„Ford“ bando kirsti kampą

Publikuota: 2016-08-21

Ar rinkdamiesi tarp BMW ir „Audi“ kaip alternatyvą mąstytumėte ir apie „Ford“? Tai ne pokštas – vietoj BMW X3 ir „Audi Q5“ koncernas „Ford“ siūlo naująjį miesto visureigį „Edge“.

„Ford Edge“ yra naujas tik Senojo žemyno vairuotojams, JAV šis modelis debiutavo 2006 m. ir buvo skirtas tik šiai rinkai. Antroji šio modelio karta jau atkeliavo ir į Europą. Šiame žemyne tai trečias pagal stambumą „Ford“ sviedinys po mažesnių „Ford EcoSport“ ir „Ford Kuga“, kuriuo siekiama užkariauti vietą viename iš sparčiausiai besiplečiančių automobilių segmentų.

Į vidutinio dydžio SUV segmentą žengiama pernelyg ne­sikuklinant su ambicijomis ir kimbant premium ženklams į at­lapus. „Ford“ atstovai, pakvietę žiniasklaidą į naujojo „Edge“ bandymus Danijos ir Vokietijos ke­liais, prisipažino, kad kaip pagrindinius naujo gaminio konku­rentus regi BMW X3 ir „Audi Q5“.

Tuo besistebinčius žurnalistus „Ford“ komunikacijos vadas tikino, kad „Edge“ ir gerai atrodo, ir yra komfortiškas. Kolegos iš Estijos svarstė: gal „Edge“ įgis pranašumų prieš BMW X3 ir „Audi Q5“ modelius, kai atkeliaus nauja, galbūt brangesnė jų pamaina. Tačiau kol kas šių premium modelių „Edge“ negali nukonkuruoti ir kaina, mat tikrai nėra pigus automobilis (žr. lentelę).

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tiesa, lyginant minimalias minimų modelių kainas, kurios nėra „Ford“ naudai, reikalinga paaiškinamoji žvaigždutė – Lietuvoje siūlomi „Edge“ tik su „Titanium“ ir „Sport“ komplektacijomis, kurių nė viena nekvepia baziniais sprendimais, todėl ir už minimalią kainą įsigytas „Edge“ nebus plikas kaip tilvikas. Pavyzdžiui, be papildomų mokesčių įsigytame „Edge“ jau bus galinio vaizdo kamera, kelio ženklų atpažinimo sistema, pagalbinės vairavimo (eismo juostos laikymosi, vairuotojo nuovargio stebėjimo) sistemos, pašalinius garsus salone slopinanti „Active noise cancelation“ sistema. Siūlomas įrangos kiekis ir komforto lygis besirenkantiesiems tokio dydžio SUV yra svarbus kriterijus, todėl „Edge“ gali būti konkurencingas.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::f1a5932b-edae-4c47-82e3-78c6e0f48584

Liko kvapelis Amerikos

Kaip popieriuje apibūdinamas komfortas atrodo viduje? „Ford“ tikina, kad priekyje sėdinčių keleivių erdvė yra viena didžiausių tarp klasės analogų, o keleiviai ant galinių sėdynių patogiai įsitaiso erdvėje, kuri (galvos ir pečių) yra didesnė net už „Volkswagen Touareg“ ir „Audi Q7“. Vos įsėdus apima milžiniško šeimos automobilio įspūdis.

Interjeras išduoda, kad „Ed­ge“ savo kelią į Europą pradėjo nuo JAV. Viskas tarsi pagal kito kontinento skonį: visko daug, gausiai pasaldinta, išpūsta, važiuotumėte tarsi apkamšytas zefyrais. Salonas suręstas pagal masyvius potėpius, net puodelių laikikliai yra veikiau požeminės milžiniškos kokakolos cisternų saugyklos.

Komforto pojūtį formuoja salone vyraujanti minkštų apdailos detalių apsuptis – visi durelių paviršiai, priekinis skydelis iš minkšto, nekrebždančio plastiko ar odos. Komforto įspūdis kuriamas nuosekliai: atsižvelgta į lytėjimo poreikius, pasirūpinta klausa. Ilgoje kelionėje nevargins joks triukšmas, mat įdiegta minėtoji pašalinius garsus salone slopinanti „Active noise cancelation“ sistema. Vėjo švilpesys pasigirsta ir stiprėja nuo 160 km/h greičio, tačiau motoro ar padangų garsas nevargina.

