Kas laukia turizmo sektoriaus šiemet: Vilniuje ir toliau trūks viešbučių

Publikuota: 2018-01-02
Kęstutis Ambrozaitis, UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas.
Juditos Grigelytės (VŽ ) nuotr.
Kęstutis Ambrozaitis, UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ ) nuotr.

Sostinėje 2018 m. turėtų atsidaryti bent 5 nauji viešbučiai, tačiau didžiausias iššūkis turizmo verslui 2018 m. išliks toks pat, kaip ir 2017 m. – kur sezono metu Vilniuje apgyvendinti turistus, interviu VŽ teigia Kęstutis Ambrozaitis, keliones į Lietuvą organizuojančios UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius ir Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas.

Pono Ambrozaičio prognozėmis, 2018 m. naujai atsidarę viešbučiai Vilniuje dar nepajėgs užpildyti viešbučių pasiūlos spragų.

Kokie buvo atvykstamojo turizmo sektoriui 2017-ieji?

Bent mūsų įmonei 2017 m. buvo geresni nei 2016. Daugėjo turistų iš JAV, Azijos šalių, Italijos. Pajamos tiek mūsų, tiek mūsų tiekėjų augo.

Kas laukia turizmo sektoriaus 2018 m.?

Tikėtina, kad 2018 m. bus geresni nei 2017 m. Lietuvos įvaizdis daugelyje užsienio šalių akivaizdžiai gerėja. Mus atranda tiek Europos Sąjungos šalių turistai, tiek ir tolimųjų rinkų keliautojai. Jei anksčiau į Lietuvą keliaudavo tik pagyvenę žmonės arba jaunimas, dabar vis daugiau atvyksta įvairių amžiaus grupių turistų. Be to, 2018 m. sostinėje turėtų atsidaryti naujų didelių viešbučių, tad bus daugiau galimybių apgyvendinti keliautojus.

Kaip gali kisti užsienio turistų srautai Lietuvoje šiemet?

Jei pasaulyje neįvyks didelių sukrėtimų, turistų srautai Lietuvoje augs. Ko gero, sparčiausiai gausės atvykstančių iš tolimų rinkų – Azijos, Šiaurės ir Pietų Amerikos. Gal ne taip stipriai, bet keliautojų iš ES šalių taip pat turėtų daugėti.

Kaip gali kisti pajamos iš atvykstamojo turizmo 2018 m.?

Kadangi bus daugiau turistų, nėra pagrindo manyti, kad paslaugų kainos sumažės, taigi ir pajamos iš turizmo didės. Juolab kad 2018 –ieji – atkurtos Lietuvos šimtmečio metai, Dainų šventės metai, tikėtina, kad ir tai paskatins daugiau turistų aplankyti mūsų šalį.

Kaip apibūdintumėte padėtį turizmo sektoriuje?

Lietuvos turizmo sektoriaus situacija nėra bloga. Laimei, mes dar nesame tiek užtvindyti turistų kaip Estija, ypač Talinas. Mūsų paslaugų įvairovė ir kokybė yra pakankama, paklausa – gera, kainos konkurencingos, palyginti su kaimyninėmis šalimis. Šiek tiek neramina greitas maitinimo paslaugų kainų augimas, tačiau kol kas esame kiek pigesni nei kaimynai.

Kokios pagrindinės turizmo sektoriaus tendencijos, kurios bus aktualios ir šiemet?

Viena iš pagrindinių tendencijų – didelė paklausa kelionėms į Vilnių, matyt šita tendencija vyraus dar kurį laiką. Kiti Lietuvos regionai, nors ir turėdami įspūdingus turizmo išteklius, dar nesugeba į save atkreipti dėmesį.

O kokie didžiausi iššūkiai 2018 m. laukia turizmo verslo?

Didžiausias galvos skausmas išliks toks pat, kaip ir 2017 m. – kur Vilniuje apgyvendinti turistus sezono metu – tai yra vasarą. Naujai atsidarę viešbučiai dar nepajėgs užpildyti viešbučių pasiūlos spragų sostinėje.

nuotrauka::1left

Vilniuje būtinai reikia daugiau viešbučių. Reikia skatinti plėtotojus pateikti rinkai daugiau numerių. Be to, svarbu skatinti turistus keliauti ne tik į Vilnių, bet ir į kitas Lietuvos vietoves. Reikėtų imtis priemonių parodyti, jog Lietuvoje yra ir kitų vietų, kur galima įdomiai praleisti atostogas ar dalį jų. Taigi reikėtų agresyvesnės Lietuvos turizmo rinkodaros. Deja, dabar valstybės institucijų veiklos šioje srityje praktiškai nesijaučia.

Kitas galvos skausmas turizmo verslui – kaip sukaupti lėšas dalyvavimui svarbiose, bet labai brangiose tarptautinėse turizmo parodose. Čia mes stipriai atsiliekame nuo Latvijos ir Estijos, kur turizmo verslo dalyvavimas šalies rinkodaros veikloje stipriai remiamas iš ES fondų.

Kaip Lietuva, kaip turizmo kryptis, atrodo kitų šalių kontekste?

Palyginti su kaimyninėmis šalimis, Lietuva stipriai neišsiskiria. Lietuvoje padėtis šiek tiek geresnė nei Latvijoje, kur pagrindiniai užsienio turistų srautai atvyksta tik į Rygą.

Estija iš Baltijos šalių yra, ko gero, užsienyje labiausiai žinoma ir patraukli, tačiau jai jau gresia turizmo rinkos persisotinimas, nes vasaros mėnesiais Talino senamiestyje turistų tiek, kad net tiršta, ir tai kelia vietos gyventojų nepasitenkinimą. Maitinimo ir kitų paslaugų kainos turistams Talino senamiestyje jau yra aukštesnės nei Skandinavijos šalyse.

Kaip minėjau, mes turėtumėme labiau skatinti užsienio turistų keliones už Vilniaus ribų, nes mūsų turistiniai ištekliai kol kas nėra pakankamai išnaudojami.

O kaip Lietuvai prisitraukti daugiau užsienio turistų?

Lyginant su kitomis Europos šalimis, Lietuvoje dar labai mažai turistų iš užsienio, ypač už Vilniaus ribų. Mes tikrai galėtume sudominti ir priimti daug daugiau tiek iš kaimyninių šalių, tiek ir iš tolimų rinkų. Tačiau tol, kol mūsų šalies turizmo rinkodara nebus pakankamai finansuojama ir atliekama profesionaliai, į Lietuvą ir toliau daugiausiai keliaus tik tie turistai, kurie sužinos apie mūsų šalį atsitiktinai.

Lietuvos turizmo rinkodara užsienyje dabar daugiausia atliekama pasaulio bendruomenės jėgomis: apie Lietuvą rašo užsienio žurnalistai, tinklaraštininkai, sklinda geri atsiliepimai iš lūpų į lūpas. O pačios Lietuvos pastangos šiame fone yra labai mažai pastebimos.

Valstybės ir savivaldybių institucijos turėdamos mažus biudžetus labai menkai ką gali nuveikti. Kelionių organizatoriai ir viešbučiai taip pat neturi pakankamai išteklių Lietuvos turizmo rinkodarą vykdyti savarankiškai. To rezultatas – turistų labiausiai trokštamas yra Vilnius, o kitos vietovės matomos per mažai.

Kokių pokyčių turizmo politikoje iš valdžios tikisi atvykstamojo turizmo verslas?

Turizmas yra ne tik darbo vietų, mokesčių ir užsienio valiutos įplaukų šaltinis, jis didina ir šalies kultūros išteklių vartojimą, visuomenės socialinį atvirumą, todėl praktiškai visos valstybės, kurios siekia pritraukti daugiau turistų, investuoja nemažas sumas į savo šalies reklamą pasaulyje.

Deja, Lietuva, kasmet gaudama virš 2 mlrd. Eur pajamų iš turizmo, dėmesio jam skatinti skiria labai mažai. Šiuo požiūriu nepalankiai išsiskiriame iš visų kaimyninių valstybių.

Mano galva, pirmiausia Lietuvai reikia sukurti šalies turizmo rinkodaros organizaciją – Turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos jau ne kartą įrodė, kad valstybinė įstaiga nėra pajėgi efektyviai pristatyti Lietuvą pasaulio turizmo rinkoms. Lietuva – vienintelė ES šalis, kurioje turizmo rinkodarą atlieka valstybinė įstaiga, o ne tam skirta organizacija.

Antra – reikia skirti šalies rinkodarai pakankamą finansavimą. O trečia – skatinti bendradarbiavimą ir abipusį įsipareigojimą tarp Nacionalinės turizmo organizacijos, savivaldybių ir įvairių segmentų turizmo verslo subjektų.

FOTOGALERIJA „Vičiūnų grupės“ plėtojamas „DoubleTree by Hilton“ viešbutis (6 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Deloitte Legal“ turi naują asocijuotą partnerį

Advokatų kontoros „PricewaterhouseCoopers Legal Bukauskas ir partneriai“ teisininkas Herkus Gabartas tapo...

Vadyba
2018.09.18
Kėdainių krematoriumas tampa „Lietuvos krematoriumu“

Vienintelį krematoriumą Lietuvoje valdanti AB „K2 LT“ nuo šiol naudos naują prekės ženklą „Lietuvos...

Baltijos Amerikos klinika turi naują vadovę 13

Nuo šios savaitės privačiai Baltijos Amerikos klinikai pradėjo vadovauti Vilma Bružienė, buvusi teisininkų...

Vadyba
2018.09.18
„Hanner“ verslo centre prie Žalgirio stadiono kuriasi ir „Teleperformance“ 4

Trejus metus Lietuvoje veikianti Prancūzijos kapitalo bendrovė „Teleperformance“, teikianti klientų...

Statyba ir NT
2018.09.18
Birštonas muša kulinarijos korta – vietų pavalgyti vis daugiau

Visai neseni laikai, kai, neskaičiuojant sanatorijų valgyklų ir Kultūros centro bufeto, Birštone veikė vos...

Laisvalaikis
2018.09.17
Vilniaus savivaldybė turi sumokėti 0,25 mln. Eur kavinei „Lakštingala“

Vilniaus valdžia turi atlyginti Vingio parko kavinės „Lakštingala“ valdytojai 255.000 Eur turto pagerinimo...

Statyba ir NT
2018.09.17
Vėl parduodamas poilsio kompleksas „Belvilis“ 19

Aukcione parduodamas Molėtų raj. esantis poilsio kompleksas „Belvilis“. Pradinė kaina – 2,5 mln. Eur.

Statyba ir NT
2018.09.17
„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Sanatorija „Gradiali“ baigė 7,5 mln. Eur kainavusią rekonstrukciją Premium 2

Palangoje esanti sanatorija „Gradiali“ skelbia baigusi pirmąjį rekonstrukcijos etapą. Jo metu į sanatorijos...

Egipto subsidijos už turistų atskraidinimą pakibo ore: Lietuvos organizatoriai ramūs

Egiptas vis dar nepajėgia atsiskaityti su užsienio kelionių operatoriais už užsakomuosius skrydžius. Užsienio...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

Turkijoje brangsta bilietai į Pamukalę ir kitus turistinius objektus

Nuo spalio 1 d. Turkijos grožybes norintiems apžiūrėti turistams teks plačiau atverti pinigines: bilietai į...

Iš RE/MAX pasitraukusius brokerius susirinko „Capital“ Premium 5

Iširus nekilnojamojo turto tarpininkavimo agentūrų RE/MAX tinklui Vilniuje, dauguma brokerių pasirinko...

Statyba ir NT
2018.09.15
Birštonas muša kulinarijos korta – vietų pavalgyti vis daugiau

Visai neseni laikai, kai, neskaičiuojant sanatorijų valgyklų ir Kultūros centro bufeto, Birštone veikė vos...

Laisvalaikis
2018.09.14
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 1

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Šiauliai dvigubina investicijas į oro uostą Premium 5

Šiaulių m. Taryba patvirtino savivaldybės investicijų Šiaulių oro uoste sumą pagal bendradarbiavimo sutartį...

Statyba ir NT
2018.09.11
„Circle K“ atidarė Kretingoje įsigytą degalinę

„Circle K Lietuva“ Kretingoje oficialiai atidarė pirmąją savo degalinę. Tai yra tik antroji išplėstinio...

Transportas
2018.09.11
„Sorainen“ vadovybėje – pokyčiai 18

Nuo rugsėjo teisės firmai „Sorainen“, veikiančiai Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, kartu su vadovaujančiu...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau