Skelbia architektūrinį konkursą Vilniaus geležinkelio stoties teritorijai prikelti

AB Lietuvos geležinkeliai paskelbė tarptautinį architektūros konkursą Vilniaus geležinkelio stoties teritorijai atnaujinti.
Konkurso dalyviai iki gegužės 31 d. siūlys idėjas, kaip turėtų pasikeisti Vilniaus geležinkelio stoties pastatas, šalia esančios viešojo transporto stotelės su Stoties aikšte bei kaip atrodys naujas statinys virš bėgių jungtis tarp Naujininkų, Naujamiesčio bei senamiesčio.
Vertinant pasiūlymus, kreipsime dėmesį į keleivių poreikius, užstatymo ir viešų erdvių formavimo principus, žaliąsias zonas, pastatų ir erdvių architektūrinius bei funkcinius sprendimus, anksčiau VŽ informavo Martynas Burba, bendrovės atstovas.
Anot jo, stoties rajone norima sukurti įvairias transporto rūšis jungiantį viešojo transporto centrą, panašų į esančius Berlyne, Frankfurte, Vienoje.
Šioje vietoje atsiras nauja šiuolaikiška infrastruktūra, skirta transportui, verslui ir laisvalaikiui su žaliosiomis erdvėmis, patogiomis jungtimis, žada Lietuvos geležinkelių atstovas.
Architektūros konkurso nugalėtojui bus skirta 50.000 Eur premija.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/794?placement=
Anksčiau Vilniaus savivaldybė skelbė, jog baigiamas rengti teritorijos pertvarkai reikalingas detalusis planas. Apie 30 ha ploto teritorijos tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties ir Seinų gatvių detalųjį planą visuomenei planuojama pristatyti kovo 18 d. virtualaus susitikimo metu https://cutt.ly/vp_viesinimas.
Teritorija bus skaidoma pagal skirtingas naudojimo paskirtis ir pastatų charakteristikas: ties Senamiesčiu bei ties Pelesos gatve statinių aukštis ir užstatymas formuojamas atsižvelgiant į besiribojančių miesto dalių vietovaizdį, toliau nuo Senamiesčio, ties Geležinkelio gatve, pastatų aukštis bus palaipsniui didesnis, atsižvelgiant į Naujamiesčiui būdingą užstatymą.
nuotrauka::1
Stoties aikštėje siūloma viešąjį transportą sujungti į vieningą keleivių aptarnavimo centrą, o centrinė aikštė turėtų tiesioginę jungtį su Naujininkais.
Viešąjį transportą sujungus į vieną aikštę siūloma atsisakyti didžiosios dalies automobilių parkavimo vietų. Geležinkelio gatvėje nebeliks žiedinės sankryžos su stotelėmis, bus tiesiami dviračių takai, o ties Liepkalnio gatve planuojama pėsčiųjų bei dviratininkų perėja.
Anot savivaldybės, viešųjų erdvių planavimas teritorijoje bus sprendžiamas atskirais architektūros konkursais ir techniniais planais.
Pagal Lietuvos geležinkelių ir sostinės savivaldybės ketinimų protokolą, per 510 metų planuojama modernizuoti Vilniaus stoties teritoriją: sujungti geležinkelio bei autobusų stotis, perkelti Lietuvos geležinkelių būstinę, taip pat statyti komercinius objektus.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti