Ėmėsi verslo pamatęs, kiek gero maisto išmetama universiteto valgykloje

Publikuota: 2019-07-14
Apie 20% ūkiuose užauginamų vaisių ir daržovių išmetama, nes jie neatitinka prekybininkų estetinių standartų. „Matton“ nuotr.
Apie 20% ūkiuose užauginamų vaisių ir daržovių išmetama, nes jie neatitinka prekybininkų estetinių standartų. „Matton“ nuotr.

Grožis visais laikais buvo pelningas, tačiau amerikietis Benas Simonas mano, kad užsidirbti galima ir iš bjaurumo. Jo įkurta bendrovė „Imperfect Produce“ prekiauja vaisiais, daržovėmis ir kitais produktais, kurie neatitinka prekybos centrų estetikos standartų.

B. Simonas pasakoja, kad mintis imtis verslo jam kilo 2011 m. įstojus į Merilando universitetą ir pamačius, kiek visiškai gero maisto išmetama universiteto valgykloje.

„Studentai perka sumuštinius, suvalgo pusę ir palieka. Buvau šokiruotas, mane ne taip auklėjo“, – CNN pasakoja verslininkas, atradęs aukso gyslą.

2015 m. kartu su kolega Benu Chesleriu jis įkūrė „Imperfect Produce“ – maisto prenumeratos bendrovę, kuri paslaugą užsisakiusiems vartotojams tiekia kokybiškus, tačiau „negražius“ vaisius ir daržoves, kuriuos kitos maisto tiekimo bendrovės ignoruoja.

„Kasmet JAV iššvaistoma 70 mlrd. svarų maisto – tiek sudėjus išmeta namų ūkiai, kavinės, fermos, restoranai, parduotuvės ir stadionai. Beveik visas tas maistas yra tinkamas vartoti, – skaičiuoja B. Simonas. – Mes sugalvojome būdą, kaip tapti atsakingesniais vartotojais ir verslininkais.“

Pirmaisiais „Imperfect Produce“ tiekėjais tapo ūkininkai.

„Apie 20% ūkiuose užauginamų vaisių ir daržovių išmetama, nes jos neatitinka prekybininkų estetinių standartų. Dažnai tokios daržovės ir vaisiai būna pakitusios spalvos ar formos, pvz., dėl to, kad augdami lietėsi prie šakos ar medžio kamieno. Neįsivaizduojate, kiek mažų avokadų keliauja tiesiai į sąvartynus, nes vartotojams gaminti gvakamolę labiau patinka iš didelių avokadų“, – kalba B. Simonas.

„Imperfect Produce“ klientus vilioja ne vien atsakingo vartojimo idėjomis, bet ir kaina. Jų tiekiama produkcija yra apie 30% pigesnė negu parduotuvėse.

„Tai, kad patys tiekiame produktus vartotojams, nebuvo sąmoningas pasirinkimas. Parduotuvės tiesiog nenorėjo su mumis turėti reikalų“, – paaiškina verslininkai.

CNN rašo, kad San Fransiske įkurta „Imperfect Produce“ šiuo metu turi 200.000 nuolatinių klientų ir paslaugas teikia 22-uose miestuose. Įmonė bendradarbiauja su 250-ia ūkių Amerikoje, daugiau kaip pusės jų produkcija – organiška.

Verslininkai pasakoja, kad iš pradžių turėjo 20.000 USD pradinio kapitalo, dar 38.000 USD jiems pavyko pritraukti per sutelktinio finansavimo platformą „Indiegogo“. Šiuo metu partneriai jau yra pritraukę 47 mln. USD investicijų, turi 1.000 darbuotojų ir 400 maistą į namus pristatančių automobilių.

Anarghya Vardhana, į „Imperfect Produce“ investavusios rizikos kapitalo bendrovės „Maveron“ partnerė, sako, bendrovės sėkme neabejojanti pirmiausia todėl, kad šiandieniniai vartotojai vertina atsakingą verslą.

„Pirkdami įmonės siūlomus produktus, klientai prisideda prie verslo, kuris pelno siekia darydamas gerus darbus“, – sako ji.

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Europarlamentarams maistą „pagardino“ belgišku PVM 1

Šiuo metu atostogaujantys Europos Parlamento (EP) nariai ir jų padėjėjai bus nemaloniai nustebinti, kai...

Finansai
12:43
Vyno vertinimas balais – atgyvena ar būtinybė Premium

Gegužę vyno pasaulį apskriejo žinia, kad neabejotinai žymiausias pasaulio vyno kritikas Robertas Parkeris...

Laisvalaikis
2019.08.17
Technologijos atpažins padirbtą viskį 7

Glazgo universiteto (Škotija) mokslininkai sukūrė cheminių sensorių sistemą, savotišką dirbtinį liežuvį,...

Laisvalaikis
2019.08.17
Markė – netikėtų atradimų kraštas Premium

Italijos regionas Markė (Marche) Lietuvoje dar tik atrandamas. Nedaugelis žino, kad Markėje auga įvairių...

Laisvalaikis
2019.08.10
Išbrangus avokadams, restoranai imasi gudrybių  1

Smarkiai išaugusi paklausa ir prastas derlius taip pabrangino avokadus, kad kai kurie restoranai nebeišgali...

Pramonė
2019.08.08
Lietuvoje rinkai neaugant, eksportą didina dviženkliais skaičiais Premium 1

Alaus vartojimui šalyje nedidėjant, aludariai pajamas augina plėsdamiesi eksporto rinkose. Populiariausios...

Pramonė
2019.08.07
Škotai nenori prarasti ES paramos viskiui ir lašišai

Jungtinei Karalystei išsirinkus naują ministrą pirmininką, kietojo „Brexit“ scenarijus atrodo kaip niekad...

Laisvalaikis
2019.08.04
Iliustruotoji istorija: Žaliasis graikų auksas

Senovės graikams svarbiausi buvo trys dalykai: maistas, vanduo ir alyvuogių aliejus. Aliejus buvo vartojamas...

Laisvalaikis
2019.08.04
Tarptautinė alaus diena: kas jo pagamina, importuoja ir išgeria daugiausia 4

Pasaulis mini Tarptautinę alaus dieną. Europos Komisija (EK) siūlo pažvelgti į su alumi susijusią statistiką...

Pramonė
2019.08.02
„Herkaus Kanto“ bare darbuotoją nuo kliento sunkiai atskirsi Premium 2

Maitinimo įstaigų vadovų didžiausias galvos skausmas – didelė darbuotojų kaita. „Herkaus Kanto“ bare...

Gazelė
2019.08.01
Vietoj deimanto – kvadratinis arbūzas Premium

Takashi Hosokawa, Japonijos Išikavos prefektūroje veikiančio karštųjų versmių viešbučių tinklo savininkas,...

Laisvalaikis
2019.07.30
Italų močiutės – „Youtube“ žvaigždės 1

Kiekvienas italas pasakys, kad yra tik vienas teisingas būdas gaminti makaronus. Ir tai nėra kokia nors...

Laisvalaikis
2019.07.28
Kauno bare sekmadienį gamins meksikiečiai

„Pasaulio virtuvės“ projektą Kaune įgyvendinantis baras „B2O“ liepos 28 d., sekmadienį, kviečia į...

Laisvalaikis
2019.07.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau