Kas tai? Veiklos sukaktis

„Doletą“ tenkina tik pirmoji vieta

Publikuota: 2017-12-06
„InTegra House“ kurybos ir samoningumo namai gali buti viena iš UAB „Doleta“ vizitiniu korteliu – užsakovas pasirinko unikalu medžio stiklo langu sprendima: lauke – tik stiklas, viduje – tik medis.
„InTegra House“ kurybos ir samoningumo namai gali buti viena iš UAB „Doleta“ vizitiniu korteliu – užsakovas pasirinko unikalu medžio stiklo langu sprendima: lauke – tik stiklas, viduje – tik medis.

Su Vytautu Silevičiumi, langų, durų ir fasadų gamybos UAB „Doleta“ valdybos pirmininku, pokalbis apie bendrovės 25-erių metų jubiliejų prasidėjo netikėtai. Paprašytas papasakoti apie svarbiausius bendrovei įvykius jis nukirto: „Kai pradedi gyventi prisiminimais – jau viskas, esi pasenęs.“ Sutarėme kalbėti ne apie prisiminimus, o apie sukauptą patirtį, gautas pamokas ir tai, kas lėmė, kad pro „Doletos“ langus dairosi Japonijos ir net Naujosios Zelandijos gyventojai.

Bendrovės įkūrėjas verslą lygina su sportu: visuomet siekiame būti geresni už kitus. „Bet jei sporte paprastai apdovanojami ir įvertinami bent trys prizininkai, tai versle yra apdovanojamas tik vienas – nugalėtojas“, – esminį skirtumą tarp sporto ir verslo akcentuoja Jiezne veikiančios bendrovės įkūrėjas.

Ne daugiau, o kokybiškiau

Tuo nugalėtoju „Doleta“ visuomet ir siekia tapti. Versle siekiant aukštumų tenka būti stipresniu už konkurentus daugelyje sričių: pasitelkti naujausias technologijas ir įrenginius, kurti ir įsisavinti unikalius sprendimus, naudoti tinkamiausias žaliavas, pritraukti ir išlaikyti geriausius specialistus, nuolat siekti žinių ir jas pritaikyti darbe... Sąrašą galima tęsti ir tęsti, nes verslas turi dar daugiau „raumenų“, kuriuos būtina nuolat lavinti.

„Taip pat būtina išsiskirti iš kitų. Tik pradėjus veiklą vienas architektas labai protingai ir pranašiškai patarė – bendrovių, gaminančių daug, bet nekokybiškų langų, yra, o norėdami išsiskirti iš jų turite gaminti kokybiškus ir unikalius langus. Šiuo keliu ir einame“, – išmoktas pamokas prisimena p. Silevičius.

Kad toks sprendimas toliaregiškas ir vaisius brandins ilgus metus, jau įsitikinta ne kartą. Vienas įsimintiniausių pasiekimų – nugalėti Vokietijos langų tiekėjai konkurse gaminti langus ypač prabangiam daugiabučių gyvenamųjų namų rajonui Maskvoje, kur buto kvadratinis metras kainuoja per 60.000 USD.

Geriau už vokiškus

„Naudodami unikalias technologijas ir kokybiškas medžiagas pasiūlėme racionalius sprendimus. Šildymo ir vėdinimo sistemas tuose namuose projektavę Vokietijos specialistai nepatikėjo, kad pasaulyje apskritai gali būti gaminami tokie energetiškai efektyvūs langai – teko asmeniškai pasirašyti ant visų techninių šias charakteristikas patvirtinančių dokumentų“, – pasakoja p. Silevičius. Pastačius pirmą namą su „Doletos“ langais užsakovai įsitikino, kad lietuviška bendrovė ne tik popieriuje deklaruoja ir garantuoja kokybę. Kitiems namams reiklus užsakovas be diskusijų pasirinko „Doletos“ langus. „Geriausia reklama yra klientų atsiliepimai, kaip sakoma, reklama „iš lūpų į lūpas“, – patirtimi dalijasi bendrovės įkūrėjas. Po tokių sėkmingų projektų sulaukiama teigiamų atsiliepimų, kurie atveda naujų potencialių klientų. Geri bendrovės ambasadoriai ir architektai, kuriems reikia unikalių gaminių ir kurie tarpusavyje keičiasi informacija. Ir, suprantama, negalima pamiršti visagalio interneto – jis bet kuriam suinteresuotam asmeniui padeda susipažinti su „Doletos“ projektais visame pasaulyje.

„Kai susidomėjusius mūsų gaminiais pakviečiame apsilankyti įmonėje ir susipažinti su naudojamomis technologijomis, įrenginiais, medžiagomis, o svarbiausia – specialistais, be to, nuvykti pamatyti mūsų įgyvendintų projektų Vakaruose ar Rytuose, jie be diskusijų pasirenka mūsų gaminius. Visos sudedamosios verslo dalys turi būti panašaus lygio, nei viena negali pastebimiau atsilikti nuo geriausios“, – apie visą grandinę, kuri lemia bendrovės sėkmę, pasakoja p. Silevičius.

Beje, pokalbyje jis nuolat kartoja klasika tapusią frazę „Viską lemia kadrai“. Iš tiesų „Doletoje“ nemažai darbuotojų dirba jau dešimtmetį, o yra ir su 20 metų stažu, jie nuolat dalyvauja mokymuose.

„Be to, sugrįžta ir tie, kurie bandė ieškoti skalsesnės duonos užsieniuose“, – pasakoja bedrovės įkūrėjas.

Rasti aukso vidurį

Specialisto įsitikinimu, unikalių produktų, taip pat ir „Doletos“ gaminių, poreikis bus visuomet, tačiau visuomet bus vertinamas ir kokybės bei kainos santykis. „Doleta“ pirmoji pasaulyje pagamino langus su 4 stiklais, kurių šiluminis laidumo koeficientas vos 0,51 W/m2K – ne specialistui šis rodiklis yra suprantamesnis, jei tiesiog pasakytume, kad tinkamos konstrukcijos kokybiškai pastatytam namui net Lietuvos klimato sąlygomis papildomo šildymo reikėtų gal tik per pora šalčiausių mėnesių. Bet svarbiausia – gyvenimo komfortas tokiame name nepalyginamas ir jokiais pinigais neįvertinamas.

„Galima svarstyti, ar verta gaminti tokių charakteristikų, aišku, brangesnius langus, – retoriškai klausia „Doletos“ įkūrėjas. – Bet visuomet yra vartotojų, kurie linkę naudoti geriausia, kas tuo metu yra rinkoje. Mes ir siekiame būti pirmeiviai, kurie siūlo tai, kas konkurentams nepasiekiama.“

Suprantama, aiškina p. Silevičius, siekiant aukščiausios kokybės negalima ignoruoti, kad kaina taip pat svarbi – ji turi būti tokia, kad klientai norėtų mokėti. Todėl sukūrusi unikalų produktą „Doleta“ geriausius jo sprendimus siekia panaudoti kuo plačiau ir taip mažinti jų kainą.

Laikydamasi aukso vidurio „Doleta“ sugebėjo įtikti ir Japonijos, o taip pat net Naujosios Zelandijos klientams. Nors įmonė siekia, kad pardavimai Rytuose, kur sulaukiama ypatingai unikalių užsakymų, pvz., langų paauksuotais rėmais, ir Vakaruose būtų subalansuoti. Prieš dešimtmetį užgriuvusi krizė pamokė: dirbti net su labai gerais vienos rinkos klientais, kurie sudaro didesnę dalį užsakymų krepšelio, nėra teisinga.

Įveikti stereotipus

Įveikusi kokybe garsėjančių šalių gamintojus „Doleta“ siekia ir didesnių tikslų.

„Ne tik atskiros įmonės, bet pirmiausia Lietuvos valdžia turi turėti aiškią viziją ir programą: kaip pristatyti mūsų šalį ir sukurti jos įvaizdį, kad čia gaminami pasaulyje kokybe galintys varžytis gaminiai“, – apie visam verslui svarbius dalykus kalba p. Silevičius.

Anot jo, turime daug įmonių, kurių produkcijos kokybė, kaip ir „Doletos“ langų, nenusileidžia ar net lenkia, pvz., kokybės etiketes užsidėjusių šalių, tokių kaip Vokietija ar Šveicarija, gaminius. Tačiau vien tik dėl šalies įvaizdžio mūsų bendrovės savo gaminius priverstos pasaulyje parduoti pigiau.

„Kitas stereotipas žemiškesnis ir įveikiamas pačių gamintojų. Galima suabejoti, ar verta Jiezne pagamintus langus gabenti per pusę pasaulio – į Japoniją ar Naująją Zelandiją. Verta, kai gali pasiūlyti unikalius gaminius už tinkamą kainą, – aiškina p. Silevičius. – Be to, dabar pasaulis labai „sumažėjęs“, mums gabenti langus į Japoniją net pigiau nei į, galima sakyti, šalia esančią Maskvą. Logistika šiandien sprendžiama gerokai paprasčiau nei prieš dešimtmetį ar net keletą metų“.

Tačiau, anot jo, aišku, kad Lietuvos gamintojui standartinius langus parduoti Japonijoje neapsimokėtų – privalai pasiūlyti tai, ko negali vietos gamintojai.

„Versle tenka ieškoti kompromisinio sprendimo – minėjau, kad viską lemia kadrai, bet be robotų ar kitos moderniausios technikos taip pat negali pasiekti kokybės ir tinkamo našumo bei kainos klientui. Kiekviena diena diktuoja naujus iššūkius, kuriems spręsti vieno recepto nėra“, – patirtimi dalijasi p. Silevičius.

FOTOGALERIJA „Doleta“ (8 nuotr.)

Sekite NT rinkos naujienas ir tendencijas „Facebook“ puslapyje „VŽ Nekilnojamasis turtas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą STATYBOS IR NT savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pradeda „Green Hall 3“ statybą 5

SBA koncernui priklausanti UAB „Urban Inventors“ Vilniaus Žvėryno mikrorajone pradeda trečiojo verslo centro...

Statyba ir NT
2018.03.30
Vandenį kolektoriais besišildantys už šilumą mokės pagal dvinarį tarifą 9

Ketvirtadienį Seime priimtos Šilumos ūkio įstatymų pataisos numato dvinarį mokėjimo tarifą mišrias šildymo ir...

Energetika
2018.03.30
Viešieji pirkimai užsienyje: kas padeda laimėti  Premium

Lietuvos įmonės dalyvauti užsienio viešųjų pirkimų konkursuose nesiveržia – joms paprasčiau ir pigiau teikti...

Verslo aplinka
2018.03.30
Europos architektų tarybos vadovas: jei senamiestyje nebus naujų pastatų, jis mirs Premium 9

Atvirumas ir visuomenės įtraukimas į projektus – vienos pagrindinių architektūrinių tendencijų Europoje, sako...

Statyba ir NT
2018.03.30
Laisvės alėją rekonstruos „Kauno tiltai“ ir „Autokausta“ 1

Viešųjų pirkimų procedūra dėl Kauno Laisvės alėjos rekonstrukcijos baigta – projektą įgyvendins AB „Kauno...

Statyba ir NT
2018.03.29
Jaunoms šeimoms regionuose žadama skirti penkiskart daugiau lėšų 2

Pirmąjį būstą regionuose įsigyjančioms jaunoms šeimoms šiais metais iš valstybės biudžeto numatoma skirti 2...

Verslo aplinka
2018.03.29
Panevėžio statybos tresto pardavimai ir pelnas pernai susitraukė  2

AB Panevėžio statybos tresto (PST) pardavimai per 2017-uosius sudarė 56,351 mln. Eur, bendrovė uždirbo 0,194...

Statyba ir NT
2018.03.29
„Lords LB“ išsirinko rangovą naujam verslo centrui 5

Investicijų valdymo bendrovės „Lords LB Asset Management“ fondas išsirinko rangovą verslo centro Vilniaus...

Statyba ir NT
2018.03.29
„Swedbank“ atidarė padalinį Kauno verslo centre „Arka“ 5

„Swedbank“ atidarė didžiausią padalinį Kaune, kuriame dirbs virš 200 banko darbuotojų. Verslo centre „Arka“...

Finansai
2018.03.29
Naujas nemokumo apibrėžimas: jei neuždirbi pelno – bankrutuoji Premium 15

Jei naujame Juridinių asmenų nemokumo įstatymo projekte pasiūlytas nemokumo apibrėžimas bus įtrauktas į...

Pramonė
2018.03.29
Projektuotojai po rangovų sparneliu: greičiau, bet specialistai nerekomenduoja Premium 3

Pastaraisiais metais vis daugiau valstybės institucijų ir įmonių, pirkdamos statybos paslaugas, kartu įsigyja...

Statyba ir NT
2018.03.29
Siūloma neriboti NT kredito gavėjo teisės pasirinkti valiutą 1

Ministrų kabinetas nesutinka su Seime gimusiu pasiūlymu apriboti su nekilnojamuoju turtu (NT) susijusio...

Verslo aplinka
2018.03.28
„Baltisches Haus“ pristato savo vizitinę kortelę – žaliuojančią parduotuvę 5

Komercinio NT vystymo ir valdymo UAB „Baltisches Haus“ kartu su mažmeninės prekybos tinklu „Iki“ Vilniaus...

Statyba ir NT
2018.03.28
Vėl bandys parduoti sklypą prie Gariūnų ir 4 įmones: mažina kainą

VĮ Turto bankas balandžio 18 d. aukcionuose bandys dar kartą parduoti valstybei priklausantį sklypą Vilniuje,...

Statyba ir NT
2018.03.28
Lietuvos banko darbuotojai laikinai persikels į verslo centrą „City“

Lietuvos bankas (LB) išsinuomojo 2.500 kv. m administracinių patalpų plotą, kuriame laikinai dirbs 200...

Statyba ir NT
2018.03.28
Pristato naująjį „Marriott“ viešbutį: konstrukciškai ekstravagantiškas ir unikaliai lietuviškas 21

Trečiadienį Vilniuje pristatytas buvusio Žalgirio stadiono teritorijoje iškilęs viešbutis „Courtyard by...

Statyba ir NT
2018.03.28
Emigrantai kaitina regionų NT rinkas Premium 9

Dalis emigrantų pinigų patenka į šalies būsto rinką. NT ekspertai teigia, kad užsienio lietuvių kasmet...

Statyba ir NT
2018.03.28
Žyminio mokesčio efektas – verslas bijo bylinėtis Premium

Dėl smarkiai padidinto žyminio mokesčio viešųjų pirkimų bylose dalis įmonių, ypač vidutinio dydžio, nebenori...

Verslo aplinka
2018.03.28
Buityje liks tik išmanūs daiktai 3

Frankfurte (Vokietijoje) neseniai vykusioje tarptautinėje parodoje „Light + Building“ apšvietimo, elektros...

Technologijos
2018.03.27
Prekybos centrų žvaigždės pagal pardavimų rodiklį Premium

Didžiausią apyvartą vienam kvadratiniam metrui skaičiuoja vos kelis kvadratinius metrus besinuomojantys...

Rinkodara
2018.03.27

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau