Kaip Y ir Z kartos keičia sporto klubų verslo modelį

Publikuota: 2018-01-14
Almanto Krikščiūno nuotr.
Almanto Krikščiūno nuotr.
Sveikatingumo verslo ekspertas

Šiuo metu sporto klubai ir sveikatingumo centrai išgyvena tikrą pokyčių revoliuciją. Po Y kartos „invazijos“ jie virsta sveikatingumo salomis. Tie, kurie tai supranta, – tobulėja ir juda pirmyn, o nesugebantys prisitaikyti prie rinkos pokyčių – po truputį miršta.

Sporto klubų lankytojų poreikiai kinta, todėl sporto klubai bei jų verslo strategijos taip pat turi keistis. Kiekvienas sporto verslo dalyvis žino nerašytą taisyklę: kad šis verslas būtų sėkmingas, bent 50 % esamų klubo narių turi sportuoti ir įsigyti naują narystę arba vidutinė narystės trukmė turi būti bent 16 mėnesių.

Šiandien ekspertai daug kalba apie tai, kaip išlaikyti šiuos skaičius bet kokia kaina. Visgi svarbu suprasti, jog per keletą metų šie skaičiai natūraliai mažės. Pagrindinių „ligų“, kuriomis serga šiandienos sporto klubai, sąrašas margas. Tai - netinkamos sportui sąlygos bei elementarių higienos normų nepaisymas, kuris gali būti netgi žalingas sveikatai, kaip, pavyzdžiui, mažas oro ir CO2 ištraukimas ar sportuojant per žema oro temperatūra.

Kita liga – nekokybiškas neišsilavinusių trenerių darbas; tokie treneriai neretai triūsia be licencijų ar neturi darbo patirties; „seno“ tipo treneriai, skatinantys tiesiog auginti raumenis, o ne rūpintis savo sveikata. Toliau sąraše rikiuojasi prastas ar išvis joks klubo darbas socialinėje erdvėje. O juk socialinės erdvės aspektas yra ypač svarbus pagrindinį perkamąjį svorį įgyjančioms Y ir Z kartoms.

„Viskas įskaičiuota“ nebevilioja

Y ir Z kartoms dažnai lipdoma narcizų etiketė, tačiau dauguma mokslininkų teigia, kad šie žmonės labai išsilavinę, savimi pasitikintys, technologiškai įžvalgūs, drąsūs ir reiklūs, jie labiau save vertina ir atvirai reikalauja daugiau dėmesio.

Šių kartų klientai nebenori įsigyti 24 mėnesių sporto klubo narystės ir mokėti įstojimo mokesčio. Šie laikai baigėsi kartu su senosiomis klientų išlaikymo strategijomis. Tad sporto centrų operatoriai šiandien susiduria su dideliu iššūkiu, kaip suprasti naujos kartos poreikius ir išlaikyti juos savo dėmesio centre.

Y ir Z kartų atstovai ieško kokybės visose srityse: nuo aptarnavimo iki sporto klubo interjero ar įrangos. Jau Y karta mėgsta pati spręsti, domėtis internete, daryti išvadas. Jiems jau reikia kokybės, geros paslaugos, šiai kartai nebetinka klubas, kuriame nėra dušų ar trūksta šviežio oro. Jiems nesvetimas noras būti madingiems („trendy“). Jie nori mokėti tik už tą paslaugą, kurios jiems iš tikro reikia ir kurią naudoja. Taigi, senojo tipo modelis „viskas įskaičiuota“ („all inclusive“) netenka patrauklumo. Vertinama laisvė ir lankstumas. Jie nori mokėti tada, kada ateina, todėl metinės narystės tampa nebepopuliarios.

Užsienyje didieji tinklai jau seniai taiko savaitės narystę. Pavyzdžiui, sporto klubų tinklas Jungtinėje Karalystėje „TRIB3“ nesuteikia jokių sutarčių ar narystės, o JAV kovų sporto klubų tinklas „9 round fitness“ net neturi klasių tvarkaraščio - klientas pasirenka patogiausią laiką ir gauna tai, ko nori ir kada jis nori. Kitaip tariant, paslaugos personalizuojamos.

Ko nori naujieji klientai

Šiandien sporto klubo sėkmė priklauso nuo to, kaip sėkmingai pritraukiami ir išlaikomi Y kartos klientai. Žinoma, jei valdote nedidelę sporto salę, boutique studiją, padaryti ją asmeniškesnę nėra sudėtinga. Tačiau jei turite didžiulį sveikatingumo centrą su baseinais, saunomis, kuriame rengiamos grupinės treniruotės, artimiausioje ateityje susidursite su sunkumais, dėliodami modelį, kaip parduoti paslaugas skirtingiems klubo nariams.

Jau netrukus ateis į sporto klubus Z karta ir tuomet „senojo“ tipo klubai, – tie, kurie serga aukščiau minėtomis ligomis, – tikrai dings iš rinkos. Z kartai svarbiausia kokybė, asmeninis dėmesys, ir labai svarbu mokėti tik už tai, ką gauna. Taigi, dideli sporto kompleksai taps mažiau madingi, nes lankydamasis juose moki 3 kartus daugiau dėl to, kad į tavo narystę įeina baseinai, pirtys ir daug kitų paslaugų.

Tikiu, kad Z karta naudosis mažesniais, personalizuotais, jaukiais sporto klubais, turinčiais tarptautinį pavadinimą „boutique“, kurių klientas ateis kada nori, mokės kada nori (apsilankymo metu, o ne įsigydamas metinį abonementą), ir tik už tai, ką gauna: asmeninę treniruotę, grupinę treniruotę ar tik už plaukimo treniruotę.

Dar vienas Y ir Z kartų ypatumas – poreikis grįžtamajam ryšiui, kuris šių kartų atstovų nuomone, yra esminis tobulėjimo aspektas. Tai ne vien taškų ar nuolaidų rinkimas lojalumo kortelėje, o nuolatinis bendravimas ir grįžtamojo ryšio suteikimas. Šios kartos vertina bendruomenės atmosferą ir dažnai yra dominuojanti grupė tokiuose užsiėmimuose, kaip joga, zumba, barre ir kt.

Patarimas sporto klubams: investuokite laiko ir pastangų vidinei kultūrai ir komunikacijai gerinti. Ji daug svarbesnė ir efektyvesnė nei išorinė. Bendraukite su savo klientais, stebėkite, kaip kinta jų poreikiai, ir reaguokite į juos. Labai patariu skaityti ir atsiliepimus „Facebook“ ar kitose socialinėse erdvėse – jie tikrai daug pasako apie klubo darbą ir nurodo, kuriose srityse reikia tobulėti.

Technologijų užauginti

Sporte atsiranda vis daugiau galimybių naudotis technologiniais sprendimais: virtualiomis treniruotėmis, virtualiais treneriais, internetinėmis treniruoklių naudojimosi programomis ir telefonų programėlėmis, padedančiomis stebėti pažangą siekiant užsibrėžtų sporto bei sveikatingumo tikslų. Šios technologijos naudingos visiems – ir sportuojantiems, ir sporto klubams.

Svarbu nepamiršti, jog Y ir Z kartos užaugo su skaitmeninėmis technologijomis, be jų neįsivaizduoja kasdienybės. Todėl ateinant naujosioms kartoms IT sprendimai sporto klubų versle tampa labai svarbūs.

Būtina atkreipti dėmesį ir į elektroninius pardavimus. Jau Y karta keičia pirkimo būdą, o kartu ir tai, kaip mes parduodame ar turime parduoti. 16,8 % visų 2016 m. Didžiojoje Britanijoje gautų pajamų gauta iš elektroninės komercijos.

Nauji verslo modeliai

Kintantys vartotojų poreikiai keičia sporto-sveikatingumo klubų verslo modelius. Naujausios tendencijos yra kelios: ypatingai kokybiškos paslaugos, suasmenintas sveikatingumo centras, asmeninių trenerių studijų kūrimas, grupinių treniruočių studijų kūrimas bei nauja madinga kryptis HIIT (High intensity interval training). HIIT – tai aukšto intensyvumo tam tikro grupinio sporto rūšis, tai gali būti net joga ar funkcinė treniruotė bei panašaus tipo bokso grupinės treniruotės. Tiesa, šiuo metu pasaulyje vis dar dominuoja vadinamieji „low cost“ (biudžetiniai) sporto klubai.

Kalbant apie investavimo tendencijas, investiciniai fondai šiandien jau labai rimtai žiūri į sporto klubų verslą ir jo perspektyvas. Viena iš investavimo į šį sektorių tendencijų – didieji sporto klubų tinklai ieško plėtros galimybių besivystančiose rinkose, tokiose kaip Baltijos ar Balkanų šalys ar net Artimieji bei Tolimieji Rytai.

Kita tendencija: veikiančius sporto klubus įsigyja didesni tinklai. Beje, pasaulyje 2017 metai šiuo aspektu buvo rekordiniai, todėl manau, tik laiko klausimas, kada didieji sporto klubų tarptautiniai vardai ateis ir į Lietuvą.

Komentaro autorius – Almantas Krikščiūnas, sveikatingumo verslo ekspertas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Čili Take Away“ planuoja plėtrą, netrukus startuoja Latvijoje Premium

UAB „Čili pica“ šiemet planuoja aktyvią savo naujosios koncepcijos picerijų tinklo „Čili Take Away“ plėtrą.

Geriausios virtuvės vardą laimėjo „Vytautas Mineral SPA“ komanda

Ant populiarumo bangos skriejantis Birštonas surengė antrąjį kulinarijos konkursą, kuriame varžėsi kurorto...

Laisvalaikis
2018.04.26
Išrinkti geriausi 2018 m. teisininkai 1

Konferencijoje „Teisės PRO“ įteikti „Metų įmonės teisininko“ ir „Metų viešojo sektoriaus teisininko“...

Vilniuje – dvinarė rinkliava už atliekas, nelieka konkurencijos tarp vežėjų 1

Nuo gegužės 1 d. Vilniaus mieste įvedama dvinarė rinkliava už komunalinių atliekų surinkimą bei tvarkymą, tad...

Verslo aplinka
2018.04.26
Lizingo rinka pernai išlaikė dviženklį augimą Premium

Pernai sunkvežimių lizingo būdu buvo įsigyta kiek mažiau, tačiau didėjo naujų lengvųjų automobilių, žemės...

„PriceOn“ įkūrėjas ėmėsi naujo verslo: kuria statybininkų „Uberį“ Premium 11

Jurijus Laneckis įkūrė platformą „Valandinis“ – darbo rankų pritrūkusiems rangovams siūlo išsinuomoti...

Statyba ir NT
2018.04.26
Gamintojai ministerijai perdavė vieningą taikos sutartį dėl „Metrail“

VšĮ „Žaliasis taškas“ bei VšĮ „Pakuočių tvarkymo organizacija“ skelbia suderinusios ir Aplinkos ministerijai...

Dešraininės įkūrėjas: kai norėjome įtikti visiems, vos nežlugome Premium

Jei norite turėti aiškią verslo liniją, kad ir kokia kiltų pagunda klientams pasiūlyti kuo įvairesnį...

Įvardijo geriausias 2018 m. Lietuvos advokatų kontoras Premium 5

Dviejų autoritetingų tarptautinių teisės žinynų sudarytuose 2018 m. Lietuvos advokatų kontorų reitinguose...

„Clarion“ operatorius kreipėsi į Šimašių: sunku suvokti susidariusią situaciją Premium 25

Antras pagal dydį viešbučių operatorius Šiaurės šalyse, planuojantis atidaryti viešbutį „Clarion“ Vilniuje,...

Statyba ir NT
2018.04.24
„Royal SPA Residence“ dilema: užimtumas toks, kad dar augti darosi sunku Premium 4

Gausesniu būriu į Birštoną plūstelėję turistai smagiai kilstelėjo ir nuošalioje kurorto vietoje įsikūrusio...

Poliklinika ir dvi ligoninės pacientei turės sumokėti dėl aplaidaus gydymo 3

Kelios sostinės gydymo įstaigos turės sumokėti pacientei už tai, kad laiku nediagnozavo ligos ir aplaidžiai...

VMI pasiūlė pasitaisyti 194 maitinimo įstaigoms 1

Šiemet viešojo maitinimo paslaugas teikiantis sektorius bus viena iš prioritetinių sričių, kuriai, siekiant...

Finansai
2018.04.23
„Civinity“ paskyrė naują vadovą

Pastatų administravimo įmonių grupė „Civinity“ naujuoju vadovu paskyrė Rimvydą Ramanauską bei atnaujino...

Vadyba
2018.04.23
Naujoji prabanga: kai reikia nedaug, bet gerai 2

Jei sklendžiate prabangių daiktų pasaulyje, tikriausiai pastebėjote kelerius pastaruosius metus vis...

Laisvalaikis
2018.04.22
Socialinį tinklą perkėlė į kitokią kavinę: renkasi superherojai

Vilniuje veikianti „Geek Cafe“ – erdvė, skirta fantastinių žaidimų mėgėjams, kaip ir buvo tikėtasi, pritraukė...

Ortopedijos paslaugų tiekėjams - gera metų pradžia

Kauno AB „Ortopedijos technika“ plečia mažmeninės prekybos tinklą. Po dviejų iš eilės stabilių metų pradžių...

BDAR: kokius namų darbus turi atlikti viešbučiai 2

Nuo 2018 m. gegužės 25 d. Lietuvoje ir kitose ES valstybėse įsigaliosiantis Europos Parlamento ir Tarybos...

Ką daryti, kad gautas užsakymas – tiesiog per didelis

Gusto namai su pirkėjais iš Suomijos dėl eksporto derėjosi dvejus metus, tačiau kai sutartis buvo pasirašyta,...

Galimybė susigrąžinti dalį GPM už paslaugas vertinama skirtingai 1

Mokesčių reformą parengusios Vyriausybės siūlymas leisti gyventojams susigrąžinti dalį pajamų mokesčio (GPM)...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau