Nedzinskas apie Trakų stoties projektą: esu 100% tikras savo teisumu

Publikuota: 2018-04-10

Vilniaus apygardos teismas pirmadienį panaikino 2016 m. pasirašytą mainų sutartį, kuria remiantis vėliau būtų buvusi rekonstruota Trakų autobusų stotis bei šalia jos būtų iškilęs komercinės paskirties objektas, kuriame pagrindiniu nuomininku norėjo tapti mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“. Iš viso į šį projektą ketinama investuoti apie 3 mln. Eur ir jį vystantis verslininkas sako, kad tikisi jį įgyvendinti.

Generalinė prokuratūra praneša, kad teismas mainų sutartį pripažino negaliojančia ir pritaikė restituciją. Šią sutartį sudarė verslininko Dariaus Nedzinsko valdoma UAB „Trastas“ ir Trakų raj. savivaldybės valdoma UAB „Trakų autobusai“.

Pagal šią sutartį, „Trakų autobusai“ perdavė investuotojui dalį Trakų autobusų stoties pastato mainais į toje pačioje Vytauto gatvėje esantį investuotojo valdomą 0,2 ha ploto žemės sklypą. 

„Šia mainų sutartimi investuotojas ne konkurso būdu įgijo teisę atlikti valstybinės žemės sklype esančios autobusų stoties rekonstrukciją ir suformuoti atskirus nekilnojamuosius statinius: autobusų stotį su inžineriniais statiniais ir prekybos centrą su automobilių stovėjimo aikštele. Teismas sprendime konstatavo, kad 2016 m. pasirašyta sutartis iš esmės atitinka būtinuosius koncesijos sutarties požymius, todėl pripažintina apsimestiniu sandoriu ir negaliojančiu nuo jo sudarymo momento. Pripažinus sutartį Koncesijos sutartimi, koncesija turėjo būti suteikta taikant viešojo konkurso procedūras“, – rašoma prokuratūros pranešime.

„Trakų autobusams“ sklypas buvo išnuomotas pastatams tinkamai eksploatuoti pagal jų tiesioginę paskirtį, o po mainų vykdant bendrą projektą iš esmės prarandamas, valstybinės žemės nuomos teisę perleidžiant investuotojui jo turtiniams interesams tenkinti, teigia prokuratūra.

Šis sprendimas per 30 dienų nuo jo paskelbimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui. 

Nedzinskas tikisi įgyvendinti projektą

Ponas Nedzinskas VŽ teigia, kad ruošiasi išnagrinėti ir turbūt skųsti pirmos instancijos nutartį.

„Reikia bandyti įrodyti savo tiesą – negi iškelsi rankas? Aš 100% esu tikras savo teisumu ir yra logiška, kad turiu bandyti tai įrodyti“, – sako verslininkas.

Jo nuomone, teismo teiginys, kad mainai yra nelygiaverčiai, nėra teisingas.

nuotrauka::1left

„Man tas projektas yra įdomus ir įsivaizduoju, kad jis bus įgyvendintas. Tik labai gaila, kad čia tiek visokių peripetijų. Viena iš pagrindinių teismo nuostatų – kas, manau, yra klaidinga nuomonė – kad mainai nelygiaverčiai. Pasakyta, kad neįvertinta teisės į valstybės žemės nuomą vertė. Tačiau vertinimą reglamentuojančiuose dokumentuose juodu ant balto parašyta, kad valstybinės žemės nuomos teisę vertinti yra draudžiama. Galite paskambinti bet kuriam licencijuotam turto vertintojui – jis jums pasakys tą patį. Jeigu jie atliktų tokį vertinimą, netektų licencijos. Todėl man tai atrodo kaip kazusas: teismas pasako, kad turėjo būti įvertinta nuomos teisė, bet praktiškai tą padaryti neįmanoma, nes draudžia įstatymai“, – dėsto p. Nedzinskas.

Be to, jis nesupranta ir teismo nuomonės dėl koncesijos: kodėl turėtų būti pasirinkta tokia forma, jei verslininko įmonė nesiruošia vykdyti autobusų stočiai priskiriamos veiklos.

„Koncesija yra tada, kai perimi savivaldybės įmonės veiklą ir ją tęsi. Aš neperimu pervežimo autobusais veiklos. Aš realiai iškeičiau savo 20 arų į 47% sugriuvusios autobusų stoties. O vietoje jos būtų pastatyta nauja, plius komercinės patalpos, nauja stoties infrastruktūra. Kažkodėl teismas neatsižvelgė į tai, kad vien į autobusų stotį ir jos infrastruktūrą bus investuota 1 mln. Eur. Be to, per tuos dvejus metus, kol ginčijamės, statyba pabrango. Todėl argumentas dėl nelygiavertiškumo yra absurdiškas“, – mano p. Nedzinskas.

Jis taip pat sako nesuprantantis, kodėl taisykles nustatanti valstybė vėliau pradeda kaltinti žemgrobyste.

„Kaltinama, kad verslininkai, kurie stato objektus ant valstybinės žemės, nusavina ir pagrobia tą žemę. O tai netiesa, nes valstybė pati nustato nuomos mokestį, o ne verslininkas. Antras dalykas, jei išvystomas komercinis objektas, nuomos mokestis, kiek žinau, didėja. Trečia, jei pastatai didesnį objektą nei buvo, pagal pilną programą turėsi mokėti nekilnojamojo turto mokestį. Kur čia valstybė praranda? Lieps sumokėti tuos 20% arba įsigyti sklypą, baigsis spekuliacijos, kad verslininkai kažkokiu būdų kažką pavagia. Tai netiesa! Niekas nieko nepavagia. Valstybė pati nustato nuomos mokestį. Lai nustato tokį mokestį, koks jai atrodo teisingas. Jei jis bus didelis, niekam nereikės - rinka pati sureguliuos. Bus galima ten auginti kažką. Valstybė pati nustato taisykles, o paskui kaltina žemgrobyste - absurdiška“, – sako verslininkas.

Investicijos siektų 3 mln. Eur

Planuojama, kad rekonstravus senąją Trakų autobusų stotį, kurios pastatai statyti 1987 m., naujų pastatų komplekso bendras plotas sudarytų apie 2.000 kv. m. Stotyje norima įrengti keleivių laukimo zoną, „Rimi“ tinklo parduotuvę, kavinę, sukurti erdvę smulkiojo verslo prekybai ir paslaugoms, įsikurti Trakų informacijos centrą ir dviračių nuomos punktą.  Taip pat įrengti 72 vietų automobilių parkavimo aikštelę su elektromobilių įkrovimo stotelėmis.

Į šį projektą bendrovė „Trastas“ ketina investuoti apie 3 mln. Eur, jį kūrė architektas Justinas Žalys. Iš šios sumos 1 mln. Eur būtų skirtas autobusų stočiai ir jos infrastruktūrai įrengti. Ponas Nedzinskas VŽ anksčiau yra sakęs, kad investicijos atsipirks per 13-14 metų, tačiau šiuo atveju svarbesnė projekto išliekamoji vertė. „Man asmeniškai šis projektas labai svarbus“, – yra sakęs p. Nedzinskas.

Pasak jo, įgyvendinus projektą, planuota turtu „atsidalyti“: „Aš, kaip bedrasavininkis, pastatau komercines patalpas, tada atsidalinu: nauja stotis su visa infrastruktūra priklauso „Trakų autobusams“ ir jie vykdo savo veiklą. O man nauda iš to, kad autobusais atvažiavę klientai užeis į tą parduotuvę. Viskas.“

Ginčų dėl šio projekto kilo dar ir dėl to, jog institucijos nesutarė, kur yra Trakų senamiestis: Kultūros paveldo departamentas teigė, kad teritorija, kur ketinama įgyvendinti projektą, nėra senamiesčio zonoje, bet su tuo nesutinka Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija.

„Yra krūva ginčų: dėl detaliojo, bendrojo planų. Nors viskas visų institucijų buvo patvirtinta, taip pat ir Trakų istorinio nacionalinio parko. O po to jis atsibunda ir sako, kad padaryta klaida, reikia viską stabdyti, apskundžia prokurorams, o jie kelia bylas. Kaip taip gali būti? Aš turiu visus dokumentus – viskas suderinta“, – aiškina p. Nedzinskas.

Sekite NT rinkos naujienas ir tendencijas „Facebook“ puslapyje „VŽ Nekilnojamasis turtas“

Gauk nemokamą STATYBOS IR NT savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

KPD vadovas: Kauno ir Klaipėdos paštų pastatai turėtų likti visuomeninės paskirties

Kauno ir Klaipėdos paštų centriniai pastatai turėtų likti visuomeninės paskirties bei atlikti pašto...

Kaip Baltijos šalis vertina bendradarbystės milžinė „WeWork“ Premium

Viena didžiausių bendradarbystės centrų kompanijų „WeWork“ stebi Baltijos šalių biurų rinkos progresą ir...

EY susitarė dėl biuro nuomos Kaune

Profesinių paslaugų bendrovė „Ernst & Young Baltic“ (EY) susitarė dėl naujo biuro nuomos SBA grupės įmonė...

Konkurencijos taryba leido įsigyti verslo centrą Vilniuje „Quadrum“

Konkurencijos taryba Vokietijos įmonių grupės „Deka Group“ įmonei „Deka Immobilien Investment GmbH“ leido...

Statyba ir NT
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 15

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
R. Šimašius siunčia žinią dėl naujo Vilniaus bendrojo plano 4

Norintys pasitvirtinti nekilnojamojo turto (NT) projektus pagal dabar galiojantį sostinės bendrąjį planą,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Juda į priekį peržiūrėto NT mokesčio įvedimas  2

Seimas iš antro karto sutiko imtis svarstyti nekilnojamojo turto (NT) mokesčio bazės plėtrą. Siūloma...

Verslo aplinka
2019.11.12
Kaunas aplenkė Vilnių: pirmą kartą moderniausios grindinio technologijos panaudotos rekonstruojant sankryžą miesto širdyje  Verslo tribūna 6

Kaune pirmą kartą Lietuvoje panaudotos moderniausios grindinio judėjimo prevenciją užtikrinsiančios...

Ateities statyba
2019.11.12
Planuojamas Vilniaus Sapiegų parko kraštovaizdžio architektūros konkursas 1

Vilniaus Sapiegų parkui sutvarkyti planuojamas kraštovaizdžio architektūros konkursas.

Statyba ir NT
2019.11.11
Kauno centre suplanavo 6 aukštų automobilių stovėjimo aikštelę

Kauno centrinėje dalyje esančioje K. Donelaičio g. ketinama statyti beveik 7.000 kv. m ploto automobilių...

Statyba ir NT
2019.11.11
Ketina atnaujinti Vilniaus autobusų stotį 1

Vilniaus autobusų stotis nebus iškelta į kitą vietą, o jos valdytojai skirs resursų rekonstrukcijai.

Statyba ir NT
2019.11.11
Vilniuje suplanavo pėsčiųjų tunelį po geležinkeliu 

Ties sostinės Zuikių g. ketinama įrengti 113 m. ilgio pėsčiųjų tunelį, sujungsiantį Aukštųjų ir Žemųjų...

Statyba ir NT
2019.11.11
„Transmedos projektai“ gaivina verslo centro idėją Vilniaus J. Jasinskio g. Premium

Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Transmedos projektai“ Vilniaus Naujamiestyje imasi praėjusios...

Statyba ir NT
2019.11.11
Valdantieji po truputį atsitraukia dėl NT mokesčio  2

Valdančiosios Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis bando ieškoti Seimo...

Verslo aplinka
2019.11.11
Molėtuose parduotas pastatas, kuriame įsikūrusi „Maxima“

Norvegijos kapitalo nekilnojamojo turto (NT) investicijų bendrovės EECP įmonė Molėtuose įsigijo parduotuvę,...

Statyba ir NT
2019.11.11
„Rail Balticos“ terminalo Taline architektūrinį konkursą laimėjo „Zaha Hadid Architects“ ir „Esplan“  1

Europinės vėžės „Rail Baltica“ terminalą Estijos sostinėje gali projektuoti viena garsiausių architektūros...

Statyba ir NT
2019.11.11
Ar „nepritempti“ vertinimai NT platformose: Domeikavos atvejis Premium 6

Lietuvos NT platformose atsirandantys pirmieji NT plėtotojų nemokumo atvejai rodo, kad užstatų vertė gali...

Rinkos
2019.11.11
Didžiausias algas mokančios statybos įmonės Premium

Iš 1.000 didžiausių pagal 2018 m. apyvartą Lietuvos bendrovių VŽ atrinko statybos sektoriaus įmones,...

Statyba ir NT
2019.11.11
Nusilpus kronai, norvegų partneriai spaudžia dėl mažesnių kainų Premium

Susilpnėjusi Norvegijos krona kol kas nepakirto Lietuvos eksporto į šią rinką. Tačiau verslininkai sako, kad...

Verslo aplinka
2019.11.11
Rengiamasi rekonstruoti „Via Baltica“ ruožą iki Lenkijos sienos 4

Kelių direkcija rengiasi maždaug 300 mln. vertės „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki sienos su...

Verslo aplinka
2019.11.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau