Susisiekimo ministerija nori griauti centrinį Vilniaus oro uosto pastatą
Jo teigimu, pastato atnaujinimas būtų dukart brangesnė alternatyva.
„Oro uostas neatitinka ne tik Lietuvos įvaizdžio, bet ir netenkina funkcinių poreikių, dėl to labai tikiuosi, kad rasime sveiku protu paremtus sprendimus, ką galime su juo daryti. Variantai yra keli, optimaliausias – šį pastatą griauti, kitas galbūt ieškoti, kaip įmanoma išsaugoti kažkurias dalis, bet tai kainuotų mums du kartus daugiau nei naujos statybos“, – žurnalistams pirmadienį sakė M. Skuodis.
Kultūros paveldo departamentas kol kas nemato argumentų, kodėl pastatas, įtrauktas į Kultūros vertybių registrą, turėtų būti griaunamas.
Ministras pabrėžė, jog pernai oro uostas aptarnavo virš milijono keleivių, o prieš pandemiją jų srautas siekė apie 5 mln., nors oro uostas yra pritaikytas 3,5 mln. keleivių.
„Ką atvykę keleiviai pastebi, tai sutrupėjusius laiptus, skilinėjančias pastato sienas, jau ir griūvantį stogą. Man atrodo, atėjo laikas labai aiškiai pasakyti, kad sovietinis okupacinio laikotarpio pastatas neatitinka šiandienos modernios Lietuvos įvaizdžio ir tų funkcionalumų, kurie reikalingi šiuolaikiniam oro uostui. Šį pastatą turėtų pakeisti naujas, modernus oro uostas“, – teigė ministras.
Anot jo, centrinis oro uosto pastatas nėra unikalus, panašūs yra ne viename Rusijos mieste.
„Pastatas projektuotas ne vieninteliam Vilniaus oro uostui, tokių pastatų yra ir kituose Rusijos miestuose, man tai asocijuojasi ir su mūsų daugiabučių rajonais, kai pagal vieną projektą buvo prištampuota daug panašių“, – sakė M. Skuodis.
Senasis terminalas pastatytas 1954 m., į saugomų vertybių sąrašą jis įtrauktas 1984 m.