2023-09-12 11:37

Teismas: „Leonhard Weiss“ neturi mokėti 1,15 mln. Eur delspinigių „Autokaustai“

Teodoro Biliūno (BNS) nuotr.
Teodoro Biliūno (BNS) nuotr.
Vienai didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ nepavyko prisiteisti 1,15 mln. Eur delspinigių iš Vokietijos kapitalo Estijos įmonės „Leonhard Weiss RTE“, vėluojančios sumokėti Lietuvos įmonei už europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas–Palemonas statybą.

Lietuvos Apeliacinis teismas rugsėjo 7 d. paliko galioti Kauno apygardos teismo kovo 27 d. sprendimą, kuriuo teismas atmetė „Autokaustos“ ieškinį dėl delspinigių, nes šis klausimas laikomas išspręstu kitoje byloje, kurioje bendrovės ginčijosi dėl neapmokėtų darbų. Išsamiau apie šį teismo sprendimą skaitykite čia.

Anot „Autokaustos“, apygardos teismas neteisingai nusprendė, kad delspinigiai galėjo būti skaičiuojami nuo kreipimosi į teismą – 2021 m. balandžio 23 d. Anot įmonės, jie turėjo būti skaičiuojami nuo tada, kai bendrovė atliko pirmąją dalį užteršto grunto darbų, perdavė juos „Leonhard Weiss RTE“, o ši gavo užsakovės apmokėjimą. 

„Užsakovė („LTG Infra“ – BNS) darbus apmokėjo dar 2020 m. rugsėjo 16 d. mokėjimo nurodymu, todėl atsakovė („Leonhard Weiss RTE“ – BNS) nuo 2020 m. rusėjo 16 d. turėjo pareigą per dvi darbo dienas paskirstyti iš užsakovės gautus pinigus“, – teismui teigė „Autokausta“.

„Leonhard Weiss RTE“ tikino, kad „Autokausta“ neteisingai nurodo pažeidimo momentą, elgiasi nesąžiningai ir siekia suklaidinti teismą – sutartyje nebuvo numatyta, kad netesybos galėtų būti skaičiuojamos iki visiško darbų užbaigimo.

„Jeigu aiškiai nenumatyta, kad netesybos skaičiuojamos iki visiško sutarties įvykdymo, tada netesybos skaičiuojamos iki bylos iškėlimo teisme“, – teigė „Leonhard Weiss RTE“.

„Jei šalys būtų siekę sulygti dėl delspinigių skaičiavimo iki kreipimosi į teismą dienos, toks delspinigių skaičiavimo pabaigos momentas būtų aiškiai įtvirtintas (susitarime – BNS)“, – teigė teismas.

Aukščiausiasis Teismas šiemet sausį galutinai įpareigojo „Leonhard Weiss RTE“ sumokėti 2,82 mln. Eur ir 8% metų palūkanas „Autokaustai“ už neatliktus geležinkelio atšakos statybų darbus.

„Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „LTG Infra“ užsakymu apie 15 km „Rail Baltica“ atkarpos rekonstrukcija baigta 2021 m. pradžioje – per Kauną iki Palemono nutiestas europinis geležinkelis, modernizuotas Kauno tunelis, įrengti keturi tuneliai automobiliams ir pėstiesiems, sutvarkyta kita infrastruktūra, įrengtos triukšmo sienelės.  

Darbus už 54,8 mln. Eur atliko „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas.

„Autokausta“ į teismą dėl neatsiskaitymo kreipėsi nes, jos teigimu, Estijos įmonė netinkamai vykdė sutartines prievoles, atsisakydama priimti atliktus naftos produktais užteršto grunto kasimo ir utilizavimo darbus bei perduoti juos užsakovei.

„Rail Baltica“ nuo 2026 m. turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791