Dėl per didelių kainų nutrauktas kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos konkursas

Publikuota: 2018-07-10
Atnaujinta 2018-07-10 17:01
Kelias Vilnius-Utena. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kelias Vilnius-Utena. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl per didelių kainų nutraukė pirmojo prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio Vilnius–Utena ruožo rekonstrukcijos konkursą.

Direkcija pirmadienį atmetė visų 6-ių potencialių rangovų pasiūlymus ir iš naujo skelbs projektavimo, o vėliau – rangos konkursą, kaip siūlė Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), BNS pranešė tarnybos vadovė Diana Vilytė.

„Vakar (pirmadienį – BNS) Kelių direkcija atplėšė vokus su dalyvių pasiūlymais, dalyvavo 6 tiekėjai, bet visų jų, pasak Kelių direkcijos, buvo per didelės kainos. Kelių direkcija nusprendė konkursą nutraukti ir pasinaudoti mūsų rekomendacija skelbti atskirai projektavimo paslaugų ir rangos darbų konkursus“, – BNS sakė p. Vilytė.

Tikimasi,  kad tai darbus pavėlins keliais mėnesiais, o nauja kelio atkarpa bus nutiesta 2019-ųjų pabaigoje.

Anot p. Vilytės, kelio techninį projektą dar 2010 m. rengė bendrovė „Kelprojektas“, tačiau projektą reikėjo koreguoti, numatant papildomus statinius.

„Dėl racionalaus lėšų panaudojimo Kelių direkcija nenorėjo skelbti naujo konkurso, o norėjo daryti korekciją, kuri valstybei kainuotų pigiau. Mūsų rekomendacija buvo, kad reikia atskirti projektavimą ir rangos darbus, nes rangovų sąsajos su projektuotojais kai kuriais atvejais negarantuoja didesnės konkurencijos“, – kalbėjo VPT vadovė.

V. Andrejevas BNS teigė, jog skaičiuojamoji projekto kaina buvo mažesnė nei visų dalyvių pasiūlyta, tačiau kelio statybos dalyje kainos nebuvo viršytos. Didesnės kainos, anot jo, buvo pasiūlytos sankryžų ir viadukų statybos dalyje. Nei skaičiuojamųjų kainų, nei dalyvių pasiūlytų kainų jis teigė negalintis nurodyti.   

„Mes dabar atskirsime kelio atkarpą nuo statinių, atskirai skelbsime konkursus (...). Atliksime statinių projektavimo darbus iki galo, pažiūrėsime, kokie sprendiniai ekonomiškai naudingiausi. Tokiu būdu suvaldysime riziką, skelbsime konkursą su jau žinoma mums kaina ir tada tikimės, kad kainos nebus viršytos“, – BNS sakė Kelių direkcijos vadovas.

Anot jo, anksčiau planuota pradėti darbus rugsėjo 1-ąją, dabar tikimasi sutartis pasirašyti šių metų pabaigoje ir kitų metų kovą jau pradėti kelio rekonstrukciją. Jei sutartys, kaip ir dabar, bus 10 mėnesių trukmės, darbai, pasak V. Andrejevo, galėtų būti jau 2019 pabaigoje.  

„Žmonės laukia to kelio“, – pabrėžė Kelių direkcijos vadovas.  

VŽ rašė, kad pirmojo Vilnius–Utena kelio ruožo rekonstrukcijos rangos konkursas paskelbtas balandžio pradžioje. Siekiama rekonstruoti 5,5 km ilgio ruožą už Vilniaus – nuo 16-to kilometro, kur baigiasi keturių juostų kelias, iki 21-ame kilometre esančios sankryžos į Nemenčinę.

Ponas Andrejevas anksčiau BNS yra teigęs, kad darbų vertė sieks apie 25 mln. Eur.

BNS žiniomis, konkursui pasiūlymus pateikė bendrovės „Panevėžio keliai“, „Kauno tiltai“, Latvijos „Binders“, taip pat trys įmonių konsorciumai – Latvijos „A.C.B.“ ir „8CBR“, „YIT Infra Lietuva“ kartu su Estijos „YIT Infra Eesti“, bei „Eurovia Lietuva“ kartu su „Fegda“ ir „Tilsta“.

Anksčiau viešosios ir privačios partnerystės (PPP) būdu visą kelią sutvarkyti ketinusi direkcija pernai šios idėjos atsisakė ir projektą finansuos iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP).

VŽ rašė, kad rekonstrukcijos darbus ketinta pradėti šiais metais, juos vykdant 4 etapais. Pirmasis iš jų, tikėtasi, turėjo pasibaigti 2019 m. Jo metu bus rekonstruoti pirmieji 5,5 km kelio, pradedant ties Raudondvario gyvenviete – toje vietoje, kur šiuo metu baigiasi keturių eismo juostų kelias.

Apie būtinybę atnaujinti kelią Vilnius–Utena pradėta kalbėti 2013 m.

Kaip skelbė VŽ, buvęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis 2013 m. buvo iškėlęs idėją šio kelio rekonstrukcijai pritraukti privatų kapitalą, 2014 m. Algirdo Butkevičiaus Vyriausybė pritarė, kad jis būtų įgyvendintas PPP būdu, tačiau Seimas po ilgų diskusijų tam pritarė tik 2015-ųjų pabaigoje.

Skaičiuota, kad 13-kos metų trukmės kelio statybos ir priežiūros projekto vertė sieks 170 mln. Eur. Tačiau 2016-ųjų gruodį pradėjusi dirbti naujoji Vyriausybė iš naujo įvertino projektą ir pernai gegužę Susisiekimo ministerija pasiūlė Kelių direkcijai kelią rekonstruoti ruožais, naudojant Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas.

1985 m. pastatyto kelio, kurio danga pagaminta iš cementbetonio, priežiūra nuolat brangsta, nes ji yra sutrūkinėjusi, atsinaujina plyšiai, deformuojasi siūlės.

Kelio Vilnius–Utena PPP projektas minimas ir politinės korupcijos tyrime. Jame, be kita ko, buvęs Liberalų sąjūdžio lyderis Eligijus Masiulis įtariamas paėmęs 106.000 Eur kyšį iš koncerno „MG Baltic“ buvusio viceprezidento Raimondo Kurlianskio už įtaką, Seime svarstant nutarimą dėl kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos, Vartojimo kreditų įstatymo pataisas bei parenkant vietą Jono Basanavičiaus paminklui Vilniuje.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite NT rinkos naujienas ir tendencijas „Facebook“ puslapyje „VŽ Nekilnojamasis turtas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą STATYBOS IR NT savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Metų gazelės 2018“ vadovas: niekada neturėjau įmonės, teikiančios pigias paslaugas, vizijos Premium

„Gazelė 2018“ titulą pelniusi „Hugaas Services“ – viena iš trijų Lietuvoje veikiančių Norvegijos „Hugaas...

Vyriausybės kancleris: realu, kad į LEU centrinius rūmus persikels Vilniaus kolegija

Vyriausybei svarstant, kaip pasielgti su Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) nekilnojamuoju turtu (NT),...

Parduotas Kauno „Merkurijus“, į naują projektą investuoja 20 mln. Eur 1

Kauno Laisvės al. esantį sklypą, kuriame anksčiau stovėjo prekybos centras „Merkurijus“, su statiniais...

„Apollona“ nubausta už neteisėtas paskolų dalybas

Lietuvos banko (LB) Priežiūros tarnyba bendrovei „Apollona“ skyrė 40.000 Eur baudą už tai, kad ji neteisėtai...

„Perdanga“ Klaipėdoje suplanavo verslo centrą ir sandėlį

Klaipėdos betono ir gelžbetonio gamybos UAB „Perdanga“ uostamiestyje, netoli prekybos centro „Akropolis“,...

„Inreal“ vertins Klaipėdos uosto turtą 1

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė 119.400 Eur vertės sutartį su bendrove „Inreal“...

Parduota buvusi Seimo poilsinė „Viešnagė“ Palangoje

Investicijų bendrovės „Lords LB Asset Management“ fondas už neskelbiamą sumą pardavė buvusią Seimo poilsinę...

Statybininkai darbo turi, tačiau džiaugsmu netrykšta

Statybos lyderių dešimtukas, išsirikiavęs VŽ reitinge pagal praėjusių metų rezultatus, 2017-uosius laiko...

Maljorkoje atidarys viešbutį tik moterims 2

Maljorkoje planuojama atidaryti viešbutį, skirtą tik moterims. Verslininkai tikisi, kad tokia koncepcija...

Vilniaus baseino statytojai iš savivaldybės siekia prisiteisti 130.000 Eur 2

Vilniaus Lazdynų baseino statytojai siekia iš Vilniaus valdžios prisiteisti beveik 130.000 Eur – tiek...

2018.09.21
Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
Vijūnėlės dvaro savininkus siūlo bausti 80.000 Eur bauda 12

Druskininkuose esančio vadinamojo Vijūnėlės dvaro savininkams už teismo sprendimo nevykdymą antstolis prašo...

Statyba ir NT
2018.09.21
„YIT Kausta“ Vilniaus Šnipiškėse suplanavo 460 butų 25

Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „YIT Kausta“ įmonė „Naujasodžio agrofirma“ Vilniaus Šnipiškių...

Statyba ir NT
2018.09.21
Nutrauktas antrasis Rusnės estakados statybų konkursas 3

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui iki estakados...

Statyba ir NT
2018.09.21
Statybos sektoriaus lyderių prognozės: replės, arši konkurencija ir nepamatuota rizika Premium

Dešimtukas „Verslo žinių“ pagal  2017 m. rezultatus išrinktų statybos sektoriaus lyderių pernai bendrai...

Statyba ir NT
2018.09.21
„Kreedex“ nebegali teikti su NT susijusių paskolų 3

Nuo ketvirtadienio UAB „Kreedex“ nebeturi teisės teikti su nekilnojamuoju turtu (NT) susijusių paskolų – už...

Rinkos
2018.09.20
„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 6

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
Valstybės valdomo NT plotas sumažėjo 0,4% 1

2017 m. valstybės nekilnojamąjį turtą (NT) sudarė daugiau kaip 28.000 objektų, kurių bendras plotas – 10,38...

Statyba ir NT
2018.09.20
Prasideda nacionalinio dramos teatro rekonstrukcija

Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT) pradeda dvejus metus truksiančią rekonstrukciją – po 16,8 mln.

Statyba ir NT
2018.09.20
VTEK tiria Vilniaus kultūros paveldo vertinimo tarybos narių elgesį

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) pradėjo tyrimą dėl 11 Vilniaus miesto nekilnojamojo kultūros...

Statyba ir NT
2018.09.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau