Kaunas patvirtino infrastruktūros mokesčio tarifus

Antradienį Kauno miesto taryba patvirtino naujus infrastuktūros mokesčio tarifus, jie įsigalios nuo kovo. Šį naują mokestį nuo 2021 m. turi mokėti dalis norinčiųjų gauti statybos leidimą.
Visų mieste statomų ar rekonstruojamų objektų statytojai už naują plotą turės mokėti 13,8 Eur/kv. m.
Mažesnis 6,9 Eur/kv. m tarifas bus taikomas naujam kultūros paveldo objektų plotui ir visiems senamiestyje esantiems statiniams.
Statytojui įrengus transporto priemonių stovėjimo aikštelių mokestis nebus imamas.
[infogram id="b7c14faa-531a-4617-811f-5f898b0d9f0e" prefix="d2m" format="interactive" title="Statyba ir NT. Patvirtinti infrastruktūros mokesčio tarifai Kaune"]
Už naujus tarifus balsavo 27 tarybos nariai, susilaikė 6.
Edita Gudišauskienė, savivaldybės tarybos narė posėdyje siūlė taikyti skirtingo dydžio įmokos tarifus komercinės ir gyvenamosios paskirties statiniams.
Miesto teritoriją būtina suskirstyti į atskiras zonas ir numatyti skirtingus infrastruktūros įmokos tarifus priklausomai nuo prioritetinio konkrečios teritorijos vystymo. Lėšas, kurios surenkamos tam tikroje miesto teritorijoje, reikia nukreipti tos teritorijos viešosios infrastruktūros vystymui. Kad gyventojai nesakytų, jog miesto pakraščiai apleisti, šaligatviai neįrenginėjami, kai Aleksotas, Romainiai tikrai ženkliai plėtojasi, sakė ji.
Aloyzas Pakalniškis, savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas teigė, kad jei objektų statytojai šalia vystys viešąją infrastruktūrą, jie turės galimybę gauti kompensaciją.
Turės išvystyti infrastruktūrą ir galės gauti kompensaciją bei mažinti įmoką. Kad kažkas sumokės ir išsivystys neišvystytoje teritorijoje, tai taip nebus, sakė A. Pakalniškis.
Pasak jo, šiuo metu tikslinamas miesto bendrasis planas ir bus nustatytos prioritetinės bei neprioritetinės teritorijos, o naują mokestį teks mokėti vienodai tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims, pateikusiems prašymą gauti statybos leidimą.
Nuo metų pradžios, kai įsigaliojo Savivaldybių infrastruktūros įstatymas, Kaune buvo taikomas nulinis mokesčio tarifas.
Kaune nustatyti infrastruktūros mokesčiai yra mažesni nei Vilniuje, bet didesni nei Klaipėdoje.
[infogram id=a3b89ea1-7e08-49e0-a41d-9e0a78dcef6f prefix=gjz format=interactive title=Statyba ir NT. Patvirtinti infrastruktūros mokesčio tarifai Vilniuje]
[infogram id=83cd55af-221e-4029-9d27-60bbcecc70b0 prefix=Hq8 format=interactive title=Statyba ir NT. Priimti infrastruktūros mokesčio tarifai Klaipėdoje]
VŽ rašė, jog 2020 m. priimtas Savivaldybių infrastruktūros įstatymas numato, kad statytojai iki statybos leidimo turės sumokėti pagal savivaldybėje patvirtintus tarifus nustatytą mokestį už planuojamo objekto kvadratinį metrą. Surinktas lėšas savivaldybės naudos tik infrastruktūros plėtrai.
Atidėti įmokos mokėjimą bus galima tuo atveju, jei su savivaldybe bus sudaroma infrastruktūros plėtros sutartis, kurios sąlygos bus individualios.
Savivaldybės taip pat turi numatyti prioritetinės infrastruktūros sąrašą ir jos įrengimą finansuoti. Neprioritetinės infrastruktūros įrengimą savo lėšomis turėtų finansuoti statytojas.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti