„LRT Kultūrai“ turi naują pavadimą, tačiau atsiklaus ir visuomenės

Publikuota: 2018-07-24
Atnaujinta 2018-07-25 09:50
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Naujoji LRT vadovybė norėtų kanalo „LRT Kultūra“ pavadinimą keisti į „LRT Plius“, tačiau galutinis sprendimas bus priimtas, atsižvelgiant į ekspertų ir visuomenės nuomonę. Rinkodaros ekspertai teigia, kad problema – ne pavadinimas, o bendras nacionalinio transliuotojo vizualinis stilius.

Pasak Monikos Garbačiauskaitės-Budrienės, LRT generalinės direktorės, kanalo pavadinimą norima keisti, nes jo turinys neatitinka pavadinimo.

„Tai komplikuoja prekės ženklo perteikimą auditorijai, riboja galimybę prisitraukti naują auditoriją“, – teigia p. Garbačiauskaitė-Budrienė.

Šį norą inspiruoja ir tarptautinė TV transliuotojų patirtis.

„Tarp Europos transliuotojų televizijų, kurių pavadinime yra žodis „kultūra“, tėra vos kelios. Be to, yra pavyzdžių, kai atsisakius šio žodžio, kanalo reitingai išaugdavo net nekeičiant turinio. Vienas tokių sėkmingų pavyzdžių – Nyderlandų nacionalinis transliuotojas pakeitęs pavadinimą iš „NPO cultura“ į „NPO 2 Extra“. Tai jiems padėjo išauginti reintingus nuo 1,1% iki 5% visiškai nekeičiant turinio“, – pavyzdį pateikia p. Garbačiauskaitė-Budrienė.

Ji pabrėžia, kad antrajame LRT kanale tikrai nenori „nužudyti“ kultūros.

„Mes neplanuojame keisti kultūros turinio apimčių, kaip tik norime jį sustiprinti, papildyti naujomis laidomis. Ketiname kanalą padaryti įdomesniu ir patrauklesniu žiūrovams, tačiau viena sėkmės dalių yra ir pavadinimas. Nuo naujojo sezono čia bus naujų laidų: „Kultūros žinios“, muzikos, kino, sveikatingumo žurnalai ir t. t.“, – žada ji. Plačiau apie LRT planus ir naujosios vadovybės pokyčius skaitykite čia.

LRT taryba pavadinimo keitimo klausimą yra atidėjusi iki kito posėdžio rugpjūčio pabaigoje.

„Mūsų buvo paprašyta tuo klausimu padiskutuoti su visuomene. Tai ir darysime. Jei taryba pritars, antras kanalas naują sezoną spalio mėnesį pradės nauju pavadinimu“, – kalba p. Garbačiauskaitė-Budrienė.

Šio mėnesio pabaigoje – rugpjūtį LRT yra numačiusi rengti uždaras diskusijas su rinkodaros ir komunikacijos profesionalais.

„Taip pat šiuo metu savo pavadinimo variantus siūlo ir LRT darbuotojai. Kviesime ir lrt.lt skaitytojus siūlyti norimą pavadinimą“, – pabrėžia p. Garbačiauskaitė-Budrienė.

VŽ primena, kad antrasis Lietuvos televizijos kanalas pradėjo veikti 2003 m. vasarį ir iš pradžių rodytas tik Vilniuje ir Kaune. 2005 m. kanalas imtas transliuoti visoje Lietuvos teritorijoje. Iki 2012 m. kanalas vadinosi LTV2, 2012 m. kanalas pavadintas „LRT Kultūra“.

Vien pavadinimo, vargu ar užteks

Mantas Velykis, „McCann Vilnius“ kūrybos vadovas, pabrėžia, kad pavadinimas turėtų būti atnaujintos kanalo strategijos ir programų tinklelio galutinis rezultatas, o ne proceso pradžia.

„Dabar, bent jau sekant spaudą, atrodo, kad apie pavadinimo keitimą kalbama gan paskubomis, neapmąstant, kokia bus ilgalaikė kanalo kaita, o ne kokia dabartinė jo situacija“, – teigia pašnekovas.

Matant dabartinę LRT kanalų pavadinimų struktūrą, pasak p. Velykio, nereiktų tikėtis, kad tai bus kažkas neįtikėtino ir progresyvaus.

„Nemanau, kad pavadinimas bus didelis magnetas naujai auditorijai. Tam pats programos tinklelis turėtų keistis iš pagrindų. Jaunesnę auditoriją galima būtų labiau patraukti sutvarkius LRT Mediateką, kuri dabar yra visiškas vartotojo patirties košmaras“, – kritikos pažeria p. Velykis ir paklaustas apie bendrą LRT vizualiką, atsako trumpai.

„Ji kvepia pelėsiais. Nuo laidų užsklandų ir jų dekoracijų iki siaubingų 3D vizualizacijų per „Panoramą“. Manau, tai yra problema, kuri turi būti keičiama iš pagrindų kuriant visiškai naują dizaino/kūrybos skyrių, kuris būtų atsakingas tiek už bendrą LRT vizualinį stilių, tiek savireklamą, tiek vartotojo patirtį internete“, – pataria p. Velykis, pateikdamas daug ką pasakančių keletą surinktų LRT vizualikos sprendimų.

nuotrauka::2 nocrop

Ponia Garbačiauskaitė-Budrienė kritiką priima, tačiau pabrėžia, kad tos grafikos „Panoramoje“, pasikeitus LTV naujienų tarnybos vadovui, nebeliko.

„Taip pat svarstome ir dėl dizaino suvienodinimo. Viskam reikia laiko“, – kalba LRT vadovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lenkijos televizija kuria atstovybę Lietuvoje, rengs programą „TVP Wilno“  3

Lietuvoje transliuojamas „TVP Polonia“ kanalas šiemet turėtų pakeisti pavadinimą į „TVP Wilno“, o programos...

Rinkodara
2019.03.25
„15min“ savininkas gali parduoti dalį verslo: bręsta iki 160 mln. Eur sandoris Premium

Estijos verslininkas Margusas Linnamae, kuriam priklauso naujienų portalas „15min.lt“ ir naujienų agentūra...

Rinkos
2019.03.20
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
Po pažinties „Tesonet“ įkūrė komunikacijos agentūrą Premium 4

Savo vietą po saule Lietuvoje rado dar viena komunikacijos paslaugų agentūra „Blue Oceans PR“. Jos įkūrėjos...

Rinkodara
2019.03.14
„Delfi“ įsigijo konferencijų „Login“ organizatorę 4

Estijos žiniasklaidos grupės „Ekspress Grupp“ valdoma bendrovė „Delfi“ įsigijo technologijų ir inovacijų...

Rinkodara
2019.03.08
A. Tapino ir premjero kova keliasi į teismą 48

„Laisvės TV“ įkūrėjas, žurnalistas Andrius Tapinas, nesulaukęs premjero Sauliaus Skvernelio atsiprašymo, o...

Rinkodara
2019.03.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau