Kaip Y ir Z kartos keičia sporto klubų verslo modelį

Publikuota: 2018-01-14
Almanto Krikščiūno nuotr.
Almanto Krikščiūno nuotr.
Sveikatingumo verslo ekspertas

Šiuo metu sporto klubai ir sveikatingumo centrai išgyvena tikrą pokyčių revoliuciją. Po Y kartos „invazijos“ jie virsta sveikatingumo salomis. Tie, kurie tai supranta, – tobulėja ir juda pirmyn, o nesugebantys prisitaikyti prie rinkos pokyčių – po truputį miršta.

Sporto klubų lankytojų poreikiai kinta, todėl sporto klubai bei jų verslo strategijos taip pat turi keistis. Kiekvienas sporto verslo dalyvis žino nerašytą taisyklę: kad šis verslas būtų sėkmingas, bent 50 % esamų klubo narių turi sportuoti ir įsigyti naują narystę arba vidutinė narystės trukmė turi būti bent 16 mėnesių.

Šiandien ekspertai daug kalba apie tai, kaip išlaikyti šiuos skaičius bet kokia kaina. Visgi svarbu suprasti, jog per keletą metų šie skaičiai natūraliai mažės. Pagrindinių „ligų“, kuriomis serga šiandienos sporto klubai, sąrašas margas. Tai - netinkamos sportui sąlygos bei elementarių higienos normų nepaisymas, kuris gali būti netgi žalingas sveikatai, kaip, pavyzdžiui, mažas oro ir CO2 ištraukimas ar sportuojant per žema oro temperatūra.

Kita liga – nekokybiškas neišsilavinusių trenerių darbas; tokie treneriai neretai triūsia be licencijų ar neturi darbo patirties; „seno“ tipo treneriai, skatinantys tiesiog auginti raumenis, o ne rūpintis savo sveikata. Toliau sąraše rikiuojasi prastas ar išvis joks klubo darbas socialinėje erdvėje. O juk socialinės erdvės aspektas yra ypač svarbus pagrindinį perkamąjį svorį įgyjančioms Y ir Z kartoms.

„Viskas įskaičiuota“ nebevilioja

Y ir Z kartoms dažnai lipdoma narcizų etiketė, tačiau dauguma mokslininkų teigia, kad šie žmonės labai išsilavinę, savimi pasitikintys, technologiškai įžvalgūs, drąsūs ir reiklūs, jie labiau save vertina ir atvirai reikalauja daugiau dėmesio.

Šių kartų klientai nebenori įsigyti 24 mėnesių sporto klubo narystės ir mokėti įstojimo mokesčio. Šie laikai baigėsi kartu su senosiomis klientų išlaikymo strategijomis. Tad sporto centrų operatoriai šiandien susiduria su dideliu iššūkiu, kaip suprasti naujos kartos poreikius ir išlaikyti juos savo dėmesio centre.

Y ir Z kartų atstovai ieško kokybės visose srityse: nuo aptarnavimo iki sporto klubo interjero ar įrangos. Jau Y karta mėgsta pati spręsti, domėtis internete, daryti išvadas. Jiems jau reikia kokybės, geros paslaugos, šiai kartai nebetinka klubas, kuriame nėra dušų ar trūksta šviežio oro. Jiems nesvetimas noras būti madingiems („trendy“). Jie nori mokėti tik už tą paslaugą, kurios jiems iš tikro reikia ir kurią naudoja. Taigi, senojo tipo modelis „viskas įskaičiuota“ („all inclusive“) netenka patrauklumo. Vertinama laisvė ir lankstumas. Jie nori mokėti tada, kada ateina, todėl metinės narystės tampa nebepopuliarios.

Užsienyje didieji tinklai jau seniai taiko savaitės narystę. Pavyzdžiui, sporto klubų tinklas Jungtinėje Karalystėje „TRIB3“ nesuteikia jokių sutarčių ar narystės, o JAV kovų sporto klubų tinklas „9 round fitness“ net neturi klasių tvarkaraščio - klientas pasirenka patogiausią laiką ir gauna tai, ko nori ir kada jis nori. Kitaip tariant, paslaugos personalizuojamos.

Ko nori naujieji klientai

Šiandien sporto klubo sėkmė priklauso nuo to, kaip sėkmingai pritraukiami ir išlaikomi Y kartos klientai. Žinoma, jei valdote nedidelę sporto salę, boutique studiją, padaryti ją asmeniškesnę nėra sudėtinga. Tačiau jei turite didžiulį sveikatingumo centrą su baseinais, saunomis, kuriame rengiamos grupinės treniruotės, artimiausioje ateityje susidursite su sunkumais, dėliodami modelį, kaip parduoti paslaugas skirtingiems klubo nariams.

Jau netrukus ateis į sporto klubus Z karta ir tuomet „senojo“ tipo klubai, – tie, kurie serga aukščiau minėtomis ligomis, – tikrai dings iš rinkos. Z kartai svarbiausia kokybė, asmeninis dėmesys, ir labai svarbu mokėti tik už tai, ką gauna. Taigi, dideli sporto kompleksai taps mažiau madingi, nes lankydamasis juose moki 3 kartus daugiau dėl to, kad į tavo narystę įeina baseinai, pirtys ir daug kitų paslaugų.

Tikiu, kad Z karta naudosis mažesniais, personalizuotais, jaukiais sporto klubais, turinčiais tarptautinį pavadinimą „boutique“, kurių klientas ateis kada nori, mokės kada nori (apsilankymo metu, o ne įsigydamas metinį abonementą), ir tik už tai, ką gauna: asmeninę treniruotę, grupinę treniruotę ar tik už plaukimo treniruotę.

Dar vienas Y ir Z kartų ypatumas – poreikis grįžtamajam ryšiui, kuris šių kartų atstovų nuomone, yra esminis tobulėjimo aspektas. Tai ne vien taškų ar nuolaidų rinkimas lojalumo kortelėje, o nuolatinis bendravimas ir grįžtamojo ryšio suteikimas. Šios kartos vertina bendruomenės atmosferą ir dažnai yra dominuojanti grupė tokiuose užsiėmimuose, kaip joga, zumba, barre ir kt.

Patarimas sporto klubams: investuokite laiko ir pastangų vidinei kultūrai ir komunikacijai gerinti. Ji daug svarbesnė ir efektyvesnė nei išorinė. Bendraukite su savo klientais, stebėkite, kaip kinta jų poreikiai, ir reaguokite į juos. Labai patariu skaityti ir atsiliepimus „Facebook“ ar kitose socialinėse erdvėse – jie tikrai daug pasako apie klubo darbą ir nurodo, kuriose srityse reikia tobulėti.

Technologijų užauginti

Sporte atsiranda vis daugiau galimybių naudotis technologiniais sprendimais: virtualiomis treniruotėmis, virtualiais treneriais, internetinėmis treniruoklių naudojimosi programomis ir telefonų programėlėmis, padedančiomis stebėti pažangą siekiant užsibrėžtų sporto bei sveikatingumo tikslų. Šios technologijos naudingos visiems – ir sportuojantiems, ir sporto klubams.

Svarbu nepamiršti, jog Y ir Z kartos užaugo su skaitmeninėmis technologijomis, be jų neįsivaizduoja kasdienybės. Todėl ateinant naujosioms kartoms IT sprendimai sporto klubų versle tampa labai svarbūs.

Būtina atkreipti dėmesį ir į elektroninius pardavimus. Jau Y karta keičia pirkimo būdą, o kartu ir tai, kaip mes parduodame ar turime parduoti. 16,8 % visų 2016 m. Didžiojoje Britanijoje gautų pajamų gauta iš elektroninės komercijos.

Nauji verslo modeliai

Kintantys vartotojų poreikiai keičia sporto-sveikatingumo klubų verslo modelius. Naujausios tendencijos yra kelios: ypatingai kokybiškos paslaugos, suasmenintas sveikatingumo centras, asmeninių trenerių studijų kūrimas, grupinių treniruočių studijų kūrimas bei nauja madinga kryptis HIIT (High intensity interval training). HIIT – tai aukšto intensyvumo tam tikro grupinio sporto rūšis, tai gali būti net joga ar funkcinė treniruotė bei panašaus tipo bokso grupinės treniruotės. Tiesa, šiuo metu pasaulyje vis dar dominuoja vadinamieji „low cost“ (biudžetiniai) sporto klubai.

Kalbant apie investavimo tendencijas, investiciniai fondai šiandien jau labai rimtai žiūri į sporto klubų verslą ir jo perspektyvas. Viena iš investavimo į šį sektorių tendencijų – didieji sporto klubų tinklai ieško plėtros galimybių besivystančiose rinkose, tokiose kaip Baltijos ar Balkanų šalys ar net Artimieji bei Tolimieji Rytai.

Kita tendencija: veikiančius sporto klubus įsigyja didesni tinklai. Beje, pasaulyje 2017 metai šiuo aspektu buvo rekordiniai, todėl manau, tik laiko klausimas, kada didieji sporto klubų tarptautiniai vardai ateis ir į Lietuvą.

Komentaro autorius – Almantas Krikščiūnas, sveikatingumo verslo ekspertas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Ellex Valiunas“ atnaujino vadovų komandą 20

Penkių partnerių ir dalies teisininkų komandos pasitraukimą išgyvenanti viena didžiausių Lietuvos advokatų...

Mažėja biurokratijos pavojingų atliekų tvarkytojams

Praėjusios savaitės pabaigoje aplinkos ministras patvirtino naujos redakcijos Pavojingųjų atliekų tvarkymo...

Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Įsigaliojo GPAIS planas B: vartotojai gali teikti dokumentus popieriuje

Praėjusią savaitę įsigaliojo taip vadinamas GPAIS planas B – tvarka, aprašanti, kaip atliekų tvarkytojams...

Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Turkijoje šiemet atostogavo 190.000 Lietuvos gyventojų 7

Turkijos kultūros ir turizmo ministerijos paskelbta naujausia turizmo statistika rodo, kad Lietuvos turistų...

Algos didžiausiose odontologijos įmonėse – skirtumai matuojami kartais 12

“Sodros“ duomenys leidžia palyginti, kuriose iš dvidešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas Lietuvos...

„Tele2“ už 0,25 mln. Eur atnaujino saloną „Akropolyje“ 8

Šeštadienį mobiliojo ryšio operatorė „Tele2“ atidarė atnaujintą 120 kv. m ploto prekybos saloną Vilniaus...

„Stiklių“ restorane – revoliucija

Gera žinia tiems, kurie nekantrauja išbandyti, kuo nustebins vilniškio „Relais & Ch?teaux Stikliai Hotel“...

Laisvalaikis
2018.12.07
Birštonas rengia naują strategiją – kvies verslo įmones atvykti „darbostogų“ Premium 3

Itin spartų turistų srautų augimą fiksuojantis Birštonas rengia naują kurorto koncepciją, kurios tikslas –...

Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Buvę „Ellex Valiuno“ partneriai steigia naują advokatų kontorą „Walless“ 36

Buvę vienos didžiausių Lietuvoje advokatų kontorų „Ellex Valiunas“ partneriai kartu su kitais partneriais...

Vyriausybė pritarė žalos be kaltės atlyginimo modeliui 5

Ministrų kabinetas pritarė Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) siūlomiems įstatymų pakeitimams, kuriuos...

Finansai
2018.12.05
Odontologų verslas – erdvės branginti paslaugas vis mažiau Premium 11

Odontologijos paslaugų rinkai 2019 m., kaip ir 2018-ieji, žada būti augimo metai. Tačiau konkurencija arši,...

„Barclays“ pasitraukimas užgožė žinią apie įsigijimo sandorį Premium 20

„Barclays“ pasitraukimas nėra suprastėjusios verslo aplinkos Lietuvoje rodiklis, nors gerinant šią sritį dar...

Rinkos
2018.12.04
S. Skvernelis apie „Barclays“ pasitraukimą: tuščia vieta nebūna 24

Premjeras nesureikšmina Jungtinės Karalystės banko „Barclays“ sprendimo trauktis iš Lietuvos. Saulius...

Finansai
2018.12.04
„Novaturas“ pasirašė ilgalaikę sutartį su „GetJet Airlines“ 17

Kelionių organizavimo AB „Novaturas“ pasirašė ilgalaikę sutartį su oro vežėju „GetJet Airlines“.

„Barclays“ darbuotojams Vilniuje pristato verslo planus

Jungtinės Karalystės (JK) banko „Barclays“ antradienį Vilniaus padalinio darbuotojus teigia informuosiantis...

Finansai
2018.12.04
„Foodout.lt“ bankrutuoja, kaltinami buvę vadovai Premium 9

UAB „Foodout.lt“ bankrutuoja. Tai VŽ patvirtino Marius Neviera, dabartinis įmonės direktorius, jos vairą...

Technologijos
2018.12.04
Lietuvos virėjai iš pasaulio čempionato parsivežė bronzą 1

Liuksemburge vykusiame pasaulio kulinarijos čempionate „Culinary World Cup 2018“ Lietuvos nacionalinė šefų...

Laisvalaikis
2018.12.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau