Per metus taip manančių šioje grupėje padaugėjo gan pastebimai (2017 m. jų buvo 22%).

Taip pat paaiškėjo, kad ištikus problemoms tradicinių paslaugų teikėjai suteikia geresnę klientų aptarnavimo kokybę (taip mano 38% apklaustųjų). Be to, ketvirtadalis (26%) 18-34 metų amžiaus asmenų teigė, jog tradicinių paslaugų kokybė yra aukštesnė nei dalijimosi ekonomikos.

Signalas tiekėjams?

Ekspertų nuomone, tokie duomenys rodo, kad tūkstantmečio kartos turistai, anksčiau dalijimosi paslaugų teikėjų laikyti pagrindine tiksline vartotojų grupe, po truputį persiorientuoja į kitą paslaugų segmentą ir atsigręžia į tradicinius paslaugų verslus, tarp jų – viešbučius, kelionių organizatorius ir agentūras.

„Pirmąkart matome ketinančiųjų naudotis dalijimosi paslaugomis mažėjimą, ypač tarp tūkstantmečio kartos žmonių“, – komentuoja Danielis Durazo, „Allianz Global Assistance Komunikacijos direktorius.

Pasak jo, minėtos kartos vartotojai vertina vertę ir autentišką vietinę patirtį, kurią siūlo dalijimosi ekonomikos paslaugos, tačiau jie taip pat mėgsta produktą ir bendrą patirtį, kurią suteikia tradicinių paslaugų įmonės.

„Kelionių paslaugų teikėjai, siekiantys pritraukti tūkstantmečio kartos klientus, turėtų išnaudoti savo stipriąsias puses ir stengtis pašalinti trūkumus“, – pataria p. Durazo.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
6 vietinių turistų tipai  1

Kokie turistai keliauja po Lietuvą? Kaip skiriasi skirtingų keliautojų segmentų poreikiai ir galimybės?...

Dainų šventės auditoriai pasigedo racionalaus finansinio požiūrio

Kultūros ministerija, atlikusi Lietuvos nacionalinio kultūros centro (LNKC) 2018 m. organizuotos Lietuvos...

Laisvalaikis
16:48
Tyrimas: 70% lietuvių ilgąsias atostogas leidžia Lietuvoje, 27% nuomojasi būstą iš privačių asmenų 1

Lietuvos gyventojai po savo šalį bent su viena nakvyne keliauja vidutiniškai 4 kartus per metus, vienai...

„Interactio“ atsisako pelno dėl plėtros ir derasi dėl naujos investicijos Premium

Startuolis „Interactio“, siūlantis konferencijų organizatoriams didžiąją dalį specialios vertimo įrangos...

Už 44.000 Eur į Lietuvą kvies atvykti išlaidžius kinų turistus Premium

Turizmo departamentas Lietuvą intensyviau reklamuos Kinijos socialiniuose tinkluose. Departamento atstovai...

Rinkodara
11:38
Kauno mero įmonė tikisi taikiai susitarti dėl patalpų Vilniaus centre 1

Teismui leidus Vilniaus valdžiai iš Centrinio knygyno patalpų Gedimino prospekte iškeldinti nuomininkę –...

Statyba ir NT
2018.12.16
Alytaus rajono savivaldybė gyventojams išdalins 750 dūmų detektorių 1

Alytaus rajono savivaldybė su ugniagesiais vykdo prevencinę akciją, kurios metu gyventojams ruošiasi...

TOP20 didžiausių odontologijos įmonių pagal 2017 m. pajamas 2

VŽ sudarė daugiausia pajamų pernai gavusių odontologijos paslaugų įmonių dvidešimtuką. Sąrašo viršūnėje – UAB...

Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
„CityBee“ perka daugiau nei 5.000 automobilių 36

Dalijimosi automobiliais paslaugas Lietuvoje ir Lenkijoje teikianti bendrovė „CityBee Solutions“ paskelbė...

Transportas
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

EY grynasis pelnas išaugo 22% 2

EY pajamos per praėjusį finansinį laikotarpį paaugo 9,2%, o darbo užmokesčio išlaidos didėjo 11,1%.

Finansai
2018.12.13
Kaip pasiekti, kad paslaugų centrai nebūtų tik laikinas Lietuvos ekonomikos etapas? 4

Paslaugų centrai, kuriuos Lietuvoje steigia globalios įmonės, per pastaruosius metus tapo atskira industrija.

Verslo aplinka
2018.12.13
Advokatų rinka kaista: pokyčiai „Ellex Valiunas“ didina konkurenciją dėl teisininkų ir klientų Premium 17

Žinia, kad dalis didžiausios advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ partnerių steigia savo kontorą, į kurią...

Aplinkosaugininkai: „Metrail“ byloje reikia politinio sprendimo

Vadinamojoje „Metrail“ byloje turi būti priimtas „politinio lygio“ sprendimas, sako Aplinkos apsaugos...

Registrų centras pradeda diskusijas su visuomene dėl duomenų atvėrimo 4

150 naujų atvirų duomenų rinkinių, brandesnis aktualios statistikos pateikimas ir prasidedančios nuolatinės...

VPT: Vilkaviškio valdžia privalo nutraukti sutartį su „Bruneros“ 2

Vilkaviškio rajono valdžia privalo nutraukti 410.000 Eur vertės sutartis su bendrove „Bruneros“ (buvusi...

„Icor“ grupė stiprinasi saugos versle, nusipirko koncerno „Alga“ įmonę Premium

„Icor“ įmonių grupei priklausanti saugos tarnyba UAB „Mano sauga LT“ įsigijo Marijampolėje saugos paslaugas...

„Ellex Valiunas“ atnaujino vadovų komandą 21

Penkių partnerių ir dalies teisininkų komandos pasitraukimą išgyvenanti viena didžiausių Lietuvos advokatų...

Mažėja biurokratijos pavojingų atliekų tvarkytojams

Praėjusios savaitės pabaigoje aplinkos ministras patvirtino naujos redakcijos Pavojingųjų atliekų tvarkymo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau