Dėl per didelių kainų nutrauktas kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos konkursas

Publikuota: 2018-07-10
Atnaujinta 2018-07-10 17:01
Kelias Vilnius-Utena. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kelias Vilnius-Utena. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl per didelių kainų nutraukė pirmojo prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio Vilnius–Utena ruožo rekonstrukcijos konkursą.

Direkcija pirmadienį atmetė visų 6-ių potencialių rangovų pasiūlymus ir iš naujo skelbs projektavimo, o vėliau – rangos konkursą, kaip siūlė Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), BNS pranešė tarnybos vadovė Diana Vilytė.

„Vakar (pirmadienį – BNS) Kelių direkcija atplėšė vokus su dalyvių pasiūlymais, dalyvavo 6 tiekėjai, bet visų jų, pasak Kelių direkcijos, buvo per didelės kainos. Kelių direkcija nusprendė konkursą nutraukti ir pasinaudoti mūsų rekomendacija skelbti atskirai projektavimo paslaugų ir rangos darbų konkursus“, – BNS sakė p. Vilytė.

Tikimasi,  kad tai darbus pavėlins keliais mėnesiais, o nauja kelio atkarpa bus nutiesta 2019-ųjų pabaigoje.

Anot p. Vilytės, kelio techninį projektą dar 2010 m. rengė bendrovė „Kelprojektas“, tačiau projektą reikėjo koreguoti, numatant papildomus statinius.

„Dėl racionalaus lėšų panaudojimo Kelių direkcija nenorėjo skelbti naujo konkurso, o norėjo daryti korekciją, kuri valstybei kainuotų pigiau. Mūsų rekomendacija buvo, kad reikia atskirti projektavimą ir rangos darbus, nes rangovų sąsajos su projektuotojais kai kuriais atvejais negarantuoja didesnės konkurencijos“, – kalbėjo VPT vadovė.

V. Andrejevas BNS teigė, jog skaičiuojamoji projekto kaina buvo mažesnė nei visų dalyvių pasiūlyta, tačiau kelio statybos dalyje kainos nebuvo viršytos. Didesnės kainos, anot jo, buvo pasiūlytos sankryžų ir viadukų statybos dalyje. Nei skaičiuojamųjų kainų, nei dalyvių pasiūlytų kainų jis teigė negalintis nurodyti.   

„Mes dabar atskirsime kelio atkarpą nuo statinių, atskirai skelbsime konkursus (...). Atliksime statinių projektavimo darbus iki galo, pažiūrėsime, kokie sprendiniai ekonomiškai naudingiausi. Tokiu būdu suvaldysime riziką, skelbsime konkursą su jau žinoma mums kaina ir tada tikimės, kad kainos nebus viršytos“, – BNS sakė Kelių direkcijos vadovas.

Anot jo, anksčiau planuota pradėti darbus rugsėjo 1-ąją, dabar tikimasi sutartis pasirašyti šių metų pabaigoje ir kitų metų kovą jau pradėti kelio rekonstrukciją. Jei sutartys, kaip ir dabar, bus 10 mėnesių trukmės, darbai, pasak V. Andrejevo, galėtų būti jau 2019 pabaigoje.  

„Žmonės laukia to kelio“, – pabrėžė Kelių direkcijos vadovas.  

VŽ rašė, kad pirmojo Vilnius–Utena kelio ruožo rekonstrukcijos rangos konkursas paskelbtas balandžio pradžioje. Siekiama rekonstruoti 5,5 km ilgio ruožą už Vilniaus – nuo 16-to kilometro, kur baigiasi keturių juostų kelias, iki 21-ame kilometre esančios sankryžos į Nemenčinę.

Ponas Andrejevas anksčiau BNS yra teigęs, kad darbų vertė sieks apie 25 mln. Eur.

BNS žiniomis, konkursui pasiūlymus pateikė bendrovės „Panevėžio keliai“, „Kauno tiltai“, Latvijos „Binders“, taip pat trys įmonių konsorciumai – Latvijos „A.C.B.“ ir „8CBR“, „YIT Infra Lietuva“ kartu su Estijos „YIT Infra Eesti“, bei „Eurovia Lietuva“ kartu su „Fegda“ ir „Tilsta“.

Anksčiau viešosios ir privačios partnerystės (PPP) būdu visą kelią sutvarkyti ketinusi direkcija pernai šios idėjos atsisakė ir projektą finansuos iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP).

VŽ rašė, kad rekonstrukcijos darbus ketinta pradėti šiais metais, juos vykdant 4 etapais. Pirmasis iš jų, tikėtasi, turėjo pasibaigti 2019 m. Jo metu bus rekonstruoti pirmieji 5,5 km kelio, pradedant ties Raudondvario gyvenviete – toje vietoje, kur šiuo metu baigiasi keturių eismo juostų kelias.

Apie būtinybę atnaujinti kelią Vilnius–Utena pradėta kalbėti 2013 m.

Kaip skelbė VŽ, buvęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis 2013 m. buvo iškėlęs idėją šio kelio rekonstrukcijai pritraukti privatų kapitalą, 2014 m. Algirdo Butkevičiaus Vyriausybė pritarė, kad jis būtų įgyvendintas PPP būdu, tačiau Seimas po ilgų diskusijų tam pritarė tik 2015-ųjų pabaigoje.

Skaičiuota, kad 13-kos metų trukmės kelio statybos ir priežiūros projekto vertė sieks 170 mln. Eur. Tačiau 2016-ųjų gruodį pradėjusi dirbti naujoji Vyriausybė iš naujo įvertino projektą ir pernai gegužę Susisiekimo ministerija pasiūlė Kelių direkcijai kelią rekonstruoti ruožais, naudojant Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas.

1985 m. pastatyto kelio, kurio danga pagaminta iš cementbetonio, priežiūra nuolat brangsta, nes ji yra sutrūkinėjusi, atsinaujina plyšiai, deformuojasi siūlės.

Kelio Vilnius–Utena PPP projektas minimas ir politinės korupcijos tyrime. Jame, be kita ko, buvęs Liberalų sąjūdžio lyderis Eligijus Masiulis įtariamas paėmęs 106.000 Eur kyšį iš koncerno „MG Baltic“ buvusio viceprezidento Raimondo Kurlianskio už įtaką, Seime svarstant nutarimą dėl kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos, Vartojimo kreditų įstatymo pataisas bei parenkant vietą Jono Basanavičiaus paminklui Vilniuje.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite NT rinkos naujienas ir tendencijas „Facebook“ puslapyje „VŽ Nekilnojamasis turtas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą STATYBOS IR NT savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Laisvės alėją rekonstruojančiai „Autokaustai“ dėl pažeistų medžių rengiamasi skirti baudą  1

Laisvės alėjos Kaune rekonstrukciją vykdančiai bendrovei „Autokausta“ dėl pažeistų alėjos liepų savivaldybė...

Statyba ir NT
2019.02.20
Šilalė ieško, kas prižiūrėtų ir remontuotų 1.600 km kelių 1

Rajono savivaldybė imasi 14 seniūnijų vietinės reikšmės kelių priežiūros ir remonto.

Statyba ir NT
2019.02.20
Vilniaus politikai atvėrė kelią nacionalinio stadiono statybų sutarčiai 11

Vilniaus tarybai trečiadienį priėmus galutinius sprendimus, nebeliko kliūčių pasirašyti 79,9 mln. Eur vertės...

Statyba ir NT
2019.02.20
Viešieji Kauno ir Vilniaus logistikos centrai išdygs per dešimtmetį 2

Vilniaus ir Kauno viešuosius logistikos centrus Vyriausybė pripažino valstybei svarbiais projektais, taip pat...

Logistika
2019.02.20
„Hanner“ kelia abejonių „Lietuvos energijos“ būstinės nuomos konkursas 4

Valstybės valdomos energetikos grupės „Lietuvos energija“ naujos centrinės būstinės nuomos konkurso sąlyga jo...

Statyba ir NT
2019.02.20
Naujas VŽ leidinys: „Statybos ir NT sektoriaus apžvalga 2018“ 7

„Verslo žinioms“ pradėjus leisti specializuotas apžvalgas, trečioji – skirta statybos ir nekilnojamo turto...

Statyba ir NT
2019.02.20
„YIT Lietuva“ investicijas į NT projektus didina 24%

Pernai į nekilnojamojo turto (NT) plėtros projektus investavusi 42 mln. Eur, šiemet UAB „YIT Lietuva“ sumą...

Statyba ir NT
2019.02.20
V. Labeckas: po Rygos „Akropolio“ kitas projektas – Vilniuje Premium 10

Vytautas Labeckas, prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas, interviu VŽ teigia, kad „Vilniaus...

Prekyba
2019.02.20
Vyriausybė ragina Vilniaus valdžią stadionui ieškoti „alternatyvių finansavimo šaltinių“  17

Finansų ir vidaus reikalų ministrai antradienį pareiškė, kad Vilniaus valdžia nacionaliniam stadionui turi...

Statyba ir NT
2019.02.19
Teismas: Telecentras turi grąžinti beveik 6 mln. Eur „Darnu Group“ Premium 5

Vilniaus apygardos teismas nusprendė, kad AB Lietuvos radijo ir televizijos centro (Telecentro) ir UAB „Darnu...

Statyba ir NT
2019.02.19
Teismas nesustabdė Nacionalinio stadiono konkurso 1

Iš Nacionalinio stadiono koncesijos konkurso antrą kartą pašalintai UAB Vilniaus nacionalinis stadionas...

Statyba ir NT
2019.02.19
Vilniaus valdžia ir V. Matijošaičio knygynas taikiai susitarė dėl patalpų  1

Vilniaus savivaldybė ir Visvaldo Matijošaičio valdoma įmonė taikiai susitarė dėl centrinio knygyno patalpų...

Statyba ir NT
2019.02.19
Santaros klinikos ieško, kas ištirtų fasadų degumą 1

Po to, kai preliminarių tyrimų metu paaiškėjo, kad kelių Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų...

Statyba ir NT
2019.02.19
Bankų apklausa: apetitas paskoloms auga, butai brangs 20

Lietuvos gyventojų ir verslo įmonių paklausa paskoloms auga, tačiau bankai linkę griežtinti kredito sąlygas...

Rinkos
2019.02.19
„K2 LT“ įsigijo sklypą laidojimo namams Vilniuje 3

Bendrovė „K2 LT“, Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje valdanti pirmąjį šalyje krematoriumą bei ritualinių...

Paslaugos
2019.02.18
Vilniaus oro uostas imasi VIP keleivių terminalo statybos 9

Didžiausias šalyje Vilniaus oro uostas didesnį dėmesį skirs svarbių keleivių aptarnavimo kokybei – per trejus...

Statyba ir NT
2019.02.18
Vilniaus valdžia sugalvojo sutaupyti: už stadiono statybą sumokės per metus 8

Vilniaus savivaldybė su Nacionalinio stadiono koncesijos konkurso laimėtoja koncerno „Icor“ bendrove „Axis...

Statyba ir NT
2019.02.18
Paskelbė nacionalinės koncertų salės architektūrinį konkursą 7

Vietoje sostinėje ant Tauro kalno stovinčių avarinės būklės Profsąjungų rūmų iki 2023 m. turėtų būti...

Statyba ir NT
2019.02.18
Sustabdytas naujos „Lietuvos energijos“ būstinės nuomos konkursas 

Nekilnojamojo turto plėtros grupės „Hanner“ įmonės prašymu teismas pirmadienį sustabdė naujos valstybės...

Statyba ir NT
2019.02.18
Dvarčionyse pradeda formuotis aukštųjų technologijų miestelis Premium 4

Aukštųjų technologijų miestelis Dvarčionyse tampa kūnu – lazerių pramonės įmonių grupė „Eksma” į naujas...

Pramonė
2019.02.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau