Žino, kad pelno reiks laukti ilgus metus, bet vis tiek imasi verslo

Pradėti verslą skatina skirtingi motyvai: vieni nenori dirbti samdomo darbo, kitiems tai didesnės pajamos, treti jį mato kaip galimybę realizuoti idėjas. Tačiau kurti socialinį verslą iššūkis, kurio imasi ne kiekvienas.
Verslios Lietuvos duomenimis, Europos Sąjungoje kas ketvirta naujai įkurta įmonė yra socialinis verslas. Lietuvoje šis rodiklis gerokai prastesnis, nes toks verslas didelių turtų nežada, bet reikalauja daug pastangų ir kantrybės. Tai verslas, kai pats turi daugiau duoti, nei gauni.
Praktika rodo, kad nors socialinio verslo veiklos spektras platus, daugiausia tokių organizacijų veikia trijose srityse. Pirma, tai integracija į darbo rinką mokymai bedarbiams ir socialiai pažeidžiamiausių grupių atstovams. Antra, tai asmeninės paslaugos, pavyzdžiui, vaikų priežiūra, paslaugos senjorams, nuotolinės paslaugos, pagalba socialiai atskirtiems žmonėms. Trečia, tai socialiai atskirtų vietovių vystymas, pavyzdžiui, socialiniai verslai labai nutolusiose kaimo vietovėse ir pan.
Sulaukė palaikymo
Vienas socialinio verslo pavyzdžių Dress for Success organizacija, turinti atstovybes 23-iose šalyse. Tinklas jau padėjo beveik milijonui moterų visame pasaulyje įsitvirtinti darbo rinkoje, siekti karjeros, suteikė joms pasitikėjimo savimi ir reikalingų įgūdžių bei dalykinių drabužių. Organizacija šių metų pradžioje jau pradėjo veikti ir Lietuvoje.
Ligi šiol dirbome labiau skleisdami žinią apie savo veiklą, ieškodami partnerių ir rėmėjų, važinėdami po miestelius ir aiškindami pačioms moterims, kaip galime joms padėti įsilieti į darbo rinką. Šį mėnesį jau pradedami realūs mokymai, aiškina Ingrida Šulcienė, Dress for Success atstovė.
Ji neneigia, kad imtis tokios veiklos paskatino ne noras užsidirbti, bet galimybė pagelbėti toms, kurios be palaikymo nesugeba žengti finansinės nepriklausomybės link.
Aš pati savo jėgomis kabinausi į gyvenimą, niekas man raudono kilimo nepatiesė, tad šioje organizacijoje matau prasmę per savo asmeninę patirtį. Kalbantis su kolegėmis iš kitų šalių, jos pasakojo, kad finansinė grąža atsiranda po dvejųtrejų metų, kai organizacija įgyja ilgalaikių rėmėjų įmonių, kurioms svarbi jų socialinė reputacija ir noras pagelbėti kitiems, sako p. Šulcienė.
Kitoks žurnalas
Socialinio verslo ėmėsi ir Laura Balčiūtė, žurnalo senjorams 60+ idėjos autorė ir redaktorė.
Galvojau, kuo galėčiau prisidėti, kad garbaus amžiaus žmonių gyvenimo kokybė pagerėtų. Vieną dieną dingtelėjo mintis leisti jiems nemokamą žurnalą, sako ji.
Žurnalas senjorams ne pirmas p. Balčiūtės verslas. Šiuo metu ji vadovauja Šilalės rajone veikiančiai įmonei Informaciniai stendai, kuri teikia reklamos paslaugas. Imtis naujo verslo ir pradėti leisti žurnalą, skirtą tik senjorams, pašnekovę paskatino palankumas garbaus amžiaus žmonėms, kuris atsirado dar vaikystėje.
Turėjau labai gerus senelius, kurie man buvo autoritetas, todėl visada norėjau kuo nors padėti vyresniems žmonėms, sako pašnekovė.
Ponia Balčiūtė pripažįsta, kad nors žurnalas yra jos verslas, jį labiau laiko socialine iniciatyva: vyresni žmonės dažnai nepelnytai nuvertinami ir į juos niekas nenori investuoti savo laiko. Tai paskatino ją bandyti pakeisti šį požiūrį, todėl, atlikusi senjorų apklausą, kuri patvirtino, kad tokio leidinio jie norėtų, nusprendė imtis naujo verslo.
Šių metų kovą pradėtas leisti žurnalas jau pasiekė 10.000 egzempliorių tiražą. Pradėta nuo popierinės 40-ies puslapių versijos, šiuo metu jį galima rasti ir internete.
Nors leidinys senjorams nemokamas, kaip ir bet kuriam verslui, žurnalo leidybai reikalingos investicijos. Pirmajam žurnalo numeriui išleisti prireikė beveik 6.000 Eur, juos p. Balčiūtė investavo iš asmeninių lėšų ir pajamų, kurias gauna iš kito savo verslo.
Pirmąjį žurnalą finansavau pati, nes tiesiog labai tikėjau savo idėja. Šiuo metu aktyviai ieškome rėmėjų, kurie mums padėtų, pasakoja p. Balčiūtė.
Nemokamame žurnale, pasirodančiame kas 2 mėnesius, skelbiamos reklamos, kurios ir kompensuoja leidybos sąnaudas. Įmonės kviečiamos dalytis informacija apie vyresniems žmonėms skirtas akcijas ir veiklas. Tačiau siekiama, kad žurnalas neprarastų pirminės idėjos būti reikalinga dovana senjorams. Todėl, anot pašnekovės, pasirenkamos tik tos reklamos, kurios jiems gali būti naudingos.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Paslaugos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti