Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

  • 2022-11-21T09:33:13+02:00

    176 vietos po 22 kW? Spėju vienu metu krauti visų 176 automobilių maksimalia galia yra negalima, galia yra optimizuojama, perbalansuojama. Tai logiškiau būtų rašyti, kad iki 22kW. O dar tiksliau - pateikti kokia bendra galia yra paskirta krovimo stotelėms.

    • 2022-11-21T09:52:26+02:00

      Tai aišku, kad spėji teisingai. Gaila, kad vystytojai nepasikonsultavo su tavim prieš pradėdami projektą.

    • 2022-11-22T10:00:38+02:00

      Prie ofiso dauguma automobilių stovės po 8+ valandas. Kaip manai, ar dauguma jų krausis nuo tuščios iki pilnos baterijos? Aišku ne. Ar visi automobiliai bent galės tas 22 kW pasiimti? Irgi ne. Tai kokios bėdos ir ko tau parūpo?

  • 2022-11-21T11:37:11+02:00

    oho, įspūdinga. Dabar jau jaučiamas proveržis.

  • 2022-11-21T11:37:59+02:00

    Čia ne kažkokie savivaldybės elektros stulpai su 3 kw.

    • 2022-11-22T10:09:15+02:00

      Paskirtis skirtinga. Elektromobilių krovimo stotelės skirstomos į 3, dabar jau keturias kategorijas, kur lipant galia aukštyn, vis auga krovimo kaina. Pigiausios ir yra 3 kW, kur krausi kai elektromobilį paliksi ilgam, kaip dauguma daugiabučių kiemuose ir stovi. Tada yra vidutinio krovimo galios, tai dažniausiai iki 22 kW, čia daugiau prie prekybos tinklų ir pan., kur sustoti įprasta bent 30 min. iki kelių valandų, kur krausi +- progai pasitaikius. Jau arba mokėsi brangiau, arba prekybos vietos subsidijuos krovimą, kad prisivilioti klientų. Priklausys turbūt nuo elektros kainų. Tada greito krovimo, prie magistralinių kelių, kur galia bus apie 120 kW. Kainuos 100km krovimas kaip maždaug benzinas/dyzelis 100km prieš karą, nes CAPEX didelis tokių stotelių įrengimui. Pasikrausti per 15-20 min kokius 200-300km, priklausomai nuo automobilio. Ir tada ultra greito krovimo stotelės, tai ir 300 kw gali būti, kainuos dar brangiau, nei greito. Jei elektromobilis tik galią galės paimti, tai 300km gali gauti ir per 7 minutes, bet jau naudosis, tik kai labai skubėsi, ar jei pinigai nesvarbu.

  • 2022-11-21T11:54:21+02:00

    Noras pasireklamuoti suprantamas. Valgykla ar sporto salė jau nusibodo, tai reikia atrasti naują "arkliuką" :) Tik man skaitant kyla įtarimas, kad tikslumo pritrūko. 22kW kiekvienai vietai (kaip teigiama straipsnyje), tai čia bendrai netoli 4 megavatų :) Dauguma matyt supranta, kad tokios galios niekas nenumatė ir tiesiog panaudojant load balancing galia bus padalinta pagal kiekvienos stotelės apkrovimą. Visiems susijungus kažin per darbo dieną užteks bent iki 50% įkrauti?

    • 2022-11-21T15:26:18+02:00

      Nerealu, kad staiga visiems 176 reiktų įsikrauti 50%. Net ir su minimalia 3,6 kW galia per 8 darbo valandas galima įsikrauti 28 kWh, kas prilygsta 100-200 km nuvažuojamam atstumui. Ofiso darbuotojai masiškai tiek kasdien nevažinėja. Bendras dienos vidurkis šalies mastu nesiekia ir 50 km, o ofiso darbuotojų dar mažesnis.

    • 2022-11-21T16:52:08+02:00

      Sutinku. Dabar tai net 10% tų vietų nebūtų užimta ir visiems besikraunantiems gal net tie 22 kW gautųsi. Bet tarkim čia žiūrima labiau į kokius 2040 metus, kai VDV Europoje jau nebeparduoda ir kiekvienas vadybininkas gavęs po EV :) Bet tokiu principu žiūrint galima būtų girtis bet kuriam bendrabučiui į kiemą per langą išmetus po 220 rozetę (kaip rašėte, po tuos 3,6 kW) keikvienai parkavimo vietai...

    • 2022-11-22T10:13:32+02:00

      Net ir 2140 metais, nebus taip, kad atvažiuos visi vienu metu pradės krovimo sesiją, visi bus išsikrovę, ir krausis iki pilno akumuliatoriaus. Dabar krovimo stotelės kur yra po kelias vienoje vietoje, net jei susidaro eilutė, krovimo galios išnaudoja iki 60%. Čia kai eilė susidaro. O realiai vienas pamiršo patraukti automobilį, kitas atvažiavo pajungė su beveik pilnu, trečio akumuliatorius šaltas ir reikia pašildyti, kitas atvažiavo su įkaitusiu, reikia atvėsinti, penkto iš vis tokios galios niekada negalėjo paimti (na bent pastoviai). Ir kaip aukščiau rašė, prie ofiso tu palieki auto įprastai 8-9 valandoms, per tiek su 22 kW pakrausi 170 kWh... Realiai akumai vargu ar paplis didesni nei 60-80 kWh. O per dieną vidutinis automobilis Lietuvoje nuvažiuoja iki 40 km, čia jau optimistiškai, realiai mažiau. Tai jei kasdien pakrauti, reikia kokių 12-15 kWh, kas su 3 kW galia eitų per max 5 valandas.

  • 2022-11-21T12:44:18+02:00

    ar per artimiausius 10 metų bent kartą jos visos nus užimtos? Nes kada tiek emobilių prisiveis neaišku

    • 2022-11-22T10:14:30+02:00

      Greitai. Pernai metais Europos sąjungoje įkraunamų automobilių parduota daugiau nei dyzelinių. Šįmet gal net bus daugiau nei benzininių. Po 10 metų iš dėvėtų nelabai bus ko pirkti be elektrinių.

    • 2022-12-12T17:45:33+02:00

      Aš būsiu iš perkančių paskutinius naujus dyzelius. Kažkada ten apie 2034 gruodį

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791