„Hidrostatybai“ iš Klaipėdos uosto priteista daugiau nei 260.000 Eur

Iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos dabar jau likviduojamai bendrovei Hidrostatyba priteista daugiau nei 260.000 Eur už papildomus darbus, rekonstruojant Vakarų laivų gamyklos naudojamas uosto krantines.
Klaipėdos apygardos teismas pripažino, kad rastų didelių akmenų iškėlimas ir pašalinimas yra papildomi darbai, todėl įpareigojo uosto direkciją sumokėti už juos Hidrostatybai 257.800 Eur (su PVM) ir 6% metines palūkanas.
Vykdydami sutartį visi dalyviai susidūrė su neeiline situacija, jai spręsti buvo reikalingi papildomi nauji skaičiavimai, specialios žinios, įrengimai. Teismo vertinimu, kadangi darbai vyko žymiai ilgesnį laikotarpį, negu numatė pats rangovas, tokia padidėjusi darbų kaina negali būti pripažinta pagrįsta. Teismo vertinimu, šiuo atveju 257.800 Eur suma yra pagrįsta ir atitinka šalių interesų pusiausvyrą, rašoma nutartyje.
Ją per 30 dienų galima skųsti Lietuvos apeliaciniam teismui.
Ginčas kilo dėl Klaipėdos uosto ir Hidrostatybos 2017 m. sutarties dėl krantinių Nr. 139 ir 140 rekonstravimo. Hidrostatyba prašė jai priteisti 307.000 Eur (su PVM), nes esą tiek kainavo po naujai įrengiama spraustasiene rastų didelių akmenų pašalinimas.
Rangovė teismui nurodė, jog po sienute buvo didelių, negabaritinių akmenų, o jų šalinimo darbai nebuvo numatyti nei pirkimo dokumentuose, nei techninio projekto sprendiniuose.
Tuo metu kompanija BMGS aiškino, kad 307.000 Eur už šiuos darbus turi būti pervesti jai, o ne Hidrostatybai, nes būtent ji atliko papildomus darbus, be to, nuo 2019 m. lapkričio tapo atsakinga projekto partnere. Tačiau teismas šį reikalavimą atmetė.
Direkcijos teigimu, daugiau negu 1,5 m dydžio riedulių radimo tikimybė buvo nurodyta pirkimo dokumentuose, todėl rangovai darbus privalėjo atlikti savo lėšomis.
Direkcija atskiru ieškiniu už vėlavusius darbus teismo prašė iš Hidrostatybos ir BMGS solidariai priteist 1,834 mln. Eur ir 6% palūkanų, o iš BMGS dar 626.000 Eur delspinigių. Teismas šias pretenzijas atmetė.
Rangovių teigimu, darbai nebuvo atlikti laiku ne dėl jų kaltės, o dėl papildomų darbų bei direkcijos nebendradarbiavimo.
Pirmojo rekonstrukcijos etapo darbai uoste baigti 2019 m. rugsėjį, antrojo 2021 m. kovą.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Statyba ir NT
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti