„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių

Publikuota: 2019-03-16
Gabrielė Burbienė, žurnalo „Žmonės“ rinkodaros vadovė. Gedmanto Kropio („Žmonės Foto“) nuotr.
Gabrielė Burbienė, žurnalo „Žmonės“ rinkodaros vadovė. Gedmanto Kropio („Žmonės Foto“) nuotr.

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi nuolaidų.

Taip teigia Gabrielė Burbienė, žurnalo „Žmonės“ rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo kaip rinkodaros vadovo sėkmę įmonėje?

Šiuolaikinio prekės ženklo valdymas prasideda nuo drąsos keistis, aiškių vertybių ir atvirumo pasauliui. Ir tik tada sėkmė ateina ten, kas tradiciškai laikoma rinkodaros vadovo rezultatų lauku.

Vien tik rinkodaros vadove įmonėje „Media bitėse“ nesu – esu partnerė su žmonėmis, kurie tiki tomis pačiomis vertybėmis ir vienodai suvokia verslą ir jo vertės kūrimą.

2018 m. prekės ženklui „Žmonės“ pirmiausiai buvo įvaizdžio ir kokybinių pokyčių kūrimo metai. Jie atsispindi geruose įmonės „Media bitės“ finansiniuose rezultatuose. O labiausiai pamatuojami rinkodaros rezultatai – apie 50% išaugęs „Žmonių“ žurnalo lojalių vartotojų – prenumeratorių – skaičius.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką įmonės prekės ženklo vertės augimui?

Praėjusieji metai buvo labai intensyvūs. Prekės ženklo pokyčiai prasidėjo nuo būtinybės atnaujinti tuo metu vienintelį prekės ženklo produktą – žurnalą. Keitėme turinio, rinkodaros, verslo koncepciją ir logiką.

Tai, kas buvo plepalų žurnalu, tapo leidiniu, atspindinčiu visų sričių žmones, kurie kažką kuria, keičia, kitus įkvepia. Akcentuodami jų žmogiškąsias patirtis, suartinome herojus ir skaitytojus.

Atnaujinome visą prekės ženklo, rinkodaros ir komunikacijos koncepciją, kurią pastatėme ant žinios – visi mes žmonės. O tada, kai pagrindinis atnaujintas prekės ženklas jau rimčiau stovėjo ant kojų, sukūrėme naujus prekės ženklo plėtinius, kurie siejasi tarpusavyje ir žada kokybišką laiką sau. Pirmiausia turiu omenyje legalią namų kino platformą internete „Žmonės Cinema“, o taip pat internetinį knygyną „Žmonės Knygos“.

Todėl šiandien „Žmonės“ – jau ne spaudos prekės ženklas. Šiandien mes dirbame laisvalaikio kategorijoje.

Kas pasikeitė vartotojų suvokime? Mūsų daryti fokus grupių tyrimai parodė pakitusį prekės ženklo suvokimą, kuris dabar pirmiausia kalba moderniai miesto moteriai, vertinančiai naujoves ir kokybę.

Kalbant apie prekės ženklo plėtinius ir jų sinergiją, jie taip pat demonstruoja augimą. Pavyzdžiui, „Žmonės Cinema“ fiksuoja apie 15-20 % peržiūrų augimą kiekvieną mėnesį.

Sėkmingo prekės ženklo atnaujinimo rezultatu pavadinčiau didžiųjų media žaidėjų norą dirbti kartu, kuriant kokybišką turinį. Tarp jų – kartu su televizija TV3 kuriamą laidą „Visi mes žmonės“ ir kartu su televizija LNK organizuojamus apdovanojimus „Žmonės 2019“.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduriate šiandien kaip CMO?

Didžiausias iššūkis yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink tik ir šaukia – norime daugiau nuolaidų! Žinome, ir mes balansuojame tame lauke. Tačiau kertine ašimi mums išlieka prekės ženklo vertės auginimas.

Sėkmingiausias sprendimas karjeroje?

Didžiausia sėkmė yra dirbti su žmonėmis, kuriuos vienija pokyčių alkis ir aukšti veiklos standartai. Kalbu tiek apie „Media bičių“ partnerius, tiek apie savo rinkodaros komandą.

O didžiausia pamoka karjeroje – situacija, kai prekės ženklo transformacijos pradžioje teko gerokai pratampyti rinkodaros biudžetą – didesniąją jo dalį sukoncentruojant į kūrybą ir per mažai – į sklaidą. Laimei, taikli pozicionavimo žinutė – visi mes žmonės – visose tolesnėse ir mažesnėsė ATL kampanijose ir BTL veiksmuose atidirbo įvaizdžio investicijas.

Kur slypi efektyvumo ir kūrybiškumo sandūra – kaip išlaikyti balansą? Kaip disciplinuoti savo veiksmus, kaip gebėti juos tinkamai pamatuoti, pasirinkti geriausią sprendimą?

Kūrybiškumas man – varomasis raumuo visose gyvenimo srityse. Darbas su „Kanų liūtų“ festivaliu ir jose matomos reklamos kartais iš tiesų apsuka galvą: „Darykime ir mes štai taip galingai!“ O po to maža rinka ir ribotas biudžetas šiek tiek grąžina į realybę.

Tačiau būtent naujas „Žmonės“ prekės ženklo pozicionavimas ir pasirinkta komunikacijos žinutė – „Visi mes žmonės“ – leidžia greitai efektyviai valdyti kūrybos resursus. O čia sau leidžiame būti ir žaismingi, ir juokaujantys. O kalbant apie efektyvumo matavimą, ne visi prekės ženklo ir rinkodaros veiksmai turi aiškius rodiklius. Jeigu mūsų prenumeratos skatinimo kampanijose rezultatai yra ne tik labai pamatuojami ir aiškiai susieti su rinkodaros biudžetu, tai įvaizdžio kūrimas ir palaikymas – ne taip tiksliai išmatuojamas. Užtat esu tikra, kad tai aiškiai atsispindi 2018 m. įmonės finansiniuose rezultatuose.

Kas lemia Jūsų, kaip rinkodaros vadovės, sėkmę?

Turbūt yra 101 marketingo vadovas, kuris geriau už mane parduos vandenį su cukrumi. Tačiau man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių. Be to, kiekvieno naujo žingsnio imuosi tuo nuoširdžiai tikėdama, o tada jau nepagailiu nei laiko, nei širdies, nei jėgų.

Kokius pagrindinius 2018 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

„Žmonės“ prekės ženklo krypties išgrynimas ir atnaujinimas pačioje 2018 m. pradžioje – tai buvo startinė platforma viskam, kas įvyko metų bėgyje – tiek kokybinis prekės ženklo pokytis, tiek pagrindas naujiems prekės ženklo plėtiniams.

Visus šiuos prekės ženklus sujungiant ir įdarbinant pavyko sukurti ir įgyvendinti efektyvią lojalių vartotojų auginimo strategiją. Per metus pasiekėme apie 50% augimą. Ir tai sektoriuje – kuris standartiškai buvo laikomas stagnuojančiu. Šiems metams planai – ne mažiau ambicingi.

[infogram id=“2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b“ prefix=“lg5“ format=“interactive“ title=“Rinkodara_CMO10“]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos.

Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadovė Baltijos šalims, taip pat pretendente į „Metų CMO 2019“ skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ Rinkodaros vadove, jau antrą kartą pretenduojančia į „Metų CMO“ titulą, rasite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Medijoms skiriame daugiau laiko nei miegui

Vidutiniškai šalies gyventojai su medijomis per dieną praleidžia per 7 val., iš šio laiko beveik valandą...

Rinkodara
2019.09.21
Pradėta transliuoti nauja TV programa lenkų kalba 8

Lietuvoje pradedama rodyti nauja televizijos programa lenkų kalba – „TVP Wilno“. Ją matys Vilniaus miesto ir...

Rinkodara
2019.09.17
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11
Pasaulio krepšinio čempionatas spėjo sutraukti 1,3 mln. žiūrovų

Lietuvių rinktinės rungtynes šiame Pasaulio krepšinio čempionate stebėjo 1,3 mln. šalies gyventojų, rodo...

Rinkodara
2019.09.10
LRT vizijoje – 47,5 mln. Eur investicija į naują pastatą 14

Siekiant optimizuoti nacionalinio transliuotojo LRT turto valdymą, ekspertai siūlo statyti naują pastatą su...

Rinkodara
2019.09.10
„MG Baltic“ byloje apklausiamas M. Katkus: palankus R. Kurlianskio vertinimas buvo svarbus 5

Vilniaus apygardos teisme koncerno „MG Baltic“ politinės korupcijos byloje trečiadienį apklaustas viešųjų...

Rinkodara
2019.09.04
Per pustrečių metų valstybės išlaidos viešiesiems ryšiams siekia beveik 50 mln. eurų 3

Per pustrečių metų valstybės išlaidos viešiesiems ryšiams siekia beveik 50 mln. eurų, skelbia LRT.

Rinkodara
2019.09.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau