Ant prancūzų stalų – mėlynas vynas

Publikuota: 2018-08-10
Prancūzai nuo šiol vyno pavidalu gali ragauti visą savo šalies trispalvę – lentynose šalia raudonojo ir baltojo vyno atsirado ir mėlynojo. „Matton“ nuotr.
Prancūzai nuo šiol vyno pavidalu gali ragauti visą savo šalies trispalvę – lentynose šalia raudonojo ir baltojo vyno atsirado ir mėlynojo. „Matton“ nuotr.

Gurmanus stebinęs oranžinis vynas Prancūzijoje vietą užleidžia kitai vaivorykštės spalvai. Į rinką su pirmaisiais 35.000 butelių mėlynojo vyno įsiveržęs prancūzų verslininkas Rene Le Bailis tikina, kad jo gaminamas mėlynasis vynas nebus trumpalaikė mada.

Ryškų mėlyną atspalvį vynui suteikia mirkymo metu iš vynuogių odelių išsiskiriantis natūralus pigmentas antocianinas.

Gamintojo  feisbuko puslapyje rašoma, kad šį vyną tinka gerti kaip aperityvą arba derinti su jūrų gėrybėmis, pavyzdžiui, austrėmis.

Ponas Le Bailis sako, kad produktas labiausiai patinka moterims, ir atskleidžia jau sulaukęs pasiūlymų eksportuoti jį į Didžiąją Britaniją, Kiniją, Indoneziją, Italiją ir Belgiją. Visgi verslininkas neslepia, kad jo tikslas – užkariauti Bordo. Regiono vyndariai atmetė p. Le Bailio pasiūlymus bendradarbiauti, todėl šis partnerių susirado kaimynėje Ispanijoje – jo vyną gamina „Bodegas Perfer“ vyno namai Almerijos regione.

„Jei tik bus galimybė, – sako p. Le Bailis, – vėliau vyną gaminsime Bordo – pačioje pasaulio vyndarystės širdyje.“

 Ne pirmasis

Tai – ne pirmasis bandymas į Europos Sąjungos pripažintų vynų ir vyno gėrimų kategorijų sąrašą įrašyti mėlynąjį vyną. „Verslo žinios“ rašė, kad 2016 m. Ispanijoje į startuolį susibūrę šeši trisdešimties nesulaukę ir vyndarystės patirties neturintys entuziastai pristatė tos pačios spalvos 11,5% alkoholio vyną. Jis daromas iš raudonųjų ir baltųjų vynuogių sunkos mišinio, dažomas organiniais pigmentais.

„Akivaizdu, kad šiuo vynu nusitaikyta į jauną, nuotykių trokštančią tūkstantmečio kartą, kuri yra atviresnė naujoms idėjoms ir kuriai visiškai nerūpi turėti vyno žinių bagažą“, – tuomet rašė www.luxuo.com.

Visgi vėliau įmonei buvo uždrausta produktą vadinti vynu ir jis buvo priskirtas „kitų alkoholinių gėrimų“ grupei.

Kompanija „Wine Access“ 2017 m. apklausė 1.800 įvairaus amžiaus suaugusių vartotojų JAV ir nustatė, kad daugiausia vyndarių produkcijos perka X karta (gimusieji 1961–1981 m.) – per metus vienas jos atstovas vynui išleidžia vidutiniškai 5.717 USD. Nedaug atsilieka kūdikių bumo karta (1946–1963 m.), vynui skirianti po 4.900 USD per metus, o mažiausiai – tūkstantmečio karta (1982–2004 m.), atseikėjanti po 4.163 USD per metus. Nors vynui lėšų skiria mažiausiai, tūkstantmečio karta šio gėrimo suvartoja daugiausia – JAV „Wine Market Council“ duomenimis, 2015 m. jie įsigijo 42% viso rinkoje parduoto vyno. Kartos atstovai teigia, kad vynui skirtų daugiau lėšų, jei tik galėtų, o labiausiai juos žavi patogumas bei reti ir neįprasti vynai.

„Jie pamažu keičia ne tik vyno rinką, bet ir prekybą. Akivaizdu, kad jie trokšta žinių. Juos domina ir vynas, ir tai, ką norima juo pasakyti“, – savo tinklaraštyje rašo vyndarys, mokslų daktaras Chaimas Gur-Ariehis.

Kaip tik tokiam vartotojui mėgina įsiteikti neįprasto vyno kūrėjai.

„Mūsų idėja – pasiūlyti vartotojams šį tą netikėto. Bėda ta, kad norime keisti industrijos šaką, kuri ištisus šimtmečius vengia pokyčių“, – sako Taigas MacCarthy, vienas startuolio įkūrėjų.

Gurmanus bandyta nustebinti ir putojančiu mėlynuoju vynu.

Kompanija „Fratelli Saraceni“ kurį laiką Čilėje ir JAV sėkmingai prekiavo mėlynuoju vyno gėrimu iš putojančio vyno, likerio ir persikų. Tačiau pernai jį atvežusi į Siciliją sulaukė pasipiktinimo bangos: vyno žinovai kokteilį išvadino pasityčiojimu, o Italijos someljė asociacijos narys Wladimiras Gobbo – įžūliu vyndarystės tradicijos įžeidimu.

Laikas parodys, ar mėlynajam gėrimui pavyks įsitvirtinti tradicijomis garsėjančioje vyno rinkoje. Ekspertai kol kas nesiima spręsti, tačiau sako, kad inovatyvūs sprendimai akivaizdžiai skirti ne konservatyviam, o naujos kartos vartotojui, kuriam labiau rūpi ne vyno skonis, o tai, kaip taurės nuotrauka atrodys „Instagram“ paskyroje.

Oranžinė karštinė

Minėtasis oranžinis vynas rinkos spaudimą, atrodo, atlaikė, bet jo atsiradimo aplinkybės – visai kitos. Oranžinis gintarinis vynas skelbtas karščiausia 2017 m. tendencija, tačiau iš tiesų tai – jokia naujovė. Oranžinės spalvos vyną šimtmečius gamina Europos vyndariai, ir idėja baltąsias vynuoges fermentuoti nepašalinus odelės toli gražu ne revoliucinė. Taip vynas įgauna neįprastai ryškų atspalvį ir baltajam vynui nebūdingą skonį.

Skaičiuojama, kad Gruzijoje oranžinis vynas gaminamas seniausiai – bent 5.000 metų. Augant skaidraus baltojo vyno poreikiui, senovinis metodas pamažu buvo pamirštas, o dabar toks vynas vėl gaminamas Friulio-Venecijos Džulijos regione Italijoje, Slovėnijoje, Kroatijoje.

Kaip vienus garsiausių šio vyno gamintojų dauguma srities ekspertų įvardija Italijos vyndarius „La Stoppa“ ir prancūzus „Domaine Gauby“. Gintaro spalvos gėrimas, kurį dėl taninų gausos siūloma derinti su ryškesnio skonio patiekalais, vėl pelno populiarumą Europoje, Australijoje, Pietų Afrikoje, Naujojoje Zelandijoje ir JAV. Vis daugiau restoranų jį mėgina įtraukti į vyno kortą, iš mados bando pelnytis ir kai kurie prekybos tinklai, pavyzdžiui, Vokietijos kapitalo „Aldi“ šią savaitę pradeda juo prekiauti Didžiojoje Britanijoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Apie evoliuciją, mokslą ir pieną Premium

Jeigu nemiegojote mokykloje per biologijos pamokas, žinote, kad žmogus – tai stuburinis gyvūnas,...

Verslo klasė
2018.12.14
„Michelin“ restoranų rojus – Azija 1

„Michelin“ žvaigždutė prie restorano pavadinimo gurmanams sufleruoja kokybę ir išskirtines patirtis.

Laisvalaikis
2018.12.09
„Stiklių“ restorane – revoliucija

Gera žinia tiems, kurie nekantrauja išbandyti, kuo nustebins vilniškio „Relais & Ch?teaux Stikliai Hotel“...

Laisvalaikis
2018.12.07
Lietuvos virėjai iš pasaulio čempionato parsivežė bronzą 1

Liuksemburge vykusiame pasaulio kulinarijos čempionate „Culinary World Cup 2018“ Lietuvos nacionalinė šefų...

Laisvalaikis
2018.12.03
Vyno verslas mokys skaičiuoti suvartojamo alkoholio kiekį 3

Pernai lapkritį Lietuvos someljė mokykla (LSM) tapo tarptautinės nepolitinės, atsakingą verslą vienijančios...

Laisvalaikis
2018.12.02
Investicinio vyno kaina auga dešimtimis procentų

Daugiau kaip pusę milijono dolerių – tiek spalio 13 d. anonimu norėjęs likti Azijos vyno kolekcininkas...

Laisvalaikis
2018.11.25
Šalia paminklo tautos patriarchui atidaro restoraną su „Basanavičiaus sale“

Sostinės Senamiestyje, šalia paminklo tautos patriarchui Jonui Basanavičiui, penktadienio vakarą duris...

Laisvalaikis
2018.11.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau