„Bonnier“: skaitytojai sutinka mokėti už kokybišką žurnalistiką internete

Publikuota: 2018-02-13
Tomas Franzenas, „Bonnier“ generalinis direktorius. Bendrovės nuotr.
Tomas Franzenas, „Bonnier“ generalinis direktorius. Bendrovės nuotr.

Švedijos žiniasklaidos grupės „Bonnier“ pajamos 2017 m. siekė 25,7 mlrd. SEK, veiklos pelnas (EBITA) – 625 mln. SEK.

Atitinkamai 2016 m. grupės pajamos buvo bemaž tokios pat ir siekė 25,5 mlrd. SEK, o veiklos pelnas – 731 mln. SEK.

Tomas Franzenas, „Bonnier“ generalinis direktorius, teigia, kad 2017 metai turi dvi puses.

„Viena vertus, metinius rezultatus nulėmė apyvartinių lėšų smukimas tam tikruose segmentuose. Iš kitos pusės, matome daugybę atliktų esminių veiklos transformacijos laimėjimų, tame tarpe augančią skaitmeninę erdvę“, – išplatintame pranešime teigia p. Franzenas.

Jis priduria, kad pernai buvo tik dvi sritys, kur pasiekti rezultatai buvo menkesni nei tikėtasi. Grupei priklausanti knygų leidykla „Bonnier Publishing“ Jungtinėje Karalystėje, sparčiai augusi pastaruosius keletą metų, 2017 m. skaičiavo mažesnius pardavimus, o tai prisidėjo prie menkesnių grupės pelno rodiklių. Po priimtų sprendimų ir atliktų nurašymų „Bonnier Publishing“ 2018 m. turėtų vėl augti ir pagerinti savo pelningumo rodiklius. Šiek tiek sunkiau sekėsi ir valdomai Suomijos MTV, pastaroji susiduria su dideliais iššūkiais mažėjančioje reklamos rinkoje ir aštrioje kainų konkurencijoje.

„Nepaisant kuklių metinių rodiklių, imamės didelių ir reikšmingų žingsnių žengdami transformacijos keliu ir svariausią dėmesį kreipdami į skaitmeninių pajamų auginimą. Tai yra mūsų optimizmo priežastis. Tad kartu su įsigijimais ir pertvarkomis, viliamės, kad 2018 m. pavyks pagerinti pelningumo rodiklius“, – pažymi p. Franzenas.

Augimo varikliai

Tarp labiausiai pernai augusių grupės įmonių – dvi Švedijos didžiausios žiniasklaidos bendrovės TV4 ir „Expressen“, jos padidino reklamos pajamas ir pasiekiamą auditoriją. TV4 ne tik skaičiavo rekordinius metus, įvertinus skaitmeninės reklamos pardavimų šuolį, bet sugebėjo ir padidinti reklamos pardavimus ir tradicinėje TV platformoje.

Dienraščiui „Expressen“ pavyko padidinti rinkos dalį, išaugo jo puslapių ir vaizdo peržiūros, taip pat padidėjusios skaitmeninės reklamos pajamos kompensavo šių pajamų smukimą spaudoje.

Dar vienas svarbus grupės laimėjimas – skaitmeninių paslaugų plėtra Švedijos laikraščiuose „Dagens Nyheter“, „Dagens industri“ ir „HD-Sydsvenskan“. Pastarieji, prieš keletą metų pradėję beveik nuo nulio, dabar turi beveik 200.000 skaitmeninių prenumeratorių. Šis rodiklis reikšmingai prisidėjo prie metinių rodiklių ir yra svarbus įrodymas, kad skaitytojai nori ir sutinka mokėti už kokybišką žurnalistiką internete.

Per 2017 m. „Bonnier“ grupė įgyvendino nemažai svarbių įsigijimų, tarp jų – Švedijos nekilnojamojo turto naujienų ir renginių bendrovė „Fastighetsnytt“ bei Vokietijos knygų leidykla „Münchner Verlagsgruppe“.

Grupei per „Bonnier Business Press“ priklauso kontrolinis UAB „Verslo žinios“ akcijų paketas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 6

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 23

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Viasat Sport Baltic” keičia pavadinimą 2

Televizijos kanalas „Viasat Sport Baltic“ keičia pavadinimą. Nuo rugpjūčio 10 d. vadinsis „TVPlay Sports“.

Rinkodara
2018.08.09
„Telia“ siūlys HBO turinį 13

Nuo rugpjūčio 21 d. „Telia“ išmaniosios televizijos klientai galės žiūrėti daugiau nei šimtą filmų ir serialų...

„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau