2025-08-14 05:45

Transportininkų kliūčių ruože blyksi prošvaistės ir augimo ženklai

Naujausia duomenų analitikų „Upply“, „Transport Intelligence“ ir IRU ataskaita

Lūkesčiai dėl keliais vežamų krovinių apimties augimo kol kas siejami tik su prognozėmis ir prielaidomis. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Lūkesčiai dėl keliais vežamų krovinių apimties augimo kol kas siejami tik su prognozėmis ir prielaidomis. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Kelių transporto sektorius toliau bėga kliūčių ruožą. Naujausia duomenų analitikų „Upply“, „Transport Intelligence“ („Ti“) ir tarptautinės kelių transporto organizacijos IRU ataskaitoje prognozuojama, kad pakilimą gali paskatinti JAV muitų karai, dėl kurių ES prekyba su JAV ir Kinija galėtų ūgtelėti papildomais 400 mlrd. Eur. Nors kol kas stabilizacijos požymiai tėra simbolinio lygio, matomos prielaidos augti vidiniam vartojimui.

„Upply“, „Ti“ ir IRU ataskaita yra šaltinis, leidžiantis įvertinti kelių transporto kainų tendencijas ir, remiantis ekonominėmis įžvalgomis, prognozuoti tolimesnę paslaugų tarifų perspektyvą. Rugpjūtį paskelbta naujausia, antrojo ketvirčio ataskaita rodo, kad per šį laikotarpį susilygino du kelių transporto įkainių rodikliai: vieni jų žymi ilgalaikių, sutartinių sandorių, o kiti – momentinių, neatidėliotinų sandorių tarifus.

Įprastai neatidėliotinų (spot) sandorių įkainiai, kurie nustatomi sudarant vienkartines pervežimų sutartis, yra nuoroda į tai, kaip artimiausiu metu gali keistis ilgalaikių sandorių tarifai, formuojami ilgalaikio bendradarbiavimo ir derybų pagrindu. Taip yra todėl, kad pirmieji greitai reaguoja į bet kokius krovinių ir transporto pasiūlos svyravimus. O kai jų įkainiai ima reikšmingai keistis, pradedamos peržiūrėti ir vežėjų su krovinių siuntėjais sudaromos ilgalaikės sutartys.

52795
130817
52791