Vinilo plokštelių mada neslūgsta

Ne taip seniai muzikos įrašų pardavėjai tikino, jog populiarėjančios vinilo plokštelės tėra laikina mada. Visgi nesmarkiai, bet tolygiai auganti vinilo plokštelių dalis muzikos įrašų rinkoje rodo, jog jų laidoti neverta. Priešingai, The Economist prognozuoja, jog šiemet tokių plokštelių pardavimai Jungtinėse Ameriikos valstijose aplenks kelis metus iš eilės mažėjančius kompaktinių albumų pardavimus.
Patricija Heimer, Recording Industry Association of America (RIAA) atstovė, 1989-aisiais drąsiai pareiškė, jog vinilas muzikos įrašų pasaulyje užsibus ilgai.
Anot The Economist, tas pareiškimas buvo išties drąsus, nes muzikos įrašų kasetėse ir kompaktiniuose albumuose anuomet buvo parduodama nepalyginti daugiau nei vinilo įrašų.
Vinilas grįžta
XX a. dešimtąjį dešimtmetį vinilas, galima sakyti, apskritai buvo išnykęs. 2005-aisiais JAV vinilinių plokštelių teparduota už 14 mln. USD.
Bet vinilas grįžta. RIAA duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį vinilinių plokštelių pardavimai JAV pasiekė 224 mln. USD, t. y. 13% daugiau palyginus su pernykščiais duomenimis. Prognozuojama, jog per 2019 m. jų bus parduota už 500 mln. USD, o tai reiškia, kad pirmą kartą nuo 1986-ųjų jų gali būti parduota daugiau nei kompaktinių albumų.
2018 m. pajamos iš kompaktinių albumų prekybos pirmą kartą nuo minėtųjų 1986-ųjų neviršijo 1 mlrd. USD. 2018 m. įrašų vinilinėse plokštelėse parduota už 419 mln. USD, t. y. 8 % daugiau nei 2017 m. ir daugiausia nuo 1988-ųjų.
[infogram id="2c6fd46f-59a7-43d1-adec-5092d93e2ed0" prefix="AM9" format="interactive" title="Muzikos įrašai 1973-2018 m."]
Nostalgija ir kokybė
Nepaisant, jog pastaraisiais metais muzikos įrašų vinilinėse plokštelėse pardavimai Jungtinės Amerikos valstijose auga, jie užima tik 4% šalies muzikos įrašų rinkos, skaičiuoja The Economist. Tuo metu kompaktinių diskų pardavimai keletą metų iš eilės JAV sparčiai mažėja. Didžioji dalis muzikos industrijos pajamų 62% gaunamos iš mokamų paslaugų įrašų platfomų, tokių kaip Spotify ar Apple Music.
The Economist teigimu, vinilo atgimimas sietinas su nostalgija. Pavyzdžiui, 2018 m. parduota daugiau nei 300.000 The Beatles įrašų. Davido Bowie, Fleetwood Mac, Led Zeppelin, Pink Floyd ir Queen visų parduota daugiau nei 100.000.
Atmetus nostalgijos faktorių, vinilo gerbėjai tvirtina, jog šių įrašų garso kokybė gerokai turtingesnė už skaitmeninius analogus. Panašu, jog jaunesni melomanai irgi atrado kokybę. Tyrimų kompanijos ICM duomenimis, 2016 m. beveik pusė vinilines plokšteles pirkusių britų buvo 35-erių ar jaunesni, ir tik 18% pirkėjų buvo 4554 metų.
Populiarūs ne tik naujai išleisti vinilo albumai, bet ir parduodami antrinėje rinkoje. Antai 2018 m. muzikos įrašų kolekcininkai Discogs tinkle išleido daugiau kaip 10,9 mln. USD, iš jų vinilo albumams 8 mln. USD. Brangiausiai pernai Discogs parduota plokštelė buvo Prince The Black Album už ją sumokėta 27.500 USD.
Vinilinių plokštelių gerbėjai netrukus įrašus galės daryti ir patys. Šį mėnesį Florianas Kapsas, austrų verslininkas, pristatė Phonocut prietaisą, galintį įrašyti 1015 minučių ilgio audio įrašus į 2530 cm vinilinių plokštelių abi puses. Kompanija skelbia, jog platinti įrenginį pradės 2020 m. gruodį. Asmeninė įrašų mini studija turėtų kainuoti apie 1.000 Eur.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti