Vilniaus oro uostas penktadienį bus rekordiškai apkrautas – skris 19.500 keleivių
Ankstesnis rekordas buvo fiksuotas dar prieš COVID-19 pandemiją – 2019 birželio 18 d., kai oro uostas aptarnavo 18.409 keliautojus, informavo Lietuvos oro uostų vadovas Simonas Bartkus.
Pridėjus Kauno ir Palangos oro uostus, bendras keliautojų skaičius penktadienį pasieks 26.000.
Per visą parą Vilniaus oro uoste planuojami 159 skrydžiai, „Verslo žinioms“ nurodė Lietuvos oro uostų komunikacijos atstovas Tadas Vasiliauskas.
„Kaip visada rekomendacija keleiviams lieka ta pati – rekomenduojame į oro uostą atvykti anksčiau, bent dvi valandas prieš suplanuotą skrydį“, – priminė T. Vasiliauskas.
Pagrindinė tokio srauto priežastis – prasidėsiančios mokinių atostogos.
Rudens sezono metu įprastai pagausėja rytinių skrydžių į Turkijos kurortą Antaliją, kurie gerokai paaugina keleivių srautą Vilniaus oro uoste. Penktadienį numatyta dešimt skrydžių, o sekmadienį vien ryte į Antaliją nuo 02:35 iki 05:25 iškris vienuolika įvairių oro linijų lėktuvų.
Srautų perviršį turėtų išlyginti naujas terminalas
Praėjusį rudenį Vilniaus oro uostas sulaukė viešos kritikos dėl susidarančių eilių prie keleivių saugumo patikros.
Tuomet Vilniaus oro uosto atstovai ir Susisiekimo ministras Marius Skuodis sakė, kad eilės susidaro daugiausiai dėl rytinių išvykimų ir ribotos dabartinio išvykimo terminalo erdvės. Tikimasi, kad jas išspręs naujasis terminalas – statybos darbai jame yra užbaigti, tačiau jis dar nepradėtas eksploatuoti.
Jis keleivių pralaidumą Vilniaus oro uoste padvigubins nuo 1.200 keleivių per valandą iki 2.400.
Planuojamas oficialus terminalo startas – vasario 4 d.
„Paskutinis išbandymas prieš terminalą bus vadinamąsis „stress“ testas visoms terminale veikiančioms sistemoms, kuris numatytas sausio 11 dieną. Artimiausiu metu planuojame paskelbti ir savanorių registraciją šiam procesui. Maža paslaptis: per naujame terminale įrengtus įlaipinimo vartus, gali būti, išbandysime išvykimus dar prieš oficialų terminalo atidarymą, keleiviams pasiekiant vartus per esamą išvykimo salę – taip gali būti sausio paskutinėmis savaitėmis. O kas toliau? Šiuo metu ruošiamės iš karto po naujosios išvykimo salės atidarymo pradėti esamos salės rekonstrukciją, kurioje įsikurs naujos komercinės zonos, bus įrengtas naujas „business lounge“ bei kelios naujos maitinimo vietos. Kartu ruošiamės startuoti ir su tarptautiniu architektūriniu konkursu naujam atvykimo terminalui“, – savo naujienlaiškyje spalio viduryje rašė S. Bartkus.
Vilniaus oro uostas pernai aptarnavo 4,4 mln. keleivių, kai 2022 metais jų buvo 3,9 mln. keleivių. Kauno oro uostas praėjusiais metais aptarnavo 1,3 mln., o 2022 metais – 1,16 mln. keleivių. Palangos oro uoste aptarnauta 307.000 keliautojų, kai 2022 metais – 275.000.