Karščiausias vintažinių rinkoje – sparnuotas „Mercedes-Benz 300 SL“

Publikuota: 2015-12-21
„Verslo žinios“

Originalusis „Mercedes-Benz 300 SL Gullwing“, turintis į viršų atidaromas duris, primenančias žuvėdros sparnus, šiandien yra labiausiai kolekcionierių medžiojamas „Mercedes“ automobilis.

„Tai geidžiamiausias pokario „Mercedes“ gaminys, – sako Philas Skinneris, „Kelley Blue Book“ redaktorius. – Šis automobilis yra ikona. Nuostabiai sukurtas, stilingas ir galingas. Jeigu norite turėti bekompromisį automobilį, 300 SL yra būtent tas.“

Robertas Moranas, „Mercedes“ komunikacijos vadas, žodžius renka atsargiau.

„Reti „Mercedes“ lenktyniniai automobiliai yra vertingesni nei 300 SL – jie absoliučiai skirtingose stratosferos pusėse. Kai jie pasirodo aukcionuose, jie yra lyderiai“, – sako p. Moranas ir primena, kad vienas W196 modelis prieš kelerius metus buvo parduotas už 30 mln. USD (27,67 mln. Eur).

McKeelas Hagerty, „Hagerty“ vadovas, kalbėdamas apie „Mercedes“ mato daugiau niuansų. Anot jo, nesvarbu, ar lenktyninis „Mercedes“ automobilis, ar 300 SL – kalba eina apie geriausius.

Su tuo sutinka ir „Bloomberg“, pabrėždami, kad senovinis modelis yra visos kolekcijos pamatas.

Panoro tokio pat

300 SL yra pirmasis „žuvėdros sparnus“ turintis serijinis automobilis bei modernaus SLS AMG „senelis“. SL raidės reiškia vokišką frazę „sports leicht“ – sportinis lengvas. Šitokį vardą automobilis gavo dėl iš aliuminio pagamintos važiuoklės bei sportiško kėbulo. Skaičius 300 reiškia 3 l darbinio tūrio šešių cilindrų variklį.

„Mercedes“ 300 SL pristatė Niujorko automobilių parodoje 1954 m. Automobilis iš karto užkariavo publikos simpatijas. Pirmiausia dėl ypatingų durų, o drauge dėl to, kad jo pirmtakas W194 buvo laimėjęs ne vienas prestižines lenktynes.

Istorija sako, kad vienas „Mercedes“ platintojų Niujorke, Maxas Hoffmanas, stebėjo visas W194 pergales ir panoro turėti tokį automobilį, tačiau tinkamą važinėti įprastuose keliuose. Ir „Mercedes“ tokį sukūrė.

Sparnai – iš bėdos

300 SL karkasas suvirintas iš aliuminio vamzdžių – taip „Mercedes“ siekė kompensuoti sąlyginai negalingą variklį. Kėbulas gamintas iš plieno, tačiau automobilio kapotas, durelės, bagažinės dangtis – aliuminio. Automobilis tapo išties lengvu, tačiau dėl ypatingo dizaino įprastos durelės tapo nebeįmanomomis, štai kodėl „Mercedes“ sukūrė „žuvėdros sparnų“ duris.

„Galima sakyti, kad šios durys atsirado pavėluotai. Tačiau drauge tai viena iš tų formą turinčių funkcionalių detalių, kurios tapo dalimi modelio žavesio“, – kalba p. Morganas.

Užsitarnauti pagyrų už eksterjerą padėjo ir dizainerių sprendimai, gerinę automobilio aerodinamines savybes. Legenda tapusios kėbulo formos – priekinės dalies išgaubimai ir iškilimai – buvo ne karta atkartoti kitų gamintojų. „Mercedes“ tokios formos prireikė norint sutalpinti 6 cilindrų eilėje motorą, kuris turėjo būti pasuktas neįprastu kampu.

Anot p. Morgano, viskas, ką „Mercedes“ darė kurdami automobilį, pirmiausia turėjo kažkokią funkciją, tik vėliau buvo galvojama apie estetinę funkciją.

„Visos detalės buvo kuriamos galvojant apie simetriją“, – sako jis.

Anų laikų superautomobilis

Po automobilio kapotu – pirmasis pasaulyje tiesioginį degalų įpurškimą turintis variklis. Tuomet, kai modelis pasirodė, jis iš tiesų buvo superautomobilis, gebantis išvystyti daugiau nei 200 AG. Be to, jis buvo ir vienas greičiausiai maksimalų greitį pasiekiančių automobilių – iš pradžių 300 SL pasiekdavo 240 km/val. greitį, vėliau – apie 257 km/val. Iki 100 km/val. modelis pagreitėdavo per 8 sekundes.

Modelis buvo itin preciziškai valdomas, taip pat turėjo visiems keturiems ratams skirtą nepriklausomą pakabą. Komplektacijoje buvo 4 laipsnių pavarų dėžė ir netgi kondicionavimo sistema.

„Tai tikras lenktyninis automobilis. Jis turi fantastiška variklį, kurį norisi laikyti užvedus ištisą dieną, taip pat modelis puikiai valdomas ir skleidžia ausiai malonius garsus“, – sako p. Moranas.

Kosminės aukštumos

Kalbama, kad 300 SL pakeitė „Mercedes“ įvaizdį JAV, kur atrodė, kad ši bendrovė geba gaminti tik prabangius komfortiškus sedanus. Po vieną 300 SL įsigijo Sophia Loren, Tony Curtisas, Zsa Zsa Gabor, Stavros Niarchos ir kitos įžymybės.

Žinoma, visos šios gėrybės kainuoja. Pradinė 300 SL kaina buvo maždaug 11.000 USD – daugiau nei dukart brangiau nei 5.000 USD kainavęs „Cadillac“ kabrioletas. „Mercedes“ pagamino tik 1.400 kietą stogą turinčių 300 SL versijų, kai išleido modelį, turintį atidengiamą stogą. Šis buvo sunkesnis, tačiau lengviau valdomas, turėjo geresnius stabdžius, važiuoklę.

Ir nuo tų laikų automobilio kaina pasiekė kosmines aukštumas. Pernai „Russo & Style“ pardavė 1956 m. laidos SL modelį už 1,32 mln. USD (1,21 mln. Eur), šiemet 1955 m. laidos modelis buvo parduotas už 1,34 mln. USD (1,23 mln. Eur). Netrukus aukcione JAV žadama parduoti dar tris „Gullwing“ modelius, kurių pigiausias kainuos 900.000 USD (828.000 Eur).

„Kainos dabar išties astronominės. Už 300 SL kupė tektų pakloti 1,8-2 mln. USD (1,66-1,84 mln. Eur)“, – skaičiuoja p. Skinneris.

Įdomu tai, kad 300 SL yra vienas nedaugelio automobilių, kurių kietą stogą turinti versija kur kas brangesnė nei turinti atidengiamą. Jei „žuvėdros sparnų“ duris turintis kupė kainuoja 1,84 mln. Eur, rodsterio kaina siekia 1,4-1,6 mln. USD (1,29-1,66 mln. Eur). Visa tai dėl ypatingų durų, kurių joks gamintojas masinėje gamyboje neatkartojo iki pat 1970-1980 m. modelių.

SL taip pat yra vienas tų automobilių, kuriuo domisi visi garsiausi kolekcionieriai, kitaip nei, pavyzdžiui, „Chevrolet Corvette“, kuris įdomus amerikiečių kolekcionieriams, bet europiečiai juo domisi kur kas menkiau. „Hagerty“ duomenimis, 2006 m. šio modelio, išleisto 1956 m., kaina siekė 450.000 USD (414.000 Eur), šiemet jo kaina – 1,6 mln. USD (1,47 mln. Eur).

Tiesa, verta atkreipti dėmesį į tai, kad pastaruoju metu aukcionuose 300 SL modelių skaičius smarkiai išaugo. Pernai vasarą „Monterey“ aukcionuose buvo parduota bent 30 tokių modelių. Priežastis paprasta: žmonės, kurie staiga supranta, kad jų garažuose stovi milijono dolerių vertės galimybė, nusprendžia automobilį parduoti. Ponas Hagerty‘is pranašauja, kad tai ilgainiui gali sumažinti modelio kainą, tačiau vertė vis tiek išliks gana stabili.

„Tai išbandymais patikrinta puiki investicija. Pirkėjui, kuris ieško puikaus automobilio, tačiau nenori išleisti 5,5 mln. Eur kažkam retesniam, tai tikrai geras pasirinkimas“ – tikina p. Hagerty‘is.

Reikalauja rūpesčio

Ekspertų nuomone, toks automobilis jo savininkui suteiks galybę džiaugsmo. SL yra vienas iš tų senovinių automobilių, kuriais malonu pasivažinėti savaitgaliais. Tiesa, šis džiaugsmas neatsileis pigiai – automobiliui reikia kruopščios priežiūros.

„Juo reikia rūpintis ir prižiūrėti, – sako p. Skinneris. – Tai tikrai ne modernus automobilis, į kurį tiesiog įšoki ir važiuoji toliau. Už tokius darbus, kaip, pavyzdžiui, radiatoriaus pakeitimas teks pakloti maždaug 12.000-13.000 USD (11.000-11.959 Eur).“

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30
2021 m. – reikšmingi „formulės 1“ pokyčiai

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paskelbė 2021-ųjų „formulės 1“ (F1) reglamentą, kuris pakeis...

Automobiliai
2019.11.23
„Volkswagen“: Kinijos automobilių rinka pasveiks kitąmet

„Volkswagen“ grupė, didžiausia užsienio automobilių gamintoja Kinijoje, tikisi, kad kitais metais šios šalies...

Automobiliai
2019.11.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau