Dėl dyzelgeito „Volkswagen“ piniginė suplonės milijardais

Vokietijos Volkswagen pareiškė pasirengęs sumokėti 14,7 mlrd. USD (13,2 mlrd. Eur) ieškiniams JAV teismuose dėl neleistinos įrangos dyzeliniuose bendrovės automobiliuose patenkinti.
Visgi JAV reguliuotojai pabrėžė, kad Vokietijos automobilių gamintojo tai neapsaugos nuo problemų ir nesustabdys atliekamų tyrimų kitų automobilių gamintojų atžvilgiu.
Volkswagen maždaug pusę milijono amerikiečių pavertė atsitiktiniais bendrininkais vykdant nusikaltimą aplinkai, wsj.com cituoja Sally Yates, JAV generalinio prokuroro pavaduotoją.
Tyrėjai vis dar tiria maždaug 1,5 mln. Volkswagen dokumentų. Kol kas neatsisakyta ir civilinių bei baudžiamųjų nuobaudų.
Gina McCarthy pabrėžė, kad JAV aplinkos apsaugos agentūra tiria kitų gamintojų automobilius ieškodama tokių pat prietaisų, kuriuos naudojo Volkswagen.
Vokietijos automobilių gamybos koncernas dyzelinius variklius turinčiuose modeliuose montavo programinę įrangą, gebėjusią suprasti, kada pradedamas taršos bandymas, ir tuomet iki 40 kartų mažinusią į aplinką išmetamų teršalų kiekį.
Volkswagen pasirašytame įsipareigojime numatyta, kad 475.000 automobilių, kuriuose buvo sumontuota neleistina įranga, savininkams bendrovė sumokės per 10,03 mlrd. USD (9,03 mlrd. Eur). Dauguma šių automobilių yra 2 l darbinio tūrio turbodyzelinius variklius turintys Jettos, Passat, Beetle, Golf modeliai, taip pat Audi A3.
Dar 2,7 mlrd. USD (2,43 mlrd. Eur) Volkswagen sumokės aplinkos atkūrimo fondui, o 2 mlrd. USD (1,8 mlrd. Eur) teks vadinamojo nulinės emisijos automobilio reklamai.
Mes puikiai suprantame, kad turime daug nudirbti, siekdami susigrąžinti amerikiečių pasitikėjimą, sako Matthias Muelleris, Volkswagen vadovas. Bendrovei jau pavyko susitarti dėl iškeltų bylų sprendimo su 44 JAV valstijomis, tačiau kai kurios dar tiria padarytą žalą. Pavyzdžiui, Ericas Schneidermanas, Niujorko generalinis prokuroras, pabrėžė, kad jis sieks gamintojui skirti papildomą bausmę.
Volkswagen pasirašytame įsipareigojime skelbiama, kad neleistiną įrangą turinčių automobilių savininkai gali parduoti juos atgal gamintojui, nutraukti lizingo sutartis arba sutikti su turimo automobilio remontu, padėsiančiu jam atitikti taršos normas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti