Makaliaus sėkmės istoriją bandys pakartoti Tailande

Publikuota: 2018-05-06
Rimvydas Širvinskas Makalius, UAB „TravelDeals LT“ direktorius. Bendrovės nuotr.
Rimvydas Širvinskas Makalius, UAB „TravelDeals LT“ direktorius. Bendrovės nuotr.

Kelionių ekspertas Rimvydas Širvinskas Makalius kartu su verslo partneriu Dariumi Lebedzinsku steigia turizmo firmą Tailande. Lietuvių tikslai tolimoje šalyje itin ambicingi – portalą „Makalius.co.th“ per 3-4 metus paversti populiariausiu kelionių portalu Tailande ir tapti vienu iš tos šalies turizmo rinkos lyderių.

Konkurentai Lietuvoje susilaiko nuo prognozių, ar lietuviškąją Makaliaus projekto sėkmės istoriją pavyks pakartoti Tailande: kaip žinia, prekių ženklą „Makalius“ valdanti UAB „Traveldeals LT“, kurios bendrasavininkiai yra p. Širvinskas ir p. Lebedzinskas, per keletą metų tapo vienu didžiausių kelionių organizatorių Lietuvoje , o portalas „Makalius.lt“- populiariausiu kelionių portalu mūsų šalyje.

„Po septynerių metų veiklos Lietuvoje nusprendėme išbandyti save ir kitose rinkose. Planavome plėstis į Latviją, tačiau pradėję labiau gilintis panorome didesnės rinkos ir mūsų akys pakrypo į Tailandą“, – VŽ pasakoja Rimvydas Širvinskas, „Traveldeals LT“ direktorius.

Tailande p. Širvinskas ir p. Lebedzinskas ne naujokai – čia jie jau turėjo ryšių, kadangi dvejus metus padedami vietos partnerių organizuoja poilsį lietuviams Tailande.

Verslo plėtra Tailande užsiimantis Darius Lebedzinskas pasakoja, kad pradėti verslą šioje Azijos šalyje paskatino didelių verslo galimybių įžvalgos.

„Tailande – virš 80 mln. gyventojų. Vietinė turizmo rinka auga tris kartus sparčiau nei kyla pasaulinė turizmo rinka, tad mes tuo norime pasinaudoti“, – kalba jis.

nuotrauka::1

Startuos per porą mėnesių

Verslo kūrimo darbai Tailande jau pasistūmėję priekin – veikia kelionių portalas „Makalius.co.th“ , „Facebook“ puslapis „Makalius TH“, suburta pradinė komandą, išsinuomotas biuras Bankoke.

„Mūsų kompanija Tailande vadinsis „Makalius Thailand“. Liko sutvarkyti jos steigimo formalumus, gauti turizmo veiklos licenciją. Įmonė pilnai turėtų startuoti per porą mėnesių. Kompaniją valdysime patys. Dabar esame pasamdę 5 darbuotojus: keturis vietinius bei vieną lietuvį, o metų pabaigoje planuojam turėti 8–10 darbuotojų“, – kalba p. Lebedzinskas.

Be tarpininkų

„Makalius Thailand“ akcininkai bus p. Širvinskas ir p. Lebedzinskas. Tailande jie planuoja vystyti veiklą dviejomis kryptimis. Pirmoji – atvykstamojo turizmo paslaugos: „Makalius Thailand“ gabens į Tailandą turistus iš Lietuvos. Šia veikla lietuvių verslininkai Tailande užsiima jau kuris laikas, tačiau įsteigus savo įmonę tai bus vykdoma kiek kita forma.

„Kelis metus vežėme lietuvius į Tailandą pasinaudodami vietinių tarpininkų paslaugomis. Tačiau sukaupta patirtis ir noras tobulėti paskatino mus dirbti be tarpininkų. Taigi nuo spalio į Tailandą atvykusius lietuvių turistus aptarnaus, tokiais dalykais, kaip turistų priėmimas Tailande, pervežimas, apgyvendinimas, ekskursijos, jau rūpinsis mūsų naujoji Tailando įmonė“, – kalba p. Lebedzinskas.

nuotrauka::2

Tikimasi, kad darbas be tarpininkų įgalins būti lankstesniems, pasiūlyti daugiau ir pigesnių paslaugų bei pramogų keliautojams iš Lietuvos ir ne tik.

„Taip pat norime labiau kontroliuoti paslaugų kokybę, nes dėl didelio turistų skaičiaus šalyje, vietiniai dažnai nepersistengia priimdami užsienio turistus“, – teigia verslininkas.

Praėjusį sezoną (2017 m. spalį – 2018 m. balandį) per „Traveldeals LT“ į Tailandą keliavo 264 keliauninkai iš Lietuvos.

„Susidomėjimo šia kryptimi dar neprasidėjus žiemos kelionių planavimo įkarščiui leidžia šį sezoną tikėtis bent 20% augimo“, – kalba p. Širvinskas.

Makaliaus patarimai – tajų kalba

Antroji Tailando įmonės kryptis bus vietinis bei išvykstamasis turizmas.

„Siūlysime patiems tailandiečiams keliauti tiek savoje šalyje, tiek į užsienį. Kaip ir Lietuvoje, organizuosime savo keliones ir pardavinėsime kitų organizatorių produktus. Patys organizuoti keliones Tailande ketiname pradėti birželio mėnesį“, – pasakoja p. Lebedzinskas.

Būtent į pastarąją kryptį – vietinį turizmą – verslininkai deda daugiausiai vilčių.

Prisivilioti sėkmę jie tikisi Tailando rinkai adaptavę Lietuvoje jau pasiteisinusią Makaliaus projekto koncepciją. Verslininkai prisimena, kad projektas „Makalius.lt“ Lietuvoje gimė iš idėjos. Pradžioje neturėta tikslo kurti kelionių organizatorių – keliautojas Makalius tiesiog dalinosi kelionių patarimais su žmonėmis. Tačiau didelis susidomėjimas ir poreikis pigioms kelionėms paskatino Lietuvoje įkurti kelionių pardavimo, organizavimo verslą.

Makalius, panašiai kaip Lietuvoje, ėmėsi dalinti kelionių patarimus ir Tailando keliautojams. Nors įmonė Tailande dar neįkurta, tailandietiškoje elektroninėje erdvėje nuo 2017 m. gruodžio jau kaupiama ir gausinama Makaliaus fanų bazė.

Pasak p. Lebedzinsko, Tailande padėtis dabar tokia, kokia Lietuvoje buvo prieš 7 metus – daug „tradicinių“ turizmo kompanijų, kurios nėra labai aktyvios internete, daug blogerių, kurie rašo apie keliones, bet jie neužsiima agentų veikla ar kelionių organizavimu. Jie rašo atsiliepimus apie lankytinas vietas, bet nieko nepardavinėja.

„Mes gi darome abu dalykus – ir pardavinėjame, ir rašome įdomų tinklaraštį“, – pasakoja p. Lebedzinskas.

„Gal tai bus labai netikėta daug kam Lietuvoje, bet mes patikėjome, kad panaudodami mūsų sukauptas komunikacijos, rinkodaros, turizmo ir aukštų technologijų žinias bei patirtį, mes galime pasiūlyti tailandiečiams puikų turinį ir gerus turizmo produktus“, – kalba jis.

nuotrauka::3

Lietuvoje tai būtų neįmanoma

Tiesa, Tailande kelionių patarimus dalija ne p. Širvinskas, o du vietiniai tinklaraštininkai – vaikinas ir mergina, kurie jau seniai rašydavo apie keliones bei turi patirties turizme.

„Per 3 mėnesius Tailande „Facebook“ puslapio gerbėjų skaičiumi sugebėjome aplenkti lietuviškąjį Makaliaus puslapį – dabar turime 250.000 sekėjų. Jau dabar geriausius mūsų įrašus pamato per 1 mln. tailandiečių. Taip pat sumušėme visų laikų Makaliaus rekordus, tarkime, vieną įrašą „Facebook“ tinkle pamatė 4,5 mln. žmonių be jokios papildomos reklamos. Lietuvoje tokie rodikliai yra tiesiog neįmanomi“, – pirmaisiais rezultatais džiaugiasi p. Lebedzinskas.

Pasak jo, šie skaičiai rodo, kad Makaliaus koncepcija tailandiečių keliautojams patinka.

„Mūsų tikslas – kad kuo daugiau Tailando gyventojų patirtų keliavimo džiaugsmą pasinaudodami Makaliaus patarimais ir pasiūlymais“, – aiškina VŽ pašnekovai.

Kas antras tailandietis perka kelionę savo šalyje kiekvienais metais, taip pat vis daugiau vietinių gauna ilgesnes atostogas bei vyksta atostogų į užsienį.

Tad ateityje iš tailandietiškojo Makaliaus projekto tikimasi ir geros komercinės grąžos.

„Mums jau yra pavykę parduoti daugiau kaip 100 viešbučio kambario rezervacijų vos iš vieno įrašo Makaliaus Tailando – „Makalius.co.th – puslapyje tajų kalba“, – mini p. Lebedzinska .

Pirmiausiais metais Tailande planuojama gauti 150.000 Eur pajamų.

Visgi kol kas finansiniai rodikliai nėra prioritetų sąrašo viršūnėje – šiuo metu Tailande visas dėmesys sutelktas į turinio kokybę ir populiarumo didinimą bei lankytojų skaičiaus augimą.

„Manoma, kad pirmaisiais metais Tailande reikės investuoti apie 100.000 Eur per metus, bet jau pradėjome gauti pirmas pajamas, o „įsukti“ verslą tikimės per kelis metus“, – teigia p. Lebedzinskas.

nuotrauka::4

Tikslas – tapti lyderiu

Lietuvių ateities planai Azijos šalyje labai ambicingi.

„Mūsų tikslas per 3-4 metus tapti pirmaujančiu turizmo portalu Tailande. Tai atrodo labai aukštas tikslas, tačiau tikiu, kad įdėjus daug meilės ir proto daug galima nuveikti. Tam tikslui pasiekti prireiks ir papildomų investicijų. Kol kas Tailande vykdome plėtrą iš savo kapitalo, tačiau jei Lietuvoje „Makalius.lt“ projektas išaugo natūraliai, pirmus penkis metus nedarėme jokių investicijų į rinkodarą, tai Tailande, didelėje rinkoje, tai jau būtų sudėtinga“, – kalba pašnekovas.

Anot jo, Tailande pusę pajamų turėtų duoti pačių organizuojamos kelionės, o perspektyvoje „Makalius Thailand“ turi šansų išaugti į daugiamilijoninius pelnus generuojančią įmonę.

„Šalyje 80 mln. gyventojų, tad jei tapsime vieni iš turizmo rinkos lyderių, galima tikėtis virš 10 mln. Eur pelno – per 5 metus tai realu“ – tvirtina p. Lebedzinskas.

Verslo Tailande ypatumai

Ponas Širvinskas džiaugiasi apklausos rezultatais, kurie parodė, jog „Makalių“ tailandiečiai vertina kaip rimtą kompanijos pavadinimą – tailandiečiams imponuoja užsieniniai vardai.

„Tiesa, „Makaliaus“ logo – bėgančios kojytės, atspindinčios mūsų prekės ženklo identitetą „užkeliauk pasaulį“ – gali būti nelabai tinkamas verslui toje šalyje. Mat Tailande kojos siejamos su nešvara, tad girdėjome nuomonių, kad tokio prekės ženklo naudoti ten galbūt nereikėtų, tačiau kol kas nepriėmėme sprendimo jį pakeisti“, – pasakoja kelionių ekspertas.

Ponas Lebedzinskas, paklaustas apie verslo Tailande specifiką, teigia, kad dirbti su tajais nėra labai sunku, nes jie yra itin taktiški, mandagūs, draugiški, tiesa, labai drovūs su užsieniečiais, tad ne visada pavyksta suprasti, ką jie galvoja iš tiesų.

„Tajai yra darboholikai, labai mėgsta tvarką, viskas turi būti sutarta iki smulkmenų ir pasirašyta“, – pastebėjimais dalinasi verslininkas.

nuotrauka::5

Šalyje naudojama 50 mln. išmaniųjų telefonų su interneto ryšiu, tajai labai aktyvūs „Facebook“ socialiniame tinkle. Jie nemėgsta sėdėti prie kompiuterio ekrano.

„Tad visa rinkodara ir pardavimas jau šiuo metu vyksta „Facebook“ žinutėmis. Jeigu tajui patinka kelionė, jis tiesiog parašys žinutę ar paskambins. Jie nemėgsta gilintis ir daug skaityti. Beje, elektroniniu paštu tailandiečiai taip pat beveik nesinaudoja, jie turi savo aplikaciją pavadinimu „Line“. Tai yra programėlė panaši į „Viber“, „WhatsApp“, bet taip pat teikianti papildomas galimybes verslui transliuoti reklamines žinutes. Tad Tailande nėra elektroninio pašto marketingo, ten yra „Line“ marketingas“, – kalba p. Lebedzinskas.

Pradžioje „Makaliaus“ biuras Tailande buvo Puketo mieste, bet dabar persikelta į Bankoką, nes tame mieste daug lengviau rasti specialistus ir iš jo yra pigiau skraidyti po šalį.

Konkurentai: palaukime rezultatų

Imtis didesnių turizmo projektų tolimoje šalyje ryžtasi ne tiek daug Lietuvos verslininkų. Dažniausiai lietuviško kapitalo turizmo verslai veikia arti namų – Lietuvoje ar kaimyninėse rinkose – Latvijoje, Estijoje ir pan.

„Kol kas vietiniai turizmo verslininkai nelabai eina į užsienį, o užsieniečiai neina į Lietuvą. Tai susiję su tuo, kad esame maža rinka – norint plėstis svetur pirmiausiai reikia pasiekti pakankamai dideles verslo apimtis savo šalyje, kad turėtum resursų plėtrai, tačiau Lietuvoje, kur vartotojų nedaug, išaugti dideliu sudėtinga“, – mano Gvidas Aukštuolis, kelionių organizatorės „Kidy Tour“ vadovas.

Kaip seksis „Makaliaus“ projektui Tailande, jis prognozuoti nesiima.

„Užsieniuose mūsų, lietuvių, niekas nelaukia. Tačiau mes tautiečius visada palaikome, jei Makaliaus komandai pasiseks Tailande, jie bus šaunuoliai, o mums visiems tai bus dar vienas įrodymas, kad esame darbšti ir konkurencinga tauta“, – kalba „Kidy Tour“ vadovas.

Tame regione, kurian žengia Makalius – Tailande, Malaizijoje, Vietname, Japonijoje, Kambodžoje – pagrindiniai turistai yra kinai. Regionas išties labai augantis, tik reikia tai suvaldyti, aiškina pašnekovas.

„Lietuvoje Makalius užėmė buvusią laisvą nišą – kelionių konsultanto, patarėjo – ir iš to išvystė labai sėkmingą verslą. Ar tą sėkmės istoriją pavyks pakartoti Tailande, ar Makaliaus koncepcija ten prigis, anksti pasakyti. Palaukime rezultatų“, – kalba p. Aukštuolis.

Azija masina

„Kidy Tour“, priklausanti verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojamai aviacijos paslaugų įmonių grupei „Avia Solutions Group“, šiuo metu yra bene aktyviausiai tarptautinėse rinkose besiplečianti Lietuvos turizmo firma.

Prieš trejetą metų Lietuvoje startavęs „Kidy Tour“, jau veikia Lietuvoje, Estijoje, Rusijoje – Maskvoje, o pernai rudenį „Avia Solutions Group“, įsteigė ir kelionių organizavimo bendrovę Latvijoje.

Rengiamasi plėstis ir į kitas Europos šalis.

„Turime planų ir Azijoje, taip pat ir Šiaurės Amerikoje. Mūsų akcininkė „Avia Solutions Group“ jau užsiima verslais Azijoje – angarų, pilotų mokymų, lėktuvų lizingo. Azija mums labai įdomi, būsime ten tikrai, tik kada ir kokia forma, anksti kalbėti. Šiuo metu į Azijos rinką dar nesame tiek „įsigilinę“, kiek į Europos“, – teigia p. Aukštuolis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Turkija svarsto atsisakyti turistų pamėgto „viskas įskaičiuota“ 9

„Turkiją reikia gelbėti nuo turistų, kurie leidžia laiką įstrigę viešbučiuose“, – tokie teiginiai...

Į VMI kvitų loteriją siūlo įtraukti ir nefiskalinius čekius 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) skelbia, kad per pirmus septynis kvitų žaidimo mėnesius, atsižvelgus į...

„Neptūno“ savininkui priklausantis „Benko servisas“ pelną augino 81,7%   2

Lietuviško kapitalo logistikos bendrovė „Benko servisas“ praėjusiais metais gavo 53,885 mln. Eur pajamų –...

„Tablein“ naują veiklos modelį išbandys Lietuvoje Premium

Kauno bendrovė „Internet Marketing Solutions“, prieš kelerius metus pasiūliusi staliukų rezervavimo ir svečių...

Ugdymo mokesčiai ir algos privačiuose vaikų darželiuose 4

VŽ pateikia didžiausių pagal 2017 m. pajamas privačių vaikų darželių paslaugų įkainius ir vidutines juose...

Egipto viešbučiams gresia prarasti žvaigždutes 7

Egipte nuspręsta šalyje veikiančius viešbučius iš naujo klasifikuoti pagal tarptautinius Pasaulinės turizmo...

Vilniuje atidaromas dar vienas viešbutis: darbuotojus surinko netradiciškai Premium 13

Sostinės rinką papildo dar vienas viešbutis – Rinktinės gatvėje, priešais buvusį Žalgirio stadioną, duris...

Statyba ir NT
2018.08.17
20 didžiausių vaikų darželių pagal 2017 m. pajamas Premium 1

Dvidešimt didžiausių privačių Lietuvos vaikų darželių pernai gavo 14,1 mln. Eur pajamų, tai 12% daugiau nei...

Dėl salmoneliozės užkrato „Forto dvare“ Panevėžyje sunegalavo penki žmonės

Specialistai tiria galimą salmoneliozės užkrato atvejį Panevėžyje, prekybos ir pramogų centre „Babilonas“...

KTU siūlo išmanų Vilniaus šiukšlių krizės sprendimą 14

Kauno technologijos universitetas (KTU) sostinės bėdas su šiukšlėmis siūlo spręsti diegiant išmanią...

Pigios liros efektas: turistai šturmuoja parduotuves 16

Turkijos liros kurso smukimas išprovokavo tikrą pardavimų bumą prabangos segmente besispecializuojančiuose...

Kas ketvirtoje kavinėje prie magistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda – pažeidimai 3

Kauno valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (Kauno VMVT) rugpjūčio 4–9 d. patikrinusi 24 viešojo...

Advokatai dirbtinį intelektą išmokė lietuvių kalbos Premium 6

Dirbdami prie įmonės įsigijimo projekto dirbtinio intelekto programą šią vasarą pirmą kartą panaudoję...

Kiek atliekų tilps į ministro kiemą? 10

Dėl stringančios Bendrosios gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) kone...

Marijampolėje vandentiekio vanduo – jau saugus gerti

Po kelis mėnesius trukusios kovos su lervomis ir galima kitokia tarša, Marijampolės savivaldybė teigia, kad...

Lietuviai steigia restoranų tinklą JAV, naudos sutelktinį finansavimą 8

Patirties Lietuvos restoranų versle sukaupęs Rolandas Pulauskas kartu su verslo partneriu Justu Vėžiu tiki...

„City Service“ įmonė įsigijo degalinių statybos ir aptarnavimo bendrovę 1

Koncernui „Icor“ priklausančios pastatų priežiūros grupės „City Service“ įmonė įsigijo degalinių statybos ir...

Statyba ir NT
2018.08.13
GPAIS spragos sutrikdė įmonių atsiskaitymus Premium 3

Beveik pusšimtis komunalininkų tapo liūdnai pagarsėjusios Bendrosios gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos...

Karščiai kirto kelionių operatoriui – europiečiai vengia kelionių į šiltus kraštus 2

Didžiosios Britanijos kelionių operatorius „Thomas Cook Group“ paskelbė, kad dėl neįprastai karštų orų...

„Yandex. Taxi“ partneriai: nuo naujai įsteigtų iki ilgametę patirtį turinčių įmonių

Rusijos kapitalo įmonė „Yandex. Taxi“, teikdama keleivių pavėžėjimo paslaugas Lietuvoje, nurodo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau