Metus nematysime „RTR Planeta“

Publikuota: 2018-02-14
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Dėl pasikartojančio propagandinio ir nesantaiką kurstančio turinio metams stabdomas rusiškos televizijos programos „RTR Planeta“ laisvas priėmimas Lietuvoje. 

Tokį sprendimą trečiadienį priėmė Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK), atsižvelgusi į Europos Sąjungos Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų direktyvos ir Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo reikalavimus, kurie pažeidimais laiko laidose užfiksuojamą nuolatinį karo, nesantaikos ir tautinės neapykantos kurstymą.

Pranešime rašoma, kad per nepilnus 2017 m. „RTR Planeta“ programoje pažeidimai buvo nustatyti tris kartus:

„2017 m. kovo 16 d. transliuotoje laidoje „Dvikova. Vladimiro Solovjovo programa“ buvo grasinama sunaikinti Jungtines Amerikos Valstijas, atstatyti Sovietų Sąjungą su visomis teritorijomis, neatsižvelgiant į „neteisėtų“ valdžių ir jų piliečių norus, buvo siekiama įbauginti Rusijos Federacijos piliečius, grasinant, kad nepritariantys Kremliaus politikai bus sušaudyti arba išvežti į lagerius, buvo teigiama, kad reikalinga atstatyti tokią pasaulinę tvarką, kai didžiosios galios vadovavo visoms kitoms, kad mažos nepriklausomos valstybės yra ne efektyvios ir pasmerktos žlugti ir t. t.

2017 m. gegužės 31 d. laidoje „Vakaras su Vladimiru Solovjovu“ buvo grasinama užimti Baltijos šalis, siekiama įtikinti ir įbauginti žiūrovus, kad NATO nesuspės apginti savo mažųjų partnerių, kad jos bus užimtos per naktį, nes Rusija turi moderniausią ginkluotę, kurią gali bet kada panaudoti, buvo stengiamasi juos įtikinti, kad Lenkija, Ukraina ir Baltijos šalys skleidžia rusofobiją, taip pat vykdo „genocidą“ bei diskriminuoja savo šalyse Rusijos piliečius, buvo skatinama naikinti „banderovcus“ arba netiesiogiai – tuos piliečius, kurie turi kitokią nuomonę dėl karo Ukrainoje ir t. t.

2017 m. lapkričio 3 d. laidoje „60 minučių“ laidos metu buvo skleidžiama dezinformacija, grasinama užimti Ukrainą, kurstoma nesantaika ir neapykanta tarp tautų, tautinių bendrijų, stengiamasi įtikinti žiūrovus, kad Ukrainoje yra bandoma valdžios nurodymu išžudyti etninius rusus. Laidoje buvo akivaizdžiai matyti, kad laidos vedėjai stengiasi ją vesti taip, kad būtų formuojama palanki nuomonė Rusijos Federacijos vykdomos vidaus ir užsienio politikos atžvilgiu, o bet kokie JAV/NATO/ES/Ukrainos veiksmai parodomi kaip neteisingi, neteisiški, neleistini. Taip stengiamasi įtikinti žiūrovą, jog Vakarai kaltina Rusiją dėl tarpusavio santykių blogėjimo ir t.t.“

Teigiama, kad nustačiusi galimus pažeidimus LRTK kiekvieną kartą atlikdavo išsamų tyrimą. Įvertinusi šių transliuotų laidų turinį ir atsižvelgusi į nepriklausomų ekspertų – Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento minėtose laidose paskelbtos viešosios informacijos analizę ir išvadas, pagal Europos Sąjungos teisėje nustatytas procedūras – LRTK nedelsdama kreipdavosi į transliuotoją ir jį registravusią instituciją Švedijoje, informuodavo Europos Komisiją apie susidariusią situaciją. „Kadangi LRTK nė karto nesulaukė atsiliepimų ar komentarų iš transliuotojo dėl padarytų pažeidimų, o Švedijos transliavimo komisija neturi kompetencijos imtis priemonių, reikalingų užtikrinti, kad televizijos programoje „RTR Planeta“ skleidžiama informacija atitiktų teisės aktuose nustatytus reikalavimus, ir pažeidimai kartojosi, buvo nuspręsta taikyti nustatytas sankcijas ir laikinai sustabdyti televizijos programos „RTR Planeta“  laisvą priėmimą Lietuvoje“, – rašoma pranešime.

Savo sprendime LRTK įpareigojo Lietuvos Respublikos teritorijoje veiklą vykdančius retransliuotojus, taip pat kitus asmenis, teikiančius Lietuvos Respublikos vartotojams televizijos programų ir (ar) atskirų programų platinimo internete paslaugas, platinančius televizijos programą „RTR Planeta“, 12 mėnesių nuo šio sprendimo įsigaliojimo dienos – 2018 m. vasario 23 d. - sustabdyti televizijos programos „RTR Planeta“ retransliavimą (platinimą) Lietuvos Respublikos teritorijoje.

Švedijos Karalystės jurisdikcijai priklausančios Rusijos Federacijoje gaminamos programos ar atskirų laidų retransliavimą Lietuvos Respublikos teritorijoje LRTK buvo laikinai sustabdžiusi jau keturis kartus dėl jose skleidžiamos įstatymais draudžiamos informacijos.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
„Delfi“ pajamas pernai augino interneto reklama 4

Bendrovės grynasis pelnas per metus padidėjo 4,6%, iki 1,419 mln. Eur. Įmonė vienintelei savo akcininkei...

Rinkodara
2018.07.12
Dainų šventės renginiai sutraukė rekordinę auditoriją 4

Praėjusią savaitę vykusios Dainų šventės auditorija siekė 1,5 mln. gyventojų – tiek žmonių šventės renginius...

Laisvalaikis
2018.07.12
Europos antikvariatai užversti nelegaliais dramblio kaulo dirbiniais

Trys ketvirtadaliai dramblio kaulo dirbinių, kurie Europoje parduodami kaip antikvariniai, iš tiesų yra...

Laisvalaikis
2018.07.10
„Alma litteros“ apyvarta pernai augo iki 33 mln. Eur

Arvydo Andrijausko kontroliuojama knygų leidybos ir prekybos grupę „Alma littera“ valdanti bendrovė...

Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Sukūrė robotą, generuojantį naujienas apie NT sandorius 4

Viena stambiausių Švedijos žiniasklaidos grupių „MittMedia“ sukūrė robotą, generuojantį naujienas apie...

Statyba ir NT
2018.07.06
Žiniasklaida po permainų metų žengia į naujas sritis Premium 7

Finansiniai žiniasklaidos sektoriaus rodikliai neblizga: didžiausių spaudos leidinių ir interneto portalų...

Rinkodara
2018.07.05
Komisija skyrė įspėjimą „TV Play Baltics“

Pirmadienio posėdyje Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) skyrė įspėjimą „TV Play Baltics“...

Rinkodara
2018.07.02
„MG Baltic Media“ grupės pajamos pernai smuko 12%

Verslininko Dariaus Mockaus netiesiogiai valdoma žiniasklaidos ir telekomunikacijos įmones vienijanti grupė...

Rinkodara
2018.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau