Lietuvių sukurtas kibernetinės saugos įrankis pripažintas Kosciuszko instituto ir „Google“ ataskaitoje

Publikuota: 2019-10-28

Dešimtmetį el. prekybos vystymo ir verslo skaitmenizavimo paslaugas teikianti UAB „Adeo Web“ sukūrė slaptažodžių valdymo ir kibernetinio saugumo įrankį išskirtinai organizacijoms. „PassCamp“ užtikrina jautrių duomenų saugumą ir padeda įmonės viduje slaptažodžius valdyti saugiai. Po trejų metų intensyvaus vystymo įrankis buvo pripažintas vienu perspektyviausių įrankių Centrinėje ir Rytų Europoje.

Pasaulinės tendencijos nedžiugina

Šiandien dėl kibernetinio saugumo svarbos nediskutuojama, o organizacijose kasdien auga poreikis prieigų valdymo įrankiams. Saugiausiais slaptažodžiais laikomi atsitiktinių raidžių, skaičių ar simbolių deriniai, tačiau vis dar galime rasti ne vieną įmonę, kurioje naudojami „123456“, „aaaaaa“ ir panašūs slaptažodžiai. Silpni, pernaudojami ir nesaugiai valdomi slaptažodžiai komandos viduje yra dažniausia (81%) kibernetinių įsilaužimų priežastis.

Ekspertai skaičiuoja, kad iki 2020 m. prie interneto bus prijungti apie 200 mlrd. įrenginių, o nuolatos didėjantis kibernetinių atakų kiekis daro vis didesnę žalą ne tik fiziniams asmenis, bet ir įmonėms bei valstybinėms institucijoms. Vienas iš lengviausių būdų netapti kibernetinių atakų taikiniu – apsaugoti savo komandos ir klientų jautrius duomenis saugioje šifruotoje aplinkoje.

Statistika nedžiugina ir verslo sektoriuje, kuriame duomenų saugos pažeidimai įvairiose industrijose per 2019 m. vidutiniškai vienam verslui kainavo 3,92 mln. USD. Tai yra 1,5% daugiau palyginti su praėjusiais metais. Svarbu pažymėti, kad mitas, neva kibernetinės atakos vykdomos tik prieš dideles įmonės, – iš piršto laužtas. Net 70% visų smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių yra patyrusios atakas, o 43% verslų, patyrusių didelio masto duomenų pažeidimą, bankrutuoja dar tais pačiais metais.

Kūrė sau, bet naudą pamatė visas pasaulis

„Adeo Web“ užsibrėžė tikslą rasti būdą, kaip užtikrinti, kad prisijungimų prie jautrių duomenų valdymas organizacijos viduje būtų efektyvus ir saugus. Buvo ieškoma įrankio, kuris turėtų slaptažodžių saugojimo ir dalinimosi funkcionalumą, taip pat būtų saugus kelias pasidalinti slaptažodžiu su išoriniais partneriais ir klientais.

Buvo išbandyti visi rinkoje esantys įrankiai, tačiau nei vienas neatitiko poreikių: vieni turėjo saugumo spragų, kiti buvo nepatogūs naudoti, treti neturėjo reikiamų funkcionalumų, pvz., dalinimosi funkcijos. Taip „Adeo Web“ nusprendė sukurti įrankį, kuriuo šiuo metu jau naudojasi daugiau kaip 2.000 įmonių įvairiose šalyse. Lietuvos kompanijos ambicingas tikslas – kitais metais 5 kartus padidinti šį skaičių.

Kodėl šio įrankio reikia šiuolaikinei organizacijai?

Šiais laikais kiekviena komanda turi šimtus, neretai ir tūkstančius jautrių slaptažodžių, laikomų organizacijos viduje. Komandos nariai dažnai yra išsibarstę po visą pasaulį, todėl dalinimasis jautriais duomenimis ir tinkamas jų laikymas – vienas iš didžiausių siekių ir iššūkių.

„Dažniausiai slaptažodžiai laikomi visiškai nesaugiose vietose – užrašinėse, naršyklėse, „Excel“ dokumentuose ar ant lipnių lapelių. Ant monitoriaus užklijuotas lapelis su prieiga prie kliento duomenų bazės, bankinių sistemų ar socialinių tinklų platformos kelia didžiulę grėsmę visai organizacijai, – sako Arvydas Vaitkus, „Adeo Web“ atstovas. – Vakaruose ši problema jau pasireiškė ir nuskandino ne vieną verslą, tačiau Lietuvoje į tai vis dar žiūrima pro pirštus. Tiesa, matoma tendencija, jog progresyvūs verslai jau imasi spręsti šią problemą.“

Įrankis ir sistemų administratoriams, ir agentūroms

Dauguma rinkoje esančių įrankių buvo sukurti asmeniniam naudojimui ir tik vėliau jų funkcionalumas buvo papildytas funkcijomis, skirtomis komandoms. „PassCamp“ skirtingai nuo kitų yra nuo pat pirmos dienos kurtas naudoti išskirtinai organizacijoms, kurios dalinasi slaptažodžiais įmonės viduje.

Dažniausiai naujam darbuotojui prisijungus prie komandos su juo pasidalinama reikiamais prisijungimais el. paštu ar perduodant dokumentą su visomis prieigomis – tai kelia didelę grėsmę visos organizacijos duomenų saugumui.

Darbuotojui palikus įmonę, nėra kam pasirūpinti, kad visi turėti slaptažodžiai būtų grąžinti ir atnaujinti. O net jei yra šiai užduočiai priskirtas žmogus, paprasčiausiai nėra būdo išsiaiškinti, kokius prisijungimus turėjo komandą palikęs kolega.

Šias ir kitas organizacijų prieigų valdymo problemas sprendžia „PassCamp“ įrankis, leidžiantis saugiai laikyti, dalintis ir valdyti slaptažodžius įmonės viduje, išlaikant visišką duomenų kontrolę.

[infogram id="3ac32a10-18ae-4238-9477-da9f8cf7ff89" prefix="p4Y" format="interactive" title="PassCamp"]

Aukščiausio lygio saugumo technologijos

Įrankio kūrimui pasitelktos labiausiai pažengusios technologijos, atitinkančios saugos standartus, pvz., AES-256, RSA (šifravimas), kiekvieno slaptažodžio istorijos saugojimui naudojama centralizuota blokų grandinė (angl. blockchain), autentifikavimui – SRP 6A ir „nulinio atskleidimo“ protokolas (angl. zero-knowledge proof). Pastaroji technologija leidžia užtikrinti dar didesnį vartotojų duomenų privatumą ir saugumą, nes niekas (net „PassCamp“ komanda) neturi prieigos prie klientų „raktų“ ir negali peržiūrėti jokių sistemoje laikomų duomenų.

Pripažintas pasaulinių saugos ekspertų

Įmonė, sukūrusi įrankį, neseniai buvo pastebėta vieno stipriausių Rytų ir Centrinės Europos Kosciuszko instituto, kuris atlieka saugos įrankių analizę ir kuria regiono bei rinkos ataskaitą kartu su „Google“. Negana to, šie metai neapsiėjo be įvertinimų: „Adeo Web“ sukurtas įrankis „PassCamp“ Kosciuszkos instituto ataskaitoje buvo pripažintas vienu saugiausiu įrankiu Centrinėje ir Rytų Europoje, o įmonė pakviesta dalyvauti „CyberSec Forum“ – vienoje didžiausių kibernetinio saugumo konferencijų Europoje.

Informacija apie „Adeo Web“

„Adeo Web“ – el. prekybos, B2B klientų aptarnavimo sistemų ir skaitmeninių produktų kūrimo įmonė, aktyviai besiplečianti JAV rinkoje. Įmonė teikia integruotą paslaugų paketą, kuris apima el. prekybos ir el. produktų (SaaS) vystymą nuo strategijos ir taktikos kūrimo, vartotojo sąsajos (UX/UI), skaitmeninio marketingo, programavimo iki „Google“ debesijos platformos (GCP) vystymo ir optimizavimo.

„Džiaugiamės savo klientams siūlydami visą paslaugų paketą, nes tik taip galime užtikrinti savo vystomų projektų sparčiai augančius rezultatus ir sėkmę“, – teigia Arvydas Vaitkus, „Adeo Web“ rinkodaros vadovas. 

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuvių sukurtas kibernetinės saugos įrankis pripažintas Kosciuszko instituto ir „Google“ ataskaitoje Verslo tribūna

Dešimtmetį el. prekybos vystymo ir verslo skaitmenizavimo paslaugas teikianti UAB „Adeo Web“ sukūrė...

#LTdeveloped_IT
2019.10.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau