VŽ bando „Lexus RX“: Jūsų konsjeržas rodo charakterį

Publikuota: 2015-12-11
„Verslo žinios“

Vasaros pabaigoje iš po uždangos sušmėžavęs ketvirtosios kartos „Lexus“ miesto visureigis jau rieda pro gamyklos vartus. Statymai dideli – tai labiausiai parduodamas „Lexus“ modelis, hibridinės galios sistemos SUV segmente tempiantis pionieriaus įpareigojimus.

Naujasis RX tęsia 2012 m. GS sedano pradėtą agresyvesnio dizaino mintį. Ši turėtų labiau sutapti su vyriškosios RX modelio pirkėjų auditorijos požiūriu, o moteriškajai jau pateiktas neseniai pasirodęs NX (didesnioji dalis jo pirkėjų Lietuvoje – moterys).

Pastarasis parodė, kad SUV automobilis gali atrodyti grakštus, lengvas, sportiškas. Tai matyti ir žvelgiant į naująjį RX, tačiau, tempiant grakštaus NX dizainą ant didesnio RX, proporcijos neišvengiamai pakriko. Pirmiausia akys paskęsta milžiniškose verpstės formos grotose. Automobilis pasiruošęs ne tik susiurbti visą kelio dangą ir kitus automobilius, atsidūrusius jo kelyje, bet ir patį savininką, neapdairiai priėjusį iš priekio. Naujojo RX dizainerių komandą, kuriai, kaip pristatydamas automobilį sakė vienas pagrindinių inžinierių, buvo suteikta visiška veikimo laisvė, neabejotinai sužavėjo filmas „Grobuonis“ su Arnoldu Schwarzeneggeriu. Šio filmo herojus galėtų pavydėti tokių žiaunų.

Kolega iš Latvijos, sumišusiu žvilgsniu nužiūrinėdamas automobilį, tarstelėjo, kad dizainerių komanda, matyt, kurdama susipyko, nes vietomis matomas gausių linijų chaosas. Čia jos netikėtai prasideda, čia lūžta nežinia dėl ko. Ratų arkos atrodo masyvios, palyginti su formuojamu likusiu kėbulo grakštumu. Jose ir 20 colių (50,8 cm) ratai atrodo visai nedideli.

Rūstus patarnautojas

Palyginti su trečiosios kartos modeliu, aštresni motyvai pasitinka ir salone. Tačiau seniems klientams pažįstama diskretiškos prabangos ir kokybės globa neapleido. Tokį įspūdį daro ne pavieniai elementai, pavyzdžiui, medinė centrinė konsolė, graviruota lazeriu, prie kurios ranką pridėjo pianinų gamintoja „Yamaha“, o visuma – jos pranašumas tas, kad ji nekrinta į akis. Savininkui užtenka žinoti, kad prabanga yra – be pretenzijų tai deklaruoti kitiems.

Įžengus pro salono vartus, pasitinka tas pats patikimas konsjeržas, kurio beveik nepastebėsite, – neblaškomi jausite rūpinimąsi, kai vaikai tyliai ir saugiai bus nuvežti į būrelį meno mokykloje, be didesnių kratymų būsite palydėti iki sodybos. Tačiau į oficialų susitikimą nukeliausite lydimi trintais džinsais ir odine striuke vilkinčio asistento, su kuriuo retas drįs palaikyti ilgėlesnį akių kontaktą.

Adekvati galia

Kaip ir nepažįstamo žmogaus atveju, apie naujojo RX charakterį įspūdį formuojanti išvaizda kėlė lūkesčių dėl aštrių įspūdžių kelyje. Gamintojas deklaruoja pagerinęs valdymo ir važiavimo charakteristikas. Visą dieną po Lisabonos (Portugalija) apylinkes ir kalnų serpantinais vairuojamas RX kėlė užtikrintumo jausmą: vairas teikia užtektinai informacijos, kad suvoktumėte, kas vyksta su priekiniais ratais. Savo ruožtu adaptyvi pakaba suteikia progą standžiai, be sūpavimo išsilaikyti didesniu greičiu įveikiamame posūkyje ir patogiai jaustis kitomis vairavimo sąlygomis. Tiek ir užtenka pernelyg sportinių ambicijų nekamuojamam RX modelio vairuotojui.

Lietuvos rinkoje parduodami modeliai su 2 litrų ir 3,5 litro darbinio tūrio jėgainėmis.

Pirmajai – 4 eile išdėstytų cilindrų – patarnauja turbina. Rezultatas – 238 arklio galios (AG) (DIN, matuojamos vokiškais standartais) ties 4.800–5.600 apsisukimų per minutę ir 350 niutonmetrų (Nm) ties 1.650–4000. Šis agregatas komplektuojamas su 6 laipsnių pavarų dėže. Žinoma, automatine.

Hibridinė sistema, susidedanti iš V formos 6 cilindrų motoro, kurio parametrus apibrėžia 262 AG ir 335 Nm (ties 6.000 ir 4.600 apsukų per minutę), ir elektrinio motoro, iš viso generuoja 313 AG.

Tačiau preparuoti „Lexus“ skaičiais ir juos lyginti prilygtų reikalavimui, kad žvaigždutėmis nusagstytas komisaras vykdytų fizinio pasirengimo normatyvus patruliams. Būtų netinkamai pasikėsinta į orumą, pavieniai rodikliai nepelnytai diskredituotų visumą, kuri išeina už techniniais parametrais apribotos dimensijos.

Tokių variklių RX – ne BMW X5 – vairuotojo poreikiams pakanka. Automobilis tikrai nėra sportinis, greitėdami nesate prispaudžiamas prie sėdynės, tačiau pasirinkę režimą „Sport+“ užtikrintai įgyvendinsite skubias užmačias kelyje – aplenkti automobilį trumpame vingiuoto kelio ruože, staigiai įsiterpti į kitoje juostoje atsiradusį tarpą. Tiesa, didesnio tūrio atmosferinio variklio ir elektrinio motoro sistema apdovanojo labiau jaudinamais įspūdžiais nei 2 litrų turbininis motoras. Tačiau ir pastarasis yra adekvatus.

Reikalauti BMW X5 ar „Audi Q7“ sportiškumo iš RX būtų tas pat, kas romų šeimos draugą labradorą tempti į kautynes su pitbuliu – net jei jis buvo išmokytas urgztelėti. Be to, taip elgtis su RX nesinori.

„Lexus“ vairuotojams kvaršinti galvą vidutinėmis degalų sąnaudomis būtų jų brangų laiką gaišinti.

Inovacijos

Gamintojas tikina, kad RX aktyvaus saugumo sistemų rinkinys yra pažangiausias ir surinktas iki galo, kokį įmanoma rasti tarp prabangių SUV. „Lexus“ išvardija tuziną pagalbinių ir saugumo sistemų. Kai pagalbinės sistemos, neleidžiančios iškrypti iš važiavimo juostos, įspėjančios apie kitus automobilius aklojoje zonoje, atpažįstančios ženklus ar imančios stabdyti staigaus susidūrimo pavojaus atveju, vis dažniau įdiegiamos į kur kas žemesnės klasės automobilius ir plečiasi, tokių deklaracijų galiojimo laikas gali būti labai trumpas.

Vairuotojo informaciniams ir sistemų valdymo poreikiams skirtas 12,3 colio ekranas. „Mark Levinson“ melomanų poreikius tenkins iš 15 kolonėlių.

infogr.am::infogram_0_lexus_rx-02743362

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Audi Q3“ Premium 3

Šis automobilis atriedėjo į visiškai kitokį pasaulį, nei jo pirmtakas, kurio buvo parduota 1,1 mln. vienetų.

Automobiliai
2019.03.23
„Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“ 15

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“. Šis septynvietis visureigis, kurio kainos...

Automobiliai
2019.03.15
„Sostena“ Vilniuje planuoja statyti naują automobilių saloną 4

Sostinės Savanorių pr. gale ketinama pastatyti 4.500 kv. m bendrojo ploto automobilių pardavimo, remonto ir...

Statyba ir NT
2019.03.13
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljansas skelbia kuriantis naują valdybą

Po „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovo Carloso Ghosno suėmimo praėjusių metų lapkritį automobilių...

Automobiliai
2019.03.12
„Lexus GS“ mirė. Tegyvuoja „Lexus ES“! Premium 10

Pristatydamas nuo scenos nuėjusio sedano GS pamainą, koncernui „Toyota“ priklausantis „premium“ segmento...

Verslo klasė
2019.03.09
Ženevos mados: elektra ir prabanga Premium

Nebeturėtų stebinti, kad kasmet kovą Šveicarijoje rengiamoje automobilių parodoje šalia egzotiškų...

Automobiliai
2019.03.08
Ženevos automobilių parodos akcentas – elektra 1

Antradienį duris atvėrusi Ženevos automobilių paroda leidžia suvokti transporto elektrifikacijos mastą ir ne...

Automobiliai
2019.03.05
„Tesla“ SUV „Model Y“ bus pristatytas kitą savaitę 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ savo „Model Y“ pristatys kovo 14 d. Los Andžele vyksiančiame renginyje. Tai...

Automobiliai
2019.03.04
BMW ledo šou – naujasis „trečiukas“ ir „Rolls-Royce“  Premium 3

„Tai – išskirtinis renginys, skirtas pažengusiems automobilių žiniasklaidos atstovams“, –deklaruoja...

Automobiliai
2019.03.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau