Vokietija ir ES susitarė dėl automobilių su vidaus degimo varikliais ateities

Vokietija ir Europos Sąjunga (ES) paskelbė, kad susitarė, jog bus leidžiama registruoti naujas transporto priemones su tokiais varikliais ir po 2035 m., jei jos naudos tik klimatui nekenksmingus degalus.
Fransas Timmermansas, Europos Komisija (EK) pirmininko pavaduotojas, tviteryje parašė, kad su Vokietija pasiekėme susitarimą dėl elektrodegalų naudojimo automobiliuose ateityje.
Volkeris Wissingas, Vokietijos transporto ministras tviteryje paskelbė, kad sudarytos sąlygos ir po 2035-ųjų registruoti transporto priemones su vidaus degimo varikliais, naudojančiais tik klimatui neutralų kurą.
Pirminis ES šalių narių pasiūlymas dėl naujų automobilių išmetamo anglies dioksido kiekio standartų buvo atidėtas, nes tam prieštaravo Vokietija. ES norėjo nuo 2035 m. uždrausti parduoti visus naujus automobilius su vidaus degimo varikliais.
Vokietija reikalavo taikyti išimtį automobiliams, varomiems e-degalais, argumentuodama, kad tokie degalai gali būti gaminami naudojant atsinaujinančiąją energiją ir iš oro sugaunant anglies dioksidą, todėl jie neskleidžia į atmosferą daugiau klimato kaitą sukeliančių teršalų.
V. Wissingas sakė, kad susitarta dėl konkrečių procedūrinių veiksmų ir kad nustatytas konkretus tvarkaraštis bus privalomas laikytis.
Norime, kad procesas būtų baigtas iki 2024 metų rudens, pridūrė jis.
Kompromisą rado
Kaip rašė VŽ, Europos Komisija (EK) jau antradienį pasiūlė po 2035 m. leisti pardavinėti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais, jei jie būtų varomi e-degalais.
Kaip pranešė agentūra Reuters, susipažinusi su EK dokumentu, pateiktu Vokietijos transporto ministerijai, variklių technologija turi būti tokia, kad automobiliai važiuotų varomi tik e-degalais, o ne kitomis iš iškastinio kuro gaunamomis degalų rūšimis.
E-degalai gaminami taikant sudėtingas technologijas, surenkant anglies dioksidą (CO2). Tačiau jie yra labai brangūs, tad ekonominė šių alternatyvių degalų nauda vertinama kaip visiškai nepatraukli. Be to, ir e-degalai iki šiol neužtikrina nulinės CO2 taršos.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti