Carlosas Ghosnas ir „Nissan“ mokės 16 mln. USD baudą

Nuo pernai lapkričio tebesitęsiančioje buvusio Renault-Nissan-Mitsubishi vadovo istorijoje sankcijos už melagingą duomenų pateikimą investuotojams.
Pirmadienį JAV Vertybinių popierių ir biržos komisija (VPBK) paskelbė, kad Japonijos automobilių gamintojas Nissan ir jo buvęs vadovas Carlosas Ghosnas sumokės 16 mln. USD (14,55 mln. Eur) civilinę baudą už melagingą finansinę atskaitomybę. VPBK tvirtina, kad C. Ghosnas naudojosi schema kuri, nuslėpdama daugiau nei 90 mln. USD, siektų jo pensiją padidinti 50 milijonų dolerių.
Komisija teigia, kad pateikdama finansinius duomenis, Nissan nuslėpė per 140 mln. USD priedų ir pensijos išmokų C. Ghosnui. Taip pat nurodoma, kad ši suma pastarajam nebuvo išmokėta, taičau pateikiami melagingi skaičiai klaidino investuotojus.
Nissan sumokės 16 mln. USD baudos, o C. Ghosnas likusį milijoną. Į šią schemą įtrauktas Gregas Kelly, buvęs kompanijos valdybos narys, sumokės 100.000 USD.
C. Ghosnui bus draudžiama 10 metų JAV būti valstybinės įmonės pareigūnu arba direktoriumi. G. Kellio atveju draudimas siekia 5 metus.
Forbes praneša, kad nei Nissan, nei C. Ghosnas ar G. Kelly nepatvirtina ir neneigia VPBK pareiškimo.
C. Ghosno atstovai paviešino atsiliepimą, kuriame tvirtina besidžiaugiantys šio klausimo JAV išsprendimu. Jie taip pat skelbia ir toliau kovosiantys su Japonijoje pareikštais kaltinimais.
Tikime, kad sąžiningas teismo procesas mus visiškai išteisintų, CNBC cituoja paskelbtą jų atsiliepimą.
Laukia teismo
Tačiau C. Ghosno istorija tuo nesibaigia. Jam išlieka Japonijos valdžios institucijų kaltinimai piktnaudžiavus įmonių pasitikėjimu, nepranešus apie 80 mln. USD pajamų ir privertus Nissan prisiimti vieną iš asmeninių skolų.
Šiais metais Nissan stengiasi suvaldyti sunkų laikotarpį: liepos mėnesį gamintojas paskelbė atleidžiantis 12.500 darbuotojų.
VŽ rašė, kad iki suėmimo 2018 m. lapkritį Tokijuje C. Ghosnas buvo vienas ryškiausių vadovų automobilių pramonėje, nuo bankroto išgelbėjęs Nissan ir suformavęs išskirtinai efektyvią jo partnerystę su Prancūzijos gamintoju Renault.
Iki 2016 m. jis buvo tiek Renault-Nissan-Mitsubishi aljanso, tiek jo narių vadovas. Vėliau jis vadovavimą Nissan perleido dabar jau atsistatydinusiam Hirotui Saikawai, kuris, sprendžiant iš žiniasklaidos pranešimų, aktyviai prisidėjo prie C. Ghosnui pradėto proceso.
Šiuo metu buvęs didžiausio pasaulyje automobilių gamintojo aljanso vadovas yra išleistas užstatą ir laukia teismo Tokijuje.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti