VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-05-19 06:30

Naujasis „Charter Jets“ vadovas – apie plečiamą veiklos spektrą ir orlaivio kapitono patirtį

„Charter Jets“ vadovas Alvydas Kniukšta.
„Charter Jets“ vadovas Alvydas Kniukšta.
Jau daugiau nei penkiolika metų privačius skrydžius organizuojanti Lietuvos bendrovė „Charter Jets“ pildo savo paslaugų portfelį naujais pasiūlymais. Stabiliai augančiai įmonei klientai jau gali patikėti valdyti turimus orlaivius, kreiptis dėl profesionalios techninės priežiūros bei remonto.

„Matome, kad Lietuvos rinka tikrai subrendusi tokioms paslaugoms“, – sako bendrovės vadovas Alvydas Kniukšta. Ilgametis „Charter Jets“ pilotas praėjusiais metais stojo ir už kompanijos vairo. Bendrovės ir lėktuvo kapitonas pasakoja, kaip privatus skrydis gali būti ne tik patogesnis, bet ir ekonomiškesnis už įprastą, kas sieja orlaivį ir nekilnojamąjį turtą bei kokias naujoves kompanija siūlo savo klientams.    

Lėktuvo šturvalą pakeitėte aviacijos kompanijos vairu. Kaip prisidėsite plėtojant „Charter Jets“ veiklą?

Na, pirmiausia noriu patikslinti – ne pakeičiau, o papildžiau: vis dar tebesu lėktuvo kapitonas ir skraidinu mūsų klientus. Tik greta atsirado ir kompanijos vadovo pareigos. Tačiau jos nenukrito iš dangaus, iki jų ėjau nuosekliai.

Prie įmonės komandos prisijungiau 2011 m., kaip antrasis „Hawker“ pilotas. Už poros metų tapau orlaivio kapitonu, o kartu buvau įtrauktas ir į įmonės saugos bei atitikties departamento darbą. Dar metais vėliau pradėjau eiti šio skyriaus vadovo pareigas. 2018 m., jau turėdamas instruktoriaus kvalifikaciją, sėdau į įmonės mokymų departamento vadovo kėdę. O praėjusiais metais perėmiau „Charter Jets“   direktoriaus pareigas.

Šiandien esu skrydžių instruktorius, orlaivio „Falcon 2000S“ kapitonas bei įmonės vadovas. Administracinis, vadybinis darbas man nėra naujiena, o stovint prie kompanijos vairo padeda ir patirtis, sukaupta valdant orlaivius. Abi pareigybės reikalauja disciplinos, gebėti komunikuoti, burti komandą, vadovauti jai ir matyti bendrą visų vykstančių procesų vaizdą.

Nuo veiklos pradžios įmonė stabiliai augo visomis prasmėmis, taip pat ir teikiamų paslaugų. Šiandien galite būti naudingi ne tik norintiems užsisakyti privatų skrydį, bet ir orlaivių savininkams?

Veiklą 2009 m. pradėjome nuo privačių skrydžių turėdami vieną nuomojamą orlaivį. Šiandien savo klientus skraidiname dviem nuosavais orlaiviais, dar du eksploatuojame valdymo pagrindais.

Privačių skrydžių organizavimas tebėra svarbi mūsų veiklos šaka. Vis dėlto dabar „Charter Jets“ yra kur kas daugiau nei vien privačių skrydžių bendrovė. Per šį laiką išaugo ne tik verslo visuomenės dalis, vertinanti privačių skrydžių sutaupomą laiką ir greitį, bet ir padaugėjo privačių orlaivių savininkų. Su žmonėmis ar įmonėmis, turinčiais orlaivį, galime pasidalinti savo sukaupta patirtimi ir žiniomis bei padėti turimą orlaivį eksploatuoti.

Klientams siūlome pilną orlaivio valdymo paslaugą: aprūpiname kvalifikuota įgula, atsakome už tinkamą lėktuvų techninę priežiūrą bei dokumentaciją, atliekame visus skrydžių organizavimo darbus. Ilgus metus tai darėme su nuosavais orlaiviais, todėl šioje srityje esame ekspertai ir klientams užtikriname atitikimą aukščiausiems standartams.

Teikiame ir techninės priežiūros bei remonto paslaugas. Vilniaus oro uoste turime pagal visus reikalavimus įrengtą angarą, kuris aprūpintas naujausiomis technologijomis. Itin kvalifikuota mūsų   mechanikų, techniniai inžinierių komanda puikiai išmano orlaivius HS125 750/800/850, nes daugelį metų su jais dirba.

„Charter Jet“ yra aviacinės technikos priežiūros lyderiai, paslaugas teikiame griežtai laikydamiesi Europos Sąjungos Aviacijos saugumo agentūros standartų. Tad esame pasiruošę pasidalinti ekspertinėmis žiniomis apie orlaivių saugumą ir užtikrinti, kad jie tarnautų nepriekaištingai. Konsultuojame ir norinčius įsigyti nuosavą orlaivį – natūralu, kad kyla daug klausimų dėl tokio nekasdienio pirkinio.

Beje, ketiname išplėtoti ir idėją apie lėktuvo įsigijimą sutelktinio investavimo būdu. Taip įsigytą orlaivį galime perimti ir jį pilnai eksploatuoti, o savininkai gautų iš to investicinę grąžą. Iš esmės tai tas pats modelis, kuris sėkmingai veikia su nekilnojamu turtu. Visgi kol kas Lietuvoje jis yra naujovė, nors pasaulyje tokia investavimo forma seniai egzistuoja.

Ne kartą esate vykdę ir specialiuosius skrydžius. Kuo jie pasižymi?

Specialieji – medicininiai bei vyriausybiniai – skrydžiai yra ypatingi užsakomieji skrydžiai. Vienas mūsų orlaivių turi pilnai konvertuojamą saloną ir gali greit virsti greitosios pagalbos lėktuvu. Jame pastatoma visa reikiama medicininė bei gyvybės palaikymo įranga ir galima gabenti gulinčius ligonius. Kartu skrenda ir profesionalus medicinos personalas. Šis Hawker 800 XP gali leistis nuošaliausiuose oro uostuose, todėl yra nepamainomas neeilinėse situacijose. Esame gabenę namo ir patyrusius dubens traumą slidinėjimo atostogose, ir atostogautojus, kuriems nutiko nelaimė Tailande.

Įprastos avialinijos paprastai nepriima sėdėti negalinčių keleivių. Tačiau privatus skrydis yra ir kur kas daugiau: jo metu pilotas atsižvelgia į individualius gabenamo paciento poreikius, būklę, gali lėčiau kilti, skristi maksimaliai tolygiai ir panašiai.

Kita specialiųjų skrydžių atmaina – vyriausybiniai skrydžiai. Savo orlaiviais teko skraidinti ir prezidentus, ir premjerus. „Charter Jets“ yra viena iš nedaugelio aviacinių kompanijų, kuri visiškai lietuviška: nuo kapitalo iki personalo. Tai leidžia mums būti patikimais partneriais net ir reikliausiems klientams.

Užsiminėte apie galimybę skristi į oro uostus, kur įprastų avialinijų lėktuvai galbūt net neskrenda. Tai – vienas iš skrydžių privačiu lėktuvu privalumų?

Taip, mūsų orlaivių geografija yra gerokai lankstesnė negu keleivinių lainerių. Žinoma, kiekvieną oro uostą vertiname individualiai, tačiau neretai savo klientus lėktuvu nugabename daug arčiau galutinio kelionės tikslo nei įprastos aviakompanijos. Dažniausiai mūsų klientai keliauja į Europos, Šiaurė Afrikos, Azijos oro uostus.

Privatumas, greitis, lankstumas – pagrindiniai argumentai, nusveriantys pasirinkimą skristi privačiu reisu. Išvykimo laiką diktuoja pats klientas, jam nebereikia derintis prie oro linijų tvarkaraščių, atvykti į oro uostą prieš kelias valandas. Per dieną galima suplanuoti kelis susitikimus skirtinguose miestuose, iš vieno į kitą nukeliauti lėktuvu, pabaigus reikalus grįžti ne į viešbučio kambarį, o sėsti į patogų lėktuvo krėslą ir keliauti namo. Nebereikia ir jaudintis, kad pavėluosi į skrydį: tvarkaraščius, kai tik galime, koreguojame, jei, pavyzdžiui, klientas užtrunka susitikime.

Žinoma, ir aptarnavimo kokybė yra visai kito lygio nei skrendant standartinėmis oro linijomis. Klientai renkasi maistą, gėrimus, tenkiname įvairiausius pageidavimus, o verslo klasės orlaivis yra skirtas tik jiems – žmogui, šeimai ar įmonės komandai. Beje, viena Lietuvos įmonė, kurios komandą skraidinome, prisipažino, kad skristi privačiu orlaiviu jiems buvo ne tik greičiau, bet ir pigiau. Keleiviniu lėktuvu kelionė būtų užtrukusi dvi dienas su daugybe persėdimų – mes juos nugabenome per tris valandas.

Papasakokite apie „Charter Jet“ komandą. Kiek pilotų turite?

Iš viso kompanijoje dirba 33 žmonės, iš jų – 14 pilotų, 6 orlaivių aptarnavimo vadybininkės. Dauguma pilotų prisijungė maždaug 2016 m. kaip antrieji pilotai, ir mes juos užsiauginome iki kapitonų. Tad komandos branduolys dirba jau beveik dešimt metų.

Norime palaikyti Lietuvos aviaciją, tad visuomet džiaugiamės samdydami lietuvius. Mokome juos, sukuriame perspektyvas, augimo galimybes, tačiau kartu ir nepririšame. Vieni atranda save komercinėje aviacijoje, kiti visgi sako, kad tai ne jiems, nes labiau prie širdies didieji orlaiviai. Dar kiti nori gyventi namuose ir skraidyti iš čia, o ne išvykti savaitei ar dviem. Nors mes stengiamės nelaikyti žmonių ilgai svetur, rotuojame, kad pakankamai dažnai grįžtų namo.

Ar organizuojate mokymus norintiems gauti pilotų licenciją?

Mokymus tikrai organizuojame, tačiau ne piloto licencijai gauti, o tiems, kurie siekia licencijos valdyti HS125 tipo orlaivius.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Organizuojame mokymus ne tik pilotams, bet ir įgulai, VIP skrydžio vadybininkams. Turime galimybę ir išnuomoti kitoms kompanijoms instruktorius (TRI) bei egzaminuotojus (TRE), jei yra toks poreikis.

Mūsų mokymo programos yra pritaikytos tiek pradedantiesiems, tiek patyrusiems specialistams, padedame jiems tobulinti žinias ir įgūdžius.

Prieš kiek laiko reikėtų planuotis privatų skrydį?

Prieš dvi valandas.

Nejuokaujate?

Ne. Žinoma, aš kalbu apie teorinę galimybę – kiek laiko trunka pasiruošti. Reikėtų patikrinti, ar orlaivis yra tam mieste, iš kurio norite skristi, surinkti įgulą. Tačiau šie skrydžiai paprastai niekada neplanuojami labai iš anksto. 

52795
130817
52791