Apkamšyta minkštų paviršių pūpso tingi ir nyki informacinė sistema bei navigacija, kuri „Edge“ modelyje nekelia asociacijų su „cutting edge“ technologijomis. Grafika taip pat nėra naujausias mados ar išmanumo šauksmas. Lietimui jautrus ekranas iš tikrųjų yra jautrus familiariam baksnojimui pirštu.

Kitas svarbus kriterijus tokio automobilio pirkėjams – praktiškumas. Čia daugelį konkurentų „Edge“ galėtų nurungti bagažinės dydžiu – 602 litrai ir 1.847 litrai atlenkus sėdynes. Pastarosios nusilenkia beveik lygiai su bagažo skyriaus grindimis, didesnius ir sunkesnius daiktus bus nesunku sukrauti ir iškrauti, nes tam nekliudys bagažinės slenkstis ar nelygumai. Jungikliu iš bagažinės prieigų be didesnių pastangų nulenksite galines sėdynes.

Ne sportui

Su „Edge“ nelakstysite, – labiau patiks kreiserinis sklendimas, nes automobilis nėra sportiškas. „Ford“ pabrėžia, kad jis turi atletišką charakterį.

2 litrų tūrio turbodyzelinis TDCI motoras pasiūlys adekvatų sukimo momentą (400 nm) ir leis oriai laikytis su bendru eismo srautu, kad ir kur važiuotumėt. Tačiau dinamika vangi, o pasiekus 150–160 km/h greitį, automobilis pastebimai išsikvepia ir atbunka. Vokietijos magistralėse buvo bandoma 180 AG versija (su mechanine 6 pavarų dėže), iki 100 km/h įsibėgėjanti per 9,9 sekundės. Taip pat siūloma 2 litrų dyzelinio motoro 210 AG Bi-turbo versija (450 nm), tačiau ji prieinama tik su automatine pavarų dėže, todėl didesnė galia suteikia vos puse sekundės spartesnį įsibėgėjimą.

Abu motorai esą sunaudoja vidutiniškai 5,8 litro degalų 100 kilometrų. Bandymo metu tokie skaičiai buvo tolimi – sukinėjantis Brėmeno gatvėmis, kompiuteris demonstravo kiek didesnį nei 9 litrų apetitą, o magistralėje – 7,4 litro.

Benzininių motorų gerbėjams teks ieškotis kito automobilio, mat „Edge“ Europos rinkai gaminamas tik su šiais dviem dyzeliniais motorais.

Vairuoti „Edge“ lengva ir paprasta, atrodytų, kad vairas neadekvačiai lengvas. Jis greitai reaguoja į pasukimus, tačiau nėra itin informatyvus, tikslus ar aštrus. Vairavimo pojūčiai atskleidžia, kad kuriant šį automobilį prioritetas buvo teikiamas komfortui, o ne vairavimo patirčių paletei – suprantamas sprendimas kuriant automobilį šeimoms, o ne užmiesčio kelių raižytojams.

infogr.am::415669b7-b4a1-4907-b70b-a17ce7d03549

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Naujo sezono „Volkswagen T-Roc“: daugiau dėmesio detalėms Premium

„Golfas“ kaip miesto visureigis nesiskundė paklausa, tačiau buvo peikiamas dėl netikėtai nemalonių savybių.

Automobiliai
20:13
Papildomai automobilių įrangai – prenumerata vietoj pardavimo Premium 12

Vartotojai visame pasaulyje jau priprato prie prenumeruojamos „Spotify“ muzikos, „Youtube“ turinio ar...

Automobiliai
2022.08.13
Prekyba naujais automobiliais Estijoje šiemet mažėja 17%

Rinkai sistemingai traukiantis, „Toyota“ neužleidžia pozicijų, o pirkėjai vertina nedidelius krosoverius.

Automobiliai
2022.08.09
Lietuviškasis „MyBee“ Estijoje gavo 20 mln. Eur LHV banko finansavimą

Metus veikiančio ir neseniai į Estiją įžengusio startuolio veiklą palaiko solidūs bankų kreditai.

Logistika
2022.08.04
Lėtai įsibėgėjusi vasara tapo atradimų metu: Baltijos šalių pakrantės aktyvaus laisvalaikio mėgėjus užbūrė savo grožiu Verslo tribūna

Gerokai lėčiau nei pernai ar užpernai įsibėgėjęs šiltasis metų sezonas privertė nerimauti kurortų...

Automobiliai
2022.08.04
Prekyba krinta, o „Toyotą“ įveikęs „Volkswagen“ skelbia apie atsigavimą Premium

Dvejus metus tik automobilių tiekimo ribojamoje naujų automobilių rinkoje – seniai girdėtos žinios apie...

Automobiliai
2022.08.03
„Ferrari“ pelnas antrąjį ketvirtį augo 22%

Italijos „Ferrari“ antradienį pagerino savo 2022-ųjų prognozes, pranešusi, kad antrojo ketvirčio pelnas...

Rinkos
2022.08.02
„Longo Group“ skelbia apie rekordinį pirmąjį pusmetį

Rezultatas aiškinamas skaitmenizacijos poveikiu, kuris naudotų automobilių prekyboje eliminavo fizinius...

Automobiliai
2022.08.01
Vienmotoris „Taycan“ – biudžetinis sprendimas pagal „Porsche“ Premium 6

Šio gamintojo filosofija iš esmės nedera su masine prekyba ir pigiais pasiūlymais, tačiau plečiamoje...

Automobiliai
2022.07.31
2023 metais „Maserati“ lenktyniaus „Fanatec GT2 European Series“ čempionate Verslo tribūna

Modena, Liepos 28 d., 2022 – Dar vienas didelis žingsnis „Maserati“ automobilių sporto strategijoje –...

Vokietijos startuolis kitąmet žada pradėti saulės energija varomo elektromobilio gamybą

Pirmojo serijinio penkiaviečio, saulės energija varomo šeimos automobilio „Sion“ serijinė gamyba turėtų būti...

Automobiliai
2022.07.26
VŽ bando: „Multivan“, hipių dvasios sergėtojas Premium

Septintosios kartos „Microbus“ įpėdinis grįžta prie savo ištakų – jo konstrukcija vėl gimininga lengviesiems,...

Automobiliai
2022.07.24
E-degalų reanimacija vidaus degimo varikliui Premium

Europos Sąjungos (ES) rengiamas nuosprendis vidaus degimo varikliams neduoda ramybės gamintojams – jie ieško...

Automobiliai
2022.07.17
Degalų akcizo karpymo lenktynėse laimi vokiečiai, Lietuva turi šansą Premium 6

Atsigavusi paklausa atslūgus COVID-19 pandemijai ir Rusijos karo Ukrainoje sukeltas šokas naftos rinkoje...

Finansai
2022.07.14
„Peugeot 408“: spjaukite į miesto visureigius Premium 8

Prancūzijos gamintojas pasiūlys elektrifikuotą sprendimą, skirtą nuo SUV tipo automobilių pavargusiems...

Automobiliai
2022.07.03
Pirmoji elektrinė „Toyota“ painiu pavadinimu Premium 6

Ilgą laiką viešai ignoravęs elektros pavarą ir savo veiklą sutelkęs į hibridinių automobilių kūrimą, o...

Automobiliai
2022.07.02
Įtariant taršos duomenų klastojimą, „Hyundai“ ir „Kia“ biuruose Vokietijoje surengti reidai

Vokietijos prokurorai surengė reidus Pietų Korėjos automobilių koncerno „Hyundai“ ir jam priklausančio „Kia“,...

Automobiliai
2022.06.29
2035 m. ES ketina stabdyti automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą 1

Šiai priemonei numatomos ir išlygos, ja tikimasi pasiekti Europos tikslus dėl klimato taršos ir iki 2050 m.

Logistika
2022.06.29
„CityBee“ su JAV startuoliu „Qibus“ skina kelią nuotoliniam automobilių valdymui Premium

Nauja technologija jau sukurta ir patikimai veikia, bet jai dar trūksta daugiau bandymų ir parankaus teisinio...

Logistika
2022.06.28
Elektromobilių pirkėjai birželį paprašė per 300.000 Eur kompensacijų 7

Stebimas augantis naujus ir naudotus elektromobilius perkančių fizinių ir juridinių asmenų aktyvumas.

Automobiliai
2022.06.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku