Iš galerijos į galeriją: įdomiausios parodos ir erdvės

Kasdienybė jau nekelia nuobodulio kaip kadaise, kai jos priešingybė buvo tik šventė: kasdien Vilniuje, o ir visoje Lietuvoje, vyksta įvairiausių renginių, parodų ir net galerijų atidarymų, uždarymų, akcijų ir viso kito.
Tik spėk suspėti. Keli renginiai ir VŽ Savaitgalio akiratyje.
Šią savaitę Vilniuje, savotiškai madingu tampančiame Stoties rajone, Sodų g. 4, atidaryta Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos (LTMKS) nauja projektų erdvė Sodų 4. Veiklą ji pradėjo simboline menininko Žilvino Landzbergo interpretacija: šviečiantis objektas, savo šviesa jungiantis požeminę ir antžeminę erdves bei intensyvų gatvės veiksmą su ramiu erdvės vidumi, siūlo interpretuoti ir medituoti sodų ir pavasarinės atsikartojančios gyvybės ramybę esamoje aplinkoje.
Greta baro Dėvėti atverta nauja LTMKS bendruomenės kuruojama projektų erdvė Sodų 4 stengsis padengti menininkų rengiamų parodų nišą. Vakarais (ne kiekvieną vakarą, suprantama) čia planuojama rengti performansus, netikėtų veiksmų peržiūras, perklausas ir pan.
Prieš koncertą paroda
Tęsdama koncertinių erdvių tradiciją, vaizduojamojo meno į savo erdves įsileido Compensa koncertų salė, kurios fojė eksponuojami tapytojo Virginijaus Viningo (g. 1960) darbai, sukurti 20042015 m.
Tapytojo mėgstamos temos, sugulusios į paveikslų ciklus muzika, šokis. Menotyrininkų apibūdinamas kaip savitą stilių (varvantys, galingi viningiški potėpiai) turintis V. Viningas sako, jog tapydamas stengiasi perteikti ne tiek muzikos sukeltą įspūdį, kiek pačių atlikėjų charakterius, sukuriančius džiazuojantį muzikanto įvaizdį, fiksuoti emocinę muzikanto būseną, išreikštą per mimiką, gestus, kūno kalbą.
Menotyrininkas Vidas Poškus taip rašo apie V. Viningo kūrybą: Žvelgiant į visa tai nepaliauja kamavusi šventojo Tomo abejonė ir netgi norisi bakstelėti pirštu įsitikinti ar tai iš tikrųjų egzistuoja. <...> Būtent šie nutekėjimai galutinai užfiksuoja ir pirminį plevenimą, ir esminį prisilietimą, ir galutinį sustingimą. Be nutekėjimų V. Viningo tapyba prarastų labai daug. Galbūt ir pačią esmę. Be nutekėjimų tapyboje neliktų judesio V. Viningo tapybos kibirkšties, vadovaujančio prado. Kitais žodžiais tariant sielos.
Autorius dalyvavo grupinėse parodose Lietuvoje, Latvijoje, Rusijoje, Švedijoje, Vokietijoje, Maltoje, Danijoje, jo darbų yra įsigiję Lewben Art Foundation, Modernaus meno centras, privatūs asmenys Lietuvoje, Švedijoje, Danijoje, Vokietijoje, Amerikoje, Italijoje.
Parodą surengė galerija Aidas, ji veiks iki gegužės 4 d.
Svetima Anglija
Kovo 24 d. 18 val. Kaune, Paveikslų galerijoje, kelionę po Lietuvos miestų galerijas pradeda britų dramaturgo Timo Croucho pjesė Anglija. Tai spektaklis apie svetimą širdį žmogaus kūne, svetimą kultūrą šalies viduje ir svetimą meno formą teatrą galerijoje.
Pasak šio interaktyvaus veiksmo sumanytojų, spektaklis sukurtas site-specific meno principu. Išvertus į lietuvių kalbą, site-specific (angl.) reiškia būdingas tik tai vietai. Taigi spektaklio išskirtinumas yra tas, kad jis kuriamas prisitaikant prie konkrečios aplinkos ir naujoje vietoje kaskart pristatomas vis kitaip.
Pjesės autorius Timas Crouchas yra pripažintas inovatyvių, interaktyvių ir jautrių spektaklių kūrėjas. Angliją pirmą kartą jis pristatė 2007-aisiais meno festivalyje Edinburgh Festival Fringe, čia ji buvo įvertinta svarbiausiais apdovanojimais. Spektaklio kūrybinę grupę sudaro įvairių meno sričių kūrėjai teatro, grafinio dizaino, muzikos ir fotografijos.
Lietuviškosios spektaklio versijos kūrėjai kviečia žiūrovus registruotis į spektaklius Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje iš anksto, mat galimybę pamatyti šią pjesę turės tik 200 žiūrovų visoje Lietuvoje.
Kaune Algimantas Švėgžda
Kaune, Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje (V. Putvinskio g. 55), minint Algimanto Švėgždos (19411996) 75-ąsias gimimo metines, veikia jo grafikos darbų paroda Mano burtai, aprėpianti vėlyvąjį menininko kūrybos laikotarpį.
A. Švėgždos kūryboje meninė forma yra susijungusi su pagoniška ir rytietiška gyvenimo filosofija.
Esu paskutinis lietuvis pagonis ir pirmasis XXI amžiaus europietis, vėl santaikoje gyvenantis su gamta ir savimi, kalbėjo dailininkas 1993 metais. Savo kūryboje A. Švėgžda keliavo intelektualaus kamerinio meditacinio koncepto keliu vienišiaus keliu:
Esu tiesiog kitoks. Kitokiu keliu einu. Ir galima to mano kitoniškumo nesuprast, nepriimt, blogai išsiaiškint. Kūryboje jis taip pat vadovavosi tarp Tolimųjų Rytų menininkų paplitusiu posakiu, kad tikrasis meistriškumas atsiskleidžia apsiribojus minimaliausiomis meninės išraiškos priemonėmis.
Todėl dailininko grafikos darbuose dominuoja meditacinė ramybė, juose užfiksuoti išskirtinai tik gamtos elementai: šakelės, žiedai, javų varpos ir kt.
Šiuolaikinis lenkų menas
Dėmesio verta paroda veikia Kaune, M. Žilinsko dailės galerijoje ir galerijoje Meno parkas. Dvejose erdvėse pristatoma Torunės šiuolaikinio meno centro Laiko ženklai (CoCA) kolekcija, joje žymių Lenkijos menininkų, jau tapusių lenkų meno klasika, darbai. Šią kolekciją papildo užsienio autorių kūriniai, įdomiausi šios projekto dalies darbai Vienos akcionistų Heinzo Cibulkos ir Hermanno Nitscho dokumentika ir kūriniai, taip pat paskutinės dOCUMENTA žvaigždės Thomo Bayrle darbas bei Turner Prize laimėtojos Susanos Philipsz garso instaliacija.
Tai pirmasis šios kolekcijos pristatymas užsienyje ir pirmoji tokia išsami lenkų meno paroda Lietuvoje per pastaruosius 14 metų. Dvi projekto parodos apima įvairias medijas: tai tapyba, piešiniai, fotografijos, videomenas ir instaliacijos, kūriniai reprezentuoja įvairius šiuolaikinio meno periodus bei kryptis, pateikia autentišką jų atsiradimo laikotarpio liudijimą.
Paroda veiks iki balandžio 4 d.
FOTOGALERIJA Parodos (6 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti