Pateikė siūlymus, kaip vystyti Vilniaus geležinkelio stoties rajoną

Publikuota: 2019-09-24
Projekto „Vilnius Connect“ kūrybinės dirbtuvės. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Projekto „Vilnius Connect“ kūrybinės dirbtuvės. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Įgyvendinant „Vilnius Connect“ projektą, kuriuo ketinama pertvarkyti Vilniaus geležinkelio stoties teritoriją, ekspertai rekomenduoja projektuoti vieną bendrą stotį, mažinti viešojo transporto poveikį stoties aikštės erdvei, o intensyvesnį užstatymą planuoti teritorijos šiaurės vakarinėje dalyje.

Rugsėjo 24 d. Lietuvos architektų sąjungoje (LAS) buvo pristatytos AB „Lietuvos geležinkeliai“ inicijuotų stoties rajono pertvarkos architektūrinių – urbanistinių kūrybinių dirbtuvių ekspertų rekomendacijos.

Dirbtuvėse dalyvavo Lietuvos ir užsienio architektų urbanistų komandos: „Bauland“, „Do Architects“, MGMP, MMAP, „Pupa“, „Outofbox“, „Unitectus“. Apibendrinus jų pateiktus pasiūlymus, suformuotos rekomendacijos dėl skirtingų „Vilnius Connect“ projekto dalių.

Ekspertai rekomenduoja mažinti viešojo transporto poveikį stoties aikštės erdvei, suformuoti jos erdvę numatant tūrinius erdvės elementus, kurti žalių erdvių tinklą, plėtoti pėsčiųjų ir dviratininkų žiedinį važiavimą aplink teritoriją. Suformuoti sezoniškus vietinių augalų želdynus.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/77?placement=

Taip pat rekomenduojama siekti, kad būtų viena bendra stotis – teritorija būtų patogi keisti keliavimo rūšį. Taip pat užtikrinti tiek požeminį, tiek antžeminį susisiekimą su „Rail Baltica“ geležinkelio atšaka ir pagrindine stotimi, o aplink stotį telkti viešąsias ir visuomenines funkcijas. Transporto mazgo šiaurės vakarinėje dalyje – galimas intensyvesnis užstatymas.

Teritorijoje rekomenduojamas subalansuotas užstatymas, siūloma užstatymu akcentuoti rytinį ir vakarinį teritorijos kampą. Išnaudoti esamų gamybinių depų unikalią erdvinę struktūrą, randant tinkamą pritaikymą, taip pat formuoti naują traukos centrą palei Pelesos g., skirtą Naujininkų gyventojų poreikiams.

Vertindami jungtis ir susisiekimą, ekspertai siūlo kiek įmanoma atkurti istorinį gatvių tinklą, o naujos jungtys turėtų tarnauti ne tik kaip tiltai, bet ir kaip viešosios erdvės – jų kiekį būtina racionaliai pagrįsti ir įvertinti. Taip pat analizuoti galimybę Pelesos g. transporto srautą nuleisti į bėgių lygį. Svarstyti galimybę galinę viešojo transporto stotelę daryti kitoje teritorijoje (arčiau oro uosto).

Taip pat rekomenduojama suformuoti patarėjų tarybą iš dirbtuvėse dalyvavusių dalyvių ir įtraukti juos į detaliojo teritorijos plano rengimo procesą.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/78?placement= 

Rekomendacijų pagrindų parengti keletą variantų ir juos patikrinti atliekant strateginio poveikio aplinkai (SPAV) vertinimą, atlikti gilesnes sociologines apklausas ir įvertinti jau esamą viešų erdvių potencialą aplinkiniuose rajonuose (senamiestyje, naujamiestyje, Naujininkuose, Rasose) ir atskirų objektų architektūrinius konkursus organizuoti tik tuomet, kai bus aiški visos teritorijos bendra pertvarka.

Pasak projekto koordinatorių, artimiausiu metu turėtų būti pradėtas SPAV ataskaitos rengimas ir pabaigtas 2020 m. pirmoje pusėje. Kartu vyktų viešosios diskusijos ir veiktų kūrybinių dirbtuvių ekspertų grupė. Teritorijos detaliojo plano tvirtinimas numatytas iki 2021 m.   

VŽ rašė, kad kūrybinių dirbtuvių mentoriai – urbanistai iš Jungtinės Karalystės ir Olandijos – įvardijo, jog vienas didžiausių – rasti pusiausvyrą tarp patrauklumo investuotojams ir miesto priimamų finansinių įsipareigojimų.

nuotrauka::1 left

„Savivaldybė turėtų nuspręsti, kaip geriausia sujungti miesto dalis aplink stotį, kiek prisidėti prie projekto finansiškai ir kokio aukščio pastatus bus leidžiama statyti. Valdžia jau dabar turėtų pradėti aiškiai kalbėti, ką ji planuoja daryti su šia vieta. Jeigu bus pradėti statyti biurų bokštai ir aukšti daugiabučiai, tai jau nebus autentiškas Vilnius“, – VŽ teigė Jerrytas Krombeenas, urbanistas ir vienas kūrybinių dirbtuvių mentorių, Amsterdamo menų universiteto Architektūros akademijos dėstytojas.

Jo įsitikinimu, vienas didžiausių projekto iššūkių – kokio aukščio pastatai čia gali būti statomi ir kiek miesto valdžia gali investuoti į viešųjų erdvių vystymą, neprisiimdama pernelyg daug skolų ir įsipareigojimų bankams. 

Sekite NT rinkos naujienas ir tendencijas „Facebook“ puslapyje „VŽ Nekilnojamasis turtas“

Gauk nemokamą STATYBOS IR NT savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Planuojamas Vilniaus Sapiegų parko kraštovaizdžio architektūros konkursas 1

Vilniaus Sapiegų parkui sutvarkyti planuojamas kraštovaizdžio architektūros konkursas.

Statyba ir NT
2019.11.11
Kauno centre suplanavo 6 aukštų automobilių stovėjimo aikštelę

Kauno centrinėje dalyje esančioje K. Donelaičio g. ketinama statyti beveik 7.000 kv. m ploto automobilių...

Statyba ir NT
2019.11.11
Ketina atnaujinti Vilniaus autobusų stotį

Vilniaus autobusų stotis nebus iškelta į kitą vietą, o jos valdytojai skirs resursų rekonstrukcijai.

Statyba ir NT
2019.11.11
Vilniuje suplanavo pėsčiųjų tunelį po geležinkeliu 

Ties sostinės Zuikių g. ketinama įrengti 113 m. ilgio pėsčiųjų tunelį, sujungsiantį Aukštųjų ir Žemųjų...

Statyba ir NT
2019.11.11
„Transmedos projektai“ gaivina verslo centro idėją Vilniaus J. Jasinskio g. Premium

Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Transmedos projektai“ Vilniaus Naujamiestyje imasi praėjusios...

Statyba ir NT
2019.11.11
Valdantieji po truputį atsitraukia dėl NT mokesčio  2

Valdančiosios Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis bando ieškoti Seimo...

Verslo aplinka
2019.11.11
Molėtuose parduotas pastatas, kuriame įsikūrusi „Maxima“

Norvegijos kapitalo nekilnojamojo turto (NT) investicijų bendrovės EECP įmonė Molėtuose įsigijo parduotuvę,...

Statyba ir NT
2019.11.11
„Rail Balticos“ terminalo Taline architektūrinį konkursą laimėjo „Zaha Hadid Architects“ ir „Esplan“  1

Europinės vėžės „Rail Baltica“ terminalą Estijos sostinėje gali projektuoti viena garsiausių architektūros...

Statyba ir NT
2019.11.11
Ar „nepritempti“ vertinimai NT platformose: Domeikavos atvejis Premium 6

Lietuvos NT platformose atsirandantys pirmieji NT plėtotojų nemokumo atvejai rodo, kad užstatų vertė gali...

Rinkos
2019.11.11
Didžiausias algas mokančios statybos įmonės Premium

Iš 1.000 didžiausių pagal 2018 m. apyvartą Lietuvos bendrovių VŽ atrinko statybos sektoriaus įmones,...

Statyba ir NT
2019.11.11
Nusilpus kronai, norvegų partneriai spaudžia dėl mažesnių kainų Premium

Susilpnėjusi Norvegijos krona kol kas nepakirto Lietuvos eksporto į šią rinką. Tačiau verslininkai sako, kad...

Verslo aplinka
2019.11.11
Rengiamasi rekonstruoti „Via Baltica“ ruožą iki Lenkijos sienos 3

Kelių direkcija rengiasi maždaug 300 mln. vertės „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki sienos su...

Verslo aplinka
2019.11.10
Naujo „Akropolio“ vystytojai koncepciją pristatė Vilniaus savivaldybei

Netoli Vingio parko esančios buvusios gamyklos „Velga“ sklype nekilnojamojo turto (NT) projektų plėtros įmonė...

Verslo aplinka
2019.11.08
Vilniaus savivaldybė pasirašė 31 mln. Eur sankryžos rekonstrukcijos sutartį 7

Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis penktadienį pranešė pasirašęs 31 mln. Eur...

Statyba ir NT
2019.11.08
„Rail Balticos“ progresą atidžiai stebi ir užsienio investuotojai Premium

Ignas Degutis, „Rail Balticos“ projektą įgyvendinančios bendros Lietuvos, Latvijos ir Esti­jos įmonės „RB...

„Rail Baltica“ statanti „Hidrostatyba“ siekia restruktūrizavimo 2

Finansinių sunkumų slegiama Gargždų statybos bendrovė „Hidrostatyba“ siekia restruktūrizavimo. 

Statyba ir NT
2019.11.08
Šalia „Litexpo“ centro Vilniuje suplanavo beveik 32.000 kv. m ploto pastatų kompleksą  Premium 2

„Helios“ įmonių grupei priklausanti UAB „Via sportas“ sostinės Parodų g. 1 planuoja komercinės ir...

Statyba ir NT
2019.11.08
Parduotas pirmasis Vilniaus A klasės verslo centras 1

Pasikeitė verslo centro Goštauto g. 40 savininkas.

Statyba ir NT
2019.11.08
„Ober–Haus“: per metus butai didmiesčiuose pabrango 6,2%  1

Nekilnojamojo turto (NT) paslaugų bendrovė „Ober-Haus“ skaičiuoja, kad šių metų spalį, palyginti su tuo pačiu...

Statyba ir NT
2019.11.08
Investuotojai nuomai išperka penktadalį naujų butų Vilniuje

Vilniuje investuotojams nuomai nuperkant penktadalį visų naujų butų, NT rinkos dalyviai mano, kad butų nuoma...

Rinkos
2019.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau