„Volkswagen“ vadovai apkaltinti manipuliacijomis biržoje 

Publikuota: 2019-09-25
Kaltinimų sulaukė buvę ir esami „Volkswagen“ vadovai: (iš kairės) Hansas Dieteris Poetschas, Martinas Winterkornas ir Herbertas Diessas. AFP / „Scanpix“ nuotr.
Kaltinimų sulaukė buvę ir esami „Volkswagen“ vadovai: (iš kairės) Hansas Dieteris Poetschas, Martinas Winterkornas ir Herbertas Diessas. AFP / „Scanpix“ nuotr.

Antradienį paskelbti kaltinimai, tačiau koncernas tvirtina esantis įsitikinęs jų nepagrįstumu.

Baudžiamųjų kaltinimų sulaukė Herbertas Diessas, dabartinis koncerno vadovas, Dieteris Poetschas, koncerno stebėtojų tarybos pirmininkas, taip pat didžiausio koncerno „Volkswagen AG“ (VAG) akcininko „Porsche Automobil Holding S.E“ valdybos pirmininkas ir Martinas Winterkornas, buvęs koncerno vadovas.

Kaltinimus pateikusi prokuratūra skelbia, kad vadovai investuotojų laiku neinformavo apie finansinį taršos duomenų skandalo, praminto „dyzelgeitu“, poveikį.

„Volkswagen“ savo ruožtu skelbia įvykdęs visus reikalavimus ataskaitoms.

„Kompanija, padedama vidinių ir išorinių ekspertų, kruopščiai tyrinėja šį atvejį jau ketverius metus. Jų rezultatas yra aiškus: įtarimai neturi pagrindo“, – pranešime cituojamas Hiltrudas Werneris, VAG valdybos narys.

Koncernas netgi patvirtino, kad H. Diessui pateikti kaltinimai nesutrukdys jam išlikti vadovo poste. Jis koncernui vadovauja nuo 2015 m. pavasario, kai pakeitė M. Winterkorną. VAG taršos duomenų klastojimo praktika buvo paviešinta praėjus keliems mėnesiams po jo atėjimo – 2015 m. rugsėjį.

Tiek H. Diesso, tiek D. Poetscho advokatai žiniasklaidai tvirtina, kad kaltinimai neturi pagrindo, o abu vadovai esą negalėjo iš anksto įvertinti viso skandalo poveikio, taip pat JAV valdžios pritaikytų finansinių sankcijų.

M. Winterkorno teisininkai tvirtina, kad šis nežinojo apie automobiliuose naudojamą neleistiną įrangą. Todėl jis esą neturėjo informacijos, būtinos jo atitinkamiems sprendimams. Buvusiam VAG vadovui bylos jau iškeltos tiek Vokietijoje, tiek JAV.

Tačiau prokurorai tvirtina, kad visi trys vadovai iš anksto žinojo apie neleistinos įrangos naudojimą įvairiuose koncerno gaminamuose automobiliuose.

2015 m. rugsėjį paviešinus skandalingą informaciją apie tai, kad „Volkswagen“ dyzelinu varomuose automobiliuose klastojami azoto oksidų (NOx) taršos duomenys, VAG akcijos krito 37%. Šiandien skandalo poveikis koncernui vertinamas 30 mlrd. Eur.

VAG akcininkai yra pateikę 9 mlrd. Eur viršijantį ieškinį dėl jų patirtos žalos kompensavimo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30
2021 m. – reikšmingi „formulės 1“ pokyčiai

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paskelbė 2021-ųjų „formulės 1“ (F1) reglamentą, kuris pakeis...

Automobiliai
2019.11.23
„Volkswagen“: Kinijos automobilių rinka pasveiks kitąmet

„Volkswagen“ grupė, didžiausia užsienio automobilių gamintoja Kinijoje, tikisi, kad kitais metais šios šalies...

Automobiliai
2019.11.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau