„Ford“ bando kirsti kampą

Publikuota: 2016-08-21

Ar rinkdamiesi tarp BMW ir „Audi“ kaip alternatyvą mąstytumėte ir apie „Ford“? Tai ne pokštas – vietoj BMW X3 ir „Audi Q5“ koncernas „Ford“ siūlo naująjį miesto visureigį „Edge“.

„Ford Edge“ yra naujas tik Senojo žemyno vairuotojams, JAV šis modelis debiutavo 2006 m. ir buvo skirtas tik šiai rinkai. Antroji šio modelio karta jau atkeliavo ir į Europą. Šiame žemyne tai trečias pagal stambumą „Ford“ sviedinys po mažesnių „Ford EcoSport“ ir „Ford Kuga“, kuriuo siekiama užkariauti vietą viename iš sparčiausiai besiplečiančių automobilių segmentų.

Į vidutinio dydžio SUV segmentą žengiama pernelyg ne­sikuklinant su ambicijomis ir kimbant premium ženklams į at­lapus. „Ford“ atstovai, pakvietę žiniasklaidą į naujojo „Edge“ bandymus Danijos ir Vokietijos ke­liais, prisipažino, kad kaip pagrindinius naujo gaminio konku­rentus regi BMW X3 ir „Audi Q5“.

Tuo besistebinčius žurnalistus „Ford“ komunikacijos vadas tikino, kad „Edge“ ir gerai atrodo, ir yra komfortiškas. Kolegos iš Estijos svarstė: gal „Edge“ įgis pranašumų prieš BMW X3 ir „Audi Q5“ modelius, kai atkeliaus nauja, galbūt brangesnė jų pamaina. Tačiau kol kas šių premium modelių „Edge“ negali nukonkuruoti ir kaina, mat tikrai nėra pigus automobilis (žr. lentelę).

Tiesa, lyginant minimalias minimų modelių kainas, kurios nėra „Ford“ naudai, reikalinga paaiškinamoji žvaigždutė – Lietuvoje siūlomi „Edge“ tik su „Titanium“ ir „Sport“ komplektacijomis, kurių nė viena nekvepia baziniais sprendimais, todėl ir už minimalią kainą įsigytas „Edge“ nebus plikas kaip tilvikas. Pavyzdžiui, be papildomų mokesčių įsigytame „Edge“ jau bus galinio vaizdo kamera, kelio ženklų atpažinimo sistema, pagalbinės vairavimo (eismo juostos laikymosi, vairuotojo nuovargio stebėjimo) sistemos, pašalinius garsus salone slopinanti „Active noise cancelation“ sistema. Siūlomas įrangos kiekis ir komforto lygis besirenkantiesiems tokio dydžio SUV yra svarbus kriterijus, todėl „Edge“ gali būti konkurencingas.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::f1a5932b-edae-4c47-82e3-78c6e0f48584

Liko kvapelis Amerikos

Kaip popieriuje apibūdinamas komfortas atrodo viduje? „Ford“ tikina, kad priekyje sėdinčių keleivių erdvė yra viena didžiausių tarp klasės analogų, o keleiviai ant galinių sėdynių patogiai įsitaiso erdvėje, kuri (galvos ir pečių) yra didesnė net už „Volkswagen Touareg“ ir „Audi Q7“. Vos įsėdus apima milžiniško šeimos automobilio įspūdis.

Interjeras išduoda, kad „Ed­ge“ savo kelią į Europą pradėjo nuo JAV. Viskas tarsi pagal kito kontinento skonį: visko daug, gausiai pasaldinta, išpūsta, važiuotumėte tarsi apkamšytas zefyrais. Salonas suręstas pagal masyvius potėpius, net puodelių laikikliai yra veikiau požeminės milžiniškos kokakolos cisternų saugyklos.

Komforto pojūtį formuoja salone vyraujanti minkštų apdailos detalių apsuptis – visi durelių paviršiai, priekinis skydelis iš minkšto, nekrebždančio plastiko ar odos. Komforto įspūdis kuriamas nuosekliai: atsižvelgta į lytėjimo poreikius, pasirūpinta klausa. Ilgoje kelionėje nevargins joks triukšmas, mat įdiegta minėtoji pašalinius garsus salone slopinanti „Active noise cancelation“ sistema. Vėjo švilpesys pasigirsta ir stiprėja nuo 160 km/h greičio, tačiau motoro ar padangų garsas nevargina.

Apkamšyta minkštų paviršių pūpso tingi ir nyki informacinė sistema bei navigacija, kuri „Edge“ modelyje nekelia asociacijų su „cutting edge“ technologijomis. Grafika taip pat nėra naujausias mados ar išmanumo šauksmas. Lietimui jautrus ekranas iš tikrųjų yra jautrus familiariam baksnojimui pirštu.

Kitas svarbus kriterijus tokio automobilio pirkėjams – praktiškumas. Čia daugelį konkurentų „Edge“ galėtų nurungti bagažinės dydžiu – 602 litrai ir 1.847 litrai atlenkus sėdynes. Pastarosios nusilenkia beveik lygiai su bagažo skyriaus grindimis, didesnius ir sunkesnius daiktus bus nesunku sukrauti ir iškrauti, nes tam nekliudys bagažinės slenkstis ar nelygumai. Jungikliu iš bagažinės prieigų be didesnių pastangų nulenksite galines sėdynes.

Ne sportui

Su „Edge“ nelakstysite, – labiau patiks kreiserinis sklendimas, nes automobilis nėra sportiškas. „Ford“ pabrėžia, kad jis turi atletišką charakterį.

2 litrų tūrio turbodyzelinis TDCI motoras pasiūlys adekvatų sukimo momentą (400 nm) ir leis oriai laikytis su bendru eismo srautu, kad ir kur važiuotumėt. Tačiau dinamika vangi, o pasiekus 150–160 km/h greitį, automobilis pastebimai išsikvepia ir atbunka. Vokietijos magistralėse buvo bandoma 180 AG versija (su mechanine 6 pavarų dėže), iki 100 km/h įsibėgėjanti per 9,9 sekundės. Taip pat siūloma 2 litrų dyzelinio motoro 210 AG Bi-turbo versija (450 nm), tačiau ji prieinama tik su automatine pavarų dėže, todėl didesnė galia suteikia vos puse sekundės spartesnį įsibėgėjimą.

Abu motorai esą sunaudoja vidutiniškai 5,8 litro degalų 100 kilometrų. Bandymo metu tokie skaičiai buvo tolimi – sukinėjantis Brėmeno gatvėmis, kompiuteris demonstravo kiek didesnį nei 9 litrų apetitą, o magistralėje – 7,4 litro.

Benzininių motorų gerbėjams teks ieškotis kito automobilio, mat „Edge“ Europos rinkai gaminamas tik su šiais dviem dyzeliniais motorais.

Vairuoti „Edge“ lengva ir paprasta, atrodytų, kad vairas neadekvačiai lengvas. Jis greitai reaguoja į pasukimus, tačiau nėra itin informatyvus, tikslus ar aštrus. Vairavimo pojūčiai atskleidžia, kad kuriant šį automobilį prioritetas buvo teikiamas komfortui, o ne vairavimo patirčių paletei – suprantamas sprendimas kuriant automobilį šeimoms, o ne užmiesčio kelių raižytojams.

infogr.am::415669b7-b4a1-4907-b70b-a17ce7d03549

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

ACEA: Lietuva – sparčiausiai auganti ES naujų automobilių rinka  8

Tai – formaliai pripažįstami skaičiai, kuriuos iškreipia dideliu mastu vykdomas reeksportas.

Automobiliai
2019.10.17
Vilniuje pradeda veikti didelės galios „Ignitis“ elektromobilių įkrovimo tinklas 19

Šiemet Vilniuje bus įrengtos 59 didelės galios (50 kW) elektromobilių įkrovimo stotelės, 50 iš jų pradeda...

VŽ bando: 17 metų laukta „Toyota Supra“ Premium 4

Po ilgos pertraukos pasirodžiusi penktosios kartos „Supra“ yra apipinta stereotipais, tačiau jai tai nė kiek...

Automobiliai
2019.10.14
Atšaukiami šimtai tūkstančių „Mercedes-Benz“ automobilių 

Vokietijos koncernas „Daimler AG“ skelbs masinį automobilių, kurių tarpe yra „Sprinter“ mikroautobusai,...

Estijos konkurencijos departamentas leido suomių „Veho“ perimti „Silberauto“ 

Estijos konkurencijos departamentas pranešė leidęs Suomijos bendrovei „Veho“ perimti „Mercedes-Benz“...

Automobiliai
2019.10.14
Įsigaliojo kompensacinių išmokų mažiau taršiems automobiliams įsigyti tvarka 3

Spalio 12 d. įsigaliojo tvarka, pagal kurią kiekvienam nustatytus kriterijus atitinkančiam fiziniam asmeniui,...

Automobiliai
2019.10.14
8-os kartos „Volkswagen Golf“ pasiruošė pasirodymui 36

Naujasis kompaktinis hečbekas baigiamas rengti gamybai – spalio 24 d. numatytas pirmasis viešas jo...

Automobiliai
2019.10.13
„Koenigsegg“ vėl viršijo savo paties 0–400–0 km/val. rekordą 1

Švedijos hiperautomobilių gamintojas vėl priminė apie nuolat didinamas savo galimybes ir pasiekė naują...

Automobiliai
2019.10.12
„Bosch“ ruošiasi gaminti elektromobilių efektyvumą didinančias mikroschemas  6

Vokietijos koncernas už 1 mlrd. Eur stato gamyklą, kurioje gamins naujos kartos, 6% elektromobilių...

Automobiliai
2019.10.08
Automobilių taršos mokestis įgauna kontūrus  Premium 36

Aplinkos ministerijos ruošiamas Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektas artėja prie finišo...

Automobiliai
2019.10.02
Prekyba naujais automobiliais rugsėjį pašoko 68,6%  4

Pirmąjį rudens mėnesį Lietuvoje įregistruoti 4.194 nauji automobiliai, tačiau šalyje jų liko kiek daugiau,...

Automobiliai
2019.10.01
„Honda“ atsisako dyzelinių variklių, pereina prie elektros 21

2021 m. „Honda“ ketina uždaryti Jungtinėje Karalystėje esančią gamyklą ir Europoje nebesiūlyti dyzelinių...

Automobiliai
2019.09.30
„Volkswagen“ sulaukė ieškinio iš 400.000 savo klientų  7

Vokietijos koncernas sulaukė paties didžiausio ieškinio, susijusio su taršos duomenų klastojimo skandalu.

Automobiliai
2019.09.30
„Aston Martin“ SUV: pirmoji informacija 1

Prabangių britiškų automobilių gamintojas „Aston Martin“ paskelbė pirmąją oficialią informaciją apie gamybai...

Automobiliai
2019.09.29
Po programinės įrangos atnaujinimo „Tesla“ turės ir karaokės funkciją 1

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ artimiausiomis dienomis pristatys programinės įrangos atnaujinimą, kuris...

Automobiliai
2019.09.28
Pirmasis „Volvo“ elektromobilis bus „vienas saugiausių“ gamintojo modelių 9

Intensyvią savo automobilių gamos elektrifikaciją planuojantis Švedijos automobilių gamintojas spalį ketina...

Automobiliai
2019.09.28
VŽ bando: visureigių mėgėjams subalansuotas „Ford Focus Active“ Premium 5

Pirkėjų potraukis SUV tipo automobiliams ir krosoveriams lemia ir visureigius primenančių versijų atsiradimą.

Automobiliai
2019.09.27
„Ionity“ elektromobilių stotelių tinklas pradeda plėtrą Lietuvoje  Premium 12

Dar šiais metais turėtų būti pastatytos pirmosios itin didelės galios visą Europą apimančio elektromobilių...

Automobiliai
2019.09.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau