Netrukus skelbs Vilniaus geležinkelio stoties architektūros konkursą

AB Lietuvos geležinkeliai šią arba kitą savaitę rengiasi skelbti tarptautinį architektūros konkursą Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimui.
Konkurso dalyviai siūlys idėjas, kaip turėtų pasikeisti Vilniaus geležinkelio stoties pastatas, šalia esančios viešojo transporto stotelės su Stoties aikšte bei kaip atrodys naujas statinys virš bėgių jungtis tarp Naujininkų, Naujamiesčio bei senamiesčio, VŽ informavo bendrovės atstovas Martynas Burba.
Vertinant pasiūlymus bus kreipiamas dėmesys į keleivių poreikius, užstatymo ir viešų erdvių formavimo principus, žaliąsias zonas, pastatų ir erdvių architektūrinius bei funkcinius sprendimus, teigia jis.
Anot jo, stoties rajone norima sukurti įvairias transporto rūšis jungiantį viešojo transporto centrą, panašų į esančius Berlyne, Frankfurte, Vienoje.
Šioje vietoje atsiras nauja šiuolaikiška infrastruktūra, skirta transportui, verslui ir laisvalaikiui su žaliosiomis erdvėmis, patogiomis jungtimis, žada Lietuvos geležinkelių atstovas.
Architektūros konkurso premijoms bus skirta 120.000 Eur, iš kurių LG skiria 80.000 Eur, o sostinės savivaldybė 40.000 Eur.
Pirmadienį Vilniaus savivaldybė paskelbė, jog baigiamas rengti teritorijos pertvarkai reikalingas detalusis planas. Apie 30 ha ploto teritorijos detalųjį planą, tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties ir Seinų gatvių, visuomenei planuojamas pristatyti kovą.
Teritorija bus skaidoma pagal skirtingas naudojimo paskirtis ir pastatų charakteristikas: ties Senamiesčiu bei palei Pelesos gatve statinių aukštis ir užstatymas formuojamas atsižvelgiant į besiribojančių miesto dalių vietovaizdį, toliau nuo Senamiesčio, ties Geležinkelio gatve, pastatų aukštis bus palaipsniui didesnis, atsižvelgiant į Naujamiesčiui būdingą užstatymą.
Stoties aikštėje siūloma viešąjį transportą sujungti į vieningą keleivių aptarnavimo centrą, o centrinė aikštė turėtų tiesioginę jungtį su Naujininkais.
Viešąjį transportą sujungus į vieną aikštę siūloma atsisakyti didžiosios dalies automobilių parkavimo vietų. Geležinkelio gatvėje nebeliks žiedinės sankryžos su stotelėmis, bus tiesiami dviračių takai, o ties Liepkalnio gatve planuojama pėsčiųjų bei dviratininkų perėja.
Anot savivaldybės, viešųjų erdvių planavimas teritorijoje bus sprendžiamas atskirais architektūros konkursais ir techniniais planais.
Pagal Lietuvos geležinkelių ir sostinės savivaldybės ketinimų protokolą, per 510 metų planuojama modernizuoti Vilniaus stoties teritoriją: sujungti geležinkelio bei autobusų stotis, perkelti Lietuvos geležinkelių būstinę, taip pat statyti komercinius objektus.
2019 m. projekto, vadinamo Vilnius Connect, architektūrinėse dirbtuvėse buvo kuriama stoties teritorijos vizija.
Modernizavimo darbai planuojami teritorijoje tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių, kurią patikėjimo teise valdo Lietuvos geležinkeliai.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti