VŽ bando „Lexus IS“ su turbina: stebuklų nėra, bet žalieji dėtų pliusą

Publikuota: 2016-01-11
„Verslo žinios“

Atidarę daugumos naujų automobilių kapotus po jais pamatytumėte didesnę ar mažesnę turbiną ar kelias. Šiuo keliu, stebimi akylos ekologijos sargų akies, bandę atsilaikyti ilgiau ar trumpiau, nuėjo kone visi automobilių gamintojai.

Drauge su jais patraukė ir „Lexus“, pernai pristatę savo pirmąjį benzininį motorą su turbina. Pastarasis iš gamintojo pasiūlos išstūmė 2,5 l darbinio tūrio atmosferinį benzininį variklį.

Japonijos „premium“ segmento gamintojas pirmiausia 2 l darbinio tūrio variklį sumontavo aštriabriauniui „Lexus NX“. Nors ant popieriaus užrašyti motoro duomenys neblogi, nedidelio miesto visureigio vairuotojas akceleratoriaus paminą įspaudęs iki dugno netrunka pajusti, kad automobiliui stinga kvapo.

Tiesa, dėl tokio pojūčio greičiausiai kaltas NX svoris, o ne mistiniai turbininio variklio trūkumai, mat sėdus į atnaujintą „Lexus IS“, po kurio kapotu veikia tokio pat darbinio tūrio širdis su turbina, ir spaudžiant iki dugno, vaizdas prietaisų skydelyje akims kur kas malonesnis.

Galia nenukentėjo

Spėjusiems pamėgti atmoferinius „Lexus“ variklius žinia, kad bendrovė nebegamins 2,5 l darbinio tūrio V6 formos 252 Nm sukimo momentą turinčių motorų, greičiausiai yra liūdna. Automobilių gamintojas neslepia – sumažinti variklio tūrį, cilindrų skaičių ir prisijaukinti turbiną teko dėl vis griežtėjančių aplinkosaugos reikalavimų: 2,5 l atmosferinį variklį turintis IS išmesdavo 199 g/km anglies dvideginio, turbininis variklis šį skaičių sumažino iki 162 g/km.

Tiesa, „Lexus“ mažinant darbinį turį ir cilindrų skaičių, variklio galia nenukentėjo. Turbiną turintis motoras generuoja 180 kW (245 AG) galią ir turi maksimalų 350 Nm sukimo momentą – visi parametrai reikšmingai geresni nei ankstesnio, atmosferinio, variklio.

Be to, gamintojas giriasi motoro patvarumu, mat tobulinant jo veikimą varikliui teko atlaikyti gausybę bandymų. Pavyzdžiui, ne vieną savaitę naujas variklis buvo bandomas kalnų perėjose 3.000 m aukštyje ir didesnėje nei 50 laipsnių karščio temperatūroje – kitaip tariant, tokiomis sąlygomis, kurios atskleidžia visus turbininių variklių trūkumus. Kiekvieną automobilio sujungimą gamykloje rankomis išglostančiam ir nuolat apie tobulumo paieškas kalbančiam gamintojui bandymų rezultatai pasirodė tinkami imtis masinės gamybos.

Beje, turbininis motoras stebina savo tolygiu veikimu. Gamintojas variklį kūrė ne tik taip, kad šis, užtikrindamas degalų taupymą, gebėtų keisti Oto ir Atkinsono veikimo ciklus, bet ir pasistengė šį kalibruodamas. Ne kartą stovėdama užvestu varikliu vis pasitikrindavau, ar tikrai šis veikia, mat nutildžius muziką salone vyrauja absoliuti tyla ir nejusti jokių vibracijų.

Lėtoka pavarų dėžė

245 AG galią išvystantis motoras atnaujintame IS modelyje suporuotas su visiškai nauja 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Tai dar vienas žingsnis ieškant degalus taupyti ir emisiją mažinti padedančių sprendimų.

Ir jei turbiną turintis motoras daug klausimų nekelia – maksimalus sukimo momentas juntamas nuo maždaug 1.650 sūkių per minutę, stebint, kaip veikia pavarų dėžė, apima nevienareikšmiški jausmai.

Štai, pavyzdžiui, ramiai riedant su visu automobiliu srautu miesto gatvėmis pavaros keičiamos elegantiškai ir sklandžiai tiek į didesnę, tiek į mažesnę pusę. Borto kompiuteris, tiesa, žadamas 7 l / 100 km vidutines degalų sąnaudas pasiekia tik tuomet, kai akceleratorių liečianti koja tampa lengvesnė už pienės pūką, tačiau net ir didesni nekelia pasibaisėjimo.

Visiškai kitaip pavarų dėžė ima elgtis pradėjus važiuoti sportiškiau. Iki galo įminamas, atleidžiamas akceleratorius, stipresnis stabdymas ir vėl greitėjimas pavarų dėžės kompiuterį priverčia sutrikti ir šis kas kartą prieš atlikdamas veiksmą akimirką „susimąsto“. Uždelsimai prieš keičiant pavaras jaučiami net tada, kai įsijungiamas „Sport“ režimas. Kiek smagiau pavaras keisti mentelėmis prie vairo, tačiau net ir jos nepadeda atsikratyti trumpų pauzių.

Beje, šitaip kankinant pavarų dėžę ir maigant akceleratorių, dvilitriui motorui reikia ne tik ir mažai benzino – sąnaudos lipa iki 12-13 l / 100 km. Pastaroji atžyma ant spidometro pasiekiama per 7 sekundes. Toks pagreitis didelio įspūdžio nepalieka, tačiau vertinant konkurentus, apginkluotus analogiškais dvilitriais motorais su turbina, stebuklų nėra ir ten.

Visgi konkuruoti „Lexus“ tenka su kur kas įvairesnę variklių gamą turinčiais „Audi A4“, 3 serijos BMW ir „Mercedes-Benz“ C klasės modeliais. Konkurencinio čia neturintis „Lexus“ pasitelkia kitus ginklus: turtingesnius standartinės įrangos paketus, hibridinę pavarą, išskirtinį išorės dizainą.

Sportiška išorė

Įdiegę naują širdį ir naują pavarų dėžę, „Lexus“ kompaktiško sedano išvaizdos nekeitė – tie patys ryškūs kėbulo linkiai, bumerangus primenantys dienos žibintai, milžiniškos verpsto formos priekinio radiatoriaus grotelės.

Mano bandytas modelis buvo pažymėtas „F“ raide, kuri reiškia „F-Sport“ apdailą. Ši, tiesa, įtakos variklio parametrams neturi, bet, tikina „Lexus“, leidžia galiniais ratais varomą IS valdyti tiksliau ir paprasčiau. Be to, į „F-Sport“ modelius montuojamos prabangios raudonos perforuotos odos sportiško profilio sėdynės, turinčios nemažas šonines atramas, užmaunami didesnio skersmens ratlankiai, o LED šviesos diodų žibintai pridedami kaip standartinės įrangos dalis.

Daugiausiai dėmesio sulaukianti „F-Sport“ įrangos dalis – slankiojantis prietaisų skydelis, pasiskolintas tiesiai iš superautomobilio „Lexus LFA“. Pasirinkus įprastą režimą tiesiai prieš vairuotojo akis matomas paprastas prietaisų skydelis, rodantis greitį, variklio sūkius, pavarą ir t.t. Tačiau panorus, prietaisų skydelio centrinį žiedą galima paslinkti į šoną ir greta jo atsiranda erdvės papildomai informacijai, kurioje – dauguma automobilio parametrų, pradedant tuo, kokia daina groja, baigiant turbokompresoriaus sukeliamo slėgio duomenimis.

Dairosi jaunesnių

„Lexus“ neabejoja, kad nepaisant naujo motoro su turbina, didžiausias pardavimų kąsnis vis tiek teks IS modeliams, turintiems hibridinę pavarą. Turbinomis apginkluoti IS turėtų patraukliai atrodyti jaunesniems pirkėjams.

Stabdžiu jaunesnei auditorijai galėtų pasirodyti modelio kaina, mat skirtumo tarp hibridinę jėgainę ar variklį tu turbina turinčių IS – nėra. Abiejų modeliu pradinė kaina siekia 37.990 Eur, tad persvarą įgaus tas modelis, apie kurį pardavimų specialistas papasakos gražiau.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Subaru“ ir „Toyota“ kartu kuria SUV tipo elektromobilį

Du Japonijos automobilių gamintojai rinkai ruošia elektra varomą SUV tipo automobilį, kuris rinkoje galėtų...

Laisvalaikis
2019.06.24
VŽ bando „Porsche Cayenne Coupe“: tik dėl akių Premium 8

SUV automobilių gamintojas „Porsche“ išplėtė modelių gamą pristatydamas dar vieną SUV – „Cayenne Coupe“.

Automobiliai
2019.06.24
„Kia XCeed“ skelbia apie skydelio skaitmenizaciją 2

Birželio 26 d. ketindamas pristatyti ketvirtąjį kompaktinio modelio „Ceed“ kėbulo tipą – krosoverį „XCeed“ –...

Laisvalaikis
2019.06.23
Šeimai subalansuotas „Mercedes GLB“ užpildys gamos spragą 13

Sparčiai augančiame segmente „Mercedes“ iki šiol neturėjo tinkamo atsako tokiems varžovams kaip BMW X1, „Audi...

Laisvalaikis
2019.06.22
„Volvo Cars“ ir „Uber“ gamybai parengė savavaldį automobilį 4

Švedijos automobilių gamintojas ir pavežėjimo paslaugų kompanija „Uber“ pristatė drauge sukurtą ir jau...

Laisvalaikis
2019.06.22
VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
„Ford“ ir „Volkswagen“ ruošiasi kartu kurti autonominius automobilius Premium

„Volkswagen“ grupės derybos su „Ford“ koncernu ir jo antrine bendrove „Argo AI“ dėl bendradarbiavimo kuriant...

Automobiliai
2019.06.12
Pikapas „Mountiaq“ – „Škodos“ studentų kūrinys 2

„Škodos“ profesinės mokyklos studentai sukūrė koncepcinį modelį „Mountiaq“, paremtą serijinio SUV tipo...

Automobiliai
2019.06.09
1-oji BMW serija – jau su priekinių ratų pavara 8

Bavarijos automobilių koncernas paskelbė pirmąją oficialią informaciją apie visiškai atnaujintą mažiausią BMW...

Laisvalaikis
2019.06.09
„McLaren F1“ kūrėjas imasi naujo hiperautomobilio 2

Gordonas Murray, sportinių „McLaren“ „Formulės 1“ automobilių ir į istoriją įėjusio superautomobilio „McLaren...

Laisvalaikis
2019.06.09
VŽ bando „Mazda 3“: nauji ketvirtosios kartos koziriai Premium

Kai visame pasaulyje karaliauja miesto visureigiai, gamintojai turi tikrai pasistengti, kad tradiciniai...

Laisvalaikis
2019.06.08
„Tesla“ žada pikapą, geresnį už „Ford F-150“ ir greitesnį už „Porsche 911“ 14

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ šiemet planuoja pristatyti pikapo tipo automobilį. „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.06.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau