Spauda pasiekia du iš trijų Lietuvos gyventojų

Publikuota: 2018-06-01
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kelerius metus smukę spaudos auditorijos rodikliai stabilizavosi – šiemet pirmas kartas per dešimt metų, kai auditorija išlaikė savo lygį, pasiekdama vidutiniškai 60% Lietuvos gyventojų, rodo „Kantar TNS“ tyrimas.

2018 m. pavasarį „Kantar TNS“ atlikto tyrimo duomenimis, mėnraščių ir rečiau išeinančių leidinių auditorija ne tik stabilizavosi, bet dar ir šiek tiek išaugo. Tai nulėmė kai kurių savaitinių periodinių leidinių sumažintas periodiškumas ir jaunesnės auditorijos polinkis skaityti rečiau išeinančius periodinius leidinius.

Šių metų duomenimis, bent vieną periodinio leidinio numerį skaitė 74% 15-74 m. Lietuvos gyventojų. Lojalių skaitytojų dalis (vidutinė leidinio auditorija) 2018 m. buvo 62%.

„Iš tyrimo matome, kad vidutiniškai vienu leidinio numeriu pasiekiama du trečdaliai šalies gyventojų. Šis rodiklis šiemet išlaikė pernykštį lygį, tad po dešimtmetį trukusio kritimo, kurį nulėmė interneto plėtra, matome, jog spaudos auditorijos rodikliai liko stabilūs. Savaitraščiai, kaip ir ankstesniais metais, išlieka daugiausiai auditorijos pasiekiančia periodikos forma, kurios bendra auditorija šiemet siekia 60“, – tyrimą komentuoja Renata Mackevičienė, „Kantar TNS“ media tyrimų ir įžvalgų vadovė

2018 m. Lietuvos gyventojai laikraščius skaitė vidutiniškai 12 minučių per dieną, tiek pat ir žurnalus, o šie skaičiai per metus beveik nepakito.

Moterys spaudą skaito labiau negu vyrai, ypač dvimėnesinius ir rečiau leidžiamus leidinius. Vyresni nei 50 m. daugiau skaito savaitraščių, 30-49 m. žmonės linkę labiau skaityti dienraščius, o jaunesni nei 30 m. renkasi rečiau išeinančius leidinius (mėnesinius-dvimėnesinius), rodo „Kantar TNS“ duomenys.

Pasak p. Mackevičienės, vis dažniau susiduriant su socialinių tinklų kuriamų „netikrų naujienų“ įtaka, stebima tendencija, kad didesnę svarbą vertinant žiniasklaidą įgauna ne tik pasiekiamos auditorijos dydis, bet ir pasitikėjimas žiniasklaidos kanalu. Tai akcentuoja ir Pasaulio spaudos bei leidėjų asociacijos naujausia studija.

„Pasitikėjimo ir lojalumo klausimas tampa vis labiau aktualus. Spaudai visada buvo keliami didesni reikalavimai, jos turinys yra dažnai labiau analitinis ir ilgiau išliekantis, jį galima bet kada patikrinti ir neįmanoma jo pakoreguoti „post factum“. Be to mažesnis foninis triukšmas kaip taisyklė lemia ir didesnę dėmesio koncentraciją, įsitraukimą. Tai kokybiniai parametrai, kuriuos spausdintinė žiniasklaida turi išnaudoti“, – išplatintame pranešime teigia p. Mackevičienė.

„Kantar TNS“ spaudos skaitytojų auditorijos tyrimas atliktas 2018 m. pavasarį, analizuoti 102 leidiniai: 10 dienraščių, 34 savaitraščiai, 42 mėnraščiai ir 16 dvimėnesinių/ketvirtinių leidinių.

Rezultatai skirtingi

VŽ rašė, kad trijų nacionalinius dienraščius leidžiančių bendrovių 2017 m. rodikliai – skirtingi. „Lietuvos ryto“ grupė, valdanti dienraštį, televiziją, interneto portalą ir spaustuvę, pernai skaičiavo 9% mažesnius pardavimus, pelną pakeitė nuostoliai. Panašią dinamiką pernai fiksuoja ir „Lietuvos žinios“, tačiau šiemet leidėjas traukia naują kortą ir imsis vaizdo turinio gamybos. „Verslo žinios“ 2017 m. augino ir pajamas, ir pelną.

„Lietuvos ryto“ grupėje nuostolingai 2017 m. dirbo laikraštį valdanti bendrovė, spaustuvė ir televizija. Pajamas simboliškai augino tik „Lietuvos ryto“ televizija ir portalas „lrytas“. Pastarasis dirbo pelningai.

„Lietuvos žinių“ apyvarta pernai krito 15%, iki 824.018 Eur, bemaž tiek pat siekė ir nuostoliai (806.627 Eur), pernai jie išaugo 19%.

Virginijus Šmigelskas, „Lietuvos žinių“ generalinis direktoriaus, sutinka, kad pernykščiai rodikliai, neįkvepia.

„Metai buvo sunkūs ir rodikliai kalba patys už save. Tačiau už bendrovės vairo esu tik pusmetis, tad viskam reikia laiko. Reikia suformuoti komandą, užkurti mechanizmą. Labiausiai šiandien džiugina faktas, kad jau balandį pavyko subalansuoti finansinius srautus, vykdome užsibrėžtus planus ir mažiname atsilikimą. Esame užsibrėžę iki 2020 m. išlipti iš nuostolių“, – kalba p. Šmigelskas.

„Verslo žinios“ pernai gavo 5,57 mln. Eur pajamų, tai 8,2% daugiau nei 2016 m., atitinkamai grynasis pelnas padidėjo 42%, iki 503.100 Eur.

„2017 m. jaučiamės stipriausi nuo 2009 m. Pernai baigėme skaitmeninę transformaciją – mūsų portfelyje spauda jau sudaro mažesnę dalį, o skaitmena dominuoja ir auga toliau. Turime dvi stiprias platformas, kurios mus augina: internetą ir konferencijas, o dienraštis bus tiek, kiek norės skaitytojai“, – teigia Ugnius Jankauskas, UAB „Verslo žinios“ generalinis direktorius.

Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Viasat Sport Baltic” keičia pavadinimą 2

Televizijos kanalas „Viasat Sport Baltic“ keičia pavadinimą. Nuo rugpjūčio 10 d. vadinsis „TVPlay Sports“.

Rinkodara
2018.08.09
„Telia“ siūlys HBO turinį 13

Nuo rugpjūčio 21 d. „Telia“ išmaniosios televizijos klientai galės žiūrėti daugiau nei šimtą filmų ir serialų...

„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31
Televizijos konkurencijos ringe meta naujas pajėgas Premium 5

Šie metai TV pasaulyje pažymėti pokyčių ir investicijų ženklu: pakeitę savininkus TV3 kanalai žada pristatyti...

Rinkodara
2018.07.25
„LRT Kultūrai“ turi naują pavadimą, tačiau atsiklaus ir visuomenės 26

Naujoji LRT vadovybė norėtų kanalo „LRT Kultūra“ pavadinimą keisti į „LRT Plius“, tačiau galutinis sprendimas...

Rinkodara
2018.07.24
Kaip nacionalinis transliuotojas bandys nusikratyti legendomis apaugusio LRT įvaizdžio Premium 20

Nacionalinis transliuotojas naująjį rudens sezoną pasitiks įkvėpęs šviežio oro: su naująja direktore...

Rinkodara
2018.07.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau