„Google“ papasakojo, kaip dažnai klysta savavaldžiai automobiliai

Publikuota: 2016-01-14
„Google“ atskleidžia, kad bent 13 kartų žmonės, perėmę automobilio valdymą, padėjo išvengti susidūrimo su kitu objektu. Elijaho Nouvelage‘o („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Google“ atskleidžia, kad bent 13 kartų žmonės, perėmę automobilio valdymą, padėjo išvengti susidūrimo su kitu objektu. Elijaho Nouvelage‘o („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

„Google“ atskleidė, kiek kartų tikriems vairuotojams teko perimti savavaldžio automobilio vairavimą, kad manevrai nesibaigtų avarijomis.

IT milžinė savavaldžius bando nuo 2009 m., per šį laiką, skelbia bendrovė, buvo nuvažiuota kone 2 mln. kilometrų. Kompanija automobilius bando Kalifornijoje, kur įstatymais numatyta, jog net autonominio vairavimo funkciją turinčiame automobilyje privalo būti ir vairuotojas, galintis bet kada perimti automobilio kontrolę. Tad IT bendrovė pasidalijo duomenimis, kiek dažnai automobiliuose sėdintiems vairuotojams tekdavo gelbėti padėti.

Ataskaitoje „Google“ sako, kad per metus gyviems vairuotojams „Google“ savavaldžio vairą į rankas imti teko 272 kartus. Vidutiniškai, tikina kompanija, vairuotojas į pasikeitusią situaciją sureaguodavo per 0,83 sek.

Chrisas Urmsonas, „Google“ savavaldžių automobilių padalinio vadovas, sako, kad vairuotojai imdavosi valdyti transporto priemonę tais atvejais, kai „programinė įranga aptikdavo nesutapimų, kurie kėlė grėsmę saugumui.“

Bendrovė nurodė, kad nuo 2014 m. spalio iki 2015 m. lapkričio buvo 69 atvejai, kai automobilio autonominį važiavimą nutraukdavo pats vairuotojas. Tiesa, neskelbiama, kiek tokių atvejų galėjo baigtis rimtais sužalojimais, dideliais eismo įvykiais ar mirtimis.

Kaip bebūtų, „Google“ atskleidžia, kad davikliai, kurie taip pat stebi, kur yra ar kaip juda kiti automobiliai, pėstieji, užfiksavo 13 atvejų, kai vairuotojams teko greitai reaguoti išvengiant „kontakto su kitu objektu“.

Kadangi IT bendrovė nuolat dirba tobulindama autonominio vairavimo sistemą, ilgėja ir nuvažiuojamų kilometrų, per kurį bent kartą automobilį valdyti turėjo žmogus, skaičius. Jei metų pradžioje įsikišti tekdavo kas 1.256 km, metų pabaigoje šis atstumas išaugo iki 8.480 km, praneša „Yahoo Autos“.

Beje, per šį laiką „Google“ savavaldžiai 17 kartų pateko į smulkius eismo įvykius. Daugeliu atvejų į „Google“ automobilio galinę dalį atsitrenkdavo kitų vairuotojų automobiliai. Tai viena priežasčių, kodėl kompanija nusprendė savo automobilius „mokyti“ vairuoti kaip žmones – esą perdėtas atsargumas ne visada gerai.

Johnas Krafcikas, „Google“ savavaldžio automobilio projekto vadovas, Detroite vykstančioje automobilių parodoje pabrėžė, kad autonominiai automobiliai gatvėse atsiras tikrai greitai.

„Tai nebe fantastinis filmas, jie jau čia“, – sakė jis.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30
2021 m. – reikšmingi „formulės 1“ pokyčiai

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paskelbė 2021-ųjų „formulės 1“ (F1) reglamentą, kuris pakeis...

Automobiliai
2019.11.23
„Volkswagen“: Kinijos automobilių rinka pasveiks kitąmet

„Volkswagen“ grupė, didžiausia užsienio automobilių gamintoja Kinijoje, tikisi, kad kitais metais šios šalies...

Automobiliai
2019.11.23
Neeilinės išvaizdos „Tesla Cybertruck“ debiutą nustelbė nesėkmingi eksperimentai  4

Seniai žadėto „Tesla“ elektra varomo pikapo pristatymas Kalifornijoje vyko ne pagal planą, tačiau sulaukė...

Automobiliai
2019.11.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau