Spauda pasiekia du iš trijų Lietuvos gyventojų

Publikuota: 2018-06-01
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kelerius metus smukę spaudos auditorijos rodikliai stabilizavosi – šiemet pirmas kartas per dešimt metų, kai auditorija išlaikė savo lygį, pasiekdama vidutiniškai 60% Lietuvos gyventojų, rodo „Kantar TNS“ tyrimas.

2018 m. pavasarį „Kantar TNS“ atlikto tyrimo duomenimis, mėnraščių ir rečiau išeinančių leidinių auditorija ne tik stabilizavosi, bet dar ir šiek tiek išaugo. Tai nulėmė kai kurių savaitinių periodinių leidinių sumažintas periodiškumas ir jaunesnės auditorijos polinkis skaityti rečiau išeinančius periodinius leidinius.

Šių metų duomenimis, bent vieną periodinio leidinio numerį skaitė 74% 15-74 m. Lietuvos gyventojų. Lojalių skaitytojų dalis (vidutinė leidinio auditorija) 2018 m. buvo 62%.

„Iš tyrimo matome, kad vidutiniškai vienu leidinio numeriu pasiekiama du trečdaliai šalies gyventojų. Šis rodiklis šiemet išlaikė pernykštį lygį, tad po dešimtmetį trukusio kritimo, kurį nulėmė interneto plėtra, matome, jog spaudos auditorijos rodikliai liko stabilūs. Savaitraščiai, kaip ir ankstesniais metais, išlieka daugiausiai auditorijos pasiekiančia periodikos forma, kurios bendra auditorija šiemet siekia 60“, – tyrimą komentuoja Renata Mackevičienė, „Kantar TNS“ media tyrimų ir įžvalgų vadovė

2018 m. Lietuvos gyventojai laikraščius skaitė vidutiniškai 12 minučių per dieną, tiek pat ir žurnalus, o šie skaičiai per metus beveik nepakito.

Moterys spaudą skaito labiau negu vyrai, ypač dvimėnesinius ir rečiau leidžiamus leidinius. Vyresni nei 50 m. daugiau skaito savaitraščių, 30-49 m. žmonės linkę labiau skaityti dienraščius, o jaunesni nei 30 m. renkasi rečiau išeinančius leidinius (mėnesinius-dvimėnesinius), rodo „Kantar TNS“ duomenys.

Pasak p. Mackevičienės, vis dažniau susiduriant su socialinių tinklų kuriamų „netikrų naujienų“ įtaka, stebima tendencija, kad didesnę svarbą vertinant žiniasklaidą įgauna ne tik pasiekiamos auditorijos dydis, bet ir pasitikėjimas žiniasklaidos kanalu. Tai akcentuoja ir Pasaulio spaudos bei leidėjų asociacijos naujausia studija.

„Pasitikėjimo ir lojalumo klausimas tampa vis labiau aktualus. Spaudai visada buvo keliami didesni reikalavimai, jos turinys yra dažnai labiau analitinis ir ilgiau išliekantis, jį galima bet kada patikrinti ir neįmanoma jo pakoreguoti „post factum“. Be to mažesnis foninis triukšmas kaip taisyklė lemia ir didesnę dėmesio koncentraciją, įsitraukimą. Tai kokybiniai parametrai, kuriuos spausdintinė žiniasklaida turi išnaudoti“, – išplatintame pranešime teigia p. Mackevičienė.

„Kantar TNS“ spaudos skaitytojų auditorijos tyrimas atliktas 2018 m. pavasarį, analizuoti 102 leidiniai: 10 dienraščių, 34 savaitraščiai, 42 mėnraščiai ir 16 dvimėnesinių/ketvirtinių leidinių.

Rezultatai skirtingi

VŽ rašė, kad trijų nacionalinius dienraščius leidžiančių bendrovių 2017 m. rodikliai – skirtingi. „Lietuvos ryto“ grupė, valdanti dienraštį, televiziją, interneto portalą ir spaustuvę, pernai skaičiavo 9% mažesnius pardavimus, pelną pakeitė nuostoliai. Panašią dinamiką pernai fiksuoja ir „Lietuvos žinios“, tačiau šiemet leidėjas traukia naują kortą ir imsis vaizdo turinio gamybos. „Verslo žinios“ 2017 m. augino ir pajamas, ir pelną.

„Lietuvos ryto“ grupėje nuostolingai 2017 m. dirbo laikraštį valdanti bendrovė, spaustuvė ir televizija. Pajamas simboliškai augino tik „Lietuvos ryto“ televizija ir portalas „lrytas“. Pastarasis dirbo pelningai.

„Lietuvos žinių“ apyvarta pernai krito 15%, iki 824.018 Eur, bemaž tiek pat siekė ir nuostoliai (806.627 Eur), pernai jie išaugo 19%.

Virginijus Šmigelskas, „Lietuvos žinių“ generalinis direktoriaus, sutinka, kad pernykščiai rodikliai, neįkvepia.

„Metai buvo sunkūs ir rodikliai kalba patys už save. Tačiau už bendrovės vairo esu tik pusmetis, tad viskam reikia laiko. Reikia suformuoti komandą, užkurti mechanizmą. Labiausiai šiandien džiugina faktas, kad jau balandį pavyko subalansuoti finansinius srautus, vykdome užsibrėžtus planus ir mažiname atsilikimą. Esame užsibrėžę iki 2020 m. išlipti iš nuostolių“, – kalba p. Šmigelskas.

„Verslo žinios“ pernai gavo 5,57 mln. Eur pajamų, tai 8,2% daugiau nei 2016 m., atitinkamai grynasis pelnas padidėjo 42%, iki 503.100 Eur.

„2017 m. jaučiamės stipriausi nuo 2009 m. Pernai baigėme skaitmeninę transformaciją – mūsų portfelyje spauda jau sudaro mažesnę dalį, o skaitmena dominuoja ir auga toliau. Turime dvi stiprias platformas, kurios mus augina: internetą ir konferencijas, o dienraštis bus tiek, kiek norės skaitytojai“, – teigia Ugnius Jankauskas, UAB „Verslo žinios“ generalinis direktorius.

Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 4

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
LNK pelnas pernai smuko dukart iki 1,8 mln. Eur 2

Verslininko Dariaus Mockaus valdomam koncernui „MG Baltic“ priklausanti žiniasklaidos bendrovė „Laisvas ir...

Rinkodara
2019.07.12
Teismas leido blokuoti „Sputnik“ lietuvišką portalą 1

Vilniaus apygardos administracinis teismas penktadienį patvirtino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10
Žiniasklaida skundžiasi dėl LRT teisių į inauguraciją, LRT stebisi

Komercinė žiniasklaida skundžiasi, kad Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija LRT gavo išimtines teises...

Rinkodara
2019.07.10
Spaudos rėmimą priglobs Kultūros ministerija 2

Valstybės lėšas žiniasklaidai remti skirstantis Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas bus panaikintas.

Rinkodara
2019.07.03
Leido parduoti „Lietuvos ryto“ televiziją 7

Lietuvos radijo ir televizijos komisija trečiadienį davė leidimą vykdyti UAB „Lietuvos ryto“ televizijos...

Paslaugos
2019.07.03
LRT atsisako reklamos portale, tačiau pasilieka teisę skelbti apie transliacijų rėmėjus 4

Lietuvos radijas ir televizija (LRT) pirmadienį paskelbė visiškai atsisakanti reklamos, laidų rėmimo.

Rinkodara
2019.07.01
Parduodama „Lietuvos ryto“ televizija Premium 14

Pakankamai ilgai sklandantys gandai dėl „Lietuvos ryto“ televizijos pardavimo turėtų būti išsklaidyti...

Paslaugos
2019.07.01
Televizijų transliacijose mažėja rusiškos produkcijos 3

2019 m. rusiškos produkcijos dalis lygintose televizijos programose sumažėjo daugiau nei 20 val. per savaitę,...

Rinkodara
2019.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau