Žaliavalgių restoranams vietos dar yra

Publikuota: 2015-11-24
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Apie žaliavalgius kurį laiką buvo kalbama daug ir garsiai, tačiau tokių restoranų rinka išliko maža ir trapi. Tiesa, verslininkai galimybių augti joje dar įžvelgia.

Jeigu restoranus ir kavines išskirstytume į skirtas vegetarams, veganams ir žaliavalgiams, pastarosioms dviems mitybos sritims priskiriamų restoranų Lietuvoje suskaičiuotume vos keletą. Tačiau ir į žaliavalgius orientuotos vietos savo nišą randa, sako, kad konkurentams ateiti erdvės irgi yra.

Rinkos dydį įvertinti sunku

Olga Dzindzeleta, UAB „Olviko“ vadovė, pasakoja, kad Vilniuje veikiančiam restoranui „Botanique“ (buvusiam „Raw Raw“) klientus rasti daug lengviau nei suskaičiuoti, kiek jų yra žaliavalgiai.

„Negaliu prieiti ir paklausti, ar jie žaliavalgiai, bet lankytojų skaičius ir susidomėjimas auga“, – teigia p. Dzindzeleta.

Paklausta, ar reaguodama į tendencijas galvotų apie antro restorano atidarymą, verslininkė sako, kad kol kas to tikrai neplanuoja.

„CreditInfo“ duomenimis, praėjusiais metais bendrovė turėjo 112.000 Eur. pajamų, o 2013 m. jos siekė 94.600 Eur.

Raimonda Masytė-Baliūnienė, Kaune įsikūrios MB „Raw Inn“ generalinė direktorė, taip pat tokio maisto entuziastų skaičiaus spėti nesiryžta. Tačiau sako, kad augantis lankytojų skaičius rodo, jog rinka tokio maisto mėgėjams yra.

„Nebūtinai pas mus ateina tik žaliavalgiai. Dažnai tokie žmonės patys viską žino ir gaminasi namuose, čia susirenka įvairi auditorija: dalis yra pastovūs klientai, kurie ateina dienos pietų, kiti užsuka atsitiktinai. Naujų klientų pritraukiame ir įvairių renginių metu“, – kalba p. Masytė-Baliūnienė.

Vadovė teigia girdėjusi, kad greitai turėtų pasirodyti ir konkurentai, tačiau dėl to nerimauti priežasčių nemato.

Nebūtinai iš idėjos

Galima pagalvoti, kad sveikos mitybos restoranus atidaro tik tie, kurie patys yra dideli šios srities entuziazstai ir dirba daugiau iš idėjos. Tačiau p. Masytė-Baliūnienė sako, kad ji pati nėra žaliavalgė, o prieš 7 mėnesius perėmė restoraną ne iš idėjos, bet matydama, kad toks modelis rinkoje gali rasti savo vietą.

Anot jos, ankstesnei savininkei ši veikla nusibodo. Paklausta apie apyvartą ar lankytojų skaičių, p. Masytė-Baliūnienė sako, kad konkrečių skaičių kol kas pateikti negali, tačiau lankytojų tęsti veiklą užtenka.

Ana Vrublevskienė, UAB „Žalioji vanilė“ vadovė, sako, kad ji yra vegetarė ir erdvę žaliavalgiams įkūrė ne dėl siekių populiarinti pačią kultūrą, o pirmiausia dėl galimybių verslui. Jos valdomas restoranas Vilniuje „Raw42“ reikšmingą dalį pajamų gauna iš nuolatinių klientų. „CreditInfo“ duomenimis, praėjusiais metais įmonės pajamos buvo 51.800 Eur.

„Pastovių klientų ratas po truputį didėja, tačiau vertinant nereikia eiti kraštutinumų link. Kaip mes su šeima penktadienį nueiname į japonų restoraną, o šeštadienį į kinų, taip kažkas kartais ateina pas mus“, – aiškina p. Vrublevskienė.

Ji įžvelgia ir tolimesnę rinkos augimo perspektyvą, nes užsienyje tokie restoranai populiaresni, tačiau didėjimas neturėtų būti labai žymus. Vadovė pasakoja, kad daug tokių restoranų tikrai neatsiras, kad ir kiek įžymūs žmonės juos reklamuotų, nes turime ilgą šaltą sezoną, todėl klientams norisi šilto maisto. Tačiau, anot jos, verslas su fantazija savo nišą čia rasti dar gali.

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Legendinio šefo P. Bocuse restoranas neteko „Michelin“ žvaigždės

Gurmaniškąją Prancūzijos gyventojų dalį sukrėtė žinia: legendinio prancūzų virtuvės šefo Paul Bocuse...

Laisvalaikis
2020.01.17
Vieni restoranai jau bumbtelėjo ant žemės, kiti nusileidimui dar tik ruošiasi Premium

Maitinimo įstaigos, gruodį skaičiavusios gerokai išaugusias apyvartas, sausį ieško būdų, kaip prisikviesti...

Gazelė
2020.01.15
Virtuvės meistrai D. Praspaliauskas ir T. Rimydis apie restoranų tendencijas: tvaru ir lokalu Premium

Avokadai, burokėliai, Benedikto kiaušiniai, mėsainiai, sezoninės daržovės ir vaisiai, atsakingas vartojimas –...

Laisvalaikis
2020.01.14
Vynas veganams – misija įmanoma

Turint galvoje, jog vynas yra produktas iš vynuogių ir mielių, galima manyti, kad visi vynai yra tinkami...

Laisvalaikis
2020.01.12
Jūrų gėrybių restorane – ir cukrus iš vandenyno

Ispanas virtuvės meistras Angelas Leonas sakosi pasišventęs misijai skatinti tvarumą ir atsakingą vartojimą.

Laisvalaikis
2020.01.09
Lietuvos vyndariai: pagaminti sunku, o parduoti – dar sunkiau Premium

Lietuviško vyno pardavimai, sumenkę dėl 2017 m. padidinto akcizų mokesčio, pernai stabilizavosi. Vis dėlto...

Pramonė
2020.01.09
„Impossible Foods“ pristatė augalinę kiaulieną 2

Augalinės kilmės proteinus kurianti bendrovė „Impossible Foods“, rinkai siūlanti „Impossible Burger“, Las...

Pramonė
2020.01.07
Brangiausio vyno butelis kainavo 30.000 Eur

Išgirdę apie reto, kolekcinio, aukcionuose parduodamo vyno kainas, pečiais gūžčioja ne vienas – toks butelis...

Laisvalaikis
2020.01.06
Pasaulinė vyno pramonė subrendo transformacijai Premium 1

Vyndarystė nuo seno laikoma vienu iš transformacijos simbolių. Ir nors šis gėrimas skaičiuoja jau 9.000...

Pramonė
2020.01.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau