VŽ bando „Lexus IS“ su turbina: stebuklų nėra, bet žalieji dėtų pliusą

Publikuota: 2016-01-11
„Verslo žinios“

Atidarę daugumos naujų automobilių kapotus po jais pamatytumėte didesnę ar mažesnę turbiną ar kelias. Šiuo keliu, stebimi akylos ekologijos sargų akies, bandę atsilaikyti ilgiau ar trumpiau, nuėjo kone visi automobilių gamintojai.

Drauge su jais patraukė ir „Lexus“, pernai pristatę savo pirmąjį benzininį motorą su turbina. Pastarasis iš gamintojo pasiūlos išstūmė 2,5 l darbinio tūrio atmosferinį benzininį variklį.

Japonijos „premium“ segmento gamintojas pirmiausia 2 l darbinio tūrio variklį sumontavo aštriabriauniui „Lexus NX“. Nors ant popieriaus užrašyti motoro duomenys neblogi, nedidelio miesto visureigio vairuotojas akceleratoriaus paminą įspaudęs iki dugno netrunka pajusti, kad automobiliui stinga kvapo.

Tiesa, dėl tokio pojūčio greičiausiai kaltas NX svoris, o ne mistiniai turbininio variklio trūkumai, mat sėdus į atnaujintą „Lexus IS“, po kurio kapotu veikia tokio pat darbinio tūrio širdis su turbina, ir spaudžiant iki dugno, vaizdas prietaisų skydelyje akims kur kas malonesnis.

Galia nenukentėjo

Spėjusiems pamėgti atmoferinius „Lexus“ variklius žinia, kad bendrovė nebegamins 2,5 l darbinio tūrio V6 formos 252 Nm sukimo momentą turinčių motorų, greičiausiai yra liūdna. Automobilių gamintojas neslepia – sumažinti variklio tūrį, cilindrų skaičių ir prisijaukinti turbiną teko dėl vis griežtėjančių aplinkosaugos reikalavimų: 2,5 l atmosferinį variklį turintis IS išmesdavo 199 g/km anglies dvideginio, turbininis variklis šį skaičių sumažino iki 162 g/km.

Tiesa, „Lexus“ mažinant darbinį turį ir cilindrų skaičių, variklio galia nenukentėjo. Turbiną turintis motoras generuoja 180 kW (245 AG) galią ir turi maksimalų 350 Nm sukimo momentą – visi parametrai reikšmingai geresni nei ankstesnio, atmosferinio, variklio.

Be to, gamintojas giriasi motoro patvarumu, mat tobulinant jo veikimą varikliui teko atlaikyti gausybę bandymų. Pavyzdžiui, ne vieną savaitę naujas variklis buvo bandomas kalnų perėjose 3.000 m aukštyje ir didesnėje nei 50 laipsnių karščio temperatūroje – kitaip tariant, tokiomis sąlygomis, kurios atskleidžia visus turbininių variklių trūkumus. Kiekvieną automobilio sujungimą gamykloje rankomis išglostančiam ir nuolat apie tobulumo paieškas kalbančiam gamintojui bandymų rezultatai pasirodė tinkami imtis masinės gamybos.

Beje, turbininis motoras stebina savo tolygiu veikimu. Gamintojas variklį kūrė ne tik taip, kad šis, užtikrindamas degalų taupymą, gebėtų keisti Oto ir Atkinsono veikimo ciklus, bet ir pasistengė šį kalibruodamas. Ne kartą stovėdama užvestu varikliu vis pasitikrindavau, ar tikrai šis veikia, mat nutildžius muziką salone vyrauja absoliuti tyla ir nejusti jokių vibracijų.

Lėtoka pavarų dėžė

245 AG galią išvystantis motoras atnaujintame IS modelyje suporuotas su visiškai nauja 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Tai dar vienas žingsnis ieškant degalus taupyti ir emisiją mažinti padedančių sprendimų.

Ir jei turbiną turintis motoras daug klausimų nekelia – maksimalus sukimo momentas juntamas nuo maždaug 1.650 sūkių per minutę, stebint, kaip veikia pavarų dėžė, apima nevienareikšmiški jausmai.

Štai, pavyzdžiui, ramiai riedant su visu automobiliu srautu miesto gatvėmis pavaros keičiamos elegantiškai ir sklandžiai tiek į didesnę, tiek į mažesnę pusę. Borto kompiuteris, tiesa, žadamas 7 l / 100 km vidutines degalų sąnaudas pasiekia tik tuomet, kai akceleratorių liečianti koja tampa lengvesnė už pienės pūką, tačiau net ir didesni nekelia pasibaisėjimo.

Visiškai kitaip pavarų dėžė ima elgtis pradėjus važiuoti sportiškiau. Iki galo įminamas, atleidžiamas akceleratorius, stipresnis stabdymas ir vėl greitėjimas pavarų dėžės kompiuterį priverčia sutrikti ir šis kas kartą prieš atlikdamas veiksmą akimirką „susimąsto“. Uždelsimai prieš keičiant pavaras jaučiami net tada, kai įsijungiamas „Sport“ režimas. Kiek smagiau pavaras keisti mentelėmis prie vairo, tačiau net ir jos nepadeda atsikratyti trumpų pauzių.

Beje, šitaip kankinant pavarų dėžę ir maigant akceleratorių, dvilitriui motorui reikia ne tik ir mažai benzino – sąnaudos lipa iki 12-13 l / 100 km. Pastaroji atžyma ant spidometro pasiekiama per 7 sekundes. Toks pagreitis didelio įspūdžio nepalieka, tačiau vertinant konkurentus, apginkluotus analogiškais dvilitriais motorais su turbina, stebuklų nėra ir ten.

Visgi konkuruoti „Lexus“ tenka su kur kas įvairesnę variklių gamą turinčiais „Audi A4“, 3 serijos BMW ir „Mercedes-Benz“ C klasės modeliais. Konkurencinio čia neturintis „Lexus“ pasitelkia kitus ginklus: turtingesnius standartinės įrangos paketus, hibridinę pavarą, išskirtinį išorės dizainą.

Sportiška išorė

Įdiegę naują širdį ir naują pavarų dėžę, „Lexus“ kompaktiško sedano išvaizdos nekeitė – tie patys ryškūs kėbulo linkiai, bumerangus primenantys dienos žibintai, milžiniškos verpsto formos priekinio radiatoriaus grotelės.

Mano bandytas modelis buvo pažymėtas „F“ raide, kuri reiškia „F-Sport“ apdailą. Ši, tiesa, įtakos variklio parametrams neturi, bet, tikina „Lexus“, leidžia galiniais ratais varomą IS valdyti tiksliau ir paprasčiau. Be to, į „F-Sport“ modelius montuojamos prabangios raudonos perforuotos odos sportiško profilio sėdynės, turinčios nemažas šonines atramas, užmaunami didesnio skersmens ratlankiai, o LED šviesos diodų žibintai pridedami kaip standartinės įrangos dalis.

Daugiausiai dėmesio sulaukianti „F-Sport“ įrangos dalis – slankiojantis prietaisų skydelis, pasiskolintas tiesiai iš superautomobilio „Lexus LFA“. Pasirinkus įprastą režimą tiesiai prieš vairuotojo akis matomas paprastas prietaisų skydelis, rodantis greitį, variklio sūkius, pavarą ir t.t. Tačiau panorus, prietaisų skydelio centrinį žiedą galima paslinkti į šoną ir greta jo atsiranda erdvės papildomai informacijai, kurioje – dauguma automobilio parametrų, pradedant tuo, kokia daina groja, baigiant turbokompresoriaus sukeliamo slėgio duomenimis.

Dairosi jaunesnių

„Lexus“ neabejoja, kad nepaisant naujo motoro su turbina, didžiausias pardavimų kąsnis vis tiek teks IS modeliams, turintiems hibridinę pavarą. Turbinomis apginkluoti IS turėtų patraukliai atrodyti jaunesniems pirkėjams.

Stabdžiu jaunesnei auditorijai galėtų pasirodyti modelio kaina, mat skirtumo tarp hibridinę jėgainę ar variklį tu turbina turinčių IS – nėra. Abiejų modeliu pradinė kaina siekia 37.990 Eur, tad persvarą įgaus tas modelis, apie kurį pardavimų specialistas papasakos gražiau.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Tesla Gigafactory“ Berlyne – signalas Europos automobilių gamintojams Premium

Kelios valandos kelio nuo vidaus degimo variklio gimtinės Vokietijoje vykusiame renginyje „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.11.15
Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 7

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

Mažiausiems automobiliams gamintojai mato vis mažiau perspektyvų Europoje Premium

Vis daugiau automobilių gamintojų Europoje svarsto trauktis iš pačių mažiausių modelių segmento. Taip elgtis...

Automobiliai
2019.11.06
Naujas pasiūlymas apmokestinti automobilius: poveikis vėl kelia abejones Premium

Pateiktas įstatymo projektas galėtų pakeisti praėjusį mėnesį atmestą Transporto priemonių taršos mokesčio...

Automobiliai
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
46,5% rinkos sudarantis reeksportas maskuoja augančią vidinę automobilių paklausą Premium

Per 10 šių metų mėnesių prekyba naujais automobiliais augo 41,7%, o, reeksporto mastui siekiant beveik pusę...

Automobiliai
2019.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau