Kas laukia turizmo sektoriaus šiemet: Vilniuje ir toliau trūks viešbučių

Publikuota: 2018-01-02
Kęstutis Ambrozaitis, UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas.
Juditos Grigelytės (VŽ ) nuotr.
Kęstutis Ambrozaitis, UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ ) nuotr.

Sostinėje 2018 m. turėtų atsidaryti bent 5 nauji viešbučiai, tačiau didžiausias iššūkis turizmo verslui 2018 m. išliks toks pat, kaip ir 2017 m. – kur sezono metu Vilniuje apgyvendinti turistus, interviu VŽ teigia Kęstutis Ambrozaitis, keliones į Lietuvą organizuojančios UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius ir Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas.

Pono Ambrozaičio prognozėmis, 2018 m. naujai atsidarę viešbučiai Vilniuje dar nepajėgs užpildyti viešbučių pasiūlos spragų.

Kokie buvo atvykstamojo turizmo sektoriui 2017-ieji?

Bent mūsų įmonei 2017 m. buvo geresni nei 2016. Daugėjo turistų iš JAV, Azijos šalių, Italijos. Pajamos tiek mūsų, tiek mūsų tiekėjų augo.

Kas laukia turizmo sektoriaus 2018 m.?

Tikėtina, kad 2018 m. bus geresni nei 2017 m. Lietuvos įvaizdis daugelyje užsienio šalių akivaizdžiai gerėja. Mus atranda tiek Europos Sąjungos šalių turistai, tiek ir tolimųjų rinkų keliautojai. Jei anksčiau į Lietuvą keliaudavo tik pagyvenę žmonės arba jaunimas, dabar vis daugiau atvyksta įvairių amžiaus grupių turistų. Be to, 2018 m. sostinėje turėtų atsidaryti naujų didelių viešbučių, tad bus daugiau galimybių apgyvendinti keliautojus.

Kaip gali kisti užsienio turistų srautai Lietuvoje šiemet?

Jei pasaulyje neįvyks didelių sukrėtimų, turistų srautai Lietuvoje augs. Ko gero, sparčiausiai gausės atvykstančių iš tolimų rinkų – Azijos, Šiaurės ir Pietų Amerikos. Gal ne taip stipriai, bet keliautojų iš ES šalių taip pat turėtų daugėti.

Kaip gali kisti pajamos iš atvykstamojo turizmo 2018 m.?

Kadangi bus daugiau turistų, nėra pagrindo manyti, kad paslaugų kainos sumažės, taigi ir pajamos iš turizmo didės. Juolab kad 2018 –ieji – atkurtos Lietuvos šimtmečio metai, Dainų šventės metai, tikėtina, kad ir tai paskatins daugiau turistų aplankyti mūsų šalį.

Kaip apibūdintumėte padėtį turizmo sektoriuje?

Lietuvos turizmo sektoriaus situacija nėra bloga. Laimei, mes dar nesame tiek užtvindyti turistų kaip Estija, ypač Talinas. Mūsų paslaugų įvairovė ir kokybė yra pakankama, paklausa – gera, kainos konkurencingos, palyginti su kaimyninėmis šalimis. Šiek tiek neramina greitas maitinimo paslaugų kainų augimas, tačiau kol kas esame kiek pigesni nei kaimynai.

Kokios pagrindinės turizmo sektoriaus tendencijos, kurios bus aktualios ir šiemet?

Viena iš pagrindinių tendencijų – didelė paklausa kelionėms į Vilnių, matyt šita tendencija vyraus dar kurį laiką. Kiti Lietuvos regionai, nors ir turėdami įspūdingus turizmo išteklius, dar nesugeba į save atkreipti dėmesį.

O kokie didžiausi iššūkiai 2018 m. laukia turizmo verslo?

Didžiausias galvos skausmas išliks toks pat, kaip ir 2017 m. – kur Vilniuje apgyvendinti turistus sezono metu – tai yra vasarą. Naujai atsidarę viešbučiai dar nepajėgs užpildyti viešbučių pasiūlos spragų sostinėje.

nuotrauka::1left

Vilniuje būtinai reikia daugiau viešbučių. Reikia skatinti plėtotojus pateikti rinkai daugiau numerių. Be to, svarbu skatinti turistus keliauti ne tik į Vilnių, bet ir į kitas Lietuvos vietoves. Reikėtų imtis priemonių parodyti, jog Lietuvoje yra ir kitų vietų, kur galima įdomiai praleisti atostogas ar dalį jų. Taigi reikėtų agresyvesnės Lietuvos turizmo rinkodaros. Deja, dabar valstybės institucijų veiklos šioje srityje praktiškai nesijaučia.

Kitas galvos skausmas turizmo verslui – kaip sukaupti lėšas dalyvavimui svarbiose, bet labai brangiose tarptautinėse turizmo parodose. Čia mes stipriai atsiliekame nuo Latvijos ir Estijos, kur turizmo verslo dalyvavimas šalies rinkodaros veikloje stipriai remiamas iš ES fondų.

Kaip Lietuva, kaip turizmo kryptis, atrodo kitų šalių kontekste?

Palyginti su kaimyninėmis šalimis, Lietuva stipriai neišsiskiria. Lietuvoje padėtis šiek tiek geresnė nei Latvijoje, kur pagrindiniai užsienio turistų srautai atvyksta tik į Rygą.

Estija iš Baltijos šalių yra, ko gero, užsienyje labiausiai žinoma ir patraukli, tačiau jai jau gresia turizmo rinkos persisotinimas, nes vasaros mėnesiais Talino senamiestyje turistų tiek, kad net tiršta, ir tai kelia vietos gyventojų nepasitenkinimą. Maitinimo ir kitų paslaugų kainos turistams Talino senamiestyje jau yra aukštesnės nei Skandinavijos šalyse.

Kaip minėjau, mes turėtumėme labiau skatinti užsienio turistų keliones už Vilniaus ribų, nes mūsų turistiniai ištekliai kol kas nėra pakankamai išnaudojami.

O kaip Lietuvai prisitraukti daugiau užsienio turistų?

Lyginant su kitomis Europos šalimis, Lietuvoje dar labai mažai turistų iš užsienio, ypač už Vilniaus ribų. Mes tikrai galėtume sudominti ir priimti daug daugiau tiek iš kaimyninių šalių, tiek ir iš tolimų rinkų. Tačiau tol, kol mūsų šalies turizmo rinkodara nebus pakankamai finansuojama ir atliekama profesionaliai, į Lietuvą ir toliau daugiausiai keliaus tik tie turistai, kurie sužinos apie mūsų šalį atsitiktinai.

Lietuvos turizmo rinkodara užsienyje dabar daugiausia atliekama pasaulio bendruomenės jėgomis: apie Lietuvą rašo užsienio žurnalistai, tinklaraštininkai, sklinda geri atsiliepimai iš lūpų į lūpas. O pačios Lietuvos pastangos šiame fone yra labai mažai pastebimos.

Valstybės ir savivaldybių institucijos turėdamos mažus biudžetus labai menkai ką gali nuveikti. Kelionių organizatoriai ir viešbučiai taip pat neturi pakankamai išteklių Lietuvos turizmo rinkodarą vykdyti savarankiškai. To rezultatas – turistų labiausiai trokštamas yra Vilnius, o kitos vietovės matomos per mažai.

Kokių pokyčių turizmo politikoje iš valdžios tikisi atvykstamojo turizmo verslas?

Turizmas yra ne tik darbo vietų, mokesčių ir užsienio valiutos įplaukų šaltinis, jis didina ir šalies kultūros išteklių vartojimą, visuomenės socialinį atvirumą, todėl praktiškai visos valstybės, kurios siekia pritraukti daugiau turistų, investuoja nemažas sumas į savo šalies reklamą pasaulyje.

Deja, Lietuva, kasmet gaudama virš 2 mlrd. Eur pajamų iš turizmo, dėmesio jam skatinti skiria labai mažai. Šiuo požiūriu nepalankiai išsiskiriame iš visų kaimyninių valstybių.

Mano galva, pirmiausia Lietuvai reikia sukurti šalies turizmo rinkodaros organizaciją – Turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos jau ne kartą įrodė, kad valstybinė įstaiga nėra pajėgi efektyviai pristatyti Lietuvą pasaulio turizmo rinkoms. Lietuva – vienintelė ES šalis, kurioje turizmo rinkodarą atlieka valstybinė įstaiga, o ne tam skirta organizacija.

Antra – reikia skirti šalies rinkodarai pakankamą finansavimą. O trečia – skatinti bendradarbiavimą ir abipusį įsipareigojimą tarp Nacionalinės turizmo organizacijos, savivaldybių ir įvairių segmentų turizmo verslo subjektų.

FOTOGALERIJA „Vičiūnų grupės“ plėtojamas „DoubleTree by Hilton“ viešbutis (6 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

JK leis „Huawei“ tiekti 5G ryšio įrangą 2

Jungtinė Karalystė (JK) planuoja leisti Kinijos telekomunikacijų bendrovei „Huawei“ tiekti įrangą, reikalingą...

Verslo aplinka
2019.04.24
„Philip Morris“ kuria draudimo bendrovę, teiks nuolaidas metusiems cigaretes 1

Tabako gamybos milžinė „Philip Morris International“ steigia gyvybės draudimo bendrovę, kurios klientai gaus...

Vadyba
2019.04.24
Augantis vartojimas kilstelėjo „Tele2“ pajamas 13

Nuosekliai augantis klientų skaičius ir duomenų vartojimas lėmė telekomunikacijų operatoriaus „Tele2“ pajamų...

Paslaugos
2019.04.24
V. Bakas siūlo uždrausti žiniasklaidą valdyti su alkoholiu ir tabaku susijusiam verslui 11

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininkas „valstietis“ Vytautas Bakas siūlo uždrausti...

Rinkodara
2019.04.24
Išleistas geriausių Vilniaus restoranų gidas 1

Kulinarinis turizmas tapo neatsiejama turizmo verslo dalimi: į išskirtinius restoranus žmonės keliauja...

Laisvalaikis
2019.04.24
Premjeras „Reporteriams be sienų“ neigia vadinęs žurnalistus mėšlavabaliais 7

Vyriausybė trečiadienį paneigė žiniasklaidos laisvę ginančios tarptautinės organizacijos „Reporteriai be...

Rinkodara
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 1

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Šimtai vilniečių šeimų galės prisijungti prie naujų centralizuotų vandentiekio ir nuotekų tinklų Verslo tribūna 5

Didžiausia šalyje vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys“ plečia savo tinklus ir tūkstančiams gyventojų...

Paslaugos
2019.04.24
„Samsung“ dėl defektų atideda „Galaxy Fold“ prekybos pradžią 2

Pietų Korėjos kompanija „Samsung Electronics“ nusprendė atidėti savo naujojo sulankstomo telefono „Galaxy...

Paslaugos
2019.04.23
Sostinė ieško operatoriaus „Naktiniam Vilniaus aviliui“

Vilniaus m. savivaldybė paskelbė „Naktinio Vilniaus avilio“ operatoriaus konkursą. Operatorių tikimasi...

Paslaugos
2019.04.23
Mėnesio sandoris: „Telia“ konkurento stiprėjimas Skandinavijoje

Norvegijos telekomunikacijų bendrovė „Telenor“ dar balandžio pradžioje pranešė apie susitarimą už 1,5 mlrd.

Rinkos
2019.04.23
„CityBee“ startavo Latvijoje ir Estijoje: pradžia – krovininiai automobiliai Premium 26

Šiemet įsigyti daugiau kaip 5.000 automobilių ir plėstis gretimose šalyse suplanavusi automobilių dalijimosi...

„Amazon Go“: ateities parduotuvė ar tik gražus fasadas Premium

JAV elektroninės komercijos milžinės parduotuvės be kasų „Amazon Go“ turi nemažai trūkumų ir sakydami, kad ši...

Prekyba
2019.04.23
Ministerija žada riboti advokatų apetitus, šie pasigenda esminių reformų 6

Teisingumo ministerija per artimiausią mėnesį žada parengti valstybės garantuojamos teisinės pagalbos...

Paslaugos
2019.04.22
„iScan“ – burtų lazdelė, vėluojanti 15 metų 2

Skeneris. Paprastai tai didokas plokščias objektas biure ant stalo. Arba milžiniško spausdinančio, faksus...

Verslo klasė
2019.04.22
Paskui Japoniją išvykimo mokestį turistams įveda ir Malaizija 2

Vis daugiau valstybių nori rinkti mokesčius iš turistų ne tik jiems šalyje būnant, bet ir tuomet, kai...

Paslaugos
2019.04.22
Molinių taikinių jau neužtenka – Švenčionyse kuria interaktyvią šaudyklą Premium

Švenčionių r. įrengta šaudykla modernizuojama iš esmės: bus ne tik įrengta stendinio šaudymo aikštelė ir dvi...

Gazelė
2019.04.22
„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 4

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Rusija dar labiau stiprina interneto kontrolę 13

Rusijos parlamentas palaimino naują įstatymą, galintį dar labiau sustiprinti duomenų srauto kontrolę šalyje...

Paslaugos
2019.04.20
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 13

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau