Dėl per didelių kainų nutrauktas kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos konkursas

Publikuota: 2018-07-10
Atnaujinta 2018-07-10 17:01
Kelias Vilnius-Utena. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kelias Vilnius-Utena. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl per didelių kainų nutraukė pirmojo prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio Vilnius–Utena ruožo rekonstrukcijos konkursą.

Direkcija pirmadienį atmetė visų 6-ių potencialių rangovų pasiūlymus ir iš naujo skelbs projektavimo, o vėliau – rangos konkursą, kaip siūlė Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), BNS pranešė tarnybos vadovė Diana Vilytė.

„Vakar (pirmadienį – BNS) Kelių direkcija atplėšė vokus su dalyvių pasiūlymais, dalyvavo 6 tiekėjai, bet visų jų, pasak Kelių direkcijos, buvo per didelės kainos. Kelių direkcija nusprendė konkursą nutraukti ir pasinaudoti mūsų rekomendacija skelbti atskirai projektavimo paslaugų ir rangos darbų konkursus“, – BNS sakė p. Vilytė.

Tikimasi,  kad tai darbus pavėlins keliais mėnesiais, o nauja kelio atkarpa bus nutiesta 2019-ųjų pabaigoje.

Anot p. Vilytės, kelio techninį projektą dar 2010 m. rengė bendrovė „Kelprojektas“, tačiau projektą reikėjo koreguoti, numatant papildomus statinius.

„Dėl racionalaus lėšų panaudojimo Kelių direkcija nenorėjo skelbti naujo konkurso, o norėjo daryti korekciją, kuri valstybei kainuotų pigiau. Mūsų rekomendacija buvo, kad reikia atskirti projektavimą ir rangos darbus, nes rangovų sąsajos su projektuotojais kai kuriais atvejais negarantuoja didesnės konkurencijos“, – kalbėjo VPT vadovė.

V. Andrejevas BNS teigė, jog skaičiuojamoji projekto kaina buvo mažesnė nei visų dalyvių pasiūlyta, tačiau kelio statybos dalyje kainos nebuvo viršytos. Didesnės kainos, anot jo, buvo pasiūlytos sankryžų ir viadukų statybos dalyje. Nei skaičiuojamųjų kainų, nei dalyvių pasiūlytų kainų jis teigė negalintis nurodyti.   

„Mes dabar atskirsime kelio atkarpą nuo statinių, atskirai skelbsime konkursus (...). Atliksime statinių projektavimo darbus iki galo, pažiūrėsime, kokie sprendiniai ekonomiškai naudingiausi. Tokiu būdu suvaldysime riziką, skelbsime konkursą su jau žinoma mums kaina ir tada tikimės, kad kainos nebus viršytos“, – BNS sakė Kelių direkcijos vadovas.

Anot jo, anksčiau planuota pradėti darbus rugsėjo 1-ąją, dabar tikimasi sutartis pasirašyti šių metų pabaigoje ir kitų metų kovą jau pradėti kelio rekonstrukciją. Jei sutartys, kaip ir dabar, bus 10 mėnesių trukmės, darbai, pasak V. Andrejevo, galėtų būti jau 2019 pabaigoje.  

„Žmonės laukia to kelio“, – pabrėžė Kelių direkcijos vadovas.  

VŽ rašė, kad pirmojo Vilnius–Utena kelio ruožo rekonstrukcijos rangos konkursas paskelbtas balandžio pradžioje. Siekiama rekonstruoti 5,5 km ilgio ruožą už Vilniaus – nuo 16-to kilometro, kur baigiasi keturių juostų kelias, iki 21-ame kilometre esančios sankryžos į Nemenčinę.

Ponas Andrejevas anksčiau BNS yra teigęs, kad darbų vertė sieks apie 25 mln. Eur.

BNS žiniomis, konkursui pasiūlymus pateikė bendrovės „Panevėžio keliai“, „Kauno tiltai“, Latvijos „Binders“, taip pat trys įmonių konsorciumai – Latvijos „A.C.B.“ ir „8CBR“, „YIT Infra Lietuva“ kartu su Estijos „YIT Infra Eesti“, bei „Eurovia Lietuva“ kartu su „Fegda“ ir „Tilsta“.

Anksčiau viešosios ir privačios partnerystės (PPP) būdu visą kelią sutvarkyti ketinusi direkcija pernai šios idėjos atsisakė ir projektą finansuos iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP).

VŽ rašė, kad rekonstrukcijos darbus ketinta pradėti šiais metais, juos vykdant 4 etapais. Pirmasis iš jų, tikėtasi, turėjo pasibaigti 2019 m. Jo metu bus rekonstruoti pirmieji 5,5 km kelio, pradedant ties Raudondvario gyvenviete – toje vietoje, kur šiuo metu baigiasi keturių eismo juostų kelias.

Apie būtinybę atnaujinti kelią Vilnius–Utena pradėta kalbėti 2013 m.

Kaip skelbė VŽ, buvęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis 2013 m. buvo iškėlęs idėją šio kelio rekonstrukcijai pritraukti privatų kapitalą, 2014 m. Algirdo Butkevičiaus Vyriausybė pritarė, kad jis būtų įgyvendintas PPP būdu, tačiau Seimas po ilgų diskusijų tam pritarė tik 2015-ųjų pabaigoje.

Skaičiuota, kad 13-kos metų trukmės kelio statybos ir priežiūros projekto vertė sieks 170 mln. Eur. Tačiau 2016-ųjų gruodį pradėjusi dirbti naujoji Vyriausybė iš naujo įvertino projektą ir pernai gegužę Susisiekimo ministerija pasiūlė Kelių direkcijai kelią rekonstruoti ruožais, naudojant Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas.

1985 m. pastatyto kelio, kurio danga pagaminta iš cementbetonio, priežiūra nuolat brangsta, nes ji yra sutrūkinėjusi, atsinaujina plyšiai, deformuojasi siūlės.

Kelio Vilnius–Utena PPP projektas minimas ir politinės korupcijos tyrime. Jame, be kita ko, buvęs Liberalų sąjūdžio lyderis Eligijus Masiulis įtariamas paėmęs 106.000 Eur kyšį iš koncerno „MG Baltic“ buvusio viceprezidento Raimondo Kurlianskio už įtaką, Seime svarstant nutarimą dėl kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos, Vartojimo kreditų įstatymo pataisas bei parenkant vietą Jono Basanavičiaus paminklui Vilniuje.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite NT rinkos naujienas ir tendencijas „Facebook“ puslapyje „VŽ Nekilnojamasis turtas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą STATYBOS IR NT savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į biurų ir prekybos projektą Klaipėdoje investuoja 12 mln. Eur

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Viremidos investicijos“ gaivina anksčiau įstrigusį projektą buvusioje...

Statyba ir NT
2018.07.15
Naujos statybos butai Vilniuje pirmąjį pusmetį pigo 0,3% 8

Šių metų pirmąjį pusmetį naujos statybos butai Vilniuje vidutiniškai buvo atpigę 0,3%, palyginti su tuo pačiu...

Statyba ir NT
2018.07.15
Vaiko raidos centro pastatai bus parduoti aukcione

Vaiko raidos centrą iškėlus iš avarinės būklės pastatų Vilniaus Žvėryno mikrorajone, jie ir sklypas, kuriame...

Statyba ir NT
2018.07.14
Čempionatas baigiasi, kaip toliau išlaikyti stadionus – nežino 25

Vos tik Rusijos futbolo rinktinė iškrito iš pasaulio čempionato, Rusijos regionų valdžia ėmė skųstis, kad...

Statyba ir NT
2018.07.13
Teismas: 55 mln. Eur vertės „Rail Baltica“ ruožo Kaune statybos nestabdomos

Vienai didžiausių Lietuvos kelių ir tiltų statybos bendrovei „Kauno tiltai“ ir antrinei „Lietuvos...

Transportas
2018.07.13
Koreguojamas Šv. Jokūbo ligoninės konversijos projektas, mažinamas pastatų plotas 6

Mažesnis viešbučio ir biurų pastatų plotas, atvertas vaizdas į Šv. apaštalų Pilypo ir Jokūbo bažnyčią – tokie...

Statyba ir NT
2018.07.13
Į „Radisson“ viešbutį Vilniuje investuoja 10 mln. Eur, užsakymą statyti gavo „Conresta“

Sostinėje planuojamame „VNO verslo ir prekybos parke“ iškilsiančio viešbučio rangove pasirinkta statybos UAB...

Statyba ir NT
2018.07.13
Parduota didžiausia Lietuvos transporto infrastruktūros projektavimo grupė  13

Transporto infrastruktūros projektavimo UAB „Kelprojektas“ ir jos valdomas antrines įmones iš didžiausio...

Statyba ir NT
2018.07.12
Neogotikinis pastatas Vilniaus centre turi naują šeimininką

Parduotas Vilniaus centrinėje dalyje esantis XIX amžiaus pabaigos pastatas, kuriame, be kitų, įsikūręs ir...

Statyba ir NT
2018.07.12
Apklausa: sumažėjo manančių, kad būstas brangs 2

Šių metų antrąjį ketvirtį sumažėjo gyventojų dalis, manančių, kad per ateinančius 12 mėnesių būstas brangs.

Statyba ir NT
2018.07.12
„MG Valda“ pradeda „Paupio“ verslo komplekso statybas, investuoja 25 mln. Eur 13

NT plėtros UAB „MG Valda“ sostinės senamiesčio prieigose pradeda dar vieną savo plėtojamos „Paupio“...

Statyba ir NT
2018.07.12
Aukcionui ruošiamas hektaras žemės su pastatais Žvėryne Premium 6

Rudenį ant prekystalio atsidurs Vaiko raidos centro pastatų kompleksas, esantis Vilniaus Žvėryno mikrorajone,...

Statyba ir NT
2018.07.12
Kelininkų asociacija skundžia Susisiekimo ministeriją Europos Komisijai  8

Kelininkus ir mokslo įstaigas vienijanti asociacija „Lietuvos keliai“ apskundė ministeriją dėl neva padarytų...

Transportas
2018.07.11
Kauno Kleboniškio miške tvarkomi dviračių ir pėsčiųjų takai 1

Kaune pradėti 1,2 km ilgio dviračių ir pėsčiųjų tako Kleboniškio miške atnaujinimo darbai. Nuo viaduko per...

Statyba ir NT
2018.07.11
„Klaipėdos naftai“ bus perduota sporto salė šalia SGD stoties

Valstybės valdomai naftos produktų krovos bendrovei ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorei...

Statyba ir NT
2018.07.11
Atidaromas „Radisson Blu“ priestatas: didžiausias viešbutis tapo dar didesnis 11

Sostinės dešiniajame Neries krante įsikūręs „Radisson Blu Hotel Lietuva“ išsiplėtė – šalia Konstitucijos...

Statyba ir NT
2018.07.11
Į butų plėtotojų kišenes plaukia rekordiškai daug pinigų, bet ateitis miglota Premium 8

Pirmasis šių metų pusmetis Vilniaus būsto rinkoje buvo bene aktyviausias per pastarąjį dešimtmetį. Tokią...

Statyba ir NT
2018.07.11
Dėl per didelių kainų nutrauktas kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos konkursas 2

Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl per didelių kainų nutraukė pirmojo prieš kelis dešimtmečius nutiesto...

Statyba ir NT
2018.07.10
Euro zonoje būstai brango sparčiausiai per 11 metų, karščiausia – Latvijoje 3

ES ir euro zonos šalyse būsto kainų augimas šiek tiek pakilo ir pasiekė seniai matytas aukštumas. Iš visų...

Statyba ir NT
2018.07.10
Perkančiosios organizacijos bijo tiekėjus įrašyti į juodąjį sąrašą Premium

Juodasis tiekėjų sąrašas taip ir netapo veiksminga priemone iš viešųjų pirkimų pašalinti nepatikimus ar...

Verslo aplinka
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau