Turizmo skatinimas: monkės biznis

Publikuota: 2018-03-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Valstybinį turizmo departamentą naikinanti Ūkio ministerija (ŪM) tikisi turizmo reikalus pagerinti kurdama struktūrą kitu pavadinimu ir perstumdydama figūras. Naujos agentūros rinkodaros funkcijai finansuoti Virginijus Sinkevičius, ūkio ministras, norėtų sulaukti pinigų iš verslo - kai pasibaigs ES paramos pinigai.

ŪM prieš porą dienų išplatino pranešimą, kad Valstybinio turizmo departamento (VTD) nebeliks, o šalies turizmo rinkodaros, produkto vystymo ir analizės funkcijas perims nauja Lietuvos turizmo skatinimo agentūra VšĮ „Lithuania Travel“. Darbuotojų skaičiumi ji bus panaši į VTD, „o iškėlus rinkos priežiūros specialistus į kitas struktūras atsiradę papildomi etatai bus panaudojami įdarbinant socialinių medijų, tyrimų ir analizės specialistus, turizmo produktų bei turinio ekspertus“. Rinkos priežiūros specialistus žadama palikti po ŪM skėčiu.

Ponas Sinkevičius VŽ aiškino, kad „Lithuania Travel“ bus finansuojama iš biudžeto. Pasak jo, „šiek tiek keisis atlyginimų krepšelis“. Esą VTD darbuotojų vidutinis atlyginimas toks, už kurį stiprių rinkodaros specialistų pasamdyti negalima. Tiesą sakant, ne kažin ką esami departamento rinkodaros specialistai ir nuveikė: pats ministras pripažįsta, kad kol kas labai daug rinkodaros produkto perkama iš šalies. Bet norėtų, kad „jo šiek tiek būtų įgyvendinama ir naujoje agentūroje, o tam reikia specialistų“. Kitaip tariant, papildomų pinigų. Ir nemažų.

Kokie rinkodaros, Lietuvos įvaizdžio produktai buvo iškepti iki šiol, ko gero, atsimena visi. Kaip tik nemėginome apsijuokti: buvome ir drąsi šalis, gyrėmės gražia realybe („Real is beautiful“), buvo kurpiami (ir net kopijuojami) nieko nereiškiantys logotipai ir pan. Mėginta samdyti net vieną garsesnį tarptautinės rinkodaros guru. Sudėjus visus tokiai, švelniai tariant, saviveiklai išmėtytus pinigus, susidarytų gana solidžios sumos. Rezultatas – niekinis.

Ko iš tikrųjų tikisi ŪM, kurdama naują agentūrą? Sako – konkuruoti su kitomis šalimis dėl turistų. O „Lithuania Travel“ turi tapti „efektyviu šalies turizmo rinkodaros įrankiu“. Šiek tiek pinigų naujai (?) įstaigai tikimasi atkirpti iš konsoliduojamų verslo priežiūros institucijų. „Naujai agentūrai išlaikyti reikalingos sumos nėra dramatiškai didelės“, – aiškina ministras (2018 03 22). Iš tiesų – jei kalbama tik apie formalius atlyginimus, dramatizmo gal ir nebus. Tačiau iš kokių lėšų numatoma (jei numatoma) samdyti kvalifikuotus, tarptautinės patirties turinčius rinkodaros specialistus? O jų išties reikėtų, jei nenorime toliau turistus vilioti šileliais, „drąsa“ ar nukniauktomis svetimų kraštų nuotraukomis. Norint įsukti gerą rinkodarą, reikia nemažų pinigų. Jau dabar ES paramos lėšomis galime reklamuoti tik gamtą ir kultūrą, o po 2020 m. net ir tokios galimybės nebeliks. Kaip bus įgyvendinami ŪM dėstomi užmojai? Kol kas p. Sinkevičiaus planai, regis, tik šakėmis ant vandens išraizgyti. Pinigų šaltinį jis tikisi atkasti verslo žemėse: ministras nori, kad prie turizmo skatinimo prisidėtų verslas – finansuotų šalies turizmo rinkodarą.

Gal ir galima būtų sutikti su ūkio ministro žodžiais, kad agentūros sėkmė bus susijusi su verslo sėkme, – kuo daugiau turistų atvyks į šalį, tuo daugiau galimybių parduoti savo paslaugas turės verslininkai. Tačiau, VŽ nuomone, galbūt ministrui derėtų paieškoti realesnio plano turizmui skatinti: jau ne pirmus metus žlunga ŪM ketinimai sukurti fondą turistų nuostoliams dengti – kelionių organizatoriai tam sutartinai priešinasi ir nenori nė euro į jį atiduoti. Kita vertus, matant iki šiol veikusio Turizmo departamento neprofesionalumą ir neveiklumą, galima suprasti verslininkų abejones ir nenorą turėti reikalų su biurokratais.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Religinis turizmas – vien popiežiaus vizito gali nepakakti

Rengiantis popiežiaus Pranciškaus vizitui, susigriebta, kad religinio ir piligriminio turizmo niša mūsų...

Kur daugiausia užsienyje keliavo Lietuvos gyventojai II ketv.

Į užsienį 2018 m. antrąjį ketvirtį keliavo 507.400 šalies gyventojų, arba 9,4% daugiau nei per tą patį 2017...

Po Lietuvą gyventojai šiemet keliavo daugiau, vienai kelionei išleido vidutiniškai 56 Eur

Šalies gyventojų kelionių su viena ir daugiau nakvynių skaičius 2018 m. pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo...

Seimas pasipriešino nepavojingų atliekų degintojų apmokestinimui

Nepavojingų atliekų deginimas aplinkos taršos mokesčiu kol kas nebus apmokestinamas.  

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 2

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

„Airbnb“ pakluso Eurokomisijai – keis kainų paskelbimo politiką 1

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikianti interneto platforma „Airbnb“ įsipareigojo...

Verslo aplinka
2018.09.20
Pacų viešbutyje Vilniuje atidarytas dar vienas restoranas 6

Vilniuje, restauruotuose istoriniuose Pacų rūmuose, atidarytas dar vienas restoranas – „Nineteen18“. Jo...

Laisvalaikis
2018.09.19
„Lords LB“ statys pirmąjį Latvijoje „Holiday Inn“

Investicijų valdymo UAB „Lords LB Asset Management“ priklausantis fondas statys „Holiday Inn“ prekės ženklo...

Statyba ir NT
2018.09.19
Suklupai? Tai dar ir pastumsim 14

Seimas po pateikimo pritarė įstatymų pataisoms, kurios leistų apriboti antstolių įkainius bei jų savivalę,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Deloitte Legal“ turi naują asocijuotą partnerį

Advokatų kontoros „PricewaterhouseCoopers Legal Bukauskas ir partneriai“ teisininkas Herkus Gabartas tapo...

Vadyba
2018.09.18
Kėdainių krematoriumas tampa „Lietuvos krematoriumu“

Vienintelį krematoriumą Lietuvoje valdanti AB „K2 LT“ nuo šiol naudos naują prekės ženklą „Lietuvos...

Baltijos Amerikos klinika turi naują vadovę 14

Nuo šios savaitės privačiai Baltijos Amerikos klinikai pradėjo vadovauti Vilma Bružienė, buvusi teisininkų...

Vadyba
2018.09.18
„Hanner“ verslo centre prie Žalgirio stadiono kuriasi ir „Teleperformance“ 4

Trejus metus Lietuvoje veikianti Prancūzijos kapitalo bendrovė „Teleperformance“, teikianti klientų...

Statyba ir NT
2018.09.18
Birštonas muša kulinarijos korta – vietų pavalgyti vis daugiau

Visai neseni laikai, kai, neskaičiuojant sanatorijų valgyklų ir Kultūros centro bufeto, Birštone veikė vos...

Laisvalaikis
2018.09.17
Vilniaus savivaldybė turi sumokėti 0,25 mln. Eur kavinei „Lakštingala“

Vilniaus valdžia turi atlyginti Vingio parko kavinės „Lakštingala“ valdytojai 255.000 Eur turto pagerinimo...

Statyba ir NT
2018.09.17
Vėl parduodamas poilsio kompleksas „Belvilis“ 20

Aukcione parduodamas Molėtų raj. esantis poilsio kompleksas „Belvilis“. Pradinė kaina – 2,5 mln. Eur.

Statyba ir NT
2018.09.17
„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau