2020-05-26 19:27

Vyno verslas: ir nuosmukio prognozės, ir šviesioji „koronos“ pusė

Kol nėra akivaizdinio mokymosi galimybių, edukacija persikėlė į virtualias erdves. Nuotraukoje - „Vyno dienos 2019“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kol nėra akivaizdinio mokymosi galimybių, edukacija persikėlė į virtualias erdves. Nuotraukoje - „Vyno dienos 2019“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Skambant neramioms ekonominėms prognozėms, apie savo ateitį svarsto ir vyno industrija. Rinkos stebėtojai skelbia pesimistinius scenarijus, tarp kurių – pasiūlos nuskurdimas dėl stambių tiekėjų dominavimo bei „premium“ segmento paklausos mažėjimas dėl krintančio pirkėjų mokumo. O Lietuvos rinkos dalyviai dalijasi karantino laikotarpiu atrastais sprendimais, kurie gilina vartotojų žinias, taigi veikia priešinga kryptimi.

Rinkos tyrimų bendrovė „Euromonitor International“ (EI) tyrime apie COVID-19 poveikį alkoholio verslui prognozuoja, kad daugybė mažų gamintojų dėl apyvartinių lėšų stygiaus užsidarys ir užleis vietą dideliems prekių ženklams, kurie stiprės; pusė restoranų ir 60% kraftinių aludarių bankrutuos; žmonės nebenorės eksperimentuoti, todėl vartos patikrintus produktus ir pradės taupyti, taigi pirks pigesnį vyną, pereis prie kitų gėrimų arba iš viso susilaikys nuo vartojimo.

Panašiai mano ir „Meininger’s Wine Business International“ komentatorius Robertas Josephas. Anot jo, išgyvens tie, kurie sugebės susimažinti kaštus, o čia čempionai yra didžiulės įmonės ir „Amazon“ dronai, o ne vietinė vyno parduotuvėlė su dviračiu ginkluotu išvežiotoju.

52795
130817
52791