Rafinuotas darbinis arklys

Publikuota: 2015-11-28
„Navara“ tapo grakštesnė ir manevringesnė, bet bekelei tinka kur kas labiau nei miestui.
 Gamintojo nuotr.
„Navara“ tapo grakštesnė ir manevringesnė, bet bekelei tinka kur kas labiau nei miestui. Gamintojo nuotr.

Lietuvoje pikapai vis dar yra tikra egzotika. Daugelis juos laiko amerikietišku pramanu, sukurtu lakstyti dulkėtais Teksaso keliais.

Vis dėlto pastaraisiais metais gamintojai kur kas daugiau dėmesio skiria ir Europos rinkai, įtikinėdami, kad pikapai gali tarnauti kaip šeimos automobiliai. Vienas tokių – „Nissan“, smarkiai atnaujinęs „NP300 Navara“ modelį.

„Nissan“ skelbiasi sukūrę visiems gyvenimo atvejams tinkamą automobilį. Tvirtas visureigis, galintis vežti ir tempti sunkius krovinius, anot jų, virto dar ir ekonomišku, išvaizdžiu, miesto krosoverį primenančiu automobiliu.

VŽ galimybę išbandyti „Navarą“ įvairiausiomis vairavimo sąlygomis gavo Maljorkoje, Ispanijoje.

Laukinis instinktas

„NP300 Navara“ visų pirma turėtų dominti užmiestyje gyvenančius vairuotojus, ūkininkus, medžiotojus ar aktyvaus laisvalaikio mėgėjus, kuriems tenka vairuoti sunkiai išvažiuojamais miškų keliais, pažliugusiomis pievomis, prastais žvyrkeliais. Teko įsitikinti, kad tam šis automobilis puikiai tinkamas – be jokių problemų kilo į labai stačias ir uolėtas įkalnes, „lipo“ ant stambių akmenų.

Atnaujintas modelis, palyginti su senuoju, kliūtis sudoroja kur kas maloniau, mažiau krato, o vairavimo režimą perjungus į bekelei skirtą „4H“ prastu miško keliuku galima lėkti be baimės.

Jei reikia kilti į stačias įkalnes ar leistis nuo jų, nepakeičiamas „4LO“ režimas, kuris ratams suteikia didesnį sukibimo momentą.

Standartinės įrangos „NP300 Navara“ turi pagalbines važiavimo nuokalne ir įkalne sistemas. Važiavimo įkalne sistema laiko paspaustus stabdžius, kad automobilis neriedėtų atgal. Kai jis užvedamas nuokalnėje, funkcija automatiškai išsijungia po 2–3 sekundžių.

Didžiausia stiprybė

Vis dėlto pikapas, kad galėtum važinėti bekele, nebūtinas. Tą gali ir nemažai tradicinių visureigių. Didžiausia „Navara“ stiprybė – galimybė tapti tikru darbiniu arkliu, nepakeičiamu pagalbininku sodybose, ūkiuose.

Automobilio krovininėje dalyje galima vežti daugiau kaip toną sveriantį krovinį, modelis pajėgia traukti 3,5 t svorio priekabas.

Gamintojas taip pat beveik 7 cm pailgino tradicinio keturdurio „Double Cab“ modelio krovininę dalį, dabar jos ilgis siekia 1.578 mm. Vis dėlto jei automobilis dažniau bus skirtas darbui, o ne šeimos kelionėms, verčiau rinktis „King Cab“ versiją, kurios krovinio skyrius yra 1.788 mm ilgio.

Su naujuoju modeliu „Nissan“ siūlo įsigyti 125 įvairiausius krovinių vežimą palengvinančius ar tiesiog išskirtinumo automobiliui suteikiančius aksesuarus – kablius, plastikinius ar aliumininius bagažinės dangčius, šonines sijas ir pan.

Kasdienai – iš bėdos

„Vis tiek – čia sunkvežimis“, – per kelių valandų pasivažinėjimą ne kartą pakartojo kolega iš Estijos. Japonijos automobilių gamintojas tikisi, kad naująjį modelį rinksis ir šeimos, kurioms automobilis reikalingas savaitgalio išvykoms, kasdienėms kelionėms į darbą.

„Navara“ nė iš tolo nepanašus į miesto automobilį, bet „Nissan“ savo norus visų pirma grindžia nedidelėmis modelio degalų sąnaudomis ir patogiu vairavimu, mažai kuo nuo „Qashqai“ ar „X-Trail“ besiskiriančiu interjeru.

Automobilio viduje iš tiesų jautiesi lyg sėdėdamas aukštesnės klasės visureigyje, tačiau nardyti miesto gatvėmis juo nėra patogu. Naujoji versija dėl palengvintos pakabos yra lengvesnė už senąją, dėl sumažėjusios važiuoklės bazės naujausios kartos modelis dabar pasižymi mažesniu posūkio spinduliu, tačiau vis tiek nėra toks manevringas, kaip norėtųsi vairuojant mieste. Gamintojas modeliui pristatyti gal kiek neapdairiai pasirinko per nedidelius Maljorkos miestelius besidriekiančias siauras gatveles, mat čia šis trūkumas labiausiai ir išryškėjo.

Ko gero, labiausiai vykęs gamintojo argumentas važinėti „NP300 Navara“ kasdien – menkos degalų sąnaudos. Deklaruojama, kad 100 km galingiausios versijos modeliu įveikti galima su 7 l degalų. Užmiesčio keliuose su tiek tikriausiai galima išsiversti, mat kelis kilometrus įveikus kylant į uolėtą kalną ir leidžiantis nuo jo, dar kelis miesto gatvėmis ir kelias dešimtis vingiuotais serpantinų keliukais vidutinės degalų sąnaudos siekė kiek daugiau kaip 8 l, – puikus rezultatas vairuojant galingiausią automatinę pavarų dėžę turintį naują modelį.

infogr.am::infogram_0_nissan_np300_navara

FOTOGALERIJA Nissan NP300 Navara (7 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau