„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių

Publikuota: 2019-03-16
Gabrielė Burbienė, žurnalo „Žmonės“ rinkodaros vadovė. Gedmanto Kropio („Žmonės Foto“) nuotr.
Gabrielė Burbienė, žurnalo „Žmonės“ rinkodaros vadovė. Gedmanto Kropio („Žmonės Foto“) nuotr.

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi nuolaidų.

Taip teigia Gabrielė Burbienė, žurnalo „Žmonės“ rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo kaip rinkodaros vadovo sėkmę įmonėje?

Šiuolaikinio prekės ženklo valdymas prasideda nuo drąsos keistis, aiškių vertybių ir atvirumo pasauliui. Ir tik tada sėkmė ateina ten, kas tradiciškai laikoma rinkodaros vadovo rezultatų lauku.

Vien tik rinkodaros vadove įmonėje „Media bitėse“ nesu – esu partnerė su žmonėmis, kurie tiki tomis pačiomis vertybėmis ir vienodai suvokia verslą ir jo vertės kūrimą.

2018 m. prekės ženklui „Žmonės“ pirmiausiai buvo įvaizdžio ir kokybinių pokyčių kūrimo metai. Jie atsispindi geruose įmonės „Media bitės“ finansiniuose rezultatuose. O labiausiai pamatuojami rinkodaros rezultatai – apie 50% išaugęs „Žmonių“ žurnalo lojalių vartotojų – prenumeratorių – skaičius.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką įmonės prekės ženklo vertės augimui?

Praėjusieji metai buvo labai intensyvūs. Prekės ženklo pokyčiai prasidėjo nuo būtinybės atnaujinti tuo metu vienintelį prekės ženklo produktą – žurnalą. Keitėme turinio, rinkodaros, verslo koncepciją ir logiką.

Tai, kas buvo plepalų žurnalu, tapo leidiniu, atspindinčiu visų sričių žmones, kurie kažką kuria, keičia, kitus įkvepia. Akcentuodami jų žmogiškąsias patirtis, suartinome herojus ir skaitytojus.

Atnaujinome visą prekės ženklo, rinkodaros ir komunikacijos koncepciją, kurią pastatėme ant žinios – visi mes žmonės. O tada, kai pagrindinis atnaujintas prekės ženklas jau rimčiau stovėjo ant kojų, sukūrėme naujus prekės ženklo plėtinius, kurie siejasi tarpusavyje ir žada kokybišką laiką sau. Pirmiausia turiu omenyje legalią namų kino platformą internete „Žmonės Cinema“, o taip pat internetinį knygyną „Žmonės Knygos“.

Todėl šiandien „Žmonės“ – jau ne spaudos prekės ženklas. Šiandien mes dirbame laisvalaikio kategorijoje.

Kas pasikeitė vartotojų suvokime? Mūsų daryti fokus grupių tyrimai parodė pakitusį prekės ženklo suvokimą, kuris dabar pirmiausia kalba moderniai miesto moteriai, vertinančiai naujoves ir kokybę.

Kalbant apie prekės ženklo plėtinius ir jų sinergiją, jie taip pat demonstruoja augimą. Pavyzdžiui, „Žmonės Cinema“ fiksuoja apie 15-20 % peržiūrų augimą kiekvieną mėnesį.

Sėkmingo prekės ženklo atnaujinimo rezultatu pavadinčiau didžiųjų media žaidėjų norą dirbti kartu, kuriant kokybišką turinį. Tarp jų – kartu su televizija TV3 kuriamą laidą „Visi mes žmonės“ ir kartu su televizija LNK organizuojamus apdovanojimus „Žmonės 2019“.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduriate šiandien kaip CMO?

Didžiausias iššūkis yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink tik ir šaukia – norime daugiau nuolaidų! Žinome, ir mes balansuojame tame lauke. Tačiau kertine ašimi mums išlieka prekės ženklo vertės auginimas.

Sėkmingiausias sprendimas karjeroje?

Didžiausia sėkmė yra dirbti su žmonėmis, kuriuos vienija pokyčių alkis ir aukšti veiklos standartai. Kalbu tiek apie „Media bičių“ partnerius, tiek apie savo rinkodaros komandą.

O didžiausia pamoka karjeroje – situacija, kai prekės ženklo transformacijos pradžioje teko gerokai pratampyti rinkodaros biudžetą – didesniąją jo dalį sukoncentruojant į kūrybą ir per mažai – į sklaidą. Laimei, taikli pozicionavimo žinutė – visi mes žmonės – visose tolesnėse ir mažesnėsė ATL kampanijose ir BTL veiksmuose atidirbo įvaizdžio investicijas.

Kur slypi efektyvumo ir kūrybiškumo sandūra – kaip išlaikyti balansą? Kaip disciplinuoti savo veiksmus, kaip gebėti juos tinkamai pamatuoti, pasirinkti geriausią sprendimą?

Kūrybiškumas man – varomasis raumuo visose gyvenimo srityse. Darbas su „Kanų liūtų“ festivaliu ir jose matomos reklamos kartais iš tiesų apsuka galvą: „Darykime ir mes štai taip galingai!“ O po to maža rinka ir ribotas biudžetas šiek tiek grąžina į realybę.

Tačiau būtent naujas „Žmonės“ prekės ženklo pozicionavimas ir pasirinkta komunikacijos žinutė – „Visi mes žmonės“ – leidžia greitai efektyviai valdyti kūrybos resursus. O čia sau leidžiame būti ir žaismingi, ir juokaujantys. O kalbant apie efektyvumo matavimą, ne visi prekės ženklo ir rinkodaros veiksmai turi aiškius rodiklius. Jeigu mūsų prenumeratos skatinimo kampanijose rezultatai yra ne tik labai pamatuojami ir aiškiai susieti su rinkodaros biudžetu, tai įvaizdžio kūrimas ir palaikymas – ne taip tiksliai išmatuojamas. Užtat esu tikra, kad tai aiškiai atsispindi 2018 m. įmonės finansiniuose rezultatuose.

Kas lemia Jūsų, kaip rinkodaros vadovės, sėkmę?

Turbūt yra 101 marketingo vadovas, kuris geriau už mane parduos vandenį su cukrumi. Tačiau man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių. Be to, kiekvieno naujo žingsnio imuosi tuo nuoširdžiai tikėdama, o tada jau nepagailiu nei laiko, nei širdies, nei jėgų.

Kokius pagrindinius 2018 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

„Žmonės“ prekės ženklo krypties išgrynimas ir atnaujinimas pačioje 2018 m. pradžioje – tai buvo startinė platforma viskam, kas įvyko metų bėgyje – tiek kokybinis prekės ženklo pokytis, tiek pagrindas naujiems prekės ženklo plėtiniams.

Visus šiuos prekės ženklus sujungiant ir įdarbinant pavyko sukurti ir įgyvendinti efektyvią lojalių vartotojų auginimo strategiją. Per metus pasiekėme apie 50% augimą. Ir tai sektoriuje – kuris standartiškai buvo laikomas stagnuojančiu. Šiems metams planai – ne mažiau ambicingi.

[infogram id=“2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b“ prefix=“lg5“ format=“interactive“ title=“Rinkodara_CMO10“]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos.

Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadovė Baltijos šalims, taip pat pretendente į „Metų CMO 2019“ skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ Rinkodaros vadove, jau antrą kartą pretenduojančia į „Metų CMO“ titulą, rasite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
„Delfi“ Latvijoje startuoja su mokamu turiniu, Lietuvoje – dar svarstymai 18

Latvijos rinkoje startuoja „Delfi Plus“. Tai mokamas produktas skaitytojams, suteikiantis prieigą prie...

Rinkodara
2019.05.14
Muzikos svetainė pažeidė autorių teises

Vykdydama intelektinės nuosavybės teisių turėtojų internete priežiūrą, Lietuvos radijo ir televizijos...

Rinkodara
2019.05.14
„Lietuvos ryto“ spaustuvė išmokės 1,5 mln. Eur dividendų

„Lietuvos ryto“ spaustuvės pajamos 2018 m. išliko bemaž tokios pat kaip ir ankstesniais metais. Bendrovė...

Rinkodara
2019.05.14
Likviduojamos „Lietuvos žinios“ registruoja turėtą prekės ženklą 1

„Lietuvos žinios“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti prekės ženklą „Jonavos Naujienos“.

Rinkodara
2019.05.14
Seimas: LRT gali transliuoti „Keno“ ir „Jėgos“ loterijas 2

Seimas nesutiko, kad nacionaliniam transliuotojui LRT būtų uždrausta transliuoti „Keno“ ir „Jėgos“ loterijas.

Rinkodara
2019.05.07
Daugiausiai dėmesio sulaukė kandidatų į prezidentus debatai apie ekonomiką

LRT rengiami ir tiesiogiai transliuojami kandidatų į prezidentus debatai yra viena populiariausių pastarojo...

Rinkodara
2019.05.07
Kavos puodelis ant „Sostų karų“ pjedestalo užminė mįslę

Milijonus žiūrovų visame pasaulyje pritraukiančio HBO televizijos serialo „Sostų karai“ („Game of Thrones“)...

Rinkodara
2019.05.07
Šiandien Lietuvoje minima spaudos atgavimo diena

Šiandien Lietuvoje minime Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dieną. Nacionalinis transliuotojas LRT,...

Rinkodara
2019.05.07
„Lietuvos ryto“ televizijos nuostoliai išaugo 58% 30

„Lietuvos ryto“ televizijos pajamos per 2018 m. sumenko 8%, o nuostoliai padidėjo 58%.

Rinkodara
2019.05.06
„AltSpace“ šiemet ketina išaugti dvigubai

Prieš metus duris atvėrusios bendradarbystės erdvės „AltSpace“ įkūrėjai šiemet planuoją plėtrą.

Rinkodara
2019.05.06
LTR norima uždrausti transliuoti „Keno“ ir „Jėgos“ loterijas 21

Seime užsimota prieš „Keno“ ir „Jėgos“ loterijas, kurias rodo nacionalinis transliuotojas LRT. Jas iš...

Rinkodara
2019.05.05
„Kauno dienos“ leidėjai: gal ir svarstytume „Lietuvos žinių“ įsigijimą Premium

Ryt turėtų pasirodyti paskutinysis daugiau nei šimtmečio istoriją skaičiuojančio dienraščio „Lietuvos žinios“...

Rinkodara
2019.04.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau