VPT kreipėsi į prokuratūrą dėl pirkimų, kuriant „Lietuvos tūkstantmečio vaikus“

Publikuota: 2018-04-27
Jogaila Morkūnas su žmona, Jurgita Petrauskienė, Edmundas Jakilaitis, Laurynas Šeškus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jogaila Morkūnas su žmona, Jurgita Petrauskienė, Edmundas Jakilaitis, Laurynas Šeškus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) ketvirtadienį kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl viešosios įstaigos „Pirmoji kava“ vykdytų viešųjų pirkimų – projekto „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“, transliuojamo per LRT. Projekto kūrėjas vadina VPT išvadą nelogiška, tačiau sako esantis už tai, kad atsakingos žinybos atsakytų į visus kylančius klausimus.

VPT pažymi, kad vertinti įstaigos „Pirmoji kava“ sprendimus nėra tarnybos kompetencija, kadangi ši viešoji įstaiga neatitiko Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimų, neprivalėjo vykdyti viešųjų pirkimų, nors tai ir darė. Vis dėlto tarnyba pateikė pastebėjimus, susijusius su Europos Sąjungos (ES) lėšomis finansuojamais projektais.

„Įvertinus projektų ir pirkimų įvykdymo aplinkybes, aprašytas išvadoje, taip pat įvertinus pirkimuose konkurenciją ribojančius reikalavimus, Tarnybai kilo įtarimas, kad minėti ES finansuojami projektai buvo vykdyti neskaidriai, siekiant neteisėtai gauti ir pasinaudoti ES finansinės paramos lėšomis, o atsakingų asmenų, susijusių su projektų vykdymu, veiksmuose galimai yra korupcijos apraiškos požymių“, – nurodo VPT.

Tarnyba tyrimą atliko po 15min.lt publikacijos bei po Seimo „valstiečių“ frakcijos atstovo Naglio Puteikio kreipimosi.

„Pirmoji kava“ steigėjas ir savininkas yra Jogaila Morkūnas. 

Kaip teigia VPT, „Pirmoji kava“ ir Europos socialinio fondo agentūra 2011-ųjų rugpjūtį sudarė projekto „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“, administravimo sutartį – pagal ją „Pirmoji kava“ turėjo parengti 128 laidas „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“. 15min.lt anksčiau skelbė, kad „Pirmoji kava“ tuomet iki 2015-ųjų užsitikrino per 850.000 Eur finansavimą ES lėšomis.

Nuo 2016-ųjų „Pirmoji kava“ pinigus „Lietuvos tūkstantmečio vaikų“ laidai gauna iš Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) valdomo Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro (SPPC). Projektą vykdo vienintelė pirkimų dalyvė ir laimėtoja „TV Play“ – jos steigėjas ir vadovas, prodiuseris Laurynas Šeškus šią savaitę pranešė, kad kompanija kovą pakeitė pavadinimą į „Nord Play“.

Tarnyba išvadoje konstatavo, kad pirkimų dokumentų sąlygos buvo parengtos taip, jog laimėtų konkretus tiekėjas – būtent „TV Play“: viešieji pirkimai laidos kūrimui organizuoti 2011-aisiais, prieš tai jau trejus metus laidai esant eteryje, o potencialiems kūrėjams keliama sąlyga buvo, kad šie turi turėti trejų metų patirtį kuriant šią laidą. Tokią patirtį turėjo tik „TV Play“ darbuotojai.

Taip pat pažymima, kad „Pirmoji kava“ su laidos „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“ koncepcijos autoriumi Laurynu Šeškumi bendradarbiauja nuo 2008-ųjų – tuomet partneriai ir laimėjo Lietuvos radijo ir televizijos konkursą, leidusį laidai išvysti eterį. Ji rodoma iki šiol.

„Daugiausia klausimų kyla su finansavimo skyrimu tai institucijai, kuri nebuvo nei idėjos savininkė, nei projekto vykdytoja. Paskui buvo imituojami pirkimai, nuo 2009-ųjų LRT turi prekinį ženklą. Tai išeina iš viešųjų pirkimų ribos, todėl medžiagą ir atiduodame kitoms institucijoms“, – BNS sakė p. Vilytė.

Viešosios įstaigos „Pirmoji kava“ direktorė Julija Matulaitė yra gavusi atlyginimą iš bendrovės „TV Play“, kuri vienintelė dalyvauja ir laimi „Pirmosios kavos“ skelbiamuose pirkimuose.

„TV Play“ bendrovės, persivadinusios į „Nord Play“ vadovas Šeškus sako neįžvelgiantis logikos VPT veiksmuose bei sieja tai su galimu politikų spaudimu. Anot jo, VPT pati pripažino, kad „Pirmoji kava“ neturėjo skelbti konkurso, tačiau „priekaištauja, kad jos sąlygos netinkamai surašytos“, o labiausiai kliūva perteklinės viešųjų pirkimų procedūros.

„Galiu užtikrinti, kad nieko nelegalaus ar nesąžiningo nėra įvykę. Labai didžiuojuosi šiuo projektu ir 325-iomis pagamintomis ir žiūrovus pasiekusiomis laidomis. Žinau, jog visi pinigai prasmingai ir tikslingai panaudoti laidos kūrimui, užtikrinu, kad jos kaina niekada nė kiek neviršijo visų kitų Lietuvoje transliuojamų laidų kainų“, – atsakyme BNS nurodė p. Šeškus.

„Suprantu, kad dėl suprantamų priežasčių politikų skundai ir spaudimas nesibaigs, kas labai kenkia šiam projektui. Viskas, ko aš noriu, kad šią situaciją ištirtų visi, kas tik gali, ir greičiau baigtų šią istoriją“, – pridūrė jis.

Su „Pirmosios kavos“ savininku Morkūnu BNS penktadienį nepavyko susisiekti.

Preface

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Viasat“ registruoja visą eilę naujų prekės ženklų 1

Estijos „TV Play Baltics“, buvusi „Viasat“, mokamos TV tiekėja Lietuvoje registruoja net 19 naujų prekės...

Rinkodara
2018.05.23
Visuomeninis transliuotojas svarsto keisti „LRT Kultūros“ pavadinimą 9

Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos vadovybė svarsto nuo naujo sezono keisti kanalo „LRT Kultūra“...

Rinkodara
2018.05.22
LRT tarybos pirmininku išrinktas Gadeikis

Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) tarybos pirmininku antradienį išrinktas 63-ių žurnalistas,...

Rinkodara
2018.05.22
Pasitraukus konservatoriams, žlugo planuotas LRT tyrimo komisijos posėdis Seime 1

Iš Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) veiklą tiriančios Seimo komisijos pasitraukus konservatoriams,...

Verslo aplinka
2018.05.16
Skvernelis ragina neskubėti imtis drastiškų priemonių prieš žiniasklaidą 4

Seimui tiriant specialiųjų tarnybų informaciją apie galimą neteisėtą verslo grupių poveikį politiniams...

Rinkodara
2018.05.14
LRT TV Žinių tarnybos vadovo poste A. Matonį keičia I. Larionovaitė 5

LRT televizijos naujienų tarnybai ir naujienų integracijai vadovaus Inga Larionovaitė. Ji antradienį pranešė...

Rinkodara
2018.05.09
Larionovaitė palieka „Info TV“ žinių tarnybą 7

Žurnalistė Inga Larionovaitė palieka „Info TV“ kanalo žinių tarnybos vadovės pareigas.

Rinkodara
2018.05.08
EK: „RTR Planetos“ transliacijos sustabdymas – teisėtas 1

Europos Komisija (EK) pareiškė, kad Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) sprendimas metams...

Rinkodara
2018.05.08
Penkeri žiniasklaidos verslo modelio paieškos metai Premium

„Netikrų naujienų“ fenomeno atsiradimas, socialinių tinklų įtaka politiniams procesams ir augantis...

Rinkodara
2018.05.08
Teismas atmetė „Init“ skundą dėl „RTR Planeta“ 5

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė UAB „Init“ skundą dėl laikino Lietuvos radijo ir...

Rinkodara
2018.05.07
„Verslo žinios“ augino ir pajamas, ir pelną 3

UAB „Verslo žinios“ 2017 m. gavo 5,57 mln. Eur pajamų, tai 8,2% daugiau nei 2016 m., atitinkamai grynasis...

Rinkodara
2018.05.07
Prezidentė paskyrė keturis naujus LRT Tarybos narius

Prezidentė Dalia Grybauskaitė pasirašė dekretą, kuriuo paskyrė keturis naujus narius į Lietuvos nacionalinio...

Rinkodara
2018.05.07
Žiniasklaidos kelias: klikų desperacija ir patikimumo valiutos paieškos 5

Po nemenkų pokyčių Lietuvos žiniasklaidos sektoriuje 2017 m., kurie buvo pažymėti ir įsigijimais, ir...

Rinkodara
2018.05.07
Su Trumpo panieka „The New York Times“ pelnas augo 66% 1

JAV žiniasklaidos kompanijos „The New York Times“ šių metų pirmojo ketvirčio pelnas, palyginti su atitinkamu...

Rinkodara
2018.05.04
Darbą atnaujina LRT programų pirkimo komisija

Pasikeitus Lietuvos radijo ir televizijos administracijai, darbą atnaujina programų pirkimo komisija, nuo...

Rinkodara
2018.05.02

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau