VŽ bando „Lexus RX“: Jūsų konsjeržas rodo charakterį

Publikuota: 2015-12-11
„Verslo žinios“

Vasaros pabaigoje iš po uždangos sušmėžavęs ketvirtosios kartos „Lexus“ miesto visureigis jau rieda pro gamyklos vartus. Statymai dideli – tai labiausiai parduodamas „Lexus“ modelis, hibridinės galios sistemos SUV segmente tempiantis pionieriaus įpareigojimus.

Naujasis RX tęsia 2012 m. GS sedano pradėtą agresyvesnio dizaino mintį. Ši turėtų labiau sutapti su vyriškosios RX modelio pirkėjų auditorijos požiūriu, o moteriškajai jau pateiktas neseniai pasirodęs NX (didesnioji dalis jo pirkėjų Lietuvoje – moterys).

Pastarasis parodė, kad SUV automobilis gali atrodyti grakštus, lengvas, sportiškas. Tai matyti ir žvelgiant į naująjį RX, tačiau, tempiant grakštaus NX dizainą ant didesnio RX, proporcijos neišvengiamai pakriko. Pirmiausia akys paskęsta milžiniškose verpstės formos grotose. Automobilis pasiruošęs ne tik susiurbti visą kelio dangą ir kitus automobilius, atsidūrusius jo kelyje, bet ir patį savininką, neapdairiai priėjusį iš priekio. Naujojo RX dizainerių komandą, kuriai, kaip pristatydamas automobilį sakė vienas pagrindinių inžinierių, buvo suteikta visiška veikimo laisvė, neabejotinai sužavėjo filmas „Grobuonis“ su Arnoldu Schwarzeneggeriu. Šio filmo herojus galėtų pavydėti tokių žiaunų.

Kolega iš Latvijos, sumišusiu žvilgsniu nužiūrinėdamas automobilį, tarstelėjo, kad dizainerių komanda, matyt, kurdama susipyko, nes vietomis matomas gausių linijų chaosas. Čia jos netikėtai prasideda, čia lūžta nežinia dėl ko. Ratų arkos atrodo masyvios, palyginti su formuojamu likusiu kėbulo grakštumu. Jose ir 20 colių (50,8 cm) ratai atrodo visai nedideli.

Rūstus patarnautojas

Palyginti su trečiosios kartos modeliu, aštresni motyvai pasitinka ir salone. Tačiau seniems klientams pažįstama diskretiškos prabangos ir kokybės globa neapleido. Tokį įspūdį daro ne pavieniai elementai, pavyzdžiui, medinė centrinė konsolė, graviruota lazeriu, prie kurios ranką pridėjo pianinų gamintoja „Yamaha“, o visuma – jos pranašumas tas, kad ji nekrinta į akis. Savininkui užtenka žinoti, kad prabanga yra – be pretenzijų tai deklaruoti kitiems.

Įžengus pro salono vartus, pasitinka tas pats patikimas konsjeržas, kurio beveik nepastebėsite, – neblaškomi jausite rūpinimąsi, kai vaikai tyliai ir saugiai bus nuvežti į būrelį meno mokykloje, be didesnių kratymų būsite palydėti iki sodybos. Tačiau į oficialų susitikimą nukeliausite lydimi trintais džinsais ir odine striuke vilkinčio asistento, su kuriuo retas drįs palaikyti ilgėlesnį akių kontaktą.

Adekvati galia

Kaip ir nepažįstamo žmogaus atveju, apie naujojo RX charakterį įspūdį formuojanti išvaizda kėlė lūkesčių dėl aštrių įspūdžių kelyje. Gamintojas deklaruoja pagerinęs valdymo ir važiavimo charakteristikas. Visą dieną po Lisabonos (Portugalija) apylinkes ir kalnų serpantinais vairuojamas RX kėlė užtikrintumo jausmą: vairas teikia užtektinai informacijos, kad suvoktumėte, kas vyksta su priekiniais ratais. Savo ruožtu adaptyvi pakaba suteikia progą standžiai, be sūpavimo išsilaikyti didesniu greičiu įveikiamame posūkyje ir patogiai jaustis kitomis vairavimo sąlygomis. Tiek ir užtenka pernelyg sportinių ambicijų nekamuojamam RX modelio vairuotojui.

Lietuvos rinkoje parduodami modeliai su 2 litrų ir 3,5 litro darbinio tūrio jėgainėmis.

Pirmajai – 4 eile išdėstytų cilindrų – patarnauja turbina. Rezultatas – 238 arklio galios (AG) (DIN, matuojamos vokiškais standartais) ties 4.800–5.600 apsisukimų per minutę ir 350 niutonmetrų (Nm) ties 1.650–4000. Šis agregatas komplektuojamas su 6 laipsnių pavarų dėže. Žinoma, automatine.

Hibridinė sistema, susidedanti iš V formos 6 cilindrų motoro, kurio parametrus apibrėžia 262 AG ir 335 Nm (ties 6.000 ir 4.600 apsukų per minutę), ir elektrinio motoro, iš viso generuoja 313 AG.

Tačiau preparuoti „Lexus“ skaičiais ir juos lyginti prilygtų reikalavimui, kad žvaigždutėmis nusagstytas komisaras vykdytų fizinio pasirengimo normatyvus patruliams. Būtų netinkamai pasikėsinta į orumą, pavieniai rodikliai nepelnytai diskredituotų visumą, kuri išeina už techniniais parametrais apribotos dimensijos.

Tokių variklių RX – ne BMW X5 – vairuotojo poreikiams pakanka. Automobilis tikrai nėra sportinis, greitėdami nesate prispaudžiamas prie sėdynės, tačiau pasirinkę režimą „Sport+“ užtikrintai įgyvendinsite skubias užmačias kelyje – aplenkti automobilį trumpame vingiuoto kelio ruože, staigiai įsiterpti į kitoje juostoje atsiradusį tarpą. Tiesa, didesnio tūrio atmosferinio variklio ir elektrinio motoro sistema apdovanojo labiau jaudinamais įspūdžiais nei 2 litrų turbininis motoras. Tačiau ir pastarasis yra adekvatus.

Reikalauti BMW X5 ar „Audi Q7“ sportiškumo iš RX būtų tas pat, kas romų šeimos draugą labradorą tempti į kautynes su pitbuliu – net jei jis buvo išmokytas urgztelėti. Be to, taip elgtis su RX nesinori.

„Lexus“ vairuotojams kvaršinti galvą vidutinėmis degalų sąnaudomis būtų jų brangų laiką gaišinti.

Inovacijos

Gamintojas tikina, kad RX aktyvaus saugumo sistemų rinkinys yra pažangiausias ir surinktas iki galo, kokį įmanoma rasti tarp prabangių SUV. „Lexus“ išvardija tuziną pagalbinių ir saugumo sistemų. Kai pagalbinės sistemos, neleidžiančios iškrypti iš važiavimo juostos, įspėjančios apie kitus automobilius aklojoje zonoje, atpažįstančios ženklus ar imančios stabdyti staigaus susidūrimo pavojaus atveju, vis dažniau įdiegiamos į kur kas žemesnės klasės automobilius ir plečiasi, tokių deklaracijų galiojimo laikas gali būti labai trumpas.

Vairuotojo informaciniams ir sistemų valdymo poreikiams skirtas 12,3 colio ekranas. „Mark Levinson“ melomanų poreikius tenkins iš 15 kolonėlių.

infogr.am::infogram_0_lexus_rx-02743362

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbti „Lietuvos metų automobilio 2019“ finalininkai 12

Trečiadienį 33 konkurse dalyvaujantys automobiliai išsirikiavo Trakų pilies kieme – čia buvo paskelbti į...

Transportas
2018.11.21
„Švaros broliai“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuoja 2,5 mln. Eur 1

Automobilių plovimo bei patalpų valymo paslaugas teikianti bendrovė „Švaros broliai“ žengia į Klaipėdą –...

Vilniuje parodytas būsimasis rinkos naujokas „Lexus ES“ 5

Į sostinėje esantį MO muziejų trumpam atvežtas vienas populiariausių „Lexus“ modelių – ES, kuris kitais...

Transportas
2018.11.19
Sulaikytas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovas C. Ghosnas 1

„Nissan“ pranešė apie savo ketinimus atleisti šio gamintojo valdybos pirmininką Karlosą Ghosną, atsiradus...

Transportas
2018.11.19
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams 12

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi...

Transportas
2018.11.06
Spalį atsigavo ir automobilių rinka, ir reeksportas 3

Po nuosmukio rugsėjį, Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka spalį vėl augo 21% ir pasiekė naują...

Transportas
2018.11.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau