Vyriausybės planuota 1,5 mln. Eur informacinė kampanija aplenkė interneto portalus

Publikuota: 2018-12-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vyriausybės kanceliarija metų pabaigoje atliko didžiausios vertės pirkimą – pusantro mėnesio trukmės informacinei kampanijai buvo numačiusi atseikėti beveik 1,5 mln. Eur.

Nuo spalio vidurio iki gruodžio turėjusi plačiai skambėti nacionalinėje ir regioninėje žiniasklaidoje kibernetinio saugumo bei informacinio atsparumo kampanija tapo gerokai kuklesnė ir aplenkė didžiuosius naujienų portalus. Daugiau nei pusė suplanuotų jos lėšų grįš į valstybės iždą.

842.000 Eur grįš į biudžetą

Gyventojų atsparumą kibernetinėms atakoms, netikroms naujienoms turėję stiprinti vaizdo reportažai, klipai bei publikacijos turėjo šmėžuoti regioninėje ir tautinių mažumų žiniasklaidoje, taip pat – kai kuriuose televizijos kanaluose.

Tuo metu planai paskleisti plačiai žinią didžiuosiuose interneto portaluose dėl pirkimų nesklandumų žlugo. Daugiau nei 842 tūkst. eurų nepanaudota, nes dėl pirkimų sąlygų pažeidimų kanceliarija turėjo nutraukti sutartį su įmonių grupe „Carat“ ir „Integrity PR“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Šios viešųjų ryšių ir reklamos agentūros buvo laimėjusios vieną iš keturių pirkimo dalių.

„Gauta pretenzija, kad šią pirkimo dalį laimėjusio tiekėjo pasiūlyme dviejose iš aštuonių perkamų paslaugų pasiūlytos internetinės žiniasklaidos priemonės neatitinka konkurso sąlygose nustatytų auditorijos pasiekiamumo reikalavimų“, – rašoma Vyriausybės kanceliarijos BNS pateiktame atsakyme.

„Natūralu, kad tikrai tikėjomės kuo didesnio padengimo. Vienos dalies neįgyvendinimas sukuria tam tikrų sričių, kurios nebuvo padengtos. Bet iš esmės tos temos, kurios buvo pateiktos ir viešojoje erdvėje, jos matėsi ir stebint iš šalies“, – BNS sakė premjero patarėjas Arnoldas Pikžirnis.

Kitą 300.000 Eur vertės pirkimo dalį laimėjo įmonės „Vox vera“ ir „BPN LT“ – joms patikėta „įsukti“ kampaniją regioninėje žiniasklaidoje.

„Media House“ ir „IC Baltic“ už 100 tūkst. eurų turėjo organizuoti kampaniją lenkų, rusų ir anglų kalba kuriamoje žiniasklaidoje.

Įmonės „VIA Media“ ir „Headline Agency“ organizavo kampaniją lietuviškuose nacionaliniuose televizijos kanaluose už 250.000 Eur.

Paklaustas, kas jam pačiam įstrigo iš žiniasklaidos kanalais skleistos kampanijos, p. Pikžirnis paminėjo matytus kelis reportažus kibernetinio sukčiavimo temomis televizijų žinių laidose.

„Žinau, kad tikrai intensyviai vyko tautinių mažumų žiniasklaidoje. Ten buvo kalbama ne vien apie kibernetiką, bet ir informacinį saugumą“, – sakė premjero Skvernelio patarėjas.

Išorės ekspertai - viešųjų ryšių bendrovė

Kampanijai, jos pirkimams organizuoti bei prižiūrėti buvo sudarytos net kelios vyriausybinės darbo grupės.

Be to, rengiant pirkimų sąlygas nuspręsta pasitelkti, kaip nurodo Vyriausybės kanceliarija, ir išorės ekspertus – vieną didžiausių viešųjų ryšių bendrovių Lietuvoje.

Pirkimų sąlygas už 7.000 Eur parengė bendrovė „VIP Viešosios informacijos partneriai“. Ši verslininkui Dariui Gudeliui priklausanti bendrovė per Seimo rinkimus talkino juos laimėjusiai Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungai.

Vyriausybės atstovai aiškina, kad viešųjų ryšių įmonė rengė pirkimo sąlygas įsipareigodama pati nekonkuruoti 1,5 mln. Eur vertės pirkime.

„Buvo daroma apklausa, nes tai yra gana specifinės sąlygos, reikia pakankamai išmanyti techninius parametrus įvairius – tiek portalų sklaidos, tiek intensyvumo“, – teigė p. Pikžirnis.

Vyriausybės vicekancleris Alminas Mačiulis sakė, kad susidomėjusių pirkimu bendrovių konkurencija buvo didžiulė.

Jis patikino, kad „konkurencijos ribojimų ar preferencijos kokiai nors vienai ar kitai kompanijai nebuvo“.

Paklaustas, kodėl „VIP Viešosios informacijos partneriai“ pasirinko konkuruoti ne 1,5 mln. Eur vertės, o mažos vertės pirkime dėl pirkimo sąlygų rengimo, įmonės vadovas Giedrius Galdikas BNS paaiškino, kad bendrovė tiesiog įvertino savo galimybes bei išteklius.

„Mes esame priėmę sprendimą viduje susistabdyti aktyvią plėtrą jau keletą metų ir kada buvo konkursas, svarstėme ir priėmėme sprendimą, kad neturėsime savo komandoje atsakingo už viešąjį sektorių pakankamo resurso, tiek žmogiškojo, tiek laiko atžvilgiu pasirengti ir kokybiškai dalyvauti. Todėl priimtas sprendimas dalyvauti mažesnės apimties darbe“, – teigė p. Galdikas. 

„Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas BNS tvirtino, jog privačios bendrovės įtraukimas sąlygoms rengti kelia klausimų.

„Didžiausia korupcijos rizika bei pavojus ir slypi rengiant viešųjų pirkimų sąlygas – tai yra, jei sugebi paveikti technines specifikacijas, kvalifikacinius reikalavimus, gali padaryti taip, kad jie būtų palankesni kokiai nors konkrečiai įmonei – turi didesnį pranašumą laimėti arba įmonė, kuri susijusi su tavimi turi pranašumą laimėti“, – sakė p. Muravjovas.

Pasak jo, numatytasis saugiklis, kad pirkimo sąlygas rengusi viešųjų ryšių bendrovė įsipareigoja nedalyvauti didžiajame pirkime – sveikintinas, tačiau gali būti apeinamas neskaidriais susitarimais, nes konkursą gali laimėti su rengėjais tiesiogiai ar netiesiogiai susijusi bendrovė. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
Teismas neleido stabdyti prieigos prie „Russia Today“ portalų

Teismas gegužę neleido Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai stabdyti prieigos prie Rusijos valstybinės...

Rinkodara
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19
„Transparency international“: dėl duomenų atvėrimo ir panaudojimo Lietuva užima paskutinę vietą ES 11

Lietuva yra tarp prasčiausiai viešajam interesui svarbius duomenis atveriančių ir panaudojančių Europos...

Rinkodara
2022.05.18
TV3 nuo birželio transliuos naują kanalą rusų kalba 2

TV3 žiniasklaidos grupė antradienį pranešė nuo birželio pradžios pradėsianti transliuoti naują kanalą rusų...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku