Kaip Y ir Z kartos keičia sporto klubų verslo modelį

Publikuota: 2018-01-14
Almanto Krikščiūno nuotr.
Almanto Krikščiūno nuotr.
Sveikatingumo verslo ekspertas

Šiuo metu sporto klubai ir sveikatingumo centrai išgyvena tikrą pokyčių revoliuciją. Po Y kartos „invazijos“ jie virsta sveikatingumo salomis. Tie, kurie tai supranta, – tobulėja ir juda pirmyn, o nesugebantys prisitaikyti prie rinkos pokyčių – po truputį miršta.

Sporto klubų lankytojų poreikiai kinta, todėl sporto klubai bei jų verslo strategijos taip pat turi keistis. Kiekvienas sporto verslo dalyvis žino nerašytą taisyklę: kad šis verslas būtų sėkmingas, bent 50 % esamų klubo narių turi sportuoti ir įsigyti naują narystę arba vidutinė narystės trukmė turi būti bent 16 mėnesių.

Šiandien ekspertai daug kalba apie tai, kaip išlaikyti šiuos skaičius bet kokia kaina. Visgi svarbu suprasti, jog per keletą metų šie skaičiai natūraliai mažės. Pagrindinių „ligų“, kuriomis serga šiandienos sporto klubai, sąrašas margas. Tai - netinkamos sportui sąlygos bei elementarių higienos normų nepaisymas, kuris gali būti netgi žalingas sveikatai, kaip, pavyzdžiui, mažas oro ir CO2 ištraukimas ar sportuojant per žema oro temperatūra.

Kita liga – nekokybiškas neišsilavinusių trenerių darbas; tokie treneriai neretai triūsia be licencijų ar neturi darbo patirties; „seno“ tipo treneriai, skatinantys tiesiog auginti raumenis, o ne rūpintis savo sveikata. Toliau sąraše rikiuojasi prastas ar išvis joks klubo darbas socialinėje erdvėje. O juk socialinės erdvės aspektas yra ypač svarbus pagrindinį perkamąjį svorį įgyjančioms Y ir Z kartoms.

„Viskas įskaičiuota“ nebevilioja

Y ir Z kartoms dažnai lipdoma narcizų etiketė, tačiau dauguma mokslininkų teigia, kad šie žmonės labai išsilavinę, savimi pasitikintys, technologiškai įžvalgūs, drąsūs ir reiklūs, jie labiau save vertina ir atvirai reikalauja daugiau dėmesio.

Šių kartų klientai nebenori įsigyti 24 mėnesių sporto klubo narystės ir mokėti įstojimo mokesčio. Šie laikai baigėsi kartu su senosiomis klientų išlaikymo strategijomis. Tad sporto centrų operatoriai šiandien susiduria su dideliu iššūkiu, kaip suprasti naujos kartos poreikius ir išlaikyti juos savo dėmesio centre.

Y ir Z kartų atstovai ieško kokybės visose srityse: nuo aptarnavimo iki sporto klubo interjero ar įrangos. Jau Y karta mėgsta pati spręsti, domėtis internete, daryti išvadas. Jiems jau reikia kokybės, geros paslaugos, šiai kartai nebetinka klubas, kuriame nėra dušų ar trūksta šviežio oro. Jiems nesvetimas noras būti madingiems („trendy“). Jie nori mokėti tik už tą paslaugą, kurios jiems iš tikro reikia ir kurią naudoja. Taigi, senojo tipo modelis „viskas įskaičiuota“ („all inclusive“) netenka patrauklumo. Vertinama laisvė ir lankstumas. Jie nori mokėti tada, kada ateina, todėl metinės narystės tampa nebepopuliarios.

Užsienyje didieji tinklai jau seniai taiko savaitės narystę. Pavyzdžiui, sporto klubų tinklas Jungtinėje Karalystėje „TRIB3“ nesuteikia jokių sutarčių ar narystės, o JAV kovų sporto klubų tinklas „9 round fitness“ net neturi klasių tvarkaraščio - klientas pasirenka patogiausią laiką ir gauna tai, ko nori ir kada jis nori. Kitaip tariant, paslaugos personalizuojamos.

Ko nori naujieji klientai

Šiandien sporto klubo sėkmė priklauso nuo to, kaip sėkmingai pritraukiami ir išlaikomi Y kartos klientai. Žinoma, jei valdote nedidelę sporto salę, boutique studiją, padaryti ją asmeniškesnę nėra sudėtinga. Tačiau jei turite didžiulį sveikatingumo centrą su baseinais, saunomis, kuriame rengiamos grupinės treniruotės, artimiausioje ateityje susidursite su sunkumais, dėliodami modelį, kaip parduoti paslaugas skirtingiems klubo nariams.

Jau netrukus ateis į sporto klubus Z karta ir tuomet „senojo“ tipo klubai, – tie, kurie serga aukščiau minėtomis ligomis, – tikrai dings iš rinkos. Z kartai svarbiausia kokybė, asmeninis dėmesys, ir labai svarbu mokėti tik už tai, ką gauna. Taigi, dideli sporto kompleksai taps mažiau madingi, nes lankydamasis juose moki 3 kartus daugiau dėl to, kad į tavo narystę įeina baseinai, pirtys ir daug kitų paslaugų.

Tikiu, kad Z karta naudosis mažesniais, personalizuotais, jaukiais sporto klubais, turinčiais tarptautinį pavadinimą „boutique“, kurių klientas ateis kada nori, mokės kada nori (apsilankymo metu, o ne įsigydamas metinį abonementą), ir tik už tai, ką gauna: asmeninę treniruotę, grupinę treniruotę ar tik už plaukimo treniruotę.

Dar vienas Y ir Z kartų ypatumas – poreikis grįžtamajam ryšiui, kuris šių kartų atstovų nuomone, yra esminis tobulėjimo aspektas. Tai ne vien taškų ar nuolaidų rinkimas lojalumo kortelėje, o nuolatinis bendravimas ir grįžtamojo ryšio suteikimas. Šios kartos vertina bendruomenės atmosferą ir dažnai yra dominuojanti grupė tokiuose užsiėmimuose, kaip joga, zumba, barre ir kt.

Patarimas sporto klubams: investuokite laiko ir pastangų vidinei kultūrai ir komunikacijai gerinti. Ji daug svarbesnė ir efektyvesnė nei išorinė. Bendraukite su savo klientais, stebėkite, kaip kinta jų poreikiai, ir reaguokite į juos. Labai patariu skaityti ir atsiliepimus „Facebook“ ar kitose socialinėse erdvėse – jie tikrai daug pasako apie klubo darbą ir nurodo, kuriose srityse reikia tobulėti.

Technologijų užauginti

Sporte atsiranda vis daugiau galimybių naudotis technologiniais sprendimais: virtualiomis treniruotėmis, virtualiais treneriais, internetinėmis treniruoklių naudojimosi programomis ir telefonų programėlėmis, padedančiomis stebėti pažangą siekiant užsibrėžtų sporto bei sveikatingumo tikslų. Šios technologijos naudingos visiems – ir sportuojantiems, ir sporto klubams.

Svarbu nepamiršti, jog Y ir Z kartos užaugo su skaitmeninėmis technologijomis, be jų neįsivaizduoja kasdienybės. Todėl ateinant naujosioms kartoms IT sprendimai sporto klubų versle tampa labai svarbūs.

Būtina atkreipti dėmesį ir į elektroninius pardavimus. Jau Y karta keičia pirkimo būdą, o kartu ir tai, kaip mes parduodame ar turime parduoti. 16,8 % visų 2016 m. Didžiojoje Britanijoje gautų pajamų gauta iš elektroninės komercijos.

Nauji verslo modeliai

Kintantys vartotojų poreikiai keičia sporto-sveikatingumo klubų verslo modelius. Naujausios tendencijos yra kelios: ypatingai kokybiškos paslaugos, suasmenintas sveikatingumo centras, asmeninių trenerių studijų kūrimas, grupinių treniruočių studijų kūrimas bei nauja madinga kryptis HIIT (High intensity interval training). HIIT – tai aukšto intensyvumo tam tikro grupinio sporto rūšis, tai gali būti net joga ar funkcinė treniruotė bei panašaus tipo bokso grupinės treniruotės. Tiesa, šiuo metu pasaulyje vis dar dominuoja vadinamieji „low cost“ (biudžetiniai) sporto klubai.

Kalbant apie investavimo tendencijas, investiciniai fondai šiandien jau labai rimtai žiūri į sporto klubų verslą ir jo perspektyvas. Viena iš investavimo į šį sektorių tendencijų – didieji sporto klubų tinklai ieško plėtros galimybių besivystančiose rinkose, tokiose kaip Baltijos ar Balkanų šalys ar net Artimieji bei Tolimieji Rytai.

Kita tendencija: veikiančius sporto klubus įsigyja didesni tinklai. Beje, pasaulyje 2017 metai šiuo aspektu buvo rekordiniai, todėl manau, tik laiko klausimas, kada didieji sporto klubų tarptautiniai vardai ateis ir į Lietuvą.

Komentaro autorius – Almantas Krikščiūnas, sveikatingumo verslo ekspertas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Ecoservice“ įgijo „Marijampolės švaros“ kontrolę

Atliekų tvarkymo bendrovė „Ecoservice“ įsigijo 66,31% komunalinių paslaugų, antrinių žaliavų bei aplinkos...

„Workland“ planuoja tolesnę plėtrą Vilniuje, investuos 1,5 mln. Eur

Estijos biurų nuomos paslaugų bendrovė „Workland Group“ šį rudenį atidarys jau antrą savo centrą Vilniuje, o...

TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
06:00
„Nordea“ padalinį senamiestyje keičia bendradarbystės erdvė, restoranas ir parduotuvė 1

Vilniaus senamiestyje, Didžiosios ir Savičiaus gatvių sankirtoje, kuriasi bendradarbystės erdvė „Workland“,...

Statyba ir NT
2018.07.17
Kauniečiai dėl krematoriumo neapsisprendė 3

Savaitę trukusi apklausa dėl galimybės Kauno miesto teritorijoje statyti krematoriumą apčiuopiamų rezultatų...

Laisvalaikis
2018.07.16
Eurokomisija liepė „Airbnb“ teikti vartotojams tikrąsias kainas 6

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikianti interneto platforma „Airbnb“ privalo...

Verslo aplinka
2018.07.16
Atnaujinta Vilniaus „Akropolio“ Ledo arena

Vilniaus „Akropolyje“ atnaujinta 1.200 kv.m. dydžio Ledo arena. Užliejus naują ledą, permontavus bortus ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
„Novaturas“ birželį pardavimus didino 26%

Birželį kelionių organizatoriaus pardavimai siekė  21,7 mln. Eur ir buvo 26% didesni nei 2017 m. birželio...

Rinkos
2018.07.16
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

Dainų šventės organizatoriai rengia pretenziją maitinimo tiekėjams 1

Dainų šventės organizatoriai dėl nekokybiško maitinimo Dainų šventės metu rengia tiekėjams pretenziją.

Jaunasis Metų CEO Artūras Salda: kaip sukurti „sanatoriją 2.0“ Premium 14

Druskininkų ir Birštono „Eglės“ sanatorijų vadovas Artūras Salda „Verslo žinių“ ir „Luminor“ banko...

Verslo klasė
2018.07.14
Estijos „Baltic Ticket Holdings“ leista valdyti „Bilietai LT“

Estijos bilietų platinimo bendrovė „Baltic Ticket Holdings“ gali valdyti prieš pusantrų metų įsigytą...

PSDF lėšomis bus kompensuojama iki 100% priemokos už vaistus

Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis bus kompensuojama didesnė nei iki šiol dalis pacientų...

Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Viešųjų pirkimų grimasos: konkursas – tarptautinis, kalba – tik lietuvių Premium 5

Ketvirtadienį Vidaus reikalų ministerijoje (VRM) atplėšti vokai su pasiūlymais, kuriuos pateikė asmens...

Technologijos
2018.07.13
Restoranai gręžiasi į pusryčiautojus – pajamos iš pusryčių išaugo dvigubai Premium 5

Lietuvoje daugėja pusryčiaujančiųjų ne namie, teigia restoranų ir kavinių valdytojai. Pusryčių segmentas...

Popiežiaus Pranciškaus vizito biudžetą kol kas gaubia miglos 5

Artėjantis popiežiaus Pranciškaus vizitas Lietuvoje, be dvasingosios, turi ir kasdienę pragmatinę pusę – tai...

Laisvalaikis
2018.07.11
Paskelbtos 2020, 2021 ir 2022 metų Lietuvos kultūros sostinės

Paskelbta, jog 2020 m. Lietuvos kultūros sostine taps Trakų rajono, 2021 m. – Neringos, 2022 m. – Alytaus...

Laisvalaikis
2018.07.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau