Žino, kad pelno reiks laukti ilgus metus, bet vis tiek imasi verslo

Publikuota: 2017-10-14
Ingrida Šulcienė, „Dress for Success“ vadovė Lietuvoje: „Finansinė socialinio verslo grąža anksčiausiai pradeda rastis po dvejų–trejų metų veiklos.“ Įmonės nuotr.
svg svg
Ingrida Šulcienė, „Dress for Success“ vadovė Lietuvoje: „Finansinė socialinio verslo grąža anksčiausiai pradeda rastis po dvejų–trejų metų veiklos.“ Įmonės nuotr.

Pradėti verslą skatina skirtingi motyvai: vieni nenori dirbti samdomo darbo, kitiems tai didesnės pajamos, treti jį mato kaip galimybę realizuoti idėjas. Tačiau kurti socialinį verslą – iššūkis, kurio imasi ne kiekvienas.

„Verslios Lietuvos“ duomenimis, Europos Sąjungoje kas ketvirta naujai įkurta įmonė yra socialinis verslas. Lietuvoje šis rodiklis gerokai prastesnis, nes toks verslas didelių turtų nežada, bet reikalauja daug pastangų ir kantrybės. Tai verslas, kai pats turi daugiau duoti, nei gauni.

Praktika rodo, kad nors socialinio verslo veiklos spektras platus, daugiausia tokių organizacijų veikia trijose srityse. Pirma, tai integracija į darbo rinką – mokymai bedarbiams ir socialiai pažeidžiamiausių grupių atstovams. Antra, tai asmeninės paslaugos, pavyzdžiui, vaikų priežiūra, paslaugos senjorams, „nuotolinės“ paslaugos, pagalba socialiai atskirtiems žmonėms. Trečia, tai socialiai atskirtų vietovių vystymas, pavyzdžiui, socialiniai verslai labai nutolusiose kaimo vietovėse ir pan.

Sulaukė palaikymo

Vienas socialinio verslo pavyzdžių – Dress for Success“ organizacija, turinti atstovybes 23-iose šalyse. Tinklas jau padėjo beveik milijonui moterų visame pasaulyje įsitvirtinti darbo rinkoje, siekti karjeros, suteikė joms pasitikėjimo savimi ir reikalingų įgūdžių bei dalykinių drabužių. Organizacija šių metų pradžioje jau pradėjo veikti ir Lietuvoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Ligi šiol dirbome labiau skleisdami žinią apie savo veiklą, ieškodami partnerių ir rėmėjų, važinėdami po miestelius ir aiškindami pačioms moterims, kaip galime joms padėti įsilieti į darbo rinką. Šį mėnesį jau pradedami realūs mokymai“, – aiškina Ingrida Šulcienė, „Dress for Success“ atstovė.

Ji neneigia, kad imtis tokios veiklos paskatino ne noras užsidirbti, bet galimybė pagelbėti toms, kurios be palaikymo nesugeba žengti finansinės nepriklausomybės link.

„Aš pati savo jėgomis kabinausi į gyvenimą, niekas man raudono kilimo nepatiesė, tad šioje organizacijoje matau prasmę per savo asmeninę patirtį. Kalbantis su kolegėmis iš kitų šalių, jos pasakojo, kad finansinė grąža atsiranda po dvejų–trejų metų, kai organizacija įgyja ilgalaikių rėmėjų – įmonių, kurioms svarbi jų socialinė reputacija ir noras pagelbėti kitiems“, – sako p. Šulcienė.

Kitoks žurnalas

Socialinio verslo ėmėsi ir Laura Balčiūtė, žurnalo senjorams „60+“ idėjos autorė ir redaktorė.

„Galvojau, kuo galėčiau prisidėti, kad garbaus amžiaus žmonių gyvenimo kokybė pagerėtų. Vieną dieną dingtelėjo mintis leisti jiems nemokamą žurnalą“, – sako ji.

Žurnalas senjorams – ne pirmas p. Balčiūtės verslas. Šiuo metu ji vadovauja Šilalės rajone veikiančiai įmonei „Informaciniai stendai“, kuri teikia reklamos paslaugas. Imtis naujo verslo ir pradėti leisti žurnalą, skirtą tik senjorams, pašnekovę paskatino palankumas garbaus amžiaus žmonėms, kuris atsirado dar vaikystėje.

„Turėjau labai gerus senelius, kurie man buvo autoritetas, todėl visada norėjau kuo nors padėti vyresniems žmonėms“, – sako pašnekovė.

Ponia Balčiūtė pripažįsta, kad nors žurnalas yra jos verslas, jį labiau laiko socialine iniciatyva: vyresni žmonės dažnai nepelnytai nuvertinami ir į juos niekas nenori investuoti savo laiko. Tai paskatino ją bandyti pakeisti šį požiūrį, todėl, atlikusi senjorų apklausą, kuri patvirtino, kad tokio leidinio jie norėtų, nusprendė imtis naujo verslo.

Šių metų kovą pradėtas leisti žurnalas jau pasiekė 10.000 egzempliorių tiražą. Pradėta nuo popierinės 40-ies puslapių versijos, šiuo metu jį galima rasti ir internete.

Nors leidinys senjorams nemokamas, kaip ir bet kuriam verslui, žurnalo leidybai reikalingos investicijos. Pirmajam žurnalo numeriui išleisti prireikė beveik 6.000 Eur, juos p. Balčiūtė investavo iš asmeninių lėšų ir pajamų, kurias gauna iš kito savo verslo.

„Pirmąjį žurnalą finansavau pati, nes tiesiog labai tikėjau savo idėja. Šiuo metu aktyviai ieškome rėmėjų, kurie mums padėtų“, – pasakoja p. Balčiūtė.

Nemokamame žurnale, pasirodančiame kas 2 mėnesius, skelbiamos reklamos, kurios ir kompensuoja leidybos sąnaudas. Įmonės kviečiamos dalytis informacija apie vyresniems žmonėms skirtas akcijas ir veiklas. Tačiau siekiama, kad žurnalas neprarastų pirminės idėjos – būti reikalinga dovana senjorams. Todėl, anot pašnekovės, pasirenkamos tik tos reklamos, kurios jiems gali būti naudingos.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02
„Delfi“ perka Lietuvos naujienų agentūrą „Elta“

UAB „Delfi“, kurios 100% akcijų priklauso estų žiniasklaidos bendrovei „Ekspress Grupp“, perka naujienų...

Rinkodara
2022.05.31
Rusai prarado prieigą prie „Netflix“

„Netflix“ abonentai Rusijoje prarado prieigą prie srautinės televizijos, Vakarų bendrovei pasitraukus iš...

Verslo aplinka
2022.05.30
Geriausios reputacijos influenceriai „YouTube“ tinkle Premium 4

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „YouTube“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.29
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
Teismas neleido stabdyti prieigos prie „Russia Today“ portalų

Teismas gegužę neleido Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai stabdyti prieigos prie Rusijos valstybinės...

Rinkodara
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku