Sostinės Tarandės gyventojai prašo institucijų spręsti jų susisiekimo problemas

Publikuota: 2020-10-14
Josvydo Elinsko („15min“) nuotr.
svg svg
Josvydo Elinsko („15min“) nuotr.

Vilniaus Tarandės bendruomenė prašo valstybės institucijų ir Vilniaus miesto bei rajono savivaldybių skubiai spręsti jų susisiekimo problemas, kylančias jau kelerius metus po sostinės vakarinio aplinkkelio atidarymo.

Tunelį automobiliams ir tiltą pėstiesiems per ketverius metus įrengti įsipareigojusi Lietuvos automobilių kelių direkcija teigia, kad norint išspręsti gyventojų problemas, Vilniaus savivaldybei teks įrengti ir gretimą kelią šalia magistralės, tačiau savivaldybė sako susidurianti su problemomis dėl žemės paėmimo.

Trečiadienio vakarą Tarandės bendruomenė, siekdama atkreipti institucijų dėmesį, rengiasi važiuoti kolona Ukmergės plentu nuo vakarinio aplinkkelio pabaigos iki kairiojo posūkio magistraliniame kelyje Vilnius–Panevėžys, dėl kurio jau nuo 2017-ųjų pradžios piko metu susidaro didžiulės spūstys.

Apie 5.000 gyventojų vienijančios bendruomenės pirmininkė Renata Gelažauskienė BNS teigė, kad 2016-ųjų gruodį užbaigus Vilniaus vakarinį aplinkkelį, nebuvo išspręstas įvažiavimo į Tarandę klausimas ir pėsčiųjų srauto judėjimas, o eismo įvykiuose ties šiuo posūkiu per tą laiką jau žuvo keli žmonės.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Baigus vakarinį aplinkkelį, Tarandė buvo palikta, nuo 2017-ųjų kasdien aukojame laiką spūstyse, Tarandė neigiamai linksniuojama: čia įvažiavimas blogas, čia kasmet miršta žmonės, tai yra faktas. Mes trejus metus kreipėmės į įvairias instancijas su prašymu imtis skubių veiksmų problemai spręsti, prieš dvi savaites vėl pateikėme raštą su 603 parašais Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), Vilniaus miesto ir rajono savivaldybėms“, – sakė bendruomenės atstovė.

Dvi savivaldybės ir LAKD dar 2019-aisiais pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią numatyta iki 2024-ųjų įrengti dešinįjį posūkį su tuneliu po automagistrale ir gretima gatvele prie magistralės – numatyta, jog procesai užtruks dėl gretimų sklypų paėmimo visuomenės poreikiams.

Tačiau bendruomenė ragina problemas spręsti greičiau ir piktinasi, jog nesulaukia jokių žinių, tik gandų, jog čia rengiamasi statyti dar ir pėsčiųjų tiltą.

„Todėl renginys „Važiuojame už saugią Tarandę“ iš esmės yra už visą saugų Vilnių, įvertinus sunaudotą kurą, kamščius, avaringumą. Renginiu norime pareikalauti – būkite geri, spręskite tai skubos tvarka, nes jūs jau ketverius metus mus palikote likimo valiai“, – kalbėjo ji.

Savivaldybė: projektas užtruks, prašoma laikinų sprendimų

Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas BNS teigė, kad LAKD sutiko savo darbus atlikti greičiau ir tai leidžia tikėtis, kad tunelis bus įrengtas „anksčiau nei numatyti 2024 metai“. Jis sako, kad procesas pagreitėtų, jei LAKD atsisakytų idėjos įrengti Tarandės pusėje dubliuojantį kelią, nes būtent šioje vietoje žemės paėmimo klausimai stringa.

„Tas dublis, gatvelė šalia magistralinio kelio, kuri tęsiasi apie kilometrą, eina per privačius sklypus, savivaldybė turi paimti juos visuomenės poreikiams prieš tai patvirtinusi detalųjį planą. Sklypai yra ne tik privatūs, bet, žinome, kad kai kurie jų yra ir įkeisti, tai procedūros gali užtrukti metus, pusantrų ar net kartais iki dviejų metų. Darome viską, kas priklauso iš savivaldybės pusės, bet tikiu, kad direkcija gali padaryti įsukimą ir be to dublio“, – teigė vicemeras.

Jis taip pat sako paprašęs LAKD ir policijos čia iki kol bus pastatytas tunelis įrengti ir laikinas saugumo priemones ribojant automobilių greitį iš Ukmergės pusės, pavyzdžiui, greičio matuoklį.

LAKD: savivaldybė turi įrengti kelią

Tuo metu LAKD informavo, kad pagal susitarimą direkcija planuoja įrengti ne tik tunelinį nuvažiavimą, bet ir pėsčiųjų viaduką, o už gretimą kelią būtų atsakinga savivaldybė.

„Atkreipiame dėmesį, kad 2020 metų rugsėjo 2 dieną Kelių direkcijoje vyko posėdis, kurio metu  Kelių direkcija ir Vilniaus miesto savivaldybė susitarė ieškoti būdų, kaip paspartinti projektų įgyvendinimą, kad jis būtų įgyvendintas anksčiau nei numatyta bendradarbiavimo sutartyje. Atsižvelgusi į situaciją, Lietuvos automobilių kelių direkcija iki šių metų pabaigos inicijuos pirkimą dėl tunelinio pravažiavimo“, – BNS informavo direkcija.

Vis dėlto, pasak LAKD, visos šio susitarimo dalys turi būti įgyvendintos vienu metu, tad neatmetama, kad tai, kaip planuota, užtruks iki 2024 metų pabaigos.

„Dar kartą atkreipiame dėmesį, kad sėkmingam ir pilnam šio projekto įgyvendinimui, reikalingas kompleksiškas visų partnerių bendradarbiavimas. Tai reiškia, jog neįgyvendinus tam tikros projekto dalies, negalimas ir viso projekto galutinis įgyvendinimas. Šiuo atveju savivaldybei neįrengus jungiamųjų kelių, Kelių direkcija negalėtų užtikrinti tunelinio pravažiavimo projektinio funkcionavimo ir eismo saugumo“, – nurodo direkcija.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Statyba ir NT“
Brangstančios medžiagos Estijos statybų sektorių pirmąjį ketvirtį augino 14%

Estijos statybos bendrovės šių metų pirmąjį ketvirtį šalyje ir užsienyje atliko 14% daugiau darbų nei per tą...

„YIT Lietuva“ Kauno LEZ užbaigė didelės baldų gamyklos statybas

Nekilnojamojo turto plėtros ir statybos UAB „YIT Lietuva“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) baigė...

Lietuviai jau gali apsistoti NT nuomos projektuose, į kuriuos investuoja: ką reikėtų žinoti apie „timeshare“? Verslo tribūna

Augant susidomėjimui sutelktiniu investavimu į nekilnojamojo turto (NT) nuomos projektus, atsiranda galimybė...

Mano pinigai
05:40
Vilniaus kolegija parduoda sostinės centre esantį pastatą Verslo tribūna

Vilniaus kolegija (VIKO) parduoda nuosavybės teise valdomą pastatą, įsikūrusį Vilniuje Naugarduko gatvėje 5.

Klaipėda pritarė 72 mln. Eur vertės sporto komplekso koncesijai su „Eikos“ įmone 1

Klaipėdos miesto taryba ketvirtadienį pritarė 72 mln. Eur vertės koncesijos sutarčiai dėl naujo...

Statyba ir NT
2022.05.26
Finansų ministerija siūlo visus NT objektus apmokestinti atskirai 12

Finansų ministerija siūlo naują gyventojų nekilnojamojo turto (NT) mokestį – būtų atskirai apmokestinami visi...

Statyba ir NT
2022.05.26
„Merko“ renkasi idėją daugiabučiams sostinės Šnipiškėse

Estijos kapitalo nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „Merko būstas“ skelbtame kviestiniame...

Statyba ir NT
2022.05.26
„Notus Developers“ baigė statyti milžinišką gamyklą prie Klaipėdos

SBA grupės nekilnojamojo turto (NT) plėtros bei valdymo UAB „Notus Developers“ baigė statyti 50.000 kv. m...

Statyba ir NT
2022.05.26
Vilniaus Didžiąją sinagogą įamžins iki 2026-ųjų 2

Iki 2026 m. vidurio sostinėje bus sutvarkyta unikali žydų (litvakų) sakralinė vieta – Vilniaus Didžioji...

Laisvalaikis
2022.05.26
„Itella Logistics“ sutarė dėl logistikos terminalo nuomos Kauno Petrašiūnuose

Logistikos bendrovė „Itella Logistics“ su nekilnojamojo turto (NT) plėtros UAB „Eveko investicija“ sutarė dėl...

Statyba ir NT
2022.05.26
Nauji fabrikai: tarp žaliavų stygiaus ir pašokusios paklausos Premium

Jeigu visi šiemet planuojami investiciniai projektai bus įgyvendinti, Lietuvoje atsiras ir daugiau tradicinės...

Pramonė
2022.05.26
„Swedbank“ skolina 30 mln. Eur „Teltonikos“ biurų pastato statyboms Žvėryne 2

Komercinis bankas „Swedbank“ suteikė 30 mln. Eur paskolą Lietuvos daiktų interneto prietaisų projektuotojos...

Statyba ir NT
2022.05.26
„Eurovia Lietuva“ pernai fiksavo 3 mln. Eur pelną, šiemet kalba apie išgyvenimą Premium

Vilniuje registruota Prancūzijos kapitalo kelių ir geležinkelių tiesimo AB „Eurovia Lietuva“ praėjusius metus...

Statyba ir NT
2022.05.26
Visuomenės nuomonės tyrimo duomenimis, po šio šildymo sezono norinčių renovuotis bus daugiau Verslo tribūna 2

Kartu su augančiomis šildymo kainomis, didėja ir gyventojų susidomėjimas daugiabučių modernizacija. Norintys...

Statyba ir NT
2022.05.26
Infliacija perskirsto turtą: kas vakar buvo vargšas, šiandien – turtuolis ir atvirkščiai Premium 11

Daug kalbama apie žalingą infliacijos poveikį, jos padarinius, it pelių graužiamas santaupas, tačiau kainų...

Finansai
2022.05.26
Sutelktą paskolą pardavė, kad išgelbėtų projektą – atrankoje matė ir nedraugiškų veidų Premium

Sutelktinio finansavimo platforma „Rontgen“ pranešė perleidusi teismuose įstrigusio daugiabučio „Gelvonų...

Statyba ir NT
2022.05.26
D. Mockus: šiemet planuojame A, B ir C scenarijus Premium 5

„MG grupės“, valdančios 84 mažmeninės prekybos drabužiais, žiniasklaidos, telekomunikacijų ir statybos...

Prekyba
2022.05.26
Senų padangų guma virto inovatyviais produktais – tapo išskirtiniais rinkoje Verslo tribūna

Atliekų tvarkymas – tai ne tik kokybiškai perdirbta atlieka, bet ir inovatyvūs, pažangūs, aplinkai draugiški...

Statyba ir NT
2022.05.26
„BaltCap Infrastructure Fund“ į vėjo jėgainių parką investuoja 42 mln. Eur 1

Baltijos šalių privataus kapitalo fondų valdytojos „BaltCap“ fondas „BaltCap Infrastructure Fund“ už 42 mln.

Pramonė
2022.05.25
Trečias bandymas: skelbs naują Vilniaus oro uosto terminalo statybos konkursą

Statybos bendrovei „Eikos statyba“ dėl pabrangusių žaliavų atsisakius pasirašyti sutartį su valstybės valdoma...

Statyba ir NT
2022.05.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku