Daugiausiai alkoholio užsienyje perka estai, lietuviai – antri

Publikuota: 2018-09-26
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nyderlandų tyrimų instituto „Regioplan“ ir profesinių paslaugų bendrovės „EY“ atliktas Baltijos šalių pasienio prekybos tyrimas atskleidė, kad 4 iš 5 užsienyje perkančių Lietuvos, Latvijos ir Estijos piliečių į savo pirkinių krepšelį įsideda ir alkoholio.

Atliekant tyrimą, remtasi bendrovės „Spinter tyrimai“ 2017 m. gruodį įvykdyta reprezentatyvia apklausa Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, kurioje dalyvavo 3.019 vyresnių nei 18 m. šalių piliečių, maždaug po 1.000 iš kiekvienos valstybės.

Statistikos duomenys rodo, jog pagal alkoholio suvartojimą tarp Baltijos valstybių nėra didelių skirtumų, tačiau dėl skirtingo alkoholio įperkamumo skiriasi užsienyje perkamų alkoholinių gėrimų krepšelis.

Pasienio prekybos tyrimas parodė, kad vienas namų ūkis Lietuvoje per mėnesį įsigyja vidutiniškai 5,4 l alaus ir 1,77 l kitų alkoholinių gėrimų. Latviai nusiperka 5,26 l alaus ir 2,04 l kitų alkoholinių gėrimų, estai – 6,08 l alaus ir 1,94 l kitų alkoholinių gėrimų.

Lietuviai svetur perka alų

Apklausos duomenimis, per pastaruosius 12 mėn. užsienyje pirko 49% lietuvių, 52% latvių ir 56% estų. Pasak tyrėjo, dažniausiai svečioje šalyje alkoholį buvo linkę pirkti estai, rečiausiai — latviai.

„Net 88% estų, perkančių kaimyninėje valstybėse, į pirkinių krepšelį įsideda alkoholinių gėrimų. Tarp lietuvių tokių buvo 84%, latvių — 81%. Estai dažniausiai rinkosi stipriuosius gėrimus ir alų, latviai – po lygiai vyną, stipriuosius gėrimus ir alų. Lietuviai pirmenybę teikė alui“, — pranešime cituojamas Jerzy‘is Straatmeijeris, tyrimui vadovavęs instituto „Regioplan“ atstovas.

Lemia kainų skirtumas

Vienu aspektu tyrimas nieko naujo neatskleidė: anot tyrėjų, pagrindinė pirkimo svetur priežastis yra alkoholio įperkamumo skirtumai namų ir kaimyninėse rinkose. Pavyzdžiui, iš vidutinės algos 2017 m. pabaigoje Lietuvos gyventojas galėjo įsigyti 422 l alaus, Latvijoje už tokią pačią sumą jis galėjo nusipirkti 100 l daugiau.

„Dėl didesnių algų estų alaus įperkamumas kaimyninėje Latvijoje dar didesnis. Estijos gyventojas namuose už vidutinę algą gali nusipirkti 465 l alaus, Latvijos – beveik 800 l. Patys latviai mažiau perka alkoholį užsienyje, nes ten jis brangesnis. Kai viena ekonominė zona panaikina fizinio judėjimo ribojimus, reikšmingiausias faktorius tampa kaina“, — cituojamas p. Straatmeijeris.

Baltijos šalių piliečių galimybės smarkiai skiriasi nuo Olandijos ir Vokietijos piliečių – pastarieji už vidutinę algą gali įsigyti 3 kartus daugiau alaus – atitinkamai 1.524 ir 1.781 l, taigi jokių priežasčių pirkti alkoholį svetur neturi.

Ponas Straatmeijeris netiesiogiai pritaria garsiojo kareivio Šveiko ištarmei apie vyriausybes ir alų, teigdamas, jog „kuo mažiau produkto už vidutinę algą gali įsigyti šalies gyventojas, tuo didesnis jo patiriamas spaudimas vykti į gretimą šalį“.

Milijardiniai praradimai

Studijos autoriai suskaičiavo, kad Baltijos šalių gyventojai pirkiniams užsienyje išleidžia daugiau nei milijardą eurų. Pranešime cituojama Indrė Zakalskytė, „EY“ darbo grupės vadovė, teigia, jog „tokios pinigų sumos daro poveikį tiek Baltijos valstybių ekonomikoms, tiek viešiesiems finansams“.

Kaip pavyzdį ji pateikia alaus pramonę: „Įvertinus pasienio prekybos mastus, lietuviai, estai ir latviai užsienyje atitinkamai įsigyja 49,5, 17,6 ir 9,4 mln. litrų alaus. Lietuvos biudžetas dėl to netenka apie 40 mln. eurų pajamų iš pridėtinės vertės mokesčio ir akcizų, Estija — apie 25 mln. eurų, Latvija — 11 mln. Dėl pirkimo užsienyje didieji aludariai nuostolių nepatiria, nes jie priklauso alaus koncernams, kurie turi įmones visose Baltijos šalyse. Tik perskirstomos darbo vietos ir investicijos tarp šalių, priklausomai nuo pirkėjų srauto — didžiausios pralaimėtojos šiuo atveju tampa valstybės“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Apie evoliuciją, mokslą ir pieną Premium

Jeigu nemiegojote mokykloje per biologijos pamokas, žinote, kad žmogus – tai stuburinis gyvūnas,...

Verslo klasė
2018.12.14
„Michelin“ restoranų rojus – Azija 1

„Michelin“ žvaigždutė prie restorano pavadinimo gurmanams sufleruoja kokybę ir išskirtines patirtis.

Laisvalaikis
2018.12.09
„Stiklių“ restorane – revoliucija

Gera žinia tiems, kurie nekantrauja išbandyti, kuo nustebins vilniškio „Relais & Ch?teaux Stikliai Hotel“...

Laisvalaikis
2018.12.07
Lietuvos virėjai iš pasaulio čempionato parsivežė bronzą 1

Liuksemburge vykusiame pasaulio kulinarijos čempionate „Culinary World Cup 2018“ Lietuvos nacionalinė šefų...

Laisvalaikis
2018.12.03
Vyno verslas mokys skaičiuoti suvartojamo alkoholio kiekį 3

Pernai lapkritį Lietuvos someljė mokykla (LSM) tapo tarptautinės nepolitinės, atsakingą verslą vienijančios...

Laisvalaikis
2018.12.02
Investicinio vyno kaina auga dešimtimis procentų

Daugiau kaip pusę milijono dolerių – tiek spalio 13 d. anonimu norėjęs likti Azijos vyno kolekcininkas...

Laisvalaikis
2018.11.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau