Kaip Y ir Z kartos keičia sporto klubų verslo modelį

Publikuota: 2018-01-14
Almanto Krikščiūno nuotr.
Almanto Krikščiūno nuotr.
Sveikatingumo verslo ekspertas

Šiuo metu sporto klubai ir sveikatingumo centrai išgyvena tikrą pokyčių revoliuciją. Po Y kartos „invazijos“ jie virsta sveikatingumo salomis. Tie, kurie tai supranta, – tobulėja ir juda pirmyn, o nesugebantys prisitaikyti prie rinkos pokyčių – po truputį miršta.

Sporto klubų lankytojų poreikiai kinta, todėl sporto klubai bei jų verslo strategijos taip pat turi keistis. Kiekvienas sporto verslo dalyvis žino nerašytą taisyklę: kad šis verslas būtų sėkmingas, bent 50 % esamų klubo narių turi sportuoti ir įsigyti naują narystę arba vidutinė narystės trukmė turi būti bent 16 mėnesių.

Šiandien ekspertai daug kalba apie tai, kaip išlaikyti šiuos skaičius bet kokia kaina. Visgi svarbu suprasti, jog per keletą metų šie skaičiai natūraliai mažės. Pagrindinių „ligų“, kuriomis serga šiandienos sporto klubai, sąrašas margas. Tai - netinkamos sportui sąlygos bei elementarių higienos normų nepaisymas, kuris gali būti netgi žalingas sveikatai, kaip, pavyzdžiui, mažas oro ir CO2 ištraukimas ar sportuojant per žema oro temperatūra.

Kita liga – nekokybiškas neišsilavinusių trenerių darbas; tokie treneriai neretai triūsia be licencijų ar neturi darbo patirties; „seno“ tipo treneriai, skatinantys tiesiog auginti raumenis, o ne rūpintis savo sveikata. Toliau sąraše rikiuojasi prastas ar išvis joks klubo darbas socialinėje erdvėje. O juk socialinės erdvės aspektas yra ypač svarbus pagrindinį perkamąjį svorį įgyjančioms Y ir Z kartoms.

„Viskas įskaičiuota“ nebevilioja

Y ir Z kartoms dažnai lipdoma narcizų etiketė, tačiau dauguma mokslininkų teigia, kad šie žmonės labai išsilavinę, savimi pasitikintys, technologiškai įžvalgūs, drąsūs ir reiklūs, jie labiau save vertina ir atvirai reikalauja daugiau dėmesio.

Šių kartų klientai nebenori įsigyti 24 mėnesių sporto klubo narystės ir mokėti įstojimo mokesčio. Šie laikai baigėsi kartu su senosiomis klientų išlaikymo strategijomis. Tad sporto centrų operatoriai šiandien susiduria su dideliu iššūkiu, kaip suprasti naujos kartos poreikius ir išlaikyti juos savo dėmesio centre.

Y ir Z kartų atstovai ieško kokybės visose srityse: nuo aptarnavimo iki sporto klubo interjero ar įrangos. Jau Y karta mėgsta pati spręsti, domėtis internete, daryti išvadas. Jiems jau reikia kokybės, geros paslaugos, šiai kartai nebetinka klubas, kuriame nėra dušų ar trūksta šviežio oro. Jiems nesvetimas noras būti madingiems („trendy“). Jie nori mokėti tik už tą paslaugą, kurios jiems iš tikro reikia ir kurią naudoja. Taigi, senojo tipo modelis „viskas įskaičiuota“ („all inclusive“) netenka patrauklumo. Vertinama laisvė ir lankstumas. Jie nori mokėti tada, kada ateina, todėl metinės narystės tampa nebepopuliarios.

Užsienyje didieji tinklai jau seniai taiko savaitės narystę. Pavyzdžiui, sporto klubų tinklas Jungtinėje Karalystėje „TRIB3“ nesuteikia jokių sutarčių ar narystės, o JAV kovų sporto klubų tinklas „9 round fitness“ net neturi klasių tvarkaraščio - klientas pasirenka patogiausią laiką ir gauna tai, ko nori ir kada jis nori. Kitaip tariant, paslaugos personalizuojamos.

Ko nori naujieji klientai

Šiandien sporto klubo sėkmė priklauso nuo to, kaip sėkmingai pritraukiami ir išlaikomi Y kartos klientai. Žinoma, jei valdote nedidelę sporto salę, boutique studiją, padaryti ją asmeniškesnę nėra sudėtinga. Tačiau jei turite didžiulį sveikatingumo centrą su baseinais, saunomis, kuriame rengiamos grupinės treniruotės, artimiausioje ateityje susidursite su sunkumais, dėliodami modelį, kaip parduoti paslaugas skirtingiems klubo nariams.

Jau netrukus ateis į sporto klubus Z karta ir tuomet „senojo“ tipo klubai, – tie, kurie serga aukščiau minėtomis ligomis, – tikrai dings iš rinkos. Z kartai svarbiausia kokybė, asmeninis dėmesys, ir labai svarbu mokėti tik už tai, ką gauna. Taigi, dideli sporto kompleksai taps mažiau madingi, nes lankydamasis juose moki 3 kartus daugiau dėl to, kad į tavo narystę įeina baseinai, pirtys ir daug kitų paslaugų.

Tikiu, kad Z karta naudosis mažesniais, personalizuotais, jaukiais sporto klubais, turinčiais tarptautinį pavadinimą „boutique“, kurių klientas ateis kada nori, mokės kada nori (apsilankymo metu, o ne įsigydamas metinį abonementą), ir tik už tai, ką gauna: asmeninę treniruotę, grupinę treniruotę ar tik už plaukimo treniruotę.

Dar vienas Y ir Z kartų ypatumas – poreikis grįžtamajam ryšiui, kuris šių kartų atstovų nuomone, yra esminis tobulėjimo aspektas. Tai ne vien taškų ar nuolaidų rinkimas lojalumo kortelėje, o nuolatinis bendravimas ir grįžtamojo ryšio suteikimas. Šios kartos vertina bendruomenės atmosferą ir dažnai yra dominuojanti grupė tokiuose užsiėmimuose, kaip joga, zumba, barre ir kt.

Patarimas sporto klubams: investuokite laiko ir pastangų vidinei kultūrai ir komunikacijai gerinti. Ji daug svarbesnė ir efektyvesnė nei išorinė. Bendraukite su savo klientais, stebėkite, kaip kinta jų poreikiai, ir reaguokite į juos. Labai patariu skaityti ir atsiliepimus „Facebook“ ar kitose socialinėse erdvėse – jie tikrai daug pasako apie klubo darbą ir nurodo, kuriose srityse reikia tobulėti.

Technologijų užauginti

Sporte atsiranda vis daugiau galimybių naudotis technologiniais sprendimais: virtualiomis treniruotėmis, virtualiais treneriais, internetinėmis treniruoklių naudojimosi programomis ir telefonų programėlėmis, padedančiomis stebėti pažangą siekiant užsibrėžtų sporto bei sveikatingumo tikslų. Šios technologijos naudingos visiems – ir sportuojantiems, ir sporto klubams.

Svarbu nepamiršti, jog Y ir Z kartos užaugo su skaitmeninėmis technologijomis, be jų neįsivaizduoja kasdienybės. Todėl ateinant naujosioms kartoms IT sprendimai sporto klubų versle tampa labai svarbūs.

Būtina atkreipti dėmesį ir į elektroninius pardavimus. Jau Y karta keičia pirkimo būdą, o kartu ir tai, kaip mes parduodame ar turime parduoti. 16,8 % visų 2016 m. Didžiojoje Britanijoje gautų pajamų gauta iš elektroninės komercijos.

Nauji verslo modeliai

Kintantys vartotojų poreikiai keičia sporto-sveikatingumo klubų verslo modelius. Naujausios tendencijos yra kelios: ypatingai kokybiškos paslaugos, suasmenintas sveikatingumo centras, asmeninių trenerių studijų kūrimas, grupinių treniruočių studijų kūrimas bei nauja madinga kryptis HIIT (High intensity interval training). HIIT – tai aukšto intensyvumo tam tikro grupinio sporto rūšis, tai gali būti net joga ar funkcinė treniruotė bei panašaus tipo bokso grupinės treniruotės. Tiesa, šiuo metu pasaulyje vis dar dominuoja vadinamieji „low cost“ (biudžetiniai) sporto klubai.

Kalbant apie investavimo tendencijas, investiciniai fondai šiandien jau labai rimtai žiūri į sporto klubų verslą ir jo perspektyvas. Viena iš investavimo į šį sektorių tendencijų – didieji sporto klubų tinklai ieško plėtros galimybių besivystančiose rinkose, tokiose kaip Baltijos ar Balkanų šalys ar net Artimieji bei Tolimieji Rytai.

Kita tendencija: veikiančius sporto klubus įsigyja didesni tinklai. Beje, pasaulyje 2017 metai šiuo aspektu buvo rekordiniai, todėl manau, tik laiko klausimas, kada didieji sporto klubų tarptautiniai vardai ateis ir į Lietuvą.

Komentaro autorius – Almantas Krikščiūnas, sveikatingumo verslo ekspertas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Uber“ už 3,1 mlrd. USD perką konkurentą „Careem“

JAV pavėžėjimo paslaugų bendrovė „Uber“ už 3,1 mlrd. USD perka tame pačiame segmente dirbančią Dubajuje...

Rinkos
09:34
„Tele2“ asmens duomenų apsaugos konkursą laimėjo advokatų kontora WINT 1

Advokatų kontora WINT laimėjo telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ skelbtą asmens duomenų apsaugos teisinės...

Paslaugos
07:04
LAuGEA sustiprino automobilių pramonės įmones ir organizacijas Verslo tribūna

Lietuvos autodalių gamintojų ir eksportuotojų asociacija (LAuGEA) – verslo klasteris, nuo 2014 m. vienijantis...

Logistika
06:00
Kodėl „Vynotekos“ franšizė Tauragėje pasiteisino, Telšiuose – ne Premium 1

Kas sėkmingai veikia viename mieste, nebūtinai pasiteisina kitame: su tuo turėjo susitaikyti UAB „Tūkstantis...

Gazelė
05:45
KTU smulkiam verslui kuria pusiau nemokamą klientų rizikos vertinimo įrankį 1

Klientų rizika ir jos vertinimas yra svarbi verslo dalis. Tačiau smulkios ir vidutinės įmonės (SVĮ) lengvai...

Paslaugos
2019.03.25
„Baltnetos komunikacijų“ darbas buvo sutrikęs dėl elektros gedimo 12

Viena didžiausių šalyje informacinių technologijų (IT) paslaugų tiekėjų UAB „Baltnetos komunikacijos“...

Paslaugos
2019.03.25
Palangos centre ketinama statyti 4 žvaigždučių viešbutį 7

Pačiame Palangos centre, šalia Nepriklausomybės aikštės, ruošiamasi statyti viešbutį, į kurį bendrovė iš...

Statyba ir NT
2019.03.25
„Apple“ ruošiasi gyvenimui be „iPhone“ 6

Vadovų pasikeitimai technologijų milžinėje „Apple“ – signalas, kad įmonė ruošiasi ateičiai, kurioje...

Vadyba
2019.03.25
Pardavimų valanda įmonėje „Ruptela“: sėkmingam pardavimui būtina ir laisvė, ir disciplina Premium 3

Kai įmonės pardavimų ambicija – patekti į pasaulio telematikos paslaugų bendrovių TOP 40 ir užimti 1%...

Paslaugos
2019.03.25
Kas ketvirtas gyventojas mano, kad jo darbo vietą užims robotas

Reprezentatyvi šalies gyventojų apklausa rodo, kad ketvirtadalis Lietuvos dirbančiųjų mano, kad ateityje jų...

Paslaugos
2019.03.25
Pašto rinkos pajamos pernai ūgtelėjo 16% 1

Bendrosios pašto sektoriaus 2018 m. pajamos sudarė 171,1 mln. Eur, t. y. 16,3% daugiau nei 2017 m., kai jos...

Paslaugos
2019.03.25
BDAR: balandį paaiškės, ar sporto klubai turi teisę rinkti pirštų atspaudus 1

Įmonių tikrinimus šiuo metu atliekanti Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija balandį ketina skelbti išvadas...

Paslaugos
2019.03.25
Lenkijos televizija kuria atstovybę Lietuvoje, rengs programą „TVP Wilno“  3

Lietuvoje transliuojamas „TVP Polonia“ kanalas šiemet turėtų pakeisti pavadinimą į „TVP Wilno“, o programos...

Rinkodara
2019.03.25
„Vykom“ didina apsukas, didžiausias iššūkis – elektromobiliai Verslo tribūna 2

Kompanija „Vykom“, teikianti automobilių ir kitų krovinių pervežimo paslaugas, artimiausiems metams yra...

Logistika
2019.03.25
Inovatyvūs verslai padiktavo naują profesiją Verslo tribūna 2

Atsižvelgdamas į šiuolaikinio ir ateities Lietuvos verslo poreikius Vilniaus Gedimino technikos universitetas...

Ateities miestas
2019.03.25
Įmonėms netikėtai vėl brangsta pakuočių tvarkymas Premium 2

Daliai gamintojų ir importuotojų šiais metais už prekių pakuočių atliekų sutvarkymą teks mokėti brangiau, nei...

Paslaugos
2019.03.25
Šiuolaikinės valgyklos pietus siūlo už 1,7 Eur arba nemokamai juos veža net į kitą miestą Premium 6

Verslininkai rizikuoka mažesniuose miestuose atidaryti modernias valgyklas ir paneigia mitus, kad regionuose...

Gazelė
2019.03.24
Populiariausios lietuvių kelionių kryptys: sąrašo viršūnėje – Baltarusija 7

Į užsienį 2018 m. ketvirtąjį ketvirtį keliavo 364.300 šalies gyventojų, arba 5,7% daugiau nei per tą patį...

Paslaugos
2019.03.24
Kampanija „Išsinuomok suomį“ turistams atskleis suomiškos laimės paslaptį 4

Laimingiausia pasaulio šalimi neseniai pripažintos Suomijos turizmo skatinimo agentūra „Visit Finland“...

Paslaugos
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau