FIFA kišenę pildo Kinijos bendrovės

Prieš ketverius metus, kai pasaulio futbolo pirmenybės vyko Brazilijoje, FIFA pajamos iš rėmėjų buvo didesnės nei šiemet, čempionatui persikėlus į Rusiją. Rėmėjų indėlis būtų dar mažesnis, jei ne pinigines plačiai atvėrusios Kinijos įmonės.
Kompanijos Nielsen tyrimas parodė, kad 2014-aiaisis FIFA rėmimo sutarčių vertė buvo 1,629 mlrd. USD, šiemet ji kritusi iki 1,45 mlrd. USD, rašo BBC. Nielsen pažymi, kad iš FIFA rėmėjų gretų pasitraukus keletui didelių kompanijų, išlaikyti pakankamai aukštą pajamų lygį FIFA padeda nauji rėmėjai iš Kinijos.
2015 m. įsisiūbavus FIFA korupcijos skandalui rėmimo sutartis su organizacija nutraukė tokios kompanijos kaip Johnson & Johnson, Castrol ar Continental. Tačiau į pagalbą atėjo kinai, pirmiausia didžiausias šios šalies verslo konglomeratas Wanda Group. Ši kompanija yra viena iš septynių oficialių FIFA partnerių kartu su Coca Cola, Adidas, Gazprom, Quatar Airways, Visa ir Hyundai/Kia.
Viena Wanda Group valdomų bendrovių yra InFront Media jai priklauso 2018 m. ir 2022 m. pasaulio pirmenybių transliacijų teisės 26-iuose Azijos regionuose.
Tarp penkių oficialių čempionato Rusijoje partnerių trys Kinijos bendrovės: televizorių ir šaldytuvų gamintoja Hisense, išmaniųjų telefonų kompanija Vivo ir pieno pramonės bendrovė Mengniu. Pastaroji turi išskirtines teises Rusijos stadionuose čempionato metu prekiauti jogurto gėrimais ir ledais.
Per kiekvieną ketverių metų ciklą būtent pasaulio čempionatai FIFA atneša didžiąją dalį rėmimo pajamų. Pavyzdžiui, 2010-aisiais kiti futbolo renginiai organizacijai iš rėmėjų atnešė tik 25 mln. USD, 2014-aisiais 49 mln. USD.
FIFA tikisi grįžti į augimo kelią artėjant 2022-ųjų čempionatui, kuris vyks Katare ir turėtų atnešti papildomų pajamų iš Artimųjų Rytų bendrovių. Taip pat tikimasi, kad pritraukti rėmėjų padės ir po korupcijos skandalo pradėtos FIFA pertvarkos, kurias inicijuoja naujasis organizacijos prezidentas Gianni Infantino.
Didžioji dalis pasaulio futbolo čempionatų rėmėjų yra iš Europos, Šiaurės Amerikos ir Azijos. Kelios Afrikos bendrovės FIFA kišenę papildė tik 2010 m., kuomet pasaulio pirmenybės vyko Pietų Afrikoje.
Pasak Nielsen, Azijos bendrovių indėlis sparčiai auga ir šių metų čempionate bus didžiausias minėtos trys Kinijos kompanijos suneš 39% bendro rėmimo sandorių biudžeto.
BBC pažymi, kad Kinijos vyriausybei užsibrėžus kaip įmanoma greičiau surengti pasaulio čempionatą, šios sporto šakos populiarumas ir infrastruktūros plėtra išgyvena tikrą sprogimą.
Nielsen duomenimis, futbolu besidominčių Kinijos miestų gyventojų dalis išaugo nuo 27% 2013-aisiais iki 32% praėjusiais metais. Gyventojų grupėje iki 34 metų amžiaus futbolu Kinijoje domisi apie 75% miestiečių.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